pöytätietokoneen päivitys ammattimaiseen pokerikäyttöön.

Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
8
On tullut aika päivittää pöytäkone. Itse en näistä juuri ymmärrä, mutta minut ystävällisesti ohjattiin tänne.

Käytän konetta päivittäin ammattini harjoittamiseen. Edellisessä koneessani oli 4Gb ram-muistia, mikä ei ole riittävästi. Lisäksi minulla oli 128Gb ssd-levy, joka oli tarpeettoman pieni. Arvelisin kuitenkin, että 8Gb ramia ja 256Gb SSD ovat riittävät, etenkin mikäli mahdollisuus päivittää löytyy.

Konetta en käytä juuri muuhun kuin pokerin pelaamiseen, joten mikään mieletön tehomylly sen ei tarvitse olla, eikä näytönohjaimenkaan tarvitse olla niin hyvä kuin tehokkaimmissa pelikoneissa on. Mikäli lajia tuntevia sieluja on lukemassa, niin myöskään piosolverin kaltaisten laskentaohjelmien käyttö ei ole tarpeellista (ei tuolla ram-määrällä onnistuisikaan).

Olisin kiitollinen, mikäli joku viitsisi kasata minulle paketin antamillani raameilla. Olen myös valmis antamaan tarpeellista lisätietoa, mikäli tarpeen. Mieluiten aivan kaikki osat koteloa myöten. Koneen kasaaminen onnistuu itse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Itse tekisin tuohon käyttöön mahdollisimman kompaktin mitx setin ja jossei näytönohjaimelle ole isompaa tarvetta niin menisin integroidulla. Jotain tällästä.

I5-7500 prossu
H270 itx emolevy
16gb rammia niin ei jää pitkään aikaan pieneksi.
Samsung 960 evo m.2 ssd 250gb tai jos isommalle tarvetta niin 500gb jos emolevyllä m.2 paikka.
Kotelo ja tuularit oman maun mukaan.
Vanhasta poweri jos ei mikään oikeen muinainen.

Jos kellotteluja harrastaa niin suoraan 7700k ja z270itx emolevy.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
8
kiitos vastauksista. ehkä lähden noilla.

powerini todellakin on muinainen ja lähes viallinen, haluisitko neuvoa vielä sen?

en myöskään tiedä mitä tarkoitat integroidulla näyttiksellä, tai että mihin se on integroitu. valitan, en tiedä näistä hirveästi, joten kaipaisin spesifimpiä ohjeita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
kiitos vastauksista. ehkä lähden noilla.

powerini todellakin on muinainen ja lähes viallinen, haluisitko neuvoa vielä sen?

en myöskään tiedä mitä tarkoitat integroidulla näyttiksellä, tai että mihin se on integroitu. valitan, en tiedä näistä hirveästi, joten kaipaisin spesifimpiä ohjeita.
Eli jos tuommonen itx setti kiinnostaa niin kotelosta riippuu minkä kokonen. Sfx virtalähde menee pienimpiin itx koteloihin ja useimpiin ihan normaali kokoinen atx virtalähde. Tehoa tollanen setti ei varmaan 200wattia enempää vie mutta itse menisin jollain 450wattisella tai 550wattisella jos joskus lisää erillis näyttistä koneeseen.

Integroitu näytönohjain on prosessorissa ja näyttö liittimet löytyy emolevyn rakapaneelista.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
8
varmennetaanpa vielä: olen hommaammassa pari dellin 25'' UH2515H-näyttöä. vaikuttaako mitenkään näyttiksen hankkimiseen?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
varmennetaanpa vielä: olen hommaammassa pari dellin 25'' UH2515H-näyttöä. vaikuttaako mitenkään näyttiksen hankkimiseen?
Ei vaikuta kunhan emolevystä löytyy tarvittavat kaksi displayport ja/tai hdmi liitintä. Kannattaa varmistaa vielä emon spekseistä että portit tukevat 1440p resoa 60hz taajuudella.

Tuolla kauppa-alueella pisti silmään yksi ilmoitus joka vois olla aika hyvä pohja koneelle:
Myydään - G4560 + B250M Mortar
Kyseisestä emosta löytyy riittävät liitännät näytöille. En ole missään tekemisissä tuon myyjän kanssa enkä yritä mitenkään erityisemmin mainostaa vaan oli mielestäni tähän aika sopiva setti.

Tuo pentium G4560 on käytännössä i3 vastaava ja riittää hyvin jopa kevyeeseen 3D-pelikäyttöön erillisellä näyttiksellä tai sellaisenaan selainkäyttöön.

Siihen sitten 8-16GB DDR4 muistia, 250-500GB SSD, edullinen mATX koppa ja vaikka joku seasonicin poweri niin hyvin pelaa.

Jos ei prossuteho riitä niin tuohon saa helposti päivitettyä vaikka jusizin mainitseman i5 prossun. Itse kokeilisin eka tuota pentiumia kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
8
kiitos kaikille avusta.



onko tässä paketissa yhteensopivuuden / muun osalta jotain korjattavaa?

ajattelin tuon ssd:n kylkeen iskeä vanhan kovon mediatiedostoja varten, onko sitä varten mitään rajoitteita?

e: no ehkä valitsen jonkun vähemmän ruman kotelon.
 
Viimeksi muokattu:

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
kiitos kaikille avusta.



onko tässä paketissa yhteensopivuuden / muun osalta jotain korjattavaa?

ajattelin tuon ssd:n kylkeen iskeä vanhan kovon mediatiedostoja varten, onko sitä varten mitään rajoitteita?

e: no ehkä valitsen jonkun vähemmän ruman kotelon.
Kopaksi ottaisin mieluummin edullisista core 1300.

Muuten näyttää hyvältä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
145
Eikös tuo Piosolver syö muistin lisäksi myös jokseenkin paljon prosessoritehoja. Kannattaa harkita i5 tai i7 tuon pentiumin tilalle.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
8
Kyllä, mutta minä en pio-myllyä tarvitse. Isompien puiden laskeminen vaatii niin mielettömästi muistia yms. että serverin vuokraaminen on mielestäni järkevämpää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 677
Viestejä
4 188 510
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom