Pöytäkoneen ulkonäön modaus, ehdotuksia

Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Innostuin pitkästä aikaa PC hommista, kun tuli hankittua käytettynä pöytäkone. Viikon jatkunut pelailu, säätäminen ja kikkailu ei ole saanut intoa sammumaan, ja tekisikin mieli vähän harrastella päivittämällä koneen ulkonäköä. Tässä nykytilanne.

IMG_20210410_185143.jpg
IMG_20210410_184613.jpg


Mielestäni melko siisti jo valmiiksi, ja tyyli on sen suuntaista mitä tavoittelen eli ei tarvitse lähteä pyörää keksimään uudestaan. Teema siis jotakuinkin siisti, minimalistinen mustavalkea.

Mitä ainakin haluan tehdä, on laittaa kotelotuulettimiksi led tuulettimet valkoisilla valoilla. Vaikea löytää nykyään, kun melkein kaikki on järjestäen RGB:tä. Tämän näköiset tuulettimet vois miellyttää omaa silmää, eli musta keskusta ja valkoinen led ulkoreunoilla. Led rintamalla haluttaisi myös laittaa valoa sisälle, jotkut valkoiset led nauhat myös harkintaan.

1618153995568.png


Mietin että onko järkeä laittaa cooleria uusiksi ulkonäön takia. Eihän se taida olla. Mutta ois varmaan aika siisti: ARCTIC Freezer 34 eSports DUO - White -prosessorijäähdytin - 39,90€ Samalla tulis lämpötahnatkin vaihdettua, joita ei oo koneen elinaikana (1 vuosi) vielä uusittu.

Kaapelit kiinnostaisi myös laittaa valkoisiksi. Olen ehkä jossain törmännyt, että porukka tekee itse "sukittamalla" niin että yksitellen johdot sukan sisään ja siistiin nippuun, eikä niin kuin valmiina että koko nippu on yhden verkkosukan sisällä. Onko tästä lisätietoa, suosituksia jne? Näköjään saa myös valmiina, aika tyyriitä ovat.

Kaikkia ideoita otetaan vastaan. Ei ole huima projekti ja hädin tuskin oman ketjun arvoinenkaan, en vaan löytänyt muuta paikkaa mihin postata. Budjetti tavoitteena pitää aika matalana mutta joustovaraa tarvittaessa on. Eipä tässä tapauksessa raha kuitenkaan mene kuin esteettisyyteen, jolloin hankintoja ei voi järjellä juuri perustella.
 

Liitteet

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 909
Sukitukseen pet-x sukkaa, paracod narun ulko-osa. Värejä ja paksuuksia löytyy joka lähtöön. Katso esim jimms:in tarjonta, kiinasta tilaamalla säästää pitkän pennin mutta toimitusajat ovat pitkähköt.
Edit. Tuolla aiheesta lisää Kaapelimodaus
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Tai sitten pelkät kaapelin jatkot.
Eri hyvä ajatus! Tajusinkin että eihän tuohon mun virtalähteeseen saa vaihdettua kaapeleita, kun ei ole modulaarinen. Kotelossa on alhaalla hyvin tilaa piilottaa isokin nippu kaapelia.

Kiitos, hyvältä näyttää Jatkokaapeleissa on siis ilmeisesti uros- ja naaraspäät ja nuo liittimet kaiketi kaikissa samat?
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Tällainen setti lähti tilaukseen. Jatkokaapelit tilatessa näytti toimitusajaksi 1-4 päivää, tais olla viimeinen kappale kun nyt näyttää ettei ole varastossa. Modaussukkaa otin impulsiivisesti kun ei ollut pahan hintaista, jos sillä sais ite jotain pienempiä johtoja sujutettua.

Tulikohan oikeanlaiset ledinauhat otettua, jos tuon pystyis säätämään valkoiseksi. Senhän sitten näkee!

IMG_20210412_121351.jpg
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Tulikohan oikeanlaiset ledinauhat otettua, jos tuon pystyis säätämään valkoiseksi. Senhän sitten näkee!
Itseltä löytyy samanlaista ledinauhaa ja voin vahvistaa, että saa emolevyn softalla ainakin valkoiseksi. Muutenkin saa rahalle hyvin vastinetta noilla ja itse olen leikellyt pienemmiksi paloiksi. Kuvassa näyttää enemmän sinertävältä kuin todellisuudessa. Itse tosin normaalisti pidän tummansinisenä ja valaistuksen hämäränä.

WhatsApp Image 2021-04-12 at 17.30.24.jpeg


Tätä ketjua tullut silmäiltyä paljon, kun itse vastaavassa tilanteessa. Ostin viime viikolla uuden, isomman kotelon ja tyhjää tilaa on vaikka kuinka. Aloitin itsekin "modauksen" lisäämällä ledinauhaa myös kotelon takaosaan ja lisäksi ostin halvan SSD:n koristeeksi, kun etutuulettimien ja emolevyn välillä on niin tyhjää. Väriteemaan sopiva Kingston näyttää omaan silmään hyvältä siinä ja sain ängettyä kaikki kuvatkin siihen. Lisäksi tässä ketjussa oli hyviä vinkkejä virtajohtojen suhteen. Näyttiksen virtakaapeli on ruma ja nippusiteellä kasassa ja tuohon voisi kieltämättä ostaa jonkun siistimmän jatkojohdon.

Yksi asia, mitä oman kotelon kohdalla mietin, olisi äänieristysvaahto kattoon. Pölysuojan alla katossa piilossa on jo ohut bitumilevy piilossa ja se laski kokoonpanon melutasoa huomattavasti. Kotelon sisäpuolella katossa on paljon tyhjää tilaa ja vähän mietin, miltä tämmöinen äänieristysmatto näyttäisi siellä.

https://www.fruugo.fi/12pcs-studio-...7JNSjmP37ttwum8miPhWx9FO1woLiodYaAq5REALw_wcB
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Itseltä löytyy samanlaista ledinauhaa ja voin vahvistaa, että saa emolevyn softalla ainakin valkoiseksi. Muutenkin saa rahalle hyvin vastinetta noilla ja itse olen leikellyt pienemmiksi paloiksi. Kuvassa näyttää enemmän sinertävältä kuin todellisuudessa. Itse tosin normaalisti pidän tummansinisenä ja valaistuksen hämäränä.



Tätä ketjua tullut silmäiltyä paljon, kun itse vastaavassa tilanteessa. Ostin viime viikolla uuden, isomman kotelon ja tyhjää tilaa on vaikka kuinka. Aloitin itsekin "modauksen" lisäämällä ledinauhaa myös kotelon takaosaan ja lisäksi ostin halvan SSD:n koristeeksi, kun etutuulettimien ja emolevyn välillä on niin tyhjää. Väriteemaan sopiva Kingston näyttää omaan silmään hyvältä siinä ja sain ängettyä kaikki kuvatkin siihen. Lisäksi tässä ketjussa oli hyviä vinkkejä virtajohtojen suhteen. Näyttiksen virtakaapeli on ruma ja nippusiteellä kasassa ja tuohon voisi kieltämättä ostaa jonkun siistimmän jatkojohdon.

Yksi asia, mitä oman kotelon kohdalla mietin, olisi äänieristysvaahto kattoon. Pölysuojan alla katossa piilossa on jo ohut bitumilevy piilossa ja se laski kokoonpanon melutasoa huomattavasti. Kotelon sisäpuolella katossa on paljon tyhjää tilaa ja vähän mietin, miltä tämmöinen äänieristysmatto näyttäisi siellä.

https://www.fruugo.fi/12pcs-studio-...7JNSjmP37ttwum8miPhWx9FO1woLiodYaAq5REALw_wcB
Kiitoksia tiedosta, ja komealta näyttää minun silmään tuo! Tyylikäs musta. Jäi ilmeisesti linkki tuohon mainitsemaasi ketjuun puuttumaan. Kiinnostaisi kyllä vilkaista.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Kiitoksia tiedosta, ja komealta näyttää minun silmään tuo! Tyylikäs musta. Jäi ilmeisesti linkki tuohon mainitsemaasi ketjuun puuttumaan. Kiinnostaisi kyllä vilkaista.
Tosiaan ketjulla tarkoitin juuri tätä ketjua, minne nytkin kirjoitan :D
 
Liittynyt
13.04.2021
Viestejä
4
Itseltä löytyy samanlaista ledinauhaa ja voin vahvistaa, että saa emolevyn softalla ainakin valkoiseksi. Muutenkin saa rahalle hyvin vastinetta noilla ja itse olen leikellyt pienemmiksi paloiksi. Kuvassa näyttää enemmän sinertävältä kuin todellisuudessa. Itse tosin normaalisti pidän tummansinisenä ja valaistuksen hämäränä.



Tätä ketjua tullut silmäiltyä paljon, kun itse vastaavassa tilanteessa. Ostin viime viikolla uuden, isomman kotelon ja tyhjää tilaa on vaikka kuinka. Aloitin itsekin "modauksen" lisäämällä ledinauhaa myös kotelon takaosaan ja lisäksi ostin halvan SSD:n koristeeksi, kun etutuulettimien ja emolevyn välillä on niin tyhjää. Väriteemaan sopiva Kingston näyttää omaan silmään hyvältä siinä ja sain ängettyä kaikki kuvatkin siihen. Lisäksi tässä ketjussa oli hyviä vinkkejä virtajohtojen suhteen. Näyttiksen virtakaapeli on ruma ja nippusiteellä kasassa ja tuohon voisi kieltämättä ostaa jonkun siistimmän jatkojohdon.

