POCO on nyt oma brändinsä - Pocophone F2 tulossa?

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 040


Xiaomin Intian johtaja Manu Kumar Jain on ilmoittanut Twitterissä, että edullisesta Pocophone F1 -puhelimesta tunnetuksi tullut POCO-brändi on nyt eriytetty omaksi itsenäisesti toimivaksi brändikseen.

Pocophone F2:n saapuminen alkaa näyttää hyvin mahdolliselta, sillä Poco F2 -tavaramerkki on rekisteröity ja Xiaomin Alvin Tse kiusoitteli Twitterissä joulukuussa, että Pocophonesta kuullaan vuonna 2020.
 
Mikähän ero on että on xiaomin omistama sub-brändi vai xiaomin omistama brändi.
Onko ero että toimivat eri konttorissa itsenäisesti. Taitaa vaikuttaa vain miten raha liikkuu yrityksessä.
Tuohon voi vaikuttaa myös intian vaatimus että intiassa valmistettavat tuoteet pitää olla intialaisten yritysten tekemiä.
 
Mikähän ero on että on xiaomin omistama sub-brändi vai xiaomin omistama brändi.
Onko ero että toimivat eri konttorissa itsenäisesti. Taitaa vaikuttaa vain miten raha liikkuu yrityksessä.
Tuohon voi vaikuttaa myös intian vaatimus että intiassa valmistettavat tuoteet pitää olla intialaisten yritysten tekemiä.
Lähinnä varmaan sitä että ovat itsenäinen yritys eivätkä enää voi käyttää Xiaomin markkinointia ja rahaa ihan kuten ennen. Varmasti emobrändi sitä rahaa vielä antaa, mutta kuinka pitkään ja kuinka paljon.

Kovasti ainakin totesivat, että ei olisi käytössä enää Xiaomin tarjoamaa markkinointikoneistoa saati rahahanoja.
 
Voi olla hieman vaikeampi nykyään saada myyntimenestystä markkinoilla kun kilpailu on kiristynyt.
Kuitenkin voi olla hyvä tuote tulossa jos jatkavat samalla tavalla ja keskittyvät saamaan hyvän rautatason puhelimen missä ei ole liikaa karsittu tiettyä ominaisuutta.
Myös rauta vaihtoehdot on parantunut SD700 sarjan myötä.
 
En itse aina ymmärrä näitä yhden firman alabrändejä... Yksi tapa segmentoida, vai mahdollisesti pitää ”sekundakaman” maine irti ”premium” brändin maineesta...
Noin keskimäärin kun kuvittelisi, että yhdellä yhteisellä markkinointi- ja kehittelyosastolla säästäisin rahaa ja vaivaa...
Pitäis varmaa käydä kauppiksen puolella tekemässä joku sivututkinto...
 
Mikähän ero on että on xiaomin omistama sub-brändi vai xiaomin omistama brändi.
Onko ero että toimivat eri konttorissa itsenäisesti. Taitaa vaikuttaa vain miten raha liikkuu yrityksessä.
Tuohon voi vaikuttaa myös intian vaatimus että intiassa valmistettavat tuoteet pitää olla intialaisten yritysten tekemiä.
Tuota kun ei ole tarkemmin avattu, niin voi tarkoittaa montaakin eri asiaa. Varmastikin kevyimpänä muotona Poco-yksikkö saa firman sisäisesti päättää enemmän omista asioistaan ja käyttää omaa budjettiaan tms. En välttämättä lähtisi olettamaan, että tuolle Pocolle on nyt kuitenkaan mitään erillistä yritystä lähdetty perustamaan, vaikka sekin on toki siellä skaalan toisessa päässä mahdollista.
En itse aina ymmärrä näitä yhden firman alabrändejä... Yksi tapa segmentoida, vai mahdollisesti pitää ”sekundakaman” maine irti ”premium” brändin maineesta...
Noin keskimäärin kun kuvittelisi, että yhdellä yhteisellä markkinointi- ja kehittelyosastolla säästäisin rahaa ja vaivaa...
Pitäis varmaa käydä kauppiksen puolella tekemässä joku sivututkinto...
Helpoimmillaanhan se asia voidaan toteuttaa niin, että firman sisäisesti se toinen "brändi" on vain yksi tuotemalli muiden joukossa ja ulospäin sen markkinoinnissa käytetään vain erillisen brändin imagoa. Eli tuossa muodossaan ei juurikaan lisää kuluja tai vaivan määrää, koska kyse on käytännössä vain markkinoinnista ja mielikuvien luomisesta.
 
Tuoreessa haastattelussa Pocon Intian johtaja Manmohan Chandolu on vahvistanut, että Pocophone F2 julkaistaan maaliskuussa. Puhelimessa on keskitytty kilpailukykyiseen hintaa, high-end-järjestelmäpiiriin sekä suureen RAM-muistin määrään. Käyttöjärjestelmänä on MIUI for Poco, jota on muokattu lähemmäs vakio-Androidia.

Chandolun mukaan paljon asioita, kuten datakeskuksia, toimitusketjuja ja jälkimarkkinointipalveluita tullaan hyödyntämään edelleen Xiaomin puolelta. Haastattelusta saa kuvan, että uudet Pocophonet tulevat aluksi vain Intian markkinoille ja ensisijaisesti verkkokanavien kautta.

Lähde: Poco India Chief Reveals Brand's Plans, Says It Will Take on Xiaomi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 796
Viestejä
4 496 875
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom