Pieniä kysymyksiä & vastauksia mobiililaitteista

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Mulla on P20 Pro ja koska joku idiootti päätti että popup notifikaationit poistetaan android 10:stä niin downgradasin puhelimen eilen android 9:ään.

Ongelma on nyt se että mulle tulee vähän väliä ilmoitus tosta android 10 päivityksestä ja esim ruudun alareunaan tulee palkki missä lukee download and install ja on vaan ajan kysymys millon siihen vahingossa painan...

Mulla on pois päältä jo software update apille kaikki mahdolliset ilmoiukset, olen sieltä päivityksestä ottanut pois automaattisen latauksen sekä yöllisen automaattisen asennuksen, sekö olen pistänyt developer optioneista automaattisen päivityksen pois, mutta silti noita iomoituksia tulee :(

Onko mitään (mikä ei vaadi roottia) keinoa millä ton saa vaan kokonaan blokattua, niin että se ei edes saa tietoa että sellaista päivitystä on olemassa?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Mulla on P20 Pro ja koska joku idiootti päätti että popup notifikaationit poistetaan android 10:stä niin downgradasin puhelimen eilen android 9:ään.

Ongelma on nyt se että mulle tulee vähän väliä ilmoitus tosta android 10 päivityksestä ja esim ruudun alareunaan tulee palkki missä lukee download and install ja on vaan ajan kysymys millon siihen vahingossa painan...

Mulla on pois päältä jo software update apille kaikki mahdolliset ilmoiukset, olen sieltä päivityksestä ottanut pois automaattisen latauksen sekä yöllisen automaattisen asennuksen, sekö olen pistänyt developer optioneista automaattisen päivityksen pois, mutta silti noita iomoituksia tulee :(

Onko mitään (mikä ei vaadi roottia) keinoa millä ton saa vaan kokonaan blokattua, niin että se ei edes saa tietoa että sellaista päivitystä on olemassa?
Mitä tarkoitata pop-up ilmoituksilla?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Mitä tarkoitata pop-up ilmoituksilla?
Esim nyt whatsapin popup ilmoituksia, sitä asetusta ei enää pysty pistämään päälle vaan valittaa että toimii vain android 9 tai alle, puhun siitä whatsapin omasta pikkuikkunasta mikä tulee keskelle vaikka lukiusruutua josta pystyy yhdellä painalluksella esim ääniviestit toistamaan ja selaamaan useammankin viestin sekä vastaamaan suoraan viestiin ilman että täytyy avata koko sovellus.
Tästä siis.

Toi on ihmiselle joka käy koirien kanssa lenkillä aivan must, ja tuota ei pysty mitenkään saamaan android 10 kanssa.

Vaihtoehdot on saada toi luuri pysymään android 9:ssä (pistin sen äsken laturiin ja se taas latasi sen helvetin päivityksen itellään ja vänkää että päivittää itse yöllä vaikka kaikki noi asetukset olen kytkenyt pois) tai vaihtaa iphoneen, enkä viitsisi maksaa tonnia vaih yhden ominaisuuden takia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Vaihtaa iphoneen, mistä ei myöskään löydy kyseistä ominaisuutta? Ja niitä muuten saa myös alle tonnilla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Vaihtaa iphoneen, mistä ei myöskään löydy kyseistä ominaisuutta? Ja niitä muuten saa myös alle tonnilla.
Olen kyllä saanut sellaisen käsityksen että nimenomaan iphonilla tuo ominaisuus edelleen löytyy.
Ja saa toki alle tonnilla, mutta ei sellaisia mitkä ei häviäisi sata nolla p20 pro kameralle.
Toki paljastuikin jo että en voi iphoneen vaihtaa koska muuten ei enää sampan älykello toimisi kunnolla :cry:

Mut pakkohan sitä nyt on joku keino estää noi system updatet?
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Mut pakkohan sitä nyt on joku keino estää noi system updatet?
Etit sen ohjelman, joka noita päivityksiä haistelee ja tapat prosessin? Lienee jotain software update -tyylistä nimeltään. Pysynee poissa päältä seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Etit sen ohjelman, joka noita päivityksiä haistelee ja tapat prosessin? Lienee jotain software update -tyylistä nimeltään. Pysynee poissa päältä seuraavaan uudelleenkäynnistykseen asti.
Se kyllä pomppaa käyntiin itellään jatkuvasti :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
437
Hajos puhelimesta näyttö, onko mahdollista tyhjentää se koneen kautta jotenkin jos sen myis/antais jollekin ?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Mulla on P20 Pro ja koska joku idiootti päätti että popup notifikaationit poistetaan android 10:stä niin downgradasin puhelimen eilen android 9:ään.

Ongelma on nyt se että mulle tulee vähän väliä ilmoitus tosta android 10 päivityksestä ja esim ruudun alareunaan tulee palkki missä lukee download and install ja on vaan ajan kysymys millon siihen vahingossa painan...

Mulla on pois päältä jo software update apille kaikki mahdolliset ilmoiukset, olen sieltä päivityksestä ottanut pois automaattisen latauksen sekä yöllisen automaattisen asennuksen, sekö olen pistänyt developer optioneista automaattisen päivityksen pois, mutta silti noita iomoituksia tulee :(

Onko mitään (mikä ei vaadi roottia) keinoa millä ton saa vaan kokonaan blokattua, niin että se ei edes saa tietoa että sellaista päivitystä on olemassa?
Itse itselleni vastaten:
Iskin puhelimeen usb debug tuen päälle, pistin kiinni pc:seen, ajoin adb:llä käskyn millä kytki kokonaan software updaterin pois päältä, nyt sitä ei edes pysty käynnistämään puhelimella ennen kuin kytkee erikseen päälle samalla tavalla kun otti poiskin.
Nyt loppu se 100x päivässä update saatavilla prompti.
Ja ei vaatinut roottaamista.

Vielä kun keksis millä ton pirun (1) ilmoituksen saisi pois tosta asetuksista kun se on varannut puhelimesta sen tilan sitä päivitystä varten enkä keksi mistä sen saisi poistettua, software updaten datan/cachen tyhjennys ei tuohon auta.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Nyt kun Elisalta sai rajattoman mobiilidatan (100M) niin onko enää mitään syytä pitää WLAN:ia (100M) kytkettynä päälle ollenkaan? Kumpi se oli akkua kuluttavampaa, mobiilidata vaiko WLAN etc.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Nyt kun Elisalta sai rajattoman mobiilidatan (100M) niin onko enää mitään syytä pitää WLAN:ia (100M) kytkettynä päälle ollenkaan? Kumpi se oli akkua kuluttavampaa, mobiilidata vaiko WLAN etc.
Jos kuuluvuus on huono, niin mobiilidata kuluttaa enemmän. Jos verkko on hyvä, niin ei lienee juurikaan eroa.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos kuuluvuus on huono, niin mobiilidata kuluttaa enemmän. Jos verkko on hyvä, niin ei lienee juurikaan eroa.
Tossa on tolppa kämpän vieressä ja luulen että töissäkin on ihan ok Tosin siellä on myös helkkarin nopea lani että että. Mutta tietoturvan kannalta lienee turvallisempaa olla ilman WLAN:ia. Kuitenkin Freedome pyörii koko ajan taustalla toki joka sitten laskee noita nopeuksia.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Mikähän tämätietoturva-aspekti on tässä? Etenkin tuon Freedomen myötä unohtaisin nämä mietteet ja pitäisin kaikki päällä. Jos kustannukset ei ole osatekijä tuossa.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Mikähän tämätietoturva-aspekti on tässä? Etenkin tuon Freedomen myötä unohtaisin nämä mietteet ja pitäisin kaikki päällä. Jos kustannukset ei ole osatekijä tuossa.
Mitä vikkaa Freedomessa? Kun Moi vaihtui niin mitään rajaa ei ole mobile datatalle. Siksi kysyin.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Pointti taisi olla, että onko tietoturvan kannalta yhteyspiste merkittävä, kun Freedome kuitenkin salaa liikenteen.
Tein kolme speedtest aplikaation yhteysnopeustestiä. 140 megaa meni niissä dataa. Yksi Tampereelle, yksi Helsinkiin, yksi Ouluun.

Tampere 22 megaa
Helsinki 11 megaa
Oulu 20 megaa

Freedome tietysti päällä, Moi yhteytenä 50M vai onko se 100M. Noinko paljon tuo Freedome hidastaa tosiaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
437
Hajos p30 kun tippui, näyttöön ei tullut mitään. Mutta ihan sininen näyttö? Onkohan tosta kellekään mitää iloo vai onko se vaa kirjapaino?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Tein kolme speedtest aplikaation yhteysnopeustestiä. 140 megaa meni niissä dataa. Yksi Tampereelle, yksi Helsinkiin, yksi Ouluun.

Tampere 22 megaa
Helsinki 11 megaa
Oulu 20 megaa

Freedome tietysti päällä, Moi yhteytenä 50M vai onko se 100M. Noinko paljon tuo Freedome hidastaa tosiaan.
Jos edes vähän haluat verrata, niin tietenkin sun pitää ajaa sama speedtest ilman tuota Freedomea. Ja mobiilissa kun on sitä nopeuden heittoa myöskin jatkuvasti, niin sekin vaikeuttaa vertaamista.
Freedomen ajo siellä taustalla vie myöskin sitä virtaa, olipa yhteys mikä tahansa...
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos edes vähän haluat verrata, niin tietenkin sun pitää ajaa sama speedtest ilman tuota Freedomea. Ja mobiilissa kun on sitä nopeuden heittoa myöskin jatkuvasti, niin sekin vaikeuttaa vertaamista.
Freedomen ajo siellä taustalla vie myöskin sitä virtaa, olipa yhteys mikä tahansa...
AIvan varmasti vie. Mutta siitä en luovu.. Ja joku sanoi, että jos VPN kytkee joskus pois päältä niin se on sitten siinä selaimen suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Valitetaan ja kysytään täältä. Tuli hankittua Nokia 5.3 ja siinähän on melkein puhdas android. Hyöty ohjelmat tuli säädettyä kuntoon mutta ajattelin koittaa miten pelit pyörähtää ja koitin vanhaa GTAIII:sta jonka olin kaupasta joskus ostanut. Puhelinhan on 21:9 kuvasuhteella ja puhelin venyttää kuvasuhteen reunasta reunaan :( Koitin etsiä säätöä puhelimesta että pelin natiivi resoluutio säilyisi mutta turhaan.

Eli kysymys kuuluu onko tuo kuvasuhde säädettävissä käyttiksestä vai löytyykö siihen joku ohjelma erikseen? Vai saanko heittää kaikki vanhat softat roskiin?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Valitetaan ja kysytään täältä. Tuli hankittua Nokia 5.3 ja siinähän on melkein puhdas android. Hyöty ohjelmat tuli säädettyä kuntoon mutta ajattelin koittaa miten pelit pyörähtää ja koitin vanhaa GTAIII:sta jonka olin kaupasta joskus ostanut. Puhelinhan on 21:9 kuvasuhteella ja puhelin venyttää kuvasuhteen reunasta reunaan :( Koitin etsiä säätöä puhelimesta että pelin natiivi resoluutio säilyisi mutta turhaan.

Eli kysymys kuuluu onko tuo kuvasuhde säädettävissä käyttiksestä vai löytyykö siihen joku ohjelma erikseen? Vai saanko heittää kaikki vanhat softat roskiin?
Ei löydy puhelimesta. Itse sovellus tulisi päivittää tukemaan uusia SDK:tä jolloin tuo resoluutiokin luutlavasti korjaantuisi. Tai sitten sovelluksessa pitäisi olla omat asetukset.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
202
Pystyykö Android-puhelimien massamuistin vointia tarkastella millään vastaavalla softalla kuin PC:llä smartctl kiintolevyille? Alkanut luuri hyytyä ja kiinnostaisi onko massamuisti menossa paskaksi vai pitääkö vikaa etsiä jostain muualta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Pystyykö Android-puhelimien massamuistin vointia tarkastella millään vastaavalla softalla kuin PC:llä smartctl kiintolevyille? Alkanut luuri hyytyä ja kiinnostaisi onko massamuisti menossa paskaksi vai pitääkö vikaa etsiä jostain muualta.
Milläs tavalla se puhelin on alkanut hyytymään ja mikä puhelin edes kyseessä?
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
202
Milläs tavalla se puhelin on alkanut hyytymään ja mikä puhelin edes kyseessä?
Oneplus 5T. Jos ottaa kuvan ja klikkaa alanurkasta avatakseen vastaotetun kuvan, niin kuvan aukeaminen kestää välillä 20 sekuntia (tai saattaa aueta tätä nopeammin, mutta galleriasovellus on epäresponsiivinen ja esimerkiksi painamalla kuvaa ei saa auki valintoja edit/jaa/poista). Gallerian selailu myös välillä todella hidasta ja joskus selausnäkymässä ikonit menevät jotenkin "rikki" ja eivät päivity alaspäin rullatessa (vaikea selittää). Myös muut sovellukset tahmaavat välillä. Onhan tuo jo kolme vuotta vanha puhelin, mutta nämä ongelmat vasta tulleet ihan nyt muutama kuukausi sitten.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Oneplus 5T. Jos ottaa kuvan ja klikkaa alanurkasta avatakseen vastaotetun kuvan, niin kuvan aukeaminen kestää välillä 20 sekuntia (tai saattaa aueta tätä nopeammin, mutta galleriasovellus on epäresponsiivinen ja esimerkiksi painamalla kuvaa ei saa auki valintoja edit/jaa/poista). Gallerian selailu myös välillä todella hidasta ja joskus selausnäkymässä ikonit menevät jotenkin "rikki" ja eivät päivity alaspäin rullatessa (vaikea selittää). Myös muut sovellukset tahmaavat välillä. Onhan tuo jo kolme vuotta vanha puhelin, mutta nämä ongelmat vasta tulleet ihan nyt muutama kuukausi sitten.
Okei. En tiedä auttaisiko välimuistin tyhjennys tuohon tai sitten jos laittaa puhelimen koko tehdasasetuksille ja alkaa käyttämään uudestaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Oneplus 5T. Jos ottaa kuvan ja klikkaa alanurkasta avatakseen vastaotetun kuvan, niin kuvan aukeaminen kestää välillä 20 sekuntia (tai saattaa aueta tätä nopeammin, mutta galleriasovellus on epäresponsiivinen ja esimerkiksi painamalla kuvaa ei saa auki valintoja edit/jaa/poista). Gallerian selailu myös välillä todella hidasta ja joskus selausnäkymässä ikonit menevät jotenkin "rikki" ja eivät päivity alaspäin rullatessa (vaikea selittää). Myös muut sovellukset tahmaavat välillä. Onhan tuo jo kolme vuotta vanha puhelin, mutta nämä ongelmat vasta tulleet ihan nyt muutama kuukausi sitten.
Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, mutta puhelimetkin nykyään ovat "tietokoneita" ja niitä kannattaa asentaa uudestaan puhtaalta pöydältä, jos alkaa hidastelemaan. Monessa tapauksessa korjaa ongelmia, ku turhat roskat sieltä katoaa, mitä vuosien varrella kertynyt...
Tai sit ostaa uuden luurin, kuten tuntuu olevan se nykymeininki, eli vuoden välein uutta, niin ei ehdi vanha happanemaan omassa käytössä :p
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
152
Ostettiin vaimolle tuollainen Samsung A51. Nyt kuitenkin on ilmaantunut että tuossa kyseisessä mallissa aika paljon bluetooth yhteys ongelmia.

Tuolta samsung communitystä kun lueskelee, niin osan mielestä on rautapuolenvika ja osan mielestä softa ongelma.

Onnistuukohan tuota palauttamaan enää giganttiin takaisin? Kun 50 päivän palautus oikeus ei ilmeisesti koskisi puhelimia jotka otettu käyttöön.
Puhelin ollut nyt vasta 11 päivää käytössä.

Menee vähän idea tosta rannekkeen äänettömästä herätyksestä ja tarkoituksesta että huomaa viestit, kun tuo yhteys tippuu pois käytöstä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Ostettiin vaimolle tuollainen Samsung A51. Nyt kuitenkin on ilmaantunut että tuossa kyseisessä mallissa aika paljon bluetooth yhteys ongelmia.

Tuolta samsung communitystä kun lueskelee, niin osan mielestä on rautapuolenvika ja osan mielestä softa ongelma.

Onnistuukohan tuota palauttamaan enää giganttiin takaisin? Kun 50 päivän palautus oikeus ei ilmeisesti koskisi puhelimia jotka otettu käyttöön.
Puhelin ollut nyt vasta 11 päivää käytössä.

Menee vähän idea tosta rannekkeen äänettömästä herätyksestä ja tarkoituksesta että huomaa viestit, kun tuo yhteys tippuu pois käytöstä.
No tuotteessa on varmaankin sitten virhe. Kannattaa reklamoida ja kysyä jos kaupan voisi purkaa mikäli Gigantti ei usko pystyvänsä virhettä korjaamaan.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
342
Jaahas, mitenköhän nokia 6.1 saa ton yhden sivun pois kokonaan, muistaakseni jossain oli asetus mutta eipä tule nyt mieleen.
Kuva siitä lehdestä
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
40
En nyt ole ihan varma, että kuuluuko tämä tänne vai Ongelmiin, mutta...

Samsung Galaxy A40:n Chrome ei ole suostunut päivittämään itseään hetkeen. Ylhäällä oikealla on aiheesta huomautus, mutta kun menen sitä kautta Google Play Storeen, "Odotetaan latausta" vain vilahtaa "Päivitä"-nappia painaessa. Myöskään mennessä Play Storen "Omat sovellukset ja pelit" -osioon ja valitessa Chromen sieltä (ei anna päivittää muun listan kanssa), ei "Päivitä"-nappia painaessa tapahdu muuta kuin nopea vihreä välähdys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Oneplus 5T. Jos ottaa kuvan ja klikkaa alanurkasta avatakseen vastaotetun kuvan, niin kuvan aukeaminen kestää välillä 20 sekuntia (tai saattaa aueta tätä nopeammin, mutta galleriasovellus on epäresponsiivinen ja esimerkiksi painamalla kuvaa ei saa auki valintoja edit/jaa/poista). Gallerian selailu myös välillä todella hidasta ja joskus selausnäkymässä ikonit menevät jotenkin "rikki" ja eivät päivity alaspäin rullatessa (vaikea selittää). Myös muut sovellukset tahmaavat välillä. Onhan tuo jo kolme vuotta vanha puhelin, mutta nämä ongelmat vasta tulleet ihan nyt muutama kuukausi sitten.
Mulla sama puhelin ja toi galleria on nyt muutaman kuukauden tahmannut. Luulen, että joko bugi tai yritys myydä uusia puhelimia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Chrome ei ole suostunut päivittämään itseään hetkeen.
Näitä voisi kokeilla:

Mene Asetukset - Sovellukset ja ilmoitukset - Sovelluksen tiedot. Etsi Chrome ja napauta kuvaketta jolloin avautuu Sovelluksen (Chrome) tiedot. Avaa Tallennustila ja Välimuisti. Tyhjennä välimuisti. Kokeile päivittyykö Chrome tämän jälkeen.

Jos ei, niin mene takaisin kohtaan Asetukset - Sovellukset ja ilmoitukset - Sovelluksen tiedot. Etsi Google Play Kauppa, napauta kuvaketta jolloin avautuu Sovelluksen (Google Play Kauppa) tiedot. Avaa Tallennustila ja Välimuisti. Tyhjennä välimuisti. Kokeile päivittyykö Chrome tämän jälkeen.

Jos ei, niin mene takaisin Chromen tietoihin kuten aiemmin. Napauta kolmea pistettä oikealta ylhäältä ja Poista päivitykset. Kokeile päivittyykö.

Jos ei, niin mene Google Play Kaupan tietoihin kuten aiemmin. Napauta kolmea pistettä oikealta ylhäältä ja Poista päivitykset. Kokeile päivittyykö.

Jos ei vieläkään auta niin kokeile Sovelluksen tiedot -kohdasta Google Play Kaupan ja Chromen osalta myös vaihtoehtoa Tyhjennä tallennustila (joka on siinä Tyhjennä välimuistin vieressä). Sammuta ja käynnistä puhelin uudelleen. Kokeile päivittyykö Chrome nyt.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jossain oli puhetta WIFI-yhteyksistä ja niiden liikenteen kaappaamisesta vääriin tarkoituksiin. Jos tuota pitää wifiä pitää aina päälle kytkettynä niin yhdistääkö se automaattisesti sellaisiin kenttiin joissa ei ole salausta vai miten tuo toimii?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Jossain oli puhetta WIFI-yhteyksistä ja niiden liikenteen kaappaamisesta vääriin tarkoituksiin. Jos tuota pitää wifiä pitää aina päälle kytkettynä niin yhdistääkö se automaattisesti sellaisiin kenttiin joissa ei ole salausta vai miten tuo toimii?
Wifin asetuksista pitäisi löytyä täppä sille että yhdistääkö automaattisesti avoimiin verkkoihin, en tiedä onko oletuksena päällä. Mutta kannattaahan se aina sulkea jos ei tarvetta ole..
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Wifin asetuksista pitäisi löytyä täppä sille että yhdistääkö automaattisesti avoimiin verkkoihin, en tiedä onko oletuksena päällä. Mutta kannattaahan se aina sulkea jos ei tarvetta ole..
Mulla oli päällä joku yhdistä automaattisesti Hotspot 2.0 verkkoihin. Otin päältä. Toisaalta ota wifi automaattisesti käyttöön ei ollut päällä (kun olet paikassa, jossa käytät sitä usein, ja poista se käytöstä muualla: en tiedä pitäisikö tuota pitää sitten päällä).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Mulla oli päällä joku yhdistä automaattisesti Hotspot 2.0 verkkoihin. Otin päältä. Toisaalta ota wifi automaattisesti käyttöön ei ollut päällä (kun olet paikassa, jossa käytät sitä usein, ja poista se käytöstä muualla: en tiedä pitäisikö tuota pitää sitten päällä).
Jos 100% varmuuden haluat, niin sammuta WLAN aina, kun et sitä käytä, mutta on todella marginaalinen vaara joutua hyökkäyksen kohteeksi.

Mutta tosiaan, tuossa wifi on semmonen hölmöys, että ne huutelee (broadcast) niitä verkon nimiä, jotka ne tuntee (ja luottaa) nimeltä (SSID) jatkuvasti. Tietävä henkilö voi skannailla niitä ja luoda sillä nimellä verkon, niin se sun luuris ottaa siihen yhteyden mitään kyselemättä (näin ainakin oli joku aika sitten, en tiedä ovatko korjanneet).
Toinen asia mitä nuo sun mainostetut SSIDt mahdollistaa, on selvittää missä olet käyttänyt verkkoja, eli jos oikein uniikki verkon nimi, niin voi jopa löytää sun kodin tuota kautta, esimerkiksi hyödyntäen tätä palvelua:
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos 100% varmuuden haluat, niin sammuta WLAN aina, kun et sitä käytä, mutta on todella marginaalinen vaara joutua hyökkäyksen kohteeksi.

Mutta tosiaan, tuossa wifi on semmonen hölmöys, että ne huutelee (broadcast) niitä verkon nimiä, jotka ne tuntee (ja luottaa) nimeltä (SSID) jatkuvasti. Tietävä henkilö voi skannailla niitä ja luoda sillä nimellä verkon, niin se sun luuris ottaa siihen yhteyden mitään kyselemättä (näin ainakin oli joku aika sitten, en tiedä ovatko korjanneet).
Toinen asia mitä nuo sun mainostetut SSIDt mahdollistaa, on selvittää missä olet käyttänyt verkkoja, eli jos oikein uniikki verkon nimi, niin voi jopa löytää sun kodin tuota kautta, esimerkiksi hyödyntäen tätä palvelua:
Aika paljon on noita muistiin jääneitä verkkoja ulkomaita myöten. Kannattaisi varmaan ehkä poistaa. Mutta sitten taas toisaalta olen 99,99 % ajasta VPN:n (Freedome) suojassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
46
Aloittelijan VoIP kysymys. Pitäisi saada suomalainen "virtuaali"-numero ja vastaanottaa siihen soitettuja puheluita ulkomailla ulkomaiseen mobiilinumeroon. Mistä numero, siis ns mobile-numero (eli ei 09,08,02 -alkuisia)? Mitä pitää ottaa huomioon, että puhelut todella yhdistyvät? Skype ei käy...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Mitään hajua että onko tämä se oikea foorumiosio, mutta:
(eikä näytä foorumillakaan olevan mitään mp3-soitin ketjua missään)

Kiinnostaisi ostaa joku pieni halpa bt-mp3 soitin, mielellään 32Gt ja ylöspäin. Puhelinta ei aina viitsisi siihen käyttää ja vaikka ostin halvan bt-adapteridonglen vanhoja iPod Nano 2G ja 4G-soittimia(niitä toki sitten lankanapeilla voi aina) varten, sillä äänenlaatu langattomiin nappeihin kehno.

Katsellut esim Amazon.de:stä että about ~30€ on ainakin käyttäjäarvioiden perusteella ihan ok jotain(varmasti kiinalaisia) laitteita. Mutta oliko jollain täällä heti jotain suosituksia? Ei mitään "puhelimen" kokoista vaan niitä pienemmän pään, toki niin että akkukin jonkun aikaa kestäisi.
 

KDB

Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
34
Miten Fonecta Callerin soittajan tunnistus on aktiivinen -ilmoituksesta pääsisi eroon? Tarkoitus olisi siis piilottaa mainittu ilmoitus ja näyttää edelleen ilmoitus tunnistetusta soittajasta.

Laitteena Oneplus 5, Android 10.
 

Liitteet

Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
Miten Fonecta Callerin soittajan tunnistus on aktiivinen -ilmoituksesta pääsisi eroon? Tarkoitus olisi siis piilottaa mainittu ilmoitus ja näyttää edelleen ilmoitus tunnistetusta soittajasta.

Laitteena Oneplus 5, Android 10.
Vedä tuota ilmoitusta vasemmalle päin kunnes sen takaa paljastuu hammasratas, nosta sormi ja paina ratasta. Siitä aukeaa sovelluksen ilmoituksen hallinta, alavasemmalla on "Turn off notifications". Kannattaa sitten tarkistaa vielä Fonectan virranhallinta-asetus, optimointi pois päältä varuilta.
 
  • Tykkää
Reactions: KDB
Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
1 106
saako androideihin tai tarkemmin Samsungin S10 One Ui:hin laskinta ja esim. kameraa samalla tavalla pikavalikkoon kuin iPhoneissa? Eli tuohon alasvetovalikkoon, jossa nyt esim. taskulamppu, wifi ja bluetooth päälle/pois valinnat. Tai sitten johonkin vastaavaan paikkaan, josta ne saa nopeasti avattua, mutta eivät ole kokoajan näkyvissä eli ei esim. normaalina kuvakkeena aloitusruudulla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
saako androideihin tai tarkemmin Samsungin S10 One Ui:hin laskinta ja esim. kameraa samalla tavalla pikavalikkoon kuin iPhoneissa? Eli tuohon alasvetovalikkoon, jossa nyt esim. taskulamppu, wifi ja bluetooth päälle/pois valinnat. Tai sitten johonkin vastaavaan paikkaan, josta ne saa nopeasti avattua, mutta eivät ole kokoajan näkyvissä eli ei esim. normaalina kuvakkeena aloitusruudulla.
Kameran saa käynnistymään kun klikkaa kaksi kertaa virtanäppäintä.
Avaa kamera -> asetukst -> pikakäynnistys

Laskimen voit laittaa avautumaan bixby-näppäimestä.
Asetukset -> edistykselliset toiminnot -> Bixby-näppäin
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
saako androideihin tai tarkemmin Samsungin S10 One Ui:hin laskinta ja esim. kameraa samalla tavalla pikavalikkoon kuin iPhoneissa? Eli tuohon alasvetovalikkoon, jossa nyt esim. taskulamppu, wifi ja bluetooth päälle/pois valinnat. Tai sitten johonkin vastaavaan paikkaan, josta ne saa nopeasti avattua, mutta eivät ole kokoajan näkyvissä eli ei esim. normaalina kuvakkeena aloitusruudulla.
Esimerkiksi Quick Settings -sovelluksella voit luoda kattavasti oikopolkuja ja erikoistoimintoja alas vedettävään pikavalikkoon. Myös Full Screen Gestures ja Pie Control ovat tutustumisen arvoisia sovelluksia, jos tykkää eleillä hallita puhelinta ja avata sovelluksia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom