Pojalle koneen päivitystä 400€

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Pojan koneessa on i5 3570k, asus P8Z77-v lx ja 8gb ddr3:sta.
Näyttiksenä toimii GTX1060.

Jos ajatuksena olisi lähteä päivttämään prossu-emo-muisti -linjaa, niin mihin kallistuisitte budjetin ollessa 400€?

Poika pelaa nyt pääasiassa Cities Skylines ja Forza Horizon 4:sta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 083
No se 6-ydin prosessori ja 16GB muistia, niin kestää pitkälle tulevaisuuteen. Emolevyn voi vaihtaa ATX-kokoiseen:
upload_2019-3-13_17-20-13.png


Tuolla budjetilla joutuu Intelin kanssa tinkimään muisteista tai emolevyn laadusta, niin menisin AMD:llä. Intel voi maksaa jopa 500€ samantasoinen setti.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
Kiitos, vaihto amd:n leiriin ei ole ongelma, pojalle riittää, että tietokone toimii ja pelit pyörii :)
Tuolla setillä varmasti pärjää myös jatkossa, jos/kun tulee ajankohtaiseksi vaihtaa näytöohjain ?
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
78
Pärjää ja samaan kantaan saa prossu päivitystä ainakin vuoteen 2020 asti. Eli ei heti kuole tuo alusta poiskaan, jos vaikka haluaa 2-3 vuoden päästä päivitellä vielä prossua vaikkapa 16 ytimiseen, jos ne sieltä tulloo pihalle. Suurin vaivahan tuossa on, että winukka menee uusiksi, tosin senkin asentelee nytkyään 10 minuutissa :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
158
No winukan asennus on pieni juttu, mutta sitten kaikki muiden sovellusten ( lue pelien ) uudelleen asennus on isompi homma :D
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
169
Ei sitä windowsia välttämättä tarvitse uusiksi laittaa, voi toimia hyvin kun vain käynnistää koneen.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Ei sitä windowsia välttämättä tarvitse uusiksi laittaa, voi toimia hyvin kun vain käynnistää koneen.
Riippuu windowsista. Jos ei ole kymppi alla, niin uudelleenasennus voi olla paikallaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Riippuu windowsista. Jos ei ole kymppi alla, niin uudelleenasennus voi olla paikallaan.
OT: itse siirsin ssd levyn pöytäkoneesta läppäriin ja painoin napista niin buuttas "normaalisti" windowsiin:bored:

Toki asenteli ajureita uusiksi että kaikki lisälaitteet saatiin toimimaan, mutta noin 10min ja kaikki toimi, olin vähän yllättynyt kuinka helposti kymppi toimii nykyään :lol:
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
OT: itse siirsin ssd levyn pöytäkoneesta läppäriin ja painoin napista niin buuttas "normaalisti" windowsiin:bored:

Toki asenteli ajureita uusiksi että kaikki lisälaitteet saatiin toimimaan, mutta noin 10min ja kaikki toimi, olin vähän yllättynyt kuinka helposti kymppi toimii nykyään :lol:
Vika minkä vuoksi muun kuin kympin kanssa uudelleenasennus voi olla paikallaan on virallisen tuen puuttuminen esim. seiskalle ryzeneissa ja intelin skylake arkitehtuurin kivissä. Voihan se toimia, mutta jos jokin ei toimi, niin ei välttämättä tule näkemään paikkausta ongelmaan ikinä
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 034
Viestejä
4 192 990
Jäsenet
70 842
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom