Tuo levyaseman pois jättäminen on kyllä sääli ja Sonylla on varmasti laskettu sen varaan, että kasuaali "netflix" kansa pysyy sen verran suurena, että se kannattaa. Konsolipelaamisen ja ylipäätänsä videopelien saralla isoin muutos koskaan edessä ja tässä vähin äänin pistetään mullan alle edelliset sukupolvet, joille harrastus ei juurikaan ole muuttunut 90-luvun alun jälkeen. Jotenkin tuntuu, että ei meitä vanhempia joille pelit ovat intohimo ole enää tulossa. Ei nuoria/lapsia samalla tavalla kiinnosta pelit kuin joskus aikanaan, kun joka ikinen koululainen tiesi tyyliin kaiken mitä alalla tapahtui, vaikka asiat joutui lukemaan lehdistä.
Ehkä joku "indiefirma" voisi tuohon johonkin rakoon vielä iskea ja hakea pientä markkinaa tarjoamalla hyvin perinteisen konsolin ja meille ykille jotain mitä hypistellä käsissä samalla kuin haetaan niitä nostalgiafixejä ja uuden muovin tuoksuja pelikoteloista.
Surullista, mutta olihan tämä odotettavissa. Itse olen ostanut lähes kaikki konsolit Sega Megadrivestä lähtien ja nyt jää kyllä ensimmäisen kerran hankkimatta, kun kuitenkin PC tulee aina löytymään. Aikansa kutakin.
Ehkä joku "indiefirma" voisi tuohon johonkin rakoon vielä iskea ja hakea pientä markkinaa tarjoamalla hyvin perinteisen konsolin ja meille ykille jotain mitä hypistellä käsissä samalla kuin haetaan niitä nostalgiafixejä ja uuden muovin tuoksuja pelikoteloista.
Surullista, mutta olihan tämä odotettavissa. Itse olen ostanut lähes kaikki konsolit Sega Megadrivestä lähtien ja nyt jää kyllä ensimmäisen kerran hankkimatta, kun kuitenkin PC tulee aina löytymään. Aikansa kutakin.