Yksi asia, mitä oman kotelon kohdalla mietin, olisi äänieristysvaahto kattoon. Pölysuojan alla katossa piilossa on jo ohut bitumilevy piilossa ja se laski kokoonpanon melutasoa huomattavasti. Kotelon sisäpuolella katossa on paljon tyhjää tilaa ja vähän mietin, miltä tämmöinen äänieristysmatto näyttäisi siellä.

https://www.fruugo.fi/12pcs-studio-...7JNSjmP37ttwum8miPhWx9FO1woLiodYaAq5REALw_wcB
Hyvältähän tuo näyttää. Itellä on tota äänieristysvaahtoa koneessa, suosittelen kyllä ainakin harkitsemaan. Laskee tosiaan melutasoa huomattavasti, eikä se edes kovin hyvin erotu koneen sisältä. Jos sulla on tilaa siellä sisäpuolen katossa niin laita ihmeessä!
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Tavarat saapuivat. Työt ja muut harrastukset hidastaa hommaa, mutta ei aivan malttanut olla aloittamatta.

Lähdin liikkeelle kaapeleista, näyttää hyvältä mutta heti tuli haasteita.

IMG_20210415_222025.jpg

Tuosta katsottuna hyvä, mutta takana on hankalaa keksiä miten emolevyn virtajatkon saa kytkeyttyä niin, että kylki mahtuu kiinni.

IMG_20210415_222313.jpg

Sen verran pitkä tuo jatko että tulee aukosta reippaasti yli, toisaalta ei tarpeeks pitkä että yltäisi alatilaan asti. Kehitellään kehitellään, hyvä tulee!

Huomenna hakemaan kutistesukkaa ja kuumailmapuhallin, ajattelin parit sata- ym. kaapelit sukittaa valkoisella. Viikonloppuna sitten tosissaan homman kimppuun!
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Tänään n. 7 tuntia yhteen putkeen näpersin. Nyt ensimmäinen koekäynnistys tehtynä ja pääpiirteittäin homma luistaa.

Pari harmittavaa ongelmaa kuitenkin. Noita pahuksen rgb tuulettimia ei millään saa asetettua tasaisesti palavalle valkoiselle. Välkkyvä valkoinen kyllä löytyy, ja tasainen mikä tahansa muu väri, muttei valkoista. Täytyy kait laittaa vaihtoon jos en löydä ratkaisua.

Toinen ongelma ilmeni led nauhojen kanssa, joita en saa asennettua ollenkaan. Katsoin kyllä että emolevystä löytyy liitin rgb auralle, mutta se olikin 4 pinninen kun valonauhan vastaava on 3 pinninen. Toinen vaihtoehto olisi ostaa joku lisäpalikka valojen hallintaan.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
107
Kyllä se vain on stressaavaa hommaa! Mitään ei mennyt kuitenkaan rikki, joten tärkein tavoite saavutettu. Useita kömmähdyksiä tuli tehtyä, mutta etenkin tuli opittua että asennusjärjestys kannattaa miettiä ihan loppuun asti ennen kuin aloittaa. On nimittäin pieni tila koittaa siistiä kaapeleita siinä vaiheessa, kun iso cooleri on jo paikoillaan :D

Loppu hyvin kaikki hyvin, olen tyytyväinen tulokseen. Kotelotuulettimet kytkin emolevyn rgb-liittimeen jolloin värin sai säädettyä valkoiseksi. Päädyin tilaamaan uudet ledinauhat, tällä kertaa oikealla liittimellä. Nauhat saa liitettyä saman rgb väylän haaroittimeen. Lopputulos ei ole aivan lopullinen siis vielä, mutta tyytyväinen olen. Sisuksista ja kaapeleista tuli siistit.

IMG_20210417_162937.jpgIMG_20210417_162714.jpg

Tehdyt muutokset:
-Silentium RGB kotelotuulettimet
-Cablemod jatkokaapelit emolevylle, näytönohjaimelle ja prosessorille
-Prosessorin cooleri stockijäähystä Arcticin esports 34 duoon
-Sata-kaapelin sukitus valkoiseksi
(-Led-nauhat tulossa vielä valaisemaan)

Valehtelematta tuli tosiaan ainakin 10 tuntia käytettyä näpertämiseen, paljonhan ajasta oli toki asian opiskelua kun olen pitkästä aikaa tietokoneiden parissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 445
Viestejä
4 162 092
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom