Pojalle pelikone MAX 1000

Joulu on tulossa ja tarvitsisin apua pojalle pelikoneen ostoon. Itse kasaaminen ei onnistu ei minun eikä kenenkään lähipiiriin kuuluvan toimesta Joten joku valmiskone siis hankinnassa. Huikeeta ois jos tonnilla selviytyisi mutta jos 1000e ja 1200e koneissa on niin suuri ero että kannattaa ottaa se 1200e maksava niin sitten se on todellinen takaraja. Ja siis tarve on vain keskusyksikölle. Fortnite on peli jota pääasiassa pelaa mutta varmasti tulee innostumaan muistakin peleistä kun tietokoneen saisi. Tähän asti on pelailtu PS4 ja ps5. Onkohan tuo budjetti sellainen jolla fortnite pyörisi high asetuksilla 120fps? Kiitos kovasti jo mahdollisesta avusta.

Mikäli kone on tulossa joululahjaksi niin kannattaa tuplatsekata saatavuus, oli sitten valmis paketti tai kasattu. On todellinen riski tähän aikaan vuodesta avoimella saatavuudella, että ehtii varmasti jouluksi.

Ostoskori 988€
7500F + RX9060 XT 16GB + 2x8GB DDR5 + 1TB SSD, kasaus ilmaiseksi iotech-kasaus alennuskoodilla (valmiiksi korissa).

Muistit on tässä akilleen kantapää, nuo ovat hitaat 5200 MHz CL40. Mutta hinta "vain" satasen, nykytilanteessa siedettävä summa. Hitaus vaikuttaa kyllä pelisuorituskykyyn mutta kyllä tällä silti pelaa paremmin kuin vastaavan hintaisella pakettikoneella. Nämä muistit kannattaa päivittää 2x16GB 6000MHz CL30 kittiin itse sitten kun muistien hinnat palaa takaisin normaaliin, jos palaa. Esim ensi syksynä tms.

Tai tilalle voi laittaa nämä nopeammat 32GB muistit ja pysytään alle 1200e: 289,90 € | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 muistimoduuli 32...

Jos datatronicin saa kasaamaan koneen ilman, että tilauksella on keskusmuisteja, voi muualta ostetut muistit asentaa itse koneeseen jälkikäteen, tässä säästää vähäsen. Täytyy vain BIOSissa käydä aktivoimassa EXPO profiili. Kingston 32GB (2 x 16GB) Fury Beast DDR5, 6000MHz, CL36, 1,35V, musta - 224,90€

Saattaa jostain myös löytyä jotain vähäsen hitaampia järkihintaisia 32GB muisteja 200€ tai alle.

Paketti mielellään tänään tilaukseen kun on alet voimassa ja saldoja. Tällä hetkellä kaikkia ehdotettuja on heti hyllyssä paitsi näytönohjainta jossa arvio 2-4pv. Menee datatronicin kasausjonon perälle ja toivottavasti 1-2vko sisällä kasaukseen, en osaa sanoa mikä siellä nyt on tilanne.

Windows asennus itse muistitikulta: Windowsin asennustietovälineen luominen - Microsoft-tuki
Ja lisenssi huutonetistä <10€

Sanon vaan, että Gigantista olisi saanut tämän:

Tämä taas on paljon huonompi, eikä kannata ostaa, vaikka saisi vielä:

Käytännössä pitää katsella muualle.

edit: jotenkin maailma sekaisin, kun muut tekee komponenteista ja minä ehdottelen keskinkertaisia pakettikoneita.. Mutta kun jouluksi pitää saada..

Sanon vaan, että Gigantista olisi saanut tämän:
Tämä olisi ollut kyllä hyvä :/ Joka mittarilla parempi kuin ehdottamani setti, enkä keksi tuohon ehdotukseeni mitään parannuksia :D
Tämä taas on paljon huonompi, eikä kannata ostaa, vaikka saisi vielä:

Käytännössä pitää katsella muualle.
Joo, tuossa on 8GB versio 5060 Ti:stä joten ei optimaalinen. Ihan OK kone kuitenkin fortnite seikkailuihin. Kuten tämä Lenovo Lenovo Legion T5 R5-7600/16 GB/1 TB/RTX5060 Ti pelitietokone

Statistiikka

Viestiketjuista
293 387
Jäsenet
80 487
Uusin jäsen
Nico951

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom