Pöydän reunaan asennettava mikrofoni/mikrofoniteline

Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
13
Eli hakusessa olisi pöydän reunaan mountattava mikrofoniteline ja mikrofoni. Eipä tosiaan mitään hajua tuon kaltaisista mikrofoneista ole, sillä aina käyttänyt 10e pöytämikkiä tai headsettia ja tällä hetkellä kumpaakaan en enää omista. Jos on tämänkaltaisista mikrofoneista kokemusta, saa antaa suosituksia ja kertoa mitä tuohon mikrofonisetuppiin tarvitsee sisällyttää (mikseriä tmv. laitetta, jolla mikrofoni kytketään tietokoneeseen?).
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
42
Riippuu todella paljon tarkemmin siitä mihin käyttöön se tulee (streamaus, nauhoitus, discord hössöttely jne...) ja budjetista.

Aluksi yksinkertaisin vaihtoehto on hankkia joku boumerang teline. Halvat liikkuu 10-20 € hujakoilla ja kuulemma todella heikkoja. Itse hankin roden 70€ maksavan ja enpä nyt tiedä onko sekään hintansa väärti. Monet kuulemma ovat tehneet omia vanhoista pöytälampuista, mutta niiden muokkaamisesta en osaa sen enempää sanoa.

Toiseksi jos haluaa helpon ratkaisun mikiksi voit valita jonkun joka menee usbiin. Monet näistä ovat hyviä ja hinta haarukkaa löytyy. Tällöin muuta ei välttämättä edes tarvita.
Kuitenkin jos haluaa laatua nauhoituksiin ja säätämiseen voi hankkia puolestaan XLR input mikin ja nämä vaativat väliin sitten "usb äänikortin" tai vastaavan laitteen joka yhdistetään sitten tietokoneeseen. Antaa lisää säätövaraa, mutta näistä setupeista ei ole sen enempää minulla tietoa, joten niihin liittyen kannattaa kysyä joltain muulta lisää informaatiota.

Näiden lisäksi oikeastaan lisälaitteet, mitä voit hankkia ovat ns pop-filtteri ja Shockmount. Nämä ovat valinnaisia ja tekevät pieniä laatuparannuksia tallennettuun ääneen. Näistä saa lisää tietoa vaikka googlesta.

Ps. itse en ole mikään audiofiili näiden tallennuslaitteiden osalta, mutta tuossa nyt edes karkeasti, että mistä voi lähteä liikkeelle.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
13
Discord hössötys olisi pääasiassa käyttökohteena. Telineen tulisi olla hyvä ja laadukas mielummin kuin hutera ja halpa. Otan mielenkiinnolla suosituksia vastaan niin telineistä kuin itse mikrofoneistakin.

Olisikohan tässä tapauksessa järkevämpää mennä USB-mikrofonilla, koska säätöjä en tule tarvitsemaan ja ei se laatu varmastikaan USB-mikissä niin huono ole, etteikö mun höpötyksistä saisi Discordissa selvää.

Kuinkahan tuommoinen mikrofoni ottaa ääntä (resonoi?) esimerkiksi pöydän tärähdyksistä näppäimistöllä kirjoittaessa? Tutulla kuulemma ei kestänyt pistää mikrofonitelinettä pöytään kiinni, sillä mikrofoni otti ääntä varren kautta pöydästä ja kuuntelijoilla oli sitten ikävät paikat kuunnella tuota kolinaa. Olisiko tuommoinen Shockmount tähän tarkoitukseen toimiva, mikäli mikrofoni tuota kolinaa toistaa?
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Discord hössötys olisi pääasiassa käyttökohteena. Telineen tulisi olla hyvä ja laadukas mielummin kuin hutera ja halpa. Otan mielenkiinnolla suosituksia vastaan niin telineistä kuin itse mikrofoneistakin.

Olisikohan tässä tapauksessa järkevämpää mennä USB-mikrofonilla, koska säätöjä en tule tarvitsemaan ja ei se laatu varmastikaan USB-mikissä niin huono ole, etteikö mun höpötyksistä saisi Discordissa selvää.

Kuinkahan tuommoinen mikrofoni ottaa ääntä (resonoi?) esimerkiksi pöydän tärähdyksistä näppäimistöllä kirjoittaessa? Tutulla kuulemma ei kestänyt pistää mikrofonitelinettä pöytään kiinni, sillä mikrofoni otti ääntä varren kautta pöydästä ja kuuntelijoilla oli sitten ikävät paikat kuunnella tuota kolinaa. Olisiko tuommoinen Shockmount tähän tarkoitukseen toimiva, mikäli mikrofoni tuota kolinaa toistaa?
juu shockmount jeesaa tuohon kolina ongelmaan ja myös laadukkaampi mikki joka ei runkoääniä toista niin lujaa.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
42
Juu usb mikki tulee yleensä halvemmaksi ja helpompi asentaa. Pitkälti useimmat varmaan plug and play. Pari hyvää usb mikkiä olisi :

Blue Microphones Yeticaster - Streaming

Blue Microphones Snowball - Textured White

Yeyi olisi ainakin hyvä mikki, yleensä maksaa noin 100€ erikseen. Toisaalta osaa tarkemmin tuosta ständistä sanoa. Tässä olisi tuo "Blue Radius III on vintage-tyylinen kehtopidike" eli shockmountti samassa paketissa. Jos ei tuo pahalta hinnalta kuulosta, niin helpolla saat koko paketin (pop filterin voi erikseen ostaa tai tehdä vaikka oman jos tarvetta).

Itselläni kun on blue snowball (alempi linkki, tarjouksessa se taas cdon, on kuitenkin huonompi ku tuo yeti). Ainut että kun se on tuommoinen pyöreä, niin ainakaan vissiin halvemmat shockmountit ei tuon kanssa toimi. Sille löytyy oma shockmount mutta taitaa maksaa enemmän ku itse mikki (olisiko jotain 50-60€).

Molemmat mikit on hyvällä tarjouksella. Snowball Ice löytyy myös, missä on poistettu ns tavallisen snowball eri äänitystilat. Itse tuon yeti setin tilaisin, jos en olisi ostanut jo kunnon boumerang telinettä ja omistaisi snowball valmiiksi. Tuolla yeti setillä saa jo ok nauhoituksiakin aikaiseksi jos semmoselle joskus tulee tarvetta.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
13
Tuota Yeticasteria voisi jopa harkita! Vaikuttaa simppeliltä sekä hintaansa nähden hyvältä. Olisikohan tuohon shockmount pakollinen, jos mikrofonin mounttaa samaiseen pöytään, missä työskentelen? Äänet kaiketi kuuluvat suhteellisen hyvin vartta pitkin. Minkälainen shockmountti tuohon olisi yhteensopiva?
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
42
Siis huomioi että tuossa Yeticaster paketissa on se shockmount mukana kuten mainitsin ylempänä "Tässä olisi tuo "Blue Radius III on vintage-tyylinen kehtopidike" eli shockmountti samassa paketissa.". Kolmaskuva tuolla gigantin sivuilla.
Se käytännössä siis on vain tommoinen joustava naru hässäkkä joka auttaa siinä, että mikki ei tärähtele varren mukaan samallalailla. Eli jos tuon yeticaster paketin ostat, niin et tarvitse mitään kuin sen popfilterin jos haluat ja sekään ei monesti ole pakollinen.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
13
Joops, ymmärsin eilen väärin. Pistin tänään tuon setin tilaukseen, kun arvosteluissa vaikutti minun toimeeni tarpeeksi hyvältä mikrofonilta ja juurikin, kun tuo paketti sisältää kaiken tarpeellisen. Kiitosta vaan @JusMu :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 368
Viestejä
4 193 195
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom