Pingi vaihtelee rajusti nettipelissä (PUBG)

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Ongelma on seuraavanlainen. Pingi pomppii PUBGia pelatessa muutaman kymmenen ja yli sadan välillä jatkuvasti. Siitä seuraa sellasia lagipiikkejä eli saatan esimerkiksi ikkunan luona liikkuessa yhtäkkiä warpata sivulle metrien päähän jne. En osaa nyt suoraan verifioida ongelmaa muissa nettipeleissä mutta voin koittaa esim kynäriä.

Mulla on z170-a Asus emolevy, vakiokelloilla oleva 7700k inteli, 1070 näyttis, ssd jne palikat. Asensin koneen tuossa pari kk takaperin uudestaan vanhan asennuksen korruptoiduttua. Käyttiksen puolella ei ole esiintynyt enää mitään ongelmia, kuten ei perus nettiselailussakaan. Asensin täysin puhtaan asennuksen alustamalla winukan asennustyökalulla ssd:n(poistaa osiot). Viruksentorjuntana käytössä on avast jonka poiskytkemistä en ole kokeillut.

Speedtest antaa 100MBit kaapelilaajakaista (DNA) netillä 70MBit tuloksia ethernet piuhan kautta ja testissä ping on parikymmentä millisekuntia. Piuhaa on reitittimelle parikymmentä metriä ja kaapeli on uusi, vedin pintavetona toisesta huoneesta työhuoneeseen. Reitittimenä on uudehko Asus ja netin reitittimelle tuo siltaavassa tilassa oleva kaapelimodeemi.

Olisiko vinkkejä missä järjestyksessä ongelmaa pitäisi ratkoa? Asensin Lan driverit emolle asuksen sivuilta ja koitin niiden uudelleenasennustakin. Oon buutannut reitittimen, mutta en vielä resetoinut asetuksia. Onko jotain parempaa nettitestiä pingin tasaisuuden testaamiseen jonkun toisen pelin lisäksi? Voiko pelin uudelleenasennus auttaa? Mulla on steam library ollut erillisellä ssd:llä joten vältyin noilta uudelleenasennuksilta ja toin konffitiedoston vanhalta koneelta uuteen myös pubgin osalta.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 826
Mitä sulla näyttää:
PUBG ping | is PUBG down?- GameServerPing.com
Hyppiikö tuon mukaan kovasti? Mulla on pelin omalla mittarilla normaalisti 40ms, mutta tuo gameserverping.com nuo näyttää tasaisesti 50ms, parin minuutin aikana oli pari 80ms piikkiä.

EDIT: Jännä että Dublin näyttää mulle pienempää pingiä ku Frankfurk.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Mitä sulla näyttää:
PUBG ping | is PUBG down?- GameServerPing.com
Hyppiikö tuon mukaan kovasti? Mulla on pelin omalla mittarilla normaalisti 40ms, mutta tuo gameserverping.com nuo näyttää tasaisesti 50ms, parin minuutin aikana oli pari 80ms piikkiä.

EDIT: Jännä että Dublin näyttää mulle pienempää pingiä ku Frankfurk.
Antaa ainakin omalla pöytäkoneella esim nyt tonne irlantiin sellasta 50-60 tasaseen, mutta välillä pomppaa useihin satoihin. Ihan tossa parinkymmenen sekunnin tarkastelujaksolla pomppaa lähes varmasti. Samaten kun kävin kynäriserverillä pyörähtämässä niin vastaavaa nykimistä esiintyy. Ajoin myös paremman puoliskon läppärillä wlanin läpi niin näyttää suht tasaseen n. 80 mutta pomppii samalla tavalla useihin satoihin. Voinee siis ainakin rajata oman koneen puolesta ongelman pois.

Mites noiden reitittimien ja modeemien kanssa, voisiko olla periaatteessa joku haittaohjelma purkissa, voikohan sellanen olla myös tuolla siltaavassa tilassa olevassa modeemissa vai onkohan reititinongelma? Eikös siltaavassa tilassa olevaan modeemiin voi lyödä läppärin suoraan ethernetpiuhalla ja ajaa testin tuonne serverille, melko varmasti kuitenkin mun linjassa se vika, koska ei yleisesti servuilla ole tollasta. Jos siltaavan modeemin läpikin aiheuttaa tuota häiriötä niin sitten ongelman pitäisi olla taloyhtiöverkossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 705
Suoraan siltaavassa tilassa olevaan reitittimeen kytkettynä pöytäkoneen osalta tuo pomppiminen loppui täysin eli ongelman on oltava melkeimpä tossa reitittimessä sitten?

Edit: Ei tainut tuollakaan ratketa
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 260
Viestejä
4 327 734
Jäsenet
72 190
Uusin jäsen
oxx

Hinta.fi

Ylös Bottom