DIY Pientä modia vanhaan Antec koppaan

Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
52
Vanha Antecin koppa näytti hiukan tylsältä joten ajattelin modata sitä hiukan. Alun perin minun piti vain leikata kylkeen iso reikä ikunan virkaa toimittamaan mutta se muuttuikin vielä isommaksi hommaksi. Minulla lojui näet nurkassa Kolinkin inspire k5 jonka karkaistu lasipaneeli sopi rälläkällä tehtyyn reikään täydellisesti. Hiukan vain ilmastointiteippiä ja homma oli valmis.
20210906_122507.jpg
Toinen modi oli ottaa samaisen kolink inspire k5 etupaneeli ja lyödä se kiinni koppaan, pääasiassa siinä olevien HD audio ja USB 3.0 liittimien takia. Hiukan leikkelin mattoveitsellä 5,25 tuuman laitepaikan suojaa ja se sopi siihen täydellisesti, eikä edes heilu yhtään.
20210906_122440.jpg
Vielä kun otin kopan etuoven lukon pois siihen syntyi sopiva reikä kuulokejohdolle. Seuraavan on suunitelmissa uudet korttipaikan suojat ja hiukan uutta maalia niin alkaa olla täydellinen. 20210906_122546.jpg
Sori muuten kuvien laadusta, kamera ei oikein tykännyt kaikista RGB valoista joita olen koppaan tunkenut.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
52
Koppa on hyrrännyt muuten hyvin mutta näytönohjaimen lämmöt ovat olleet ongelma. Vaikka ei tuo gtx 1060 mikään kuumana käyvä ole, intake tuulettimien puute nosti lämmöt reippaaseen 85 C° ja näyttis alkoi jarruttelemaan. Ratkaisu? Lisää vain uusi tuuletinpaikka. Ensimmäisenä laitoin koppaan jalat jotta tuulettimella olisi jotain hengitettävää. Se onnistui vain poraamalla ruubinreiät ja ottamalla vanhasta kunnon Kolink Inspire K5:destä jalat ja ruuvaamalla ne kiinni kopan pohjaan. Koppa on kyllä edelleen hiukan matala joten voi olla että joudun pidentämään vielä jalkoja.
IMG-20211127-WA0001.jpeg

Itse tuuletinpaikan teon aloitin otttamalla poran kauniiseen käteen ja porasin ensiksi ruuvin reiät ja sen jälkeen aloin porata isompia reikiä ilman reiiksi. Tajusin kuitenkin että yksitellen siinä menisi ikuisuus porata kaikki reiät, joten porailin reikiä vain ympyrän muotoon ja leikkelin peltisaksilla välissä olevat kaistaleet poikki. siitä ei tulut mikään kaunis reikä, mutta se toimii. TUloksena lämmöt putosivat 10 C° ja kellotajuudet eivät pudonneet läheskään niin paljoa. Lisäksi sukkahousu kankaasta sai erinomaisen pölysuodattimen, joten sekään ei ole onngelma.
20211128_102549.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 618
Viestejä
4 186 332
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom