• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Pikakahvi/murukahvi

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
563
Juoko täällä kukaan pikakahvia? Jos juot, niin mitä merkkiä suosit ja miksi?

Itsellä vatsa ei tunnu oikein kestävän suodatinkahvia ja olen siirtynyt juomaan teetä ja nykyään myös pikakahvia. Pikakahvi ei tunnu aiheuttavan vatsaoireita, mutta on vaikea löytää pikakahvia, joka maistuisi hyvältä tai ylipäätään kahvilta.

Nescafe goldia kokeilin joskus ja se ei maistunut oikein millekään. Nyt on käytössä Lidlistä ostettu Bellarom strong mocha blend, joka on ihan juotavaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Espanjassa tulee käytettyä, ja juurikin Nescafe goldia, kun tuntuu ettei kaupoista muuta löydy:dead:
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Nescafen red cup. Tuota tulee töissä juotua kun ei Pirkan costa ricaa voi kaataa kurkusta alas :wtf:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Yleensä ihmisillä tuntuu olevan yksi brändi jonka päälle vannovat. Nescafen punaista hehkuttavat jotkut.

Itse olen nykyisin sitä mieltä, että jos tarkoitus ei ole jossain erämaassa kahvia nauttia, niin kapselikeittimet ovat vähän niinkuin syrjäyttäneet nämä. Noita kapselikoneita saa nykyisin sen verran halvalla ja kapselitkaan eivät ihan törkeitä maksa (n. 30snt/kuppi), että ainakaan minulla ei ole ollut enää hetkeen tarvetta pikakahveihin turvautua.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
563
Saakos tuota red cupia suomesta? Nescafe on toisaalta valmistajana sellainen, mitä ei mielellään haluaisi tukea (haluaisi muun muassa yksityistää pohjavedet ja muutenkaan veden ei pitäisi olla tämän firman mielestä mikään kansalaisoikeus).

Kapselikahvia olen itsekin joskus maistanut ja muistaakseni oli hyvää, mutta onhan se silti noin 10 kertaa kalliimpaa kuin esim. Bellarom pikakahvi. Myös siinä mielessä hieman epäkäytännöllinen kun näitä kapselikeittimiä on vain harvoilla, eli et voi esim. töihin ottaa kapseleita mukaan, kun taas pikakahvin voit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 011
Saakos tuota red cupia suomesta? Nescafe on toisaalta valmistajana sellainen, mitä ei mielellään haluaisi tukea (haluaisi muun muassa yksityistää pohjavedet ja muutenkaan veden ei pitäisi olla tämän firman mielestä mikään kansalaisoikeus).

Kapselikahvia olen itsekin joskus maistanut ja muistaakseni oli hyvää, mutta onhan se silti noin 10 kertaa kalliimpaa kuin esim. Bellarom pikakahvi. Myös siinä mielessä hieman epäkäytännöllinen kun näitä kapselikeittimiä on vain harvoilla, eli et voi esim. töihin ottaa kapseleita mukaan, kun taas pikakahvin voit.
https://www.amazon.de/Krups-Nespresso-XN1001-Inissia-Kaffeekapselmaschine/dp/B00G98EJHM/

Olen nähnyt tämän tyyppisiä koneita 30-40e:llä tarjouksessa. Sen lisäksi olen nähnyt masiinoita 70e:llä joka sisältää 70e edestä kapseleita...

Miksi tuollaista ei voisi hommata töihin? Taino, siis minulla on kolmessa edellisessä paikassa nimenomaan tuollainen ollut töissä. Nykyisessä tyyliin joka kerroksessa on tusinan verran noita vähän joka nurkassa.

Riippuen masiinan tyypistä, kapseleita on tarjolla miljoonia erilaisia. Hintaluokat ovat tietty pikakahviin verrattuna kertaluokkaa korkeampia. Jos kahvin laatu kiinnostaa, niin tuo on kuitenkin ylivoimaisesti helpoin tapa saada säädyllistä kahvia ilman kahvilahintoja "hankalissa" olosuhteissa, kuten töissä.

Työpaikkojen normaaliongelma on se, että kukaan ei jaksa puhdistaa sitä yhteiskäyttöistä kahvikeitintä. Kapselikone kaipaa vähemmän siivousta kuin normaali kahvikone, joten se pysyy usein kuukausia puhtaansa työpaikkakäytössä ja puhdistusohjelman läpi ajaminen jollain kalkinpoistotabletilla / liuoksella on napin painalluksen ja puolen tunnin odottelun vaativa operaatio.

Jos hinta on ainoa asia mikä ratkaisee on pikakahvia vaikea voittaa.

25snt/kuppi kahvi on kuitenkin sellainen hintataso, että verrattuna siihen työpaikkakompleksin kahvilaan se on ainakin 80% halvempaa...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 363
Juoko täällä kukaan pikakahvia? Jos juot, niin mitä merkkiä suosit ja miksi?
Rainbow Luomu. Pehmein maku kaikista kokeilluista merkeistä, tai ainakin näin muistelen aikanaan todenneeni. Sitä on nyt tullut juotua useampi vuosi ainoana kahvina ja enää ei osaa muuta juoda. Saattaa maistua oikeasti ihan karmealta, mutta en vain nykyään enää sitä huomaa.

Pikakahviin tuli päädyttyä helppouden vuoksi. Ei tarvitse pitää keittiössä esillä kahville omia laitteita eikä laittaa kahvia erikseen tulemaan. Senkun lämmittää vettä vähän ja kaataa kuppiin just sen verran kuin haluaa. Lisäksi vahvuuden saa joka kerta määriteltyä tarkasti.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
6
Juoko täällä kukaan pikakahvia? Jos juot, niin mitä merkkiä suosit ja miksi?

Itsellä vatsa ei tunnu oikein kestävän suodatinkahvia ja olen siirtynyt juomaan teetä ja nykyään myös pikakahvia. Pikakahvi ei tunnu aiheuttavan vatsaoireita, mutta on vaikea löytää pikakahvia, joka maistuisi hyvältä tai ylipäätään kahvilta.

Nescafe goldia kokeilin joskus ja se ei maistunut oikein millekään. Nyt on käytössä Lidlistä ostettu Bellarom strong mocha blend, joka on ihan juotavaa.
Heh olin kuukauden todella väsynyt aamulla ja meinasin jo mennä lääkäriin. Kunnes katsoin pikakahvipurkkia. Kofeiinitonta. Kiitti
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
563
https://www.amazon.de/Krups-Nespresso-XN1001-Inissia-Kaffeekapselmaschine/dp/B00G98EJHM/

Olen nähnyt tämän tyyppisiä koneita 30-40e:llä tarjouksessa. Sen lisäksi olen nähnyt masiinoita 70e:llä joka sisältää 70e edestä kapseleita...

Miksi tuollaista ei voisi hommata töihin? Taino, siis minulla on kolmessa edellisessä paikassa nimenomaan tuollainen ollut töissä. Nykyisessä tyyliin joka kerroksessa on tusinan verran noita vähän joka nurkassa.

Riippuen masiinan tyypistä, kapseleita on tarjolla miljoonia erilaisia. Hintaluokat ovat tietty pikakahviin verrattuna kertaluokkaa korkeampia. Jos kahvin laatu kiinnostaa, niin tuo on kuitenkin ylivoimaisesti helpoin tapa saada säädyllistä kahvia ilman kahvilahintoja "hankalissa" olosuhteissa, kuten töissä.

Työpaikkojen normaaliongelma on se, että kukaan ei jaksa puhdistaa sitä yhteiskäyttöistä kahvikeitintä. Kapselikone kaipaa vähemmän siivousta kuin normaali kahvikone, joten se pysyy usein kuukausia puhtaansa työpaikkakäytössä ja puhdistusohjelman läpi ajaminen jollain kalkinpoistotabletilla / liuoksella on napin painalluksen ja puolen tunnin odottelun vaativa operaatio.

Jos hinta on ainoa asia mikä ratkaisee on pikakahvia vaikea voittaa.

25snt/kuppi kahvi on kuitenkin sellainen hintataso, että verrattuna siihen työpaikkakompleksin kahvilaan se on ainakin 80% halvempaa...
No pitääpä miettiä, ei viitsisi omin rahoin alkaa ostamaan töihin. Voisihan tollasta joskus kotiin harkita. Tosin pressopannu ja tummat paahdot on myös yksi vaihtoehto.

Heh olin kuukauden todella väsynyt aamulla ja meinasin jo mennä lääkäriin. Kunnes katsoin pikakahvipurkkia. Kofeiinitonta. Kiitti
Jos aamuisin on kofeiiniin tottunut, niin kestää tosiaan jonkin aikaa vieroittua. :) Itse juon kofeiinipitoista.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
447
Viimeksi olen juonut kahvia 90-luvulla. Silloin merkki oli Nescafe Kulta. Vois pitkästä kokeilla miltä pikakahvi maistuu. Tuli just käytyä Lidlissä, mutta unohdin kahvin vaikka ostoslistassa se luki.
 

75C

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
7
Nestlen 3 in 1 on kelvokkain pikakahvi.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Nescafe azera americano, ainut pikakahvi mikä itsellä menee alas. Tota tulee töissä litkittyä, ja nykyään joskus jopa kotona jos ei jaksa alkaa suodatinkahvia keittelemään. Hyvää.

Tätä käytän itsekin, paras mikä tullut vastaan. Toinen hyvä on tämä alla.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Tähän totuttanut itseni tyttöystävän luona kun ei kahvikonetta siellä ole:
Tuota ennen meni erilaisia Nescafe-merkkisiä, joista osa oli muistaakseni suht samaa tasoa.

Hieman jopa yllätyin siitä, että maku kelpaa minulle käytännössä täysin, juon aina mustana ja melko vahvana ja en koe suomalaisten kahviloiden kalliita kahveja sen parempana. Parempaa kuin etelä-eurooppalaisten espresso-litkut. En koe mitään lisäarvoa suodatinkahveista, moccamastereista tms. viritelmistä, mutta asianmukaisen papujauhatuksen voin ottaa sellaisena step-uppina kun siihen mahdollisuus.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
447
Kofeiiniton tummapaahtoinen pikakahvi haussa.
Aiemmin olen käyttänyt Lidlin myymää, mutta sitä laatua ei enää ole tarjolla. Mitä tilalle?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 574
Viestejä
4 184 812
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom