• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Pienet kysymykset ruokaan ja juomaan liittyen

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 176
Mistä tilaatte aasialaisia elintarveikkeita? Suomesta mieluusti, mutta kai voin jostain Euroopastakin tilata. Esim. natriumglutamaatti ja tamarindi. Laardia haluaisin myös, mutta ehkä voin tehdä sen itse silavasta.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 852
Mistä tilaatte aasialaisia elintarveikkeita? Suomesta mieluusti, mutta kai voin jostain Euroopastakin tilata. Esim. natriumglutamaatti ja tamarindi. Laardia haluaisin myös, mutta ehkä voin tehdä sen itse silavasta.
Mausteita kannattanee tsekata Maustemestasta (maustemesta.com), nettikauppa vaan näyttää olevan kiinni helmikuuhun asti, mutta jos olet pk-seudulla niin saa liikkeestä. Itse olen hakenut Lahden liikkeestä pitkään mausteita intialaisia curryja varten, mutta ovat näköjään sulkeneet tuon ikiajat samassa paikassa olleen putiikin :(
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 176
Mausteita kannattanee tsekata Maustemestasta (maustemesta.com), nettikauppa vaan näyttää olevan kiinni helmikuuhun asti, mutta jos olet pk-seudulla niin saa liikkeestä. Itse olen hakenut Lahden liikkeestä pitkään mausteita intialaisia curryja varten, mutta ovat näköjään sulkeneet tuon ikiajat samassa paikassa olleen putiikin :(
Kysyin tilausta sen takia, koska asun pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole noita kauppoja.

Tällaiset pari löytyi, onko kukaan tilannut näistä?


Kerran tilasin jostain muusta, mutta se on tainnut jo lopettaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Mausteista kun puhr niin missä olis hyvät valikoimat isoissa pöntoissä SUOLATTOMIA mausteseoksia?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 176
Ostin kokonaisen kanan ja teen sen huomenna, niin ajattelin hyödyttäisiköhän laittaa se suolaliemeen yöksi, tulisiko mehukkaampi? Vai dry brine vaan, jos hieroo nahankin alle. Liemi saa kai olla 1-2% vai minkä vahvuista? Paistan uunissa.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Ostin kokonaisen kanan