• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Pit Master Marabu grillihiili 30€/15kg Citymarket Iso-Omena Espoo

Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Onko noilla kahdella muuta samaa kuin että ovat hiiliä? Epäilen että tuo bilteman hiili ei ole kovapuuhiiltä. Hilehiili vs kunnon biitit, paloaika, palolämpötila, kipinöinti, savu...
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Onko noilla kahdella muuta samaa kuin että ovat hiiliä? Epäilen että tuo bilteman hiili ei ole kovapuuhiiltä. Hilehiili vs kunnon biitit, paloaika, palolämpötila, kipinöinti, savu...
En tiedä, siksi kysyin. Olen kiinnostunut koska ostin tänään hiiligrillin ja pitäisi hiiliä hankkia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 025
En tiedä, siksi kysyin. Olen kiinnostunut koska ostin tänään hiiligrillin ja pitäisi hiiliä hankkia
Lyhyt vastaus: On, iso ero

Pitkä vastaus:
Perus muutaman euron pussin hiilet syttyy nopeasti, palaa nopeasti ja tuottaa paljon tuhkaa/silppua.
Nämä kovapuuhiilet syttyy hitaasti, palaa hitaasti mutta kuumana ja tuottaa varsin vähän tuhkaa.

Hyviä hiiliä mutta ei ole kiireisen hommaa, vähintään 15min, mieluummin 30min pitää antaa noiden kovapuuhiilien tekeytyä ennen grillailuja. Ja lämpöjä tosiaan saa noista irti infernaalisen paljon jos haluaa.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Ok, no en ole sinänsä hiiliasiantuntija, mutta "perus-huoltsikka-hiili" on usein todella pientä palaa ja pehmeää joka menee mössöksi pussin pohjalle ja tippuu ritilän välistä tukkimaan ilmanoton. Lisäksi paremmat hiilet antaa pidemmän paloajan ja parrmmat lämmöt, eli oikein käytettynä niitä menee vähemmän. Paremmat hiilet on myös puhtaampia yleensä.

Eli lajikkeissa erilaisia "ominaisuuksia", syttymisestä lähtien. Tämä kyseinen linkkaamani on Marabu-puulajike, joka on tunnettu aika hyvä yleinen kovapuulajike. Vaihtoehtoja on esim. Quebracho, joka antaa joidenkin mielestä enemmän savun makua ja palaa vieläkin kuumempana/kauemmin. Mutta menee varmaan jo hifistelypuoelle.

Olen itse viimeksi käyttänyt Marienburg hiiliä, joka aika suosittu yleinen, ja maksaa usein 11-13€/3,7kg.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Tuossa Iltapulun testi, joka yllätykseksi ei ollutkaan ihan huuhaata. Mukana mm. Marienburg ja Black Ranch Marabu:

Grillihiilitesti

Itse olen grillaillut lähes yksinomaan Marienburgeilla, voisi kyllä vaihteeksi kokeilla jotain muutakin tuotetta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Mites eroaa esim tästä? Paljon halvempi
Bilteman hiilet ovat paskaa, haisevat pahalle, ovat silppua, eivätkä pala kuumana eivätkä kauaa.
Paremmat hiilet tekevät nämä kaikki paremmin, eivätkä haise paskalle.

Marienburg on hyviä ja edullisia hiiliä, biolan kuulemma aika samanlainen ku marienburg mutta en ole itse kokeillut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Kertokaas tänne sitku joku on käyny kattoo onko tä muissakin cittareissa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 275
Jos Longan-, Marabu-, Quebracho- ja muut laadukkaammat grillihiilet kiinnostavat niin kannattaa seurata Sunset Charcoalin tarjontaa. Hinnat melkein puolet muiden liikkeiden hinnoista mutta saatavuus rajoitetumpaa.


Alkuperäinen tarjous on kyllä todella hyvä.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 649
Bilteman hiilet ovat paskaa, haisevat pahalle, ovat silppua, eivätkä pala kuumana eivätkä kauaa.
Paremmat hiilet tekevät nämä kaikki paremmin, eivätkä haise paskalle.

Marienburg on hyviä ja edullisia hiiliä, biolan kuulemma aika samanlainen ku marienburg mutta en ole itse kokeillut.
Marienburg ja Biolan ihan täyttä perspaskaa, jälkimmäisempi vielä enempi. Ihan ei-tiivistä höttöä ja tulee *itusti hiilikokkareista tuhkaa ja paloaika jotain 2 sekuntia, että just ja just makkaran ehtii grillata.

Sunset Charcoalien jälkeen ei meinannu jaksaa käyttää edes synttärilahjaksi saatua Marienburgin höttöpaskaa.

Näitä ostanut 32,80 € / 20 kg Cittariin Schenkerin t-pisteeseen. On julman kokonen mälli tuo 20 kg toki kanniskella ja säilytellä kerrannaisina.


Vaikee keksii yhtään syytä, miks tosta vaihtais pois paitsi jos Sunsetilla muita tarjouksia tai jos tarvii tehdä Weberin briketeillä kärmestä...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Marienburg ja Biolan ihan täyttä perspaskaa, jälkimmäisempi vielä enempi. Ihan ei-tiivistä höttöä ja tulee *itusti hiilikokkareista tuhkaa ja paloaika jotain 2 sekuntia, että just ja just makkaran ehtii grillata.

Sunset Charcoalien jälkeen ei meinannu jaksaa käyttää edes synttärilahjaksi saatua Marienburgin höttöpaskaa.

Näitä ostanut 32,80 € / 20 kg Cittariin Schenkerin t-pisteeseen. On julman kokonen mälli tuo 20 kg toki kanniskella ja säilytellä kerrannaisina.


Vaikee keksii yhtään syytä, miks tosta vaihtais pois paitsi jos Sunsetilla muita tarjouksia tai jos tarvii tehdä Weberin briketeillä kärmestä...
Olet sitten varmaan ostanut huonosta erästä.

On tälläkin foorumilla kymmeniä ketkä vannoo ton marienburgin nimeen, minä yksi heistä, ovat kyllä 10x parempaa kuin perushiilet.
Omissa yli 10 pussissa ei ole koskaan ollut kuin vähän pussin pohjalla pientä hiiltä, muuten ongelma on useammin ollut liiankin isot palat.
Syttyy helposti, mahtava tuoksu, palaa pitkään ja yllättävän korkealla lämmöllä.

Marienburg on myös useassa testissä monia kertoja kehuttu hiili, voittanut paljon kalliimpia vaihtoehtoja ja piessyt halvemmat vaihtoehdot.

Ja kyllä, mulla on myös sunsetin quebracho white hiiltä käytössä, se toki vähän parempaa on mutta ero ei ole läheskään niin suuri kuin jos vertaa perus markettihiiliä tuohon marienburgiin.

Noissa kovapuuhiilissä useasti unohtuu se että se noiden 10kg on määrällisesti paljon vähemmän kun nyt esim marienburgin 10kg, marienburgin 30l pussi painaa n. 3.7kg mutta 10kg quebracho ei silti litroissa kauhean paljoa enempää tarjoa, ehkä siinä on 40-45 litraa.

Toki toi kovapuuhiili myös palaa pitempään, mutta pakko sinne pesään silti on sitä hiiltä aikalailla sama litramäärä pistää kun grillauksen aloittaa…
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
204
Olet sitten varmaan ostanut huonosta erästä.

On tälläkin foorumilla kymmeniä ketkä vannoo ton marienburgin nimeen, minä yksi heistä, ovat kyllä 10x parempaa kuin perushiilet.
Omissa yli 10 pussissa ei ole koskaan ollut kuin vähän pussin pohjalla pientä hiiltä, muuten ongelma on useammin ollut liiankin isot palat.
Syttyy helposti, mahtava tuoksu, palaa pitkään ja yllättävän korkealla lämmöllä.

Marienburg on myös useassa testissä monia kertoja kehuttu hiili, voittanut paljon kalliimpia vaihtoehtoja ja piessyt halvemmat vaihtoehdot.

Ja kyllä, mulla on myös sunsetin quebracho white hiiltä käytössä, se toki vähän parempaa on mutta ero ei ole läheskään niin suuri kuin jos vertaa perus markettihiiliä tuohon marienburgiin.

Noissa kovapuuhiilissä useasti unohtuu se että se noiden 10kg on määrällisesti paljon vähemmän kun nyt esim marienburgin 10kg, marienburgin 30l pussi painaa n. 3.7kg mutta 10kg quebracho ei silti litroissa kauhean paljoa enempää tarjoa, ehkä siinä on 40-45 litraa.

Toki toi kovapuuhiili myös palaa pitempään, mutta pakko sinne pesään silti on sitä hiiltä aikalailla sama litramäärä pistää kun grillauksen aloittaa…
Marienburg on kyllä ihan hyvä hiili, kun grillataan makkaroita tms. suht helppoa grillattavaa. Mutta sit kun aletaan kamadossa esim. grillaamaan/savustamaan tuntikausia, niin aika nopeasti nuo marienburgit tussahtaa sieltä grillistä. Sillon tarvitaan vähän jotain kovempaa. Itse käytän usein tuota marienburggia parempien hiilien seassa, niin saa vähän nopeammin syttymään nuo kovat hiilet.

Marienburg pärjää hyvin testeissä, koska se on keskiarvo vähän kaikkea. Helppo sytyttää, palaa pidempään kun noi perus hiilet ja antaa myös hyvän maun. Paremmissa hiilissä monesti miinus pisteitä annetaan hitaasta sytytyksestä ja niistä ei myöskään saa samanlaista savun makua irti kun mitä noista pehmeämmistä hiilistä.

Kiloissa ja litroissa kannattaa muistaa, että kilot ratkaisee sen paljonko niistä hiilistä saa energiaa ulos. Jos marienburgin 30L pussi painaa sen vajaa 4kg ja nuissa paremmissa hiilissä se about 30L säkki painaa 10kg niin tuossa 10kg pussista saa yli puolet enemmän energiaa, kun mitä 4kg. Se miksi se voi tuntua, että molempia kuluu lähes yhtä paljon, niin kovempi hiili on hitaampi sytyttää ja käytön jälkeen se myös sammuu hitaammin, jolloin hiiliä voi kulua vähän enemmän näihin vaiheisiin. Ja tietenkin se myös palaa kuumempana. Joka tapauksessa energiaa niissä on enemmän.

Mutta erillaisille hiilille on aina paikkansa ja grillaaja valitsee hiilet grillattavan tuotteen mukaan. Itsellä on aina varastossa jotain perus hiiliä kuten marienburg ja jotain kunnollista kovapuuhiiltä sitten pitkiin grillaus sessioihin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Marienburg on kyllä ihan hyvä hiili, kun grillataan makkaroita tms. suht helppoa grillattavaa. Mutta sit kun aletaan kamadossa esim. grillaamaan/savustamaan tuntikausia, niin aika nopeasti nuo marienburgit tussahtaa sieltä grillistä. Sillon tarvitaan vähän jotain kovempaa. Itse käytän usein tuota marienburggia parempien hiilien seassa, niin saa vähän nopeammin syttymään nuo kovat hiilet.

Marienburg pärjää hyvin testeissä, koska se on keskiarvo vähän kaikkea. Helppo sytyttää, palaa pidempään kun noi perus hiilet ja antaa myös hyvän maun. Paremmissa hiilissä monesti miinus pisteitä annetaan hitaasta sytytyksestä ja niistä ei myöskään saa samanlaista savun makua irti kun mitä noista pehmeämmistä hiilistä.

Kiloissa ja litroissa kannattaa muistaa, että kilot ratkaisee sen paljonko niistä hiilistä saa energiaa ulos. Jos marienburgin 30L pussi painaa sen vajaa 4kg ja nuissa paremmissa hiilissä se about 30L säkki painaa 10kg niin tuossa 10kg pussista saa yli puolet enemmän energiaa, kun mitä 4kg. Se miksi se voi tuntua, että molempia kuluu lähes yhtä paljon, niin kovempi hiili on hitaampi sytyttää ja käytön jälkeen se myös sammuu hitaammin, jolloin hiiliä voi kulua vähän enemmän näihin vaiheisiin. Ja tietenkin se myös palaa kuumempana. Joka tapauksessa energiaa niissä on enemmän.

Mutta erillaisille hiilille on aina paikkansa ja grillaaja valitsee hiilet grillattavan tuotteen mukaan. Itsellä on aina varastossa jotain perus hiiliä kuten marienburg ja jotain kunnollista kovapuuhiiltä sitten pitkiin grillaus sessioihin.
Ai jaa.
Mulla on kamadossa vedetty useasti 8 tunnin settejä reilusti vajaalla (ehkä max puolikkaalla) tankillisella marienburgia ja hiiliin on vielä jäänyt reilusti poltettavaa seuraavaa grillaamista varten.
Saatu myös helposti reilusti yli 400 astetta pizzalle.
Toki toi mun kamadoni on 21", mutta väitän että täydellä pesällä vetäisin jossain 100 asteessa ihan heittämällä toista vuorokautta noilla.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 943
@Termos linkin perusteella googlailin testejä lisää. Tämä testi antoi Marienburgille vain 2,5/5 kun esim. Rainbowille 4/5. Joskin "arvosanaa annettaessa tuotteen laatua arvioitiin suhteessa sen hintaan", testaaja ilmeisesti tyypillistä makkarankäryttäjää kokeneempi, ulkolämpötilan laaja vaihtelu voinut vaikuttaa tuloksiin myös.

 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
56
En ole hifistelijä ja mulla palaa vain Biolan. Olen ollut raekokoon ja laatuun aina tyytyväinen, tällä hetkellä varastossa on 3 täyttä säkkiä. Grillaaminen koostuu pääasiassa yhdestä tai kahdesta entrecotesta 2-3 pvänä vkossa kesäaikaan, tärkeänä pidän hyvää raekokoa, nopeaa syttymistä ja grillausvalmiutta.

Seuraavaksi voisi ostaa jättisäkin jotain näitä laatuhiiliä, mutta riittävä höttöisyys oltava, että grillausvalmius saavutetaan nopeasti.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Itelle passaa oikein hyvin että jotkut laadukkaat hiilet syttyy 20-40min välillä, se laadukas lihakin temperoituu monesti sen tunnin puolitoista ja siinä terassilla odotellessa sipasee lasin pari viiniä samalla. Sitten kun ne makkarat ja kaslerit vedetään, niin siihen käy hyvin 10-15min hiilet
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 649
Siks just toi Black Wattle. Syttyy nopeesti mut palaa pitkään eikä haise paskalle. En yhtään ihmettele miks on loppuunmyyty nytkin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Siks just toi Black Wattle. Syttyy nopeesti mut palaa pitkään eikä haise paskalle. En yhtään ihmettele miks on loppuunmyyty nytkin.
No sitä on viimeksi joskus puolitoista vuotta sitten tullut myyntiin, ei tietoa tuleeko edes uudelleen, että ei se sillä tavalla loppuunmyyty ole vaan sitä ei vaan ole koskaan tullutkaan lisää.
Tuo hinta tulee varmasti aikamoisesti myös pomppaamaan seuraavaksi kun tota tulee, kaikkien hiilien hinnat on noussut reilusti viimeisen vuoden aikana ja tossa on vanha hinta vielä esillä…
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
No sitä on viimeksi joskus puolitoista vuotta sitten tullut myyntiin, ei tietoa tuleeko edes uudelleen, että ei se sillä tavalla loppuunmyyty ole vaan sitä ei vaan ole koskaan tullutkaan lisää.
Tuo hinta tulee varmasti aikamoisesti myös pomppaamaan seuraavaksi kun tota tulee, kaikkien hiilien hinnat on noussut reilusti viimeisen vuoden aikana ja tossa on vanha hinta vielä esillä…
Käytetään threadiä hyväksi niin pistä GoDi laitettais tulemaan kovapuuhiiliksi?

Moni paikka myy eioota?

Pistin tämän, mut ei tiedä tuleeko parin viikon sisään.
Quebracho White Kovapuuhiili - 10 kg - Ennakkomyynnissä - Toimitukset
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Mitä kovapuuhiiliä tilataan, mistä sais fiksuun hintaan ja mitä olet todennut hyväksi?
Olen just noita samoja tilannut tuolta samasta paikkaa, muita en oo kokeillut noista kovapuuhiilistä.
Meinasin varmaan samoja taas nytkin tilaa, ja sitten myöhemmin marienburgia myös täydennykseksi kunhan tulis jossain tarjoukseen.

Edit: Kiinnostais kanssa noita coffee hiiliä kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
772
Marienburg miehille tiedoksi että Motonet roastmaster premium vaikuttaa melkein jos ei täysin samalta kamalta kuin marienburg. Ostin pari säkkiä kun oli tarjouksessa ja marienburgia ei ollut kuin pikkusäkkejä.

Olen testannut sunset charcoalin kamoja ja etu niissä on myös helpompi lämmön hallinta esim burgereita grillattessa pallolla. Itsellä marienburg meinää vetää herkästi liian kuumaksi kun raottelee kantta
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Marienburg miehille tiedoksi että Motonet roastmaster premium vaikuttaa melkein jos ei täysin samalta kamalta kuin marienburg. Ostin pari säkkiä kun oli tarjouksessa ja marienburgia ei ollut kuin pikkusäkkejä.

Olen testannut sunset charcoalin kamoja ja etu niissä on myös helpompi lämmön hallinta esim burgereita grillattessa pallolla. Itsellä marienburg meinää vetää herkästi liian kuumaksi kun raottelee kantta
Paitsi että marienburg ei kipinöi niin paljon mitä Roastmaster. Kaksi säkkiä ostin Roastmasteria enkä enää osta Marienburgin tilalle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 299
Juu roastmasteria on useastikin muistaakseni haukuttu tän foorumin grillaus ketjussa.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
772
Paitsi että marienburg ei kipinöi niin paljon mitä Roastmaster. Kaksi säkkiä ostin Roastmasteria enkä enää osta Marienburgin tilalle.
Roastia on myynnissä kahta laatua. Ainakaan nämä Premiumit ei kipinöi. Kunhan kerroin kokemukseni. Saa hyödyntää tai ei. Seuraavat hiilet tulee sunsetiltä tänne.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Roastia on myynnissä kahta laatua. Ainakaan nämä Premiumit ei kipinöi. Kunhan kerroin kokemukseni. Saa hyödyntää tai ei. Seuraavat hiilet tulee sunsetiltä tänne.
Premiumit täälläkin käytössä. Mutta tosiaan Sunsetiltä myös tilaus menossa eli samassa veneessä ollaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
47
Alkuperäiseen tarjoukseen viitaten. Heinolan Citymarketista näitä saatavilla 20€/15kg hintaan. Oli vielä kymmenittäin tänään jäljellä. Hain itselleni 60kg hiiliä joten on vähäksi aikaa hiiliä nyt varastossa. Kiitos vain linkkaajalle.

Ja ihan kivan kokoista hiiltä vieläpä:
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 602
Viestejä
4 248 398
Jäsenet
71 368
Uusin jäsen
Jmein

Hinta.fi

Ylös Bottom