Pilvi Palvelimet / IaaS / VPS / Dedi

Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
Tällainen suomalainen vps-toimia tuli itselleni uutena vastaan, tästä kokemusta tai kommentteja.
En ole koskaan törmännyt, mutta hinnaston jälkeen kylä ei kiinosta pätkän vertaa, hieman väärät hinnat.

Kävin tuossa nelisen kuukautta taas useita kymmeniä Suomalaisia tarjoajia läpi kun tein kustannus / palevukartoista siitä, mistä palveluita kannattaa hankkia.

mm. Hetznerin Armit on ihan mahtavan hintaisia, jos puhdasta suorituskykylä haetaan edullsiesti.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ

kryptonian

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
558
Euronicil / Domainkeskuksella on kans virtuaalisia palvelimia tarjolla mutta niiden hinnoittelu ajaa ne pois edes harkinnasta.

 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
OVH:lla taas euron kuussa VPS promootio menossa, jos joku haluaa lähteä palvelin leikkiin tai tarvii testipannua kätevästi.

Mulla on tällä hetkellä niin paljon palvelmia, että pitää varmaan koitaa vaan vähentää niitä.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
34
Pi-hole -ketjua lukiessani tuli vastaan muutaman vuoden takaa ehdotus VPS:n käytöstä Pi-holen alustana Raspin tai vastaavan laitteen sijasta, alla lainaus.

Siinähän se tulikin ja sama viesti näkyi jo linkin otsikossa.

ps. Jos 3€/kk ei ole liikaa Hetznerilta saa ihan pätevän VPS:n: Truly thrifty cloud hosting - Hetzner Online GmbH
Pi-holen kokeilu kiinnostaa, mutta ylimääräisten ja mahdollisesti kokeilun jälkeen tarpeettomaksi jäävien laitteiden ostaminen taas ei innosta lainkaan.

Hetznerin hinnat ovat ym. 3€/kk jo nousseet, mutta ovat minulle edelleen ihan ok.

Hetznerillä näkyy olevan tarjolla myös palomuuri, jonka säännöt voi itse asettaa.
Ajatuksena oli avata vain https, ssh ja Pi-holen tarvitsemat portit vCPU:hun.

Kuuluuko em. palomuuri tuohon Hetznerin vCPU:n n. 5€/kk hintaan vai pitääkö siitä maksaa erikseen?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Pi-hole -ketjua lukiessani tuli vastaan muutaman vuoden takaa ehdotus VPS:n käytöstä Pi-holen alustana Raspin tai vastaavan laitteen sijasta, alla lainaus.



Pi-holen kokeilu kiinnostaa, mutta ylimääräisten ja mahdollisesti kokeilun jälkeen tarpeettomaksi jäävien laitteiden ostaminen taas ei innosta lainkaan.

Hetznerin hinnat ovat ym. 3€/kk jo nousseet, mutta ovat minulle edelleen ihan ok.

Hetznerillä näkyy olevan tarjolla myös palomuuri, jonka säännöt voi itse asettaa.
Ajatuksena oli avata vain https, ssh ja Pi-holen tarvitsemat portit vCPU:hun.

Kuuluuko em. palomuuri tuohon Hetznerin vCPU:n n. 5€/kk hintaan vai pitääkö siitä maksaa erikseen?
Mielestäni pääset paljon halvemmalla käyttämällä esim. NextDNS:ää, ilman että tarvitsee pystyttää omaa palvelininfraa ja mahdollisesti vaarantaa oman verkon tietoturvaa. Eri asia jos haluat harrastaa asioita. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Err

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Pi-hole -ketjua lukiessani tuli vastaan muutaman vuoden takaa ehdotus VPS:n käytöstä Pi-holen alustana Raspin tai vastaavan laitteen sijasta, alla lainaus.



Pi-holen kokeilu kiinnostaa, mutta ylimääräisten ja mahdollisesti kokeilun jälkeen tarpeettomaksi jäävien laitteiden ostaminen taas ei innosta lainkaan.

Hetznerin hinnat ovat ym. 3€/kk jo nousseet, mutta ovat minulle edelleen ihan ok.

Hetznerillä näkyy olevan tarjolla myös palomuuri, jonka säännöt voi itse asettaa.
Ajatuksena oli avata vain https, ssh ja Pi-holen tarvitsemat portit vCPU:hun.

Kuuluuko em. palomuuri tuohon Hetznerin vCPU:n n. 5€/kk hintaan vai pitääkö siitä maksaa erikseen?
Kuuluu palomuuri siihen hintaan. Kaikki hinnat näet täältä ja todellinen sekä lopullinen hinta on se mitä näet: Truly thrifty cloud hosting - Hetzner Online GmbH
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
Scaleway:n Stardustit on myös klassikoita jos haluaa edullisempia palvelimia:
~€3.35/month

Monenlaista palvelua noilla pyörittelen, mihin on ollut hyvä hommata oma palvelin.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
Mielenkiintoinen löyty, onkohan kellään kokemuksia. Herättääkö ajatuksia? Mulla ei oo nyt just tarvetta testata kun on omia dedicated servereitä ja niissä tarpeelliset resurssit:

Ensikatsomalta ei mitään ihmeellistä, mutta sitten kun katsoo tiettyjä paikkoja, joissa yleensä on kallis kaista, niin sitten noi alkaa näyttämään käsittämättömän halvoilta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 289
Viestejä
4 196 586
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom