Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Oliko sulla vanhastaan se kamera ja ne ohjaimet?Kävin kaupasta hakemassa julkkarina. Onhan tama oikein viihdyttävää settiä. Headmasteriä (futiksen puskemista) pelaillu ja vähän Bätmäniä testailin sekä toki noita eri demoja pikkasen koklaillu.
Alussa tuli vähän outo olo pelisession jälkeen, mutta nyt ollu ihan ookei.
Tekisköhän tällä yhtään mitään ei-Pro PS4:n kanssa?
Varmaan toimii joo jotenkuten, mutta kun on tiedossa kuinka herkästi ihmisille tulee pahoinvointia yhtään takkuavasta fps:stä VR-käytössä, niin joko niiden pelien pitää olla jo lähtökohtaisesti grafiikaltaan aika totaalista pikselimössöä, jotta ne toimivat myös tavallisen PS4:n tehoilla, tai sitten vieressä on hyvä olla oksennusämpäri.??
Siis tuonhan mukana tulee se yksikkö, joka tulee kiinni PS4:een, ja Sonylla on tiukat ehdot, että VR-peleillä pitää olla tietyt fps:t VR:ssä jne. joten eiköhän se toimi ihan hyvin ei-Pro PS4:n kanssa. PS4:a on maailmalla jotain 40 miljoonaa kappaletta, niin luulisi olevan Sonylle tärkeää, että toimii hyvin normi-PS4:n kanssa.
Varmaan toimii joo jotenkuten, mutta kun on tiedossa kuinka herkästi ihmisille tulee pahoinvointia yhtään takkuavasta fps:stä VR-käytössä, niin joko niiden pelien pitää olla jo lähtökohtaisesti grafiikaltaan aika totaalista pikselimössöä, jotta ne toimivat myös tavallisen PS4:n tehoilla, tai sitten vieressä on hyvä olla oksennusämpäri.
Q: What is PS VR’s latency?
Low latency is critical to delivering an engaging and comfortable VR experience, and PS VR’s latency comes in at less than 18ms (0.018 seconds).
*Recent research in VR has deemed 20ms as being the highest acceptable latency before people notice the lag in VR.
Q: What is the refresh rate of the PS VR display?
The PS VR OLED display can refresh at 90Hz (90 times per second) or at 120Hz (120 times per second) depending on the VR game or application.
Q: How can a game run at 60 frames per second, but we see it at 120Hz in PS VR?
PS VR games and applications utilize a feature called “reprojection.” This technique takes the last output image at 60Hz and creates a new image at 120Hz based on the latest head movements made by the user. This is not the same as video frame interpolation and does not introduce any lag in the images being presented by the PS VR OLED screen.
Q: Will we see PS VR games running natively at 90fps and 120fps?
Yes. There are already games in development that run natively at 90fps and in the future we may potentially see some games running natively at 120fps as developers become more experienced with creating games for PS VR.
Niin no, sitäpä se testien mukaan hyvin pitkälti onkin.Kaipa se on sitten pikselimössöä jos pitää saada tuollaiset fps:t, tai sitten itse kokeilla ja todeta, onko siitä mihinkään
Jaa, siinä paketissa ei tule edes kameraa mukana?Marssin tämän kokemuksen jälkeen Giganttiin ja ladoin euroja tiskiin, mukaan lähti VR, kamera ja driveclub VR.
Noin tilavalla asunnolla HTC Vive olisi sinulle se juttu. Täysin vapaa liikkuvuus 4x4 metrin alueella. Fiilis on uskomaton kun saat oikeasti kävellä alueella. Chat sovelluksissa tulee kurkittua ihmisten olkien yli. Kierrettyä ihmisryhmien ympäri/välistä liikkumalla fyysisesti jne.Näpytellään muutama kokemus vehkeestä. Testailin laitetta kaverilla noin tunteroisen ja olin kaikkiaan hyvin vakuuttunut, joskin grafiikka oli alkuun karseahkoa. Parasta antia tunnin sessiossa tarjoili driveclubin demo.
Marssin tämän kokemuksen jälkeen Giganttiin ja ladoin euroja tiskiin, mukaan lähti VR, kamera ja driveclub VR. Kotona asentelin vehkeitä tunteroisen ja vetelin johdot huolella ja nätisti. Pettymys oli suuren suuri, kun huomasin että olohuoneeni on liian iso. Kamerasta (tv:stä) sohvalle on n. 4,5 metriä ja tämä aiheutti ongelmia. Mm. driveclubissa herjasi "olet pelialueen ulkopuolella" jatkuvasti, vaikka hommat sinällään toimikin. Suuri etäisyys aiheutti myös epämääräistä liikehdintää ja pumppausefektiä kuvassa. Toinen huomio linssien huurtumisesta. Vaikka pelailin terassin ovi auki, pelaaminen oli sen verran kuumottavaa että linssit tuppasivat huurtumaan turhan herkästi.
Päädyin paketoimaan kamat ja viemään takaisin giganttiin. Summa summarum, immersioon ja täysin uuteen kokemukseen olen erittäin tyytyväinen, mutta tekniset rajoitteet pistivät homman jäihin omalta osaltani.
Onko tällaista "Launch bundlea" näkynyt myytävänä missään Suomessa (järkihintaan)? -->
http://www.gamestop.com/ps4/accessories/playstation-vr-launch-bundle/129234
Niin no, sitäpä se testien mukaan hyvin pitkälti onkin.
Ja kyllä, pitää ehdottomasti kokeilla itse kaikesta huolimatta. Hinta on sen verran kova, että ei tuota missään nimessä viitsi hankkia sikana säkissä.
VR-kokemus on varmasti huikeampi näillä "oikeilla" laseilla (Oculus/Vive) ja tehokkaalla PC:llä, mutta konsolin etuna on monessa taloudessa käytön helppous ja keskeinen sijainti ja siksi tämä kiinnostaa jonkin verran täälläkin.
Toki näinkin ja kunhan se todellinen killerisovellus vielä löytyy, niin vain taivas on rajana. Yksi killeri on VR-aikuisviihde, mutta se on sitten eri asia miten hyvin PS4 ottaa sellaista tavaraa vastaan ja mitä kautta.Toki PS VR:n hyväksi voisi laskea sitä, että kun PS4:a on maailmalla n. 40 miljoonaa ja asennus näyttää olevan luokkaa plug-and-play, niin kyllähän tuo varmasti massoihin uppoaa, jahka myös pelejäkin tulee.
Jostakin luin, että se on vähän vaiheessa, mutta että ainakin 3D 180-astetta on tulossa.Olikos tässä tukea 3D 360 asteen VR-videoille vai vain 2D? Onko joku jo kokeillut noita videoita?
Hyvä jos jotakin kehitteillä. Saisikohan PC:n kautta toistettua täydet 360 astetta vai tuleeko pleikkarikameran rajoitukset vastaan? Yksi kamera rajoittanee tätä jonkin verran.Jostakin luin, että se on vähän vaiheessa, mutta että ainakin 3D 180-astetta on tulossa.
En tiedä kuinka rajoittava tekijä se on, kun kuulemma peleissäkin toimii 360-astetta ihan ok. Päähineen takana on jotain ledejä, jotka helpottavat siinä paikannuksessa, mutta ei se taida yhdellä kameralla tarkkuudeltaan vetää vertoja Vivelle/Riftille.Hyvä jos jotakin kehitteillä. Saisikohan PC:n kautta toistettua täydet 360 astetta vai tuleeko pleikkarikameran rajoitukset vastaan? Yksi kamera rajoittanee tätä jonkin verran.
Your PlayStation 4’s Media Player is getting a new update tomorrow, 13th October, which rolls out support for 360° videos and photos using PlayStation VR, plus introduces new audio support options that’ll benefit audiophiles.
Let’s talk that 360° video and photo support first. If you’ve a PlayStation VR connected to your PlayStation 4, simply activate ‘VR mode’ from Media Player’s Options menu, then select your 360° video or photo from your media server or USB device. You’ll now be able to view your chosen media in full 360° thanks to the power of PlayStation VR.
(Note, to enjoy 360-degree media on PlayStation VR, any supported video – MKV, AVI, MP4, MPEG2 PS , MPEG2 TS, AVCHD – or photo – JPEG, BMP, PNG – files must be captured in equirectangular format by a 360-degree omnidirectional camera.)
But that’s not all. Also as part of tomorrow’s update rollout, v2.50 also introduces improvements to your audio experience. Once updated, the PS4 Media Player will not only support High-Res (FLAC) audio files, but will also upscale your non-FLAC music to near high-resolution audio quality.
The latter is thanks to Sony’s DSEE HX™ technology. What this means is any MP3s or AACs – files whose space-saving compression strips out some of a song’s subtleties – played through your PlayStation 4 will be automatically upscaled. It means your compressed music will now sound much richer as a result. You can get a more in-depth breakdown on how the technology works here.
PlayStation 4’s Media Player v2.50 update will be available for free to all PS4 owners from tomorrow, 13th October.
Kyllä PSVR:llä toimii täysi 360 astetta mainiosti. Kaikissa peleissä taitaa pystyä katsomaan mihin suuntaan tahansa ja storesta löytyy myös 2D 360 -striimivideoita tarjoava sovellus.Hyvä jos jotakin kehitteillä. Saisikohan PC:n kautta toistettua täydet 360 astetta vai tuleeko pleikkarikameran rajoitukset vastaan? Yksi kamera rajoittanee tätä jonkin verran.
Kuten tuossa jo todettiin, niin uusimman päivityksen myötä ainakin mediasoitin tukee 360-asteen 3D-materiaalia. Eli eiköhän se "mäkihyppykin" toimi ainakin välttävästi.Jokos tämän kanssa aikuisviihteen katselu onnistuu jotenkin? Jos laite maksaa palikoineen päivineen yli 600 euroa, niin tahdon kyllä koko rahan edestä elämyksiä
To watch adult content on PSVR, you’ll need to jump through a few hoops:
Yeah … it requires a lot more forethought than I think most people put into their alone time. And that’s something that Pornhub vice president Corey Price isn’t happy about.
- You’ll need to head to the VR category on Pornhub on a computer.
- Then you’ll need to download the VR videos.
- Move those to a folder on a USB thumbdrive.
- Plug that stick into your PS4.
- Open them using the PS4 Media Player Application.
- Make sure that your Media Player is updated to version 2.50.
- Turn on the PSVR headset.
- Hold the “Options” button on the DualShock 4.
- Select “VR Mode” from the menu.
“[PSVR is] quite lacking in comparison to Rift’s and Vive’s media playback support,” Price told GamesBeat. “Samsung GearVR and Google cardboard are the current leaders in ease-of-use and functionality support, where everything can be triggered from the web browser on a mobile device.”
Price also notes that those devices support multiple VR-video formats. Right now, and this includes far more than just pornography, you can get adult videos, news reports, and music videos in stereoscopic 3D, 360- or 180-degree fields of view, and in over-under or side-by-side alignments. These various formats are better and worse at certain kind of scenes, but PlayStation 4 doesn’t support most of them. Instead, PSVR only does monoscopic 360-degree videos.
"We have encouraged Sony to adopt the WebVR standard into their browser in order to make streaming in VR as seamless as possible,” said Price.
Pornhub also notes that until Sony improves its compatibility and console web browser, it doesn’t expect a huge spike in visitors.
“We believe it will increase views on the VR category,” said Price. “However, until Sony fully supports VR media formats in their player or gives browser support for VR playback, the traffic will be limited. We believe it will increase views on the VR category. However, until Sony fully supports VR media formats in their player or gives browser support for VR playback, the traffic will be limited.”
Noin tilavalla asunnolla HTC Vive olisi sinulle se juttu. Täysin vapaa liikkuvuus 4x4 metrin alueella. Fiilis on uskomaton kun saat oikeasti kävellä alueella. Chat sovelluksissa tulee kurkittua ihmisten olkien yli. Kierrettyä ihmisryhmien ympäri/välistä liikkumalla fyysisesti jne.
Kuinkas pitkän matkan päähän se headsetin piuha edes ylettää ilman että se on viulunkielenä? Meillä ei olohuone ole mikään ihan mahdottoman iso, mutta kyllä siinä joku 3,5m-4m tulee kuitenkin etäisyyttä jos sohvalta käsin haluaa pelata.
Vielä pitää aika paljon kehityksen kehittyä, että saisi siirrettyä signaalin langattomasti ja vieläpä niin, ettei vastaanottimen akku loppuisi hetkessä.
Ei se VR-poke nyt niin ihmeellistä ole..
Really great find, PSVR on PC in VR mode got so much potential.
Installed Steam, downloaded Skyrim and used Tridef 3d to play in VR mode and it is just amazing (no mods installed)
Kyllä juu VR-kokemus on varmasti erilainen, mutta pitänee varmaan hyväksyä se, että halvalla ei saa parasta mahdollista kokemusta. Se on sitten eri asia onko valmis maksamaan VR-kokemuksesta kuinka paljon.. Niin ja jos miettii aloituskustannuksia, niin paljonko maksaa tehokas PC, jolla sujuvasti käyttää VR:ää, riittääkö 1000€? Jos vaikka 1000€+lasit päälle, niin hinta on melkein pari tonnia. Kun ostanee PS4+lasit+muut VR-romut, niin hinta on siinä 1000€ tienoilla. Itse en omista teho-PC:tä millä toimisi VR, enkä edes harkitse ostavani teho-PC:tä pelkän VR:n takia, nykyisellä pöytäkoneella kun pelaan hyvin satunnaisesti, PS VR:n hankinta olisi halvempaa kun PS4 jo taloudesta löytyy.
Toki PS VR:n hyväksi voisi laskea sitä, että kun PS4:a on maailmalla n. 40 miljoonaa ja asennus näyttää olevan luokkaa plug-and-play, niin kyllähän tuo varmasti massoihin uppoaa, jahka myös pelejäkin tulee.
Hmm, onpa jännä miten täällä kokemukset eroavat niin paljon noista muista arvioista netissä.
Tämä vain alleviivaa entisestäänkin sitä, että laitetta pitää päästä ensin testaamaan itse, tai vähintään se kannattaa ostaa jostakin minne voi palauttaa kaikki palikat mukisematta.
Mjoo, toisille VR on SE juttu, toiset kokeilee sitä lähinnä uteliaisuuttaan. Itelle riitti yksi kokeilu DK2:lla ja tiesin että VR on vain pakko saada, oli se sen verran huikea kokemus.
Nyt on Vive ollu kesästä asti eikä kaduta tippaakaan. Ehkä sen takia että mulla on tolle päivittäistä käyttöä Eliten kanssa ja jos olisin hankkinu tuon pelkästää jonkun todella ohuiden teknologiademojen takia, laite olis lähteny takas kauppaan. Ja vaikka Vivellä on tuo room scale, en ole sitä jaksanu juurikaan edes kokeilla koska sille ei vaan ole vielä oikeita pelejä. Mutta tulevaisuudessa niitäkin alkaa markkinoille tulla joten onpahan valmius niille olemassa.
Eli, imo VR vaatii oikeasti hyvän pelin että se jaksaa kantaa, ei kait kukaan täysjärkinen jaksa pelata jotain Job Simulatoria tai jotain todella repetatiivista aaltoräiskintää tuntia pidempään..
Siihen tosin käytetään teknologiaa, joka on tarkoitettu harvojen framedroppien eliminointiin, FPS:n tuplaamiseen monessa pelissä, mikä heikentää kokemusta merkittävästi??
Siis tuonhan mukana tulee se yksikkö, joka tulee kiinni PS4:een, ja Sonylla on tiukat ehdot, että VR-peleillä pitää olla tietyt fps:t VR:ssä jne. joten eiköhän se toimi ihan hyvin ei-Pro PS4:n kanssa. PS4:a on maailmalla jotain 40 miljoonaa kappaletta, niin luulisi olevan Sonylle tärkeää, että toimii hyvin normi-PS4:n kanssa.