Pinnivikanen R7 2700x

Liittynyt
21.12.2019
Viestejä
75
Nyt olis tarve pienelle avulle ja samalla mielipiteitä vähän kysyn :)

Olis tarkotus hommata edullisesesti lisää potkua r5 1600 tilalle, ja yheltä tyypiltä tuli viestiä, että olis pinnivikanen r7 2700x.

Kuulemma toimii nykyisessäkin kunnossa, mutta pystyy käyttämään vain yhtä muistikampaa yhden cpu:n pinnin ollessa poikki.

Itse kysymys olisi, että miten ja onko vaikea operaatio askarrella tuohon kiveen uusi pinni? Nurkista löytyy muistaakseni yksi ikivanha athloni, mistä voisin elinsiirron tarvittaessa toteuttaa.

Onko tässä arvon raadin mielestä mitään järkeä, ja mitä itse pitäisitte järkevänä hintana tuolle vikaselle 2700x kivelle?

Kiitokset vastauksista :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
409
AM4 prossuissa on erilaiset pinnit mitä AM3 ja vanhemmissa AMD:n prosessoreissa, eli pitäisi löytyä joku toinen AM4 prosessori elintenluovuttajaksi.
 
Liittynyt
21.12.2019
Viestejä
75
Eli mikä olis tolle si passeli hinta? Ihan joku pari tai kolme kymppiä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Eli mikä olis tolle si passeli hinta? Ihan joku pari tai kolme kymppiä?
Vaikeaa sanoa mut en itse yli 20€ maksaisi kun on se sen verran rampautettu jos ei saa pinniä uusiks laitettua. Youtubesta löytyy niitä videoita jossa noita pinnejä laitetaan uusiksi. Olet varmaan katsonutkin jo.
 
Liittynyt
21.12.2019
Viestejä
75
Vaikeaa sanoa mut en itse yli 20€ maksaisi kun on se sen verran rampautettu jos ei saa pinniä uusiks laitettua. Youtubesta löytyy niitä videoita jossa noita pinnejä laitetaan uusiksi. Olet varmaan katsonutkin jo.
Joo on katottu. Porukalta kyselin kans neuvoja tuol Facebookis, ja ne sano et jos löytyy joku vanha amd prossu uhrattavaks, nii siitä vois ottaa pinnin kantoineen, ja asettaa valmiiksi emolevyn kantaan.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
216
Jollaki oli katkennut AM3 prossusta pinni. Oli katkaissu nuppineulasta pätkän ja laittanut kannan reikään mistä prossusta puuttui pinni. Tolla tempulla sai prossun vielä toimimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Toinen muistikanava on paskana. Miksi tämän pitäisi laskea hinta minimiin? Todennäköisesti saa vielä 16GB, kun laittaa samaan muistikanavaan molemmat palikat. Dual Channelin nyt jokatapauksessa menettää. Jos on kaksi muistipaikkaa emolla, niin se ei todennäköisesti riitä virransyötön puolesta 2700X:lle muutenkaan.

Kyllä itse voisin maksaa 80€ (jos ei olisi jo), jos on muuten kunnossa tai vaihtaa päikseen 1600:n kanssa (jos olisi semmoinen). Ei se sitä prosessoria riko, vaikeuttaa vaan käyttöä. En näe realistiseksi, että sen pinnin siihen saa takaisin. Mutta sen käyttö pitäisi onnistua noin.

--

Olen myynyt pinniviallisen Intel-emolevyn, jossa oli ihan sama ongelma - muistit ei toimineet toisessa kanavassa. En tiedä, korjasiko ostaja, mutta se siis toimi muuten täydellisesti, lukuunottamatta noita muisteja. Silti siihen sai kaksi palikkaa kiinni.

Olen myös hermostuksissani vääntänyt pari oman 2700X:n pinniä ja ne sai kyllä väännettyä takaisin kun oli vähän kärsivällinen. Eivät edes katkenneet. Kirjoittelen tätä sillä koneella, jossa tuo on.

--

Tämä kommentti koskee tapausta, jossa yksi pinni on poikki. Lisäongelmat toki erikseen.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Voi kait noita yrittää juotella jos löytää varaosapinnejä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Voi kait noita yrittää juotella jos löytää varaosapinnejä.

No tuossa ei menetä mitään, jos koettaa, mutta ne on Oikeassa Elämässä pieniä ne pinnit..

--

..mutta kaupan Pirkka-mikrotkin on yleensä yhdellä muistikammalla, niin en minä nyt näe suurena haittana tuota muistipinnin puuttumista. Toki vaikuttaa hintaan, mutta 20-30€ on jo naurettavan alhainen. Sanotaan, että näillä sanoilla voin ostaa sen viallisen prosessorin 50€ jos virhe on kuvatun kaltainen ja tässä vielä itse tingin itselleni hyvää diiliä :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Eikös täälläkin palstalla jotkut ole kellosepällä juotattanut pinnejä kiinni kohtuu hintaan? Niillä luulis ainakin olevan taidot ja vehkeet juotella noita läjään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Minäkin olen noita juotellut, ei se kamalan vaikeaa ole mutta välineet pitää olla kunnolliset.

Reuna ja nurkkapinnit on vielä yksinkertaisia mutta ehjien pinnien ympäröimä katkennut on oma lukunsa :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Itse en juottamaan lähtisi, vaan pinnin kannasta pala pois ja liimalla paikoilleen. Väliin vaikka johtavaa tahnaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 498
Viestejä
4 164 372
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom