Playstation VR

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
27
Joku jo hankkinut? Ite venailen paketin (lasit + kamera + ohjaimet) tuloa myyntiin. Jos vaikka jouluksi saisi jostain.
 
Kävin kaupasta hakemassa julkkarina. Onhan tama oikein viihdyttävää settiä. Headmasteriä (futiksen puskemista) pelaillu ja vähän Bätmäniä testailin sekä toki noita eri demoja pikkasen koklaillu.
Alussa tuli vähän outo olo pelisession jälkeen, mutta nyt ollu ihan ookei.
 
Kävin kaupasta hakemassa julkkarina. Onhan tama oikein viihdyttävää settiä. Headmasteriä (futiksen puskemista) pelaillu ja vähän Bätmäniä testailin sekä toki noita eri demoja pikkasen koklaillu.
Alussa tuli vähän outo olo pelisession jälkeen, mutta nyt ollu ihan ookei.
Ok. Oliko sulla vanhastaan se kamera ja ne ohjaimet?

Nii ja voiko sillä kattoa noita VR videoita netistä?
 
Tekisköhän tällä yhtään mitään ei-Pro PS4:n kanssa?
 
Tekisköhän tällä yhtään mitään ei-Pro PS4:n kanssa?

??

Siis tuonhan mukana tulee se yksikkö, joka tulee kiinni PS4:een, ja Sonylla on tiukat ehdot, että VR-peleillä pitää olla tietyt fps:t VR:ssä jne. joten eiköhän se toimi ihan hyvin ei-Pro PS4:n kanssa. PS4:a on maailmalla jotain 40 miljoonaa kappaletta, niin luulisi olevan Sonylle tärkeää, että toimii hyvin normi-PS4:n kanssa.
 
??

Siis tuonhan mukana tulee se yksikkö, joka tulee kiinni PS4:een, ja Sonylla on tiukat ehdot, että VR-peleillä pitää olla tietyt fps:t VR:ssä jne. joten eiköhän se toimi ihan hyvin ei-Pro PS4:n kanssa. PS4:a on maailmalla jotain 40 miljoonaa kappaletta, niin luulisi olevan Sonylle tärkeää, että toimii hyvin normi-PS4:n kanssa.
Varmaan toimii joo jotenkuten, mutta kun on tiedossa kuinka herkästi ihmisille tulee pahoinvointia yhtään takkuavasta fps:stä VR-käytössä, niin joko niiden pelien pitää olla jo lähtökohtaisesti grafiikaltaan aika totaalista pikselimössöä, jotta ne toimivat myös tavallisen PS4:n tehoilla, tai sitten vieressä on hyvä olla oksennusämpäri.
 
Varmaan toimii joo jotenkuten, mutta kun on tiedossa kuinka herkästi ihmisille tulee pahoinvointia yhtään takkuavasta fps:stä VR-käytössä, niin joko niiden pelien pitää olla jo lähtökohtaisesti grafiikaltaan aika totaalista pikselimössöä, jotta ne toimivat myös tavallisen PS4:n tehoilla, tai sitten vieressä on hyvä olla oksennusämpäri.

http://blog.us.playstation.com/2016/10/03/playstation-vr-the-ultimate-faq/

Q: What is PS VR’s latency?
Low latency is critical to delivering an engaging and comfortable VR experience, and PS VR’s latency comes in at less than 18ms (0.018 seconds).

*Recent research in VR has deemed 20ms as being the highest acceptable latency before people notice the lag in VR.

Q: What is the refresh rate of the PS VR display?
The PS VR OLED display can refresh at 90Hz (90 times per second) or at 120Hz (120 times per second) depending on the VR game or application.

Q: How can a game run at 60 frames per second, but we see it at 120Hz in PS VR?
PS VR games and applications utilize a feature called “reprojection.” This technique takes the last output image at 60Hz and creates a new image at 120Hz based on the latest head movements made by the user. This is not the same as video frame interpolation and does not introduce any lag in the images being presented by the PS VR OLED screen.

Q: Will we see PS VR games running natively at 90fps and 120fps?
Yes. There are already games in development that run natively at 90fps and in the future we may potentially see some games running natively at 120fps as developers become more experienced with creating games for PS VR.

Kaipa se on sitten pikselimössöä jos pitää saada tuollaiset fps:t, tai sitten itse kokeilla ja todeta, onko siitä mihinkään ;)
 
Kaipa se on sitten pikselimössöä jos pitää saada tuollaiset fps:t, tai sitten itse kokeilla ja todeta, onko siitä mihinkään ;)
Niin no, sitäpä se testien mukaan hyvin pitkälti onkin.

Ja kyllä, pitää ehdottomasti kokeilla itse kaikesta huolimatta. Hinta on sen verran kova, että ei tuota missään nimessä viitsi hankkia sikana säkissä.

VR-kokemus on varmasti huikeampi näillä "oikeilla" laseilla (Oculus/Vive) ja tehokkaalla PC:llä, mutta konsolin etuna on monessa taloudessa käytön helppous ja keskeinen sijainti ja siksi tämä kiinnostaa jonkin verran täälläkin.
 
Näpytellään muutama kokemus vehkeestä. Testailin laitetta kaverilla noin tunteroisen ja olin kaikkiaan hyvin vakuuttunut, joskin grafiikka oli alkuun karseahkoa. Parasta antia tunnin sessiossa tarjoili driveclubin demo.

Marssin tämän kokemuksen jälkeen Giganttiin ja ladoin euroja tiskiin, mukaan lähti VR, kamera ja driveclub VR. Kotona asentelin vehkeitä tunteroisen ja vetelin johdot huolella ja nätisti. Pettymys oli suuren suuri, kun huomasin että olohuoneeni on liian iso. Kamerasta (tv:stä) sohvalle on n. 4,5 metriä ja tämä aiheutti ongelmia. Mm. driveclubissa herjasi "olet pelialueen ulkopuolella" jatkuvasti, vaikka hommat sinällään toimikin. Suuri etäisyys aiheutti myös epämääräistä liikehdintää ja pumppausefektiä kuvassa. Toinen huomio linssien huurtumisesta. Vaikka pelailin terassin ovi auki, pelaaminen oli sen verran kuumottavaa että linssit tuppasivat huurtumaan turhan herkästi.

Päädyin paketoimaan kamat ja viemään takaisin giganttiin. Summa summarum, immersioon ja täysin uuteen kokemukseen olen erittäin tyytyväinen, mutta tekniset rajoitteet pistivät homman jäihin omalta osaltani.
 
Ite odottelen kyllä Granturismo Sport + PS4 pro + VR :kahvi: tosin pitänee kattoa tarviiko tuota pro mallia hommata
 
pitääks tossa olla tuon kameran olla suoraan edessä kun pelaa, vai toimiiko se jos kamera on vaikka sivulla?
 
Marssin tämän kokemuksen jälkeen Giganttiin ja ladoin euroja tiskiin, mukaan lähti VR, kamera ja driveclub VR.
Jaa, siinä paketissa ei tule edes kameraa mukana?

Eli käytännössä pitää ostaa headsetin (449€) lisäksi myös kamera (59€) ja move-ohjaimet (89€)? Tuolla hinnallahan alkaa saamaa vaikka koko Vive-paketin ohjaimineen kaikkineen.
 
Näpytellään muutama kokemus vehkeestä. Testailin laitetta kaverilla noin tunteroisen ja olin kaikkiaan hyvin vakuuttunut, joskin grafiikka oli alkuun karseahkoa. Parasta antia tunnin sessiossa tarjoili driveclubin demo.

Marssin tämän kokemuksen jälkeen Giganttiin ja ladoin euroja tiskiin, mukaan lähti VR, kamera ja driveclub VR. Kotona asentelin vehkeitä tunteroisen ja vetelin johdot huolella ja nätisti. Pettymys oli suuren suuri, kun huomasin että olohuoneeni on liian iso. Kamerasta (tv:stä) sohvalle on n. 4,5 metriä ja tämä aiheutti ongelmia. Mm. driveclubissa herjasi "olet pelialueen ulkopuolella" jatkuvasti, vaikka hommat sinällään toimikin. Suuri etäisyys aiheutti myös epämääräistä liikehdintää ja pumppausefektiä kuvassa. Toinen huomio linssien huurtumisesta. Vaikka pelailin terassin ovi auki, pelaaminen oli sen verran kuumottavaa että linssit tuppasivat huurtumaan turhan herkästi.

Päädyin paketoimaan kamat ja viemään takaisin giganttiin. Summa summarum, immersioon ja täysin uuteen kokemukseen olen erittäin tyytyväinen, mutta tekniset rajoitteet pistivät homman jäihin omalta osaltani.
Noin tilavalla asunnolla HTC Vive olisi sinulle se juttu. Täysin vapaa liikkuvuus 4x4 metrin alueella. Fiilis on uskomaton kun saat oikeasti kävellä alueella. Chat sovelluksissa tulee kurkittua ihmisten olkien yli. Kierrettyä ihmisryhmien ympäri/välistä liikkumalla fyysisesti jne.
 
Näköjään 564€ tulee koko paketille hinnaksi kuluineen tilaamalla Amazon.co.uk:sta, eli muutaman kympin säästää paikallisiin liikkeisiin verrattuna. Kaikkia tuotteita ei tosin ole hyllyssä juuri nyt, mutta vajaan kuukauden sisällä tulee lisää. Onkohan jossakin muualla vielä edullisempia vaihtoehtoja?

hsOMSP9.png
 
Niin no, sitäpä se testien mukaan hyvin pitkälti onkin.

Ja kyllä, pitää ehdottomasti kokeilla itse kaikesta huolimatta. Hinta on sen verran kova, että ei tuota missään nimessä viitsi hankkia sikana säkissä.

VR-kokemus on varmasti huikeampi näillä "oikeilla" laseilla (Oculus/Vive) ja tehokkaalla PC:llä, mutta konsolin etuna on monessa taloudessa käytön helppous ja keskeinen sijainti ja siksi tämä kiinnostaa jonkin verran täälläkin.

Kyllä juu VR-kokemus on varmasti erilainen, mutta pitänee varmaan hyväksyä se, että halvalla ei saa parasta mahdollista kokemusta. Se on sitten eri asia onko valmis maksamaan VR-kokemuksesta kuinka paljon.. Niin ja jos miettii aloituskustannuksia, niin paljonko maksaa tehokas PC, jolla sujuvasti käyttää VR:ää, riittääkö 1000€? Jos vaikka 1000€+lasit päälle, niin hinta on melkein pari tonnia. Kun ostanee PS4+lasit+muut VR-romut, niin hinta on siinä 1000€ tienoilla. Itse en omista teho-PC:tä millä toimisi VR, enkä edes harkitse ostavani teho-PC:tä pelkän VR:n takia, nykyisellä pöytäkoneella kun pelaan hyvin satunnaisesti, PS VR:n hankinta olisi halvempaa kun PS4 jo taloudesta löytyy.

Toki PS VR:n hyväksi voisi laskea sitä, että kun PS4:a on maailmalla n. 40 miljoonaa ja asennus näyttää olevan luokkaa plug-and-play, niin kyllähän tuo varmasti massoihin uppoaa, jahka myös pelejäkin tulee.
 
Toki PS VR:n hyväksi voisi laskea sitä, että kun PS4:a on maailmalla n. 40 miljoonaa ja asennus näyttää olevan luokkaa plug-and-play, niin kyllähän tuo varmasti massoihin uppoaa, jahka myös pelejäkin tulee.
Toki näinkin ja kunhan se todellinen killerisovellus vielä löytyy, niin vain taivas on rajana. Yksi killeri on VR-aikuisviihde, mutta se on sitten eri asia miten hyvin PS4 ottaa sellaista tavaraa vastaan ja mitä kautta.

Eagle Flight on omalla kohdalla kaikkein kiinnostavin peli, oli VR alusta nyt sitten mikä tahansa.
 
Tuli hankittua PSVR julkaisussa ja se on antanut erittäin positiivisen kuvan. Laite on laadukas, pysyy tukevasti päässä ja plug&play asennus oli nopeaa ja helppoa. Vaikkei reso päätä huimaakkaan, niin laite tarjoaa parhaimmillaan todella vaikuttavan immersion. Propsit Sonylle siitä että PS storeen saatiin heti julkaisussa kiitettävä määrä pelejä, ilmaisia maistiaisia ja muuta sisältöä.
 
Kieltämättä kiinnostaisi kyseinen laite, mutta ennen ostoa haluan kyllä kunnon kokeilujakson (ts. lainaan kaverilta).
 
Minäkin olen ollut tyytyväinen PSVR:ään tähän mennessä. Aika vaikuttava kokemus, vaikka olen kokeillut vain pelidemoja. Jopa Playroom VR on yllättävän hauskaa ajanvietettä. Robinson The Journey, Eagle Flight ja GT Sport kiinnostavat eniten tulevista julkaisuista. Ehkä myös Rush of Bloodin täysversio.

Olikos tässä tukea 3D 360 asteen VR-videoille vai vain 2D? Onko joku jo kokeillut noita videoita?
 
Jostakin luin, että se on vähän vaiheessa, mutta että ainakin 3D 180-astetta on tulossa.
Hyvä jos jotakin kehitteillä. Saisikohan PC:n kautta toistettua täydet 360 astetta vai tuleeko pleikkarikameran rajoitukset vastaan? Yksi kamera rajoittanee tätä jonkin verran.
 
Hyvä jos jotakin kehitteillä. Saisikohan PC:n kautta toistettua täydet 360 astetta vai tuleeko pleikkarikameran rajoitukset vastaan? Yksi kamera rajoittanee tätä jonkin verran.
En tiedä kuinka rajoittava tekijä se on, kun kuulemma peleissäkin toimii 360-astetta ihan ok. Päähineen takana on jotain ledejä, jotka helpottavat siinä paikannuksessa, mutta ei se taida yhdellä kameralla tarkkuudeltaan vetää vertoja Vivelle/Riftille.

Edit.
Näköjään on jo tullutkin virallinen tuki PS4:n Media Playeriin 360-videoille:
https://blog.eu.playstation.com/201...o-and-photos-flac-and-upscaled-music-support/
Your PlayStation 4’s Media Player is getting a new update tomorrow, 13th October, which rolls out support for 360° videos and photos using PlayStation VR, plus introduces new audio support options that’ll benefit audiophiles.

Let’s talk that 360° video and photo support first. If you’ve a PlayStation VR connected to your PlayStation 4, simply activate ‘VR mode’ from Media Player’s Options menu, then select your 360° video or photo from your media server or USB device. You’ll now be able to view your chosen media in full 360° thanks to the power of PlayStation VR.

(Note, to enjoy 360-degree media on PlayStation VR, any supported video – MKV, AVI, MP4, MPEG2 PS , MPEG2 TS, AVCHD – or photo – JPEG, BMP, PNG – files must be captured in equirectangular format by a 360-degree omnidirectional camera.)

But that’s not all. Also as part of tomorrow’s update rollout, v2.50 also introduces improvements to your audio experience. Once updated, the PS4 Media Player will not only support High-Res (FLAC) audio files, but will also upscale your non-FLAC music to near high-resolution audio quality.

The latter is thanks to Sony’s DSEE HX™ technology. What this means is any MP3s or AACs – files whose space-saving compression strips out some of a song’s subtleties – played through your PlayStation 4 will be automatically upscaled. It means your compressed music will now sound much richer as a result. You can get a more in-depth breakdown on how the technology works here.

PlayStation 4’s Media Player v2.50 update will be available for free to all PS4 owners from tomorrow, 13th October.
 
Toimittaa muuten espanjan Amazon helvetin hitaasti VR:n, vaikka expedited deliverynä otin. 13. lähetetty ja huomenna eta delivery.
No hinta sen verran edukas että jaksaa odottaa :think:
 
Hyvä jos jotakin kehitteillä. Saisikohan PC:n kautta toistettua täydet 360 astetta vai tuleeko pleikkarikameran rajoitukset vastaan? Yksi kamera rajoittanee tätä jonkin verran.
Kyllä PSVR:llä toimii täysi 360 astetta mainiosti. Kaikissa peleissä taitaa pystyä katsomaan mihin suuntaan tahansa ja storesta löytyy myös 2D 360 -striimivideoita tarjoava sovellus.
 
harmittaa kun jenkkistoressa olis jotain maksullisia pelejä joita ei sit europuolella näy....olisin brookhavenin ottanu testiin.

Itsellä jäänee nää lasit nyt seisomaan kunhan tulee sitä kunnon kamaa esim Robinson ja Farpoint on pakkohankintoja kunhan tulevat ulos
 
Jokos tämän kanssa aikuisviihteen katselu onnistuu jotenkin? Jos laite maksaa palikoineen päivineen yli 600 euroa, niin tahdon kyllä koko rahan edestä elämyksiä :tup::cigar:
 
Jokos tämän kanssa aikuisviihteen katselu onnistuu jotenkin? Jos laite maksaa palikoineen päivineen yli 600 euroa, niin tahdon kyllä koko rahan edestä elämyksiä :tup::cigar:
Kuten tuossa jo todettiin, niin uusimman päivityksen myötä ainakin mediasoitin tukee 360-asteen 3D-materiaalia. Eli eiköhän se "mäkihyppykin" toimi ainakin välttävästi.

Edit.
No jaa, eipä se näköjään erityisen hyvin toimikaan ja on toimiessaankin vähintään kömpelöä. Tässä yhden toimijan näkökulma:

http://venturebeat.com/2016/10/19/how-to-watch-porn-on-psvr/
To watch adult content on PSVR, you’ll need to jump through a few hoops:
  1. You’ll need to head to the VR category on Pornhub on a computer.
  2. Then you’ll need to download the VR videos.
  3. Move those to a folder on a USB thumbdrive.
  4. Plug that stick into your PS4.
  5. Open them using the PS4 Media Player Application.
  6. Make sure that your Media Player is updated to version 2.50.
  7. Turn on the PSVR headset.
  8. Hold the “Options” button on the DualShock 4.
  9. Select “VR Mode” from the menu.
Yeah … it requires a lot more forethought than I think most people put into their alone time. And that’s something that Pornhub vice president Corey Price isn’t happy about.

“[PSVR is] quite lacking in comparison to Rift’s and Vive’s media playback support,” Price told GamesBeat. “Samsung GearVR and Google cardboard are the current leaders in ease-of-use and functionality support, where everything can be triggered from the web browser on a mobile device.”

Price also notes that those devices support multiple VR-video formats. Right now, and this includes far more than just pornography, you can get adult videos, news reports, and music videos in stereoscopic 3D, 360- or 180-degree fields of view, and in over-under or side-by-side alignments. These various formats are better and worse at certain kind of scenes, but PlayStation 4 doesn’t support most of them. Instead, PSVR only does monoscopic 360-degree videos.

"We have encouraged Sony to adopt the WebVR standard into their browser in order to make streaming in VR as seamless as possible,” said Price.

Pornhub also notes that until Sony improves its compatibility and console web browser, it doesn’t expect a huge spike in visitors.

“We believe it will increase views on the VR category,” said Price. “However, until Sony fully supports VR media formats in their player or gives browser support for VR playback, the traffic will be limited. We believe it will increase views on the VR category. However, until Sony fully supports VR media formats in their player or gives browser support for VR playback, the traffic will be limited.”

Edit2.
Tässä toinen hieman optimistisempi uutinen:
http://www.psu.com/news/31369/playstation-vr-porn-adult-movies-browser
 
Noin tilavalla asunnolla HTC Vive olisi sinulle se juttu. Täysin vapaa liikkuvuus 4x4 metrin alueella. Fiilis on uskomaton kun saat oikeasti kävellä alueella. Chat sovelluksissa tulee kurkittua ihmisten olkien yli. Kierrettyä ihmisryhmien ympäri/välistä liikkumalla fyysisesti jne.

Kiitos vinkistä. Kyllä tästä kokemuksesta jäi VR-siemen itämään ja kova on halu kokeilla muitakin ratkaisuja! Jos olkkarini ois ollut pienempi, vehkeet ois saanu jäädä. Sääli sinänsä, mutta elämä on :geek:
 
itsellänikin on tv turhan kaukana mutta ajattelin että heittäs ton kameran vaikka olkkarin pöydälle pienelle tripod jalustalle aina sillon kun pelaa...telkkariahan tossa ei pelatessa tarvii niin kamera voi olla sit missä vain sopivan matkan päässä.
 
Kuinkas pitkän matkan päähän se headsetin piuha edes ylettää ilman että se on viulunkielenä? Meillä ei olohuone ole mikään ihan mahdottoman iso, mutta kyllä siinä joku 3,5m-4m tulee kuitenkin etäisyyttä jos sohvalta käsin haluaa pelata.

Vielä pitää aika paljon kehityksen kehittyä, että saisi siirrettyä signaalin langattomasti ja vieläpä niin, ettei vastaanottimen akku loppuisi hetkessä.
 
Kuinkas pitkän matkan päähän se headsetin piuha edes ylettää ilman että se on viulunkielenä? Meillä ei olohuone ole mikään ihan mahdottoman iso, mutta kyllä siinä joku 3,5m-4m tulee kuitenkin etäisyyttä jos sohvalta käsin haluaa pelata.

Vielä pitää aika paljon kehityksen kehittyä, että saisi siirrettyä signaalin langattomasti ja vieläpä niin, ettei vastaanottimen akku loppuisi hetkessä.

taitaa olla kolmisen metriä toi piuha joka menee tohon processor unit boksiin mut pituuttahan saa lisää kun laittaa pitkillä liitosjohdoilla boksin ps4:een....mulla on silleen että mun pitää toi boksi laittaa lähemmäs kun ps4 on kirjahyllyssä sen verran kaukana joten noin 1,5m hdmi piuhat ja usb johto on mulle minimi että headsetti yltää sohvalle asti
 
voiks tällä pelata pc:llä vr moodissa? tämmönen quote sattu vastaan netissä
itse en pysty nyt testaamaan mun pc on 4k näytölle ja reson muuttaminen sotkee mun philipsin niin parempi antaa olla sorkkimatta.

Really great find, PSVR on PC in VR mode got so much potential.
Installed Steam, downloaded Skyrim and used Tridef 3d to play in VR mode and it is just amazing (no mods installed)

 
Kyllä juu VR-kokemus on varmasti erilainen, mutta pitänee varmaan hyväksyä se, että halvalla ei saa parasta mahdollista kokemusta. Se on sitten eri asia onko valmis maksamaan VR-kokemuksesta kuinka paljon.. Niin ja jos miettii aloituskustannuksia, niin paljonko maksaa tehokas PC, jolla sujuvasti käyttää VR:ää, riittääkö 1000€? Jos vaikka 1000€+lasit päälle, niin hinta on melkein pari tonnia. Kun ostanee PS4+lasit+muut VR-romut, niin hinta on siinä 1000€ tienoilla. Itse en omista teho-PC:tä millä toimisi VR, enkä edes harkitse ostavani teho-PC:tä pelkän VR:n takia, nykyisellä pöytäkoneella kun pelaan hyvin satunnaisesti, PS VR:n hankinta olisi halvempaa kun PS4 jo taloudesta löytyy.

Toki PS VR:n hyväksi voisi laskea sitä, että kun PS4:a on maailmalla n. 40 miljoonaa ja asennus näyttää olevan luokkaa plug-and-play, niin kyllähän tuo varmasti massoihin uppoaa, jahka myös pelejäkin tulee.

Kun nyt ATK-palstalla ollaan, on pakko vähän kohtuullistaa arviota. Riittävä näytönohjain maksaa noin 300 euroa (Saksasta huomattavasti vähemmän), prosessori n. 200 euroa ja emolevy muisteineen alle 200 euroa. Jos siis pelaa jo lähtökohtaisesti PC:llä niin kuin Riftin tai Viven omistajan kohdalla olettaisi, olennaisten osien vaihto on noin 700 euroa, ja moni pärjäisi pelkällä näytönohjainpäivityksellä. Koko koneen ostaminen valmiina tai rakentaminen tyhjästä tietysti ottaa suurin piirteinen tuon tuhatlappusen, mutta hankitulla laitteella on varmasti muutakin käyttöä kuin VR.

Se on minusta selvää, ettei PC VR ole snäppäilysukupolven juttu, ja on ihan toivottavaa, että PS4 toimisi veturina VR:n yleistymiselle. Jos konsolipuoli saavuttaa kriittisen massan, se tarkoittaa pääsääntöisesti myös PC-puolen kasvua.
 
Itse kokeilin tätä, kun niin moni pleikkaristi on vannoutunut tämän VR:n olevan jotain aivan uskomattoman hienoa. Noh, Oculuksen jälkeen lähinnä jäi käteen paha olo, ruma grafiikka ja helvetin tyhmä fiilis kun heiluu kapuloiden kanssa, kuin sokea oranki. Tekniikkademona ihan kohtuuvakuuttavaa jos hinta olisi 99€, mutta ei tuosta kyllä ns. tehonäyttiksen hintaa maksaisi ikinä. Alun odotukset eivät olleet mitenkään suuret, muttei voi sanoa että tämä olisi lyönyt itseään läpi henkilökohtaisella tasolla. Ehkä PS5 ja sen VR voi ollakin, mutta käteen jäi tästä pleikkarin VR-kokeilusta jotenkin heikko kokonaisuus. Toki mielipiteitä nämä.
 
Tuli myös tilattua ja palautettua parin viikon testailun jälkeen. Lasien kuvanlaatu yleisesti oli minusta yllättävän hyvä, vaikka silmälasien kanssa käytin niin koko ruutu oli kauttaaltaan terävä ilman että piti kohdistaa katse että se terävöityisi. Pelien grafiikatkin olivat täysin riittävät monessa pelissä/demossa. Siinäpä ne positiiviset asiat olikin. Todellista pelisisältöä on aivan liian ohuelti vielä, RE7:n odottelu ei ollut ainakaan minulle 500 euron arvoinen. Robinson The Journey olisi voinut olla se tarvittava peli, mutta senkin kesto tullee olemaan vain kolmisen tuntia. Joku puoliarcade-ajosimulaattori tyyliin Codemastersin F1 olisi varmasti mahtavaa laseilla ja ratilla. Tällä hetkellä tuntui että laseilla pelasi mieluiten ei-vr -pelejä Cinema modessa.

Johtoja on häiritsevän paljon, pelatessa ei oikein keksi kunnollista reittiä mistä kuljettaa laseihin tuleva johtonippu että se pääsee vapaasti liikkumaan. Lasien sivuilta vuotaa hieman valoa, alhaalla jää isompikin rako kun lasit asettaa kunnolla päähän, syö immersiota. Johtunee silmälaseista, luultavasti ilman niitä tuo rako häviää kun psvr:n saa aivan silmiin kiinni. Gear VR asettui päähän paremmin ja sai uppoutumaan sen sisältöön paremmin, vaikka siinä kuvanlaatu olikin ihan eri eikä koko kuva tarkka jne.

PS4 kamera ja pari PS Move -kapulaa jäi ylimääräiseksi, laittakaa y-viestiä jos kiinnostaa jotakuta. ;)
 
Hmm, onpa jännä miten täällä kokemukset eroavat niin paljon noista muista arvioista netissä.

Tämä vain alleviivaa entisestäänkin sitä, että laitetta pitää päästä ensin testaamaan itse, tai vähintään se kannattaa ostaa jostakin minne voi palauttaa kaikki palikat mukisematta.
 
Omat PSVR lasit lähtee palautukseen, muita laseja en ole kokeillut mutta tässä kokemuksia. Se isoin syy on että en halua pelata huitoen ja heiluen, saattaen niskoja kramppiin jne. vaan tämä koko virtuaali touhotus tuntuu 'työläältä' kuin vain maata sohvalla ja rentoutua. Eli ei kiinnosta vivet tai oculuksetkaan enään. Sitten se resoluutio on vain surkea, 2m päässä olevaa tekstiä vain ei pysty lukemaan koska seon vain pikseli mössöä. yhtä lailla pelikenttien reunat ja kulmat on vaikea hahmottaa tarkasti. Katsellaan laseja uudelleen kun on vähintään 4k per silmä. Kuva on kuin VGA siinä 15" kuvaputkessa aikanaan. Se linssi suurentaa pikseleitä paljon. Pelien grafiikat on aika huonoja tai siis 'piirretyjä' vähän textuureja ja valaistuksia yms ehvejektejä. Ja niinkun tiedetään sisältöä ei ole kuin muutamiksi tunneiksi tällä hetkellä. Muuten lasit kyllä toimivat ja ovat helpot asentaa, sopivat myös meikäläisen isoon päähän yllättävän hyvin, mutta ei kovin pitkiksi ajoiksi (2h).
 
itsekin odottelen jotain kunnollista pelattavaa....varmaan robinson tulee napattua kun se ilmestyy parin viikon sisällä.

reso ei välttämättä haittaa jos itse peli on hyvin tehty ja kiinnostava....arkham vr on hyvin tehty graafisesti ja pelattavuudeltaan mutta aivan liian lyhyt.

toivottavasti nää ekan aallon pelit on vain semmosia äkkiä kyhättyjä tekeleitä eikä osata vielä kunnolla hyödyntää vr:ää ja parempaa olis tulossa myöhemmin.
 
Hmm, onpa jännä miten täällä kokemukset eroavat niin paljon noista muista arvioista netissä.

Tämä vain alleviivaa entisestäänkin sitä, että laitetta pitää päästä ensin testaamaan itse, tai vähintään se kannattaa ostaa jostakin minne voi palauttaa kaikki palikat mukisematta.

Mjoo, toisille VR on SE juttu, toiset kokeilee sitä lähinnä uteliaisuuttaan. Itelle riitti yksi kokeilu DK2:lla ja tiesin että VR on vain pakko saada, oli se sen verran huikea kokemus.
Nyt on Vive ollu kesästä asti eikä kaduta tippaakaan. Ehkä sen takia että mulla on tolle päivittäistä käyttöä Eliten kanssa ja jos olisin hankkinu tuon pelkästää jonkun todella ohuiden teknologiademojen takia, laite olis lähteny takas kauppaan. Ja vaikka Vivellä on tuo room scale, en ole sitä jaksanu juurikaan edes kokeilla koska sille ei vaan ole vielä oikeita pelejä. Mutta tulevaisuudessa niitäkin alkaa markkinoille tulla joten onpahan valmius niille olemassa.
Eli, imo VR vaatii oikeasti hyvän pelin että se jaksaa kantaa, ei kait kukaan täysjärkinen jaksa pelata jotain Job Simulatoria tai jotain todella repetatiivista aaltoräiskintää tuntia pidempään.. :D
 
Mjoo, toisille VR on SE juttu, toiset kokeilee sitä lähinnä uteliaisuuttaan. Itelle riitti yksi kokeilu DK2:lla ja tiesin että VR on vain pakko saada, oli se sen verran huikea kokemus.
Nyt on Vive ollu kesästä asti eikä kaduta tippaakaan. Ehkä sen takia että mulla on tolle päivittäistä käyttöä Eliten kanssa ja jos olisin hankkinu tuon pelkästää jonkun todella ohuiden teknologiademojen takia, laite olis lähteny takas kauppaan. Ja vaikka Vivellä on tuo room scale, en ole sitä jaksanu juurikaan edes kokeilla koska sille ei vaan ole vielä oikeita pelejä. Mutta tulevaisuudessa niitäkin alkaa markkinoille tulla joten onpahan valmius niille olemassa.
Eli, imo VR vaatii oikeasti hyvän pelin että se jaksaa kantaa, ei kait kukaan täysjärkinen jaksa pelata jotain Job Simulatoria tai jotain todella repetatiivista aaltoräiskintää tuntia pidempään.. :D

Joo sisältö on edelleen kautta linjan aikamoista kuraa. Sinänsä vähän ihmetyttää kuinka vähän näitä VR-tukevia normipelejä oikeasti arvioidaan tai tuodaan esille VR:n yhteydessä. Ne ovat kuitenkin monesti sitä laadukkainta pelillistä sisältöä, jota oikeasti jaksaa pelata satoja tunteja.

Toinen ongelma on varmasti myös tuo resoluutio. Markkinointimateriaaleista ja arvosteluistahan ei todellisuudessa oikein mitenkään ilmene kuinka huono kuva noissa on reson puolesta. Tuo voi tulla monelle järkytyksenä, jos ei tosiaan ole oikeasti päässyt ennakkoon testaamaan ja on katsellut vain mainosvideoita.

Kyllä nämä edelleen pienen propellipään tarvitsevat että kannattaa ostaa.
 
mä oon harkinnu jos möis pois vr + kamera + movet + pari retail peliä pakettina....ostas sit joskus kun on kunnon nimikkeitä
 
Myyt ny pois ja ostat muutaman kk päästä uudelleen ? :think: vois kuvitella että ainakin granturismoon on tohon vr puoleen panostettu
 
??

Siis tuonhan mukana tulee se yksikkö, joka tulee kiinni PS4:een, ja Sonylla on tiukat ehdot, että VR-peleillä pitää olla tietyt fps:t VR:ssä jne. joten eiköhän se toimi ihan hyvin ei-Pro PS4:n kanssa. PS4:a on maailmalla jotain 40 miljoonaa kappaletta, niin luulisi olevan Sonylle tärkeää, että toimii hyvin normi-PS4:n kanssa.
Siihen tosin käytetään teknologiaa, joka on tarkoitettu harvojen framedroppien eliminointiin, FPS:n tuplaamiseen monessa pelissä, mikä heikentää kokemusta merkittävästi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 651
Viestejä
4 542 717
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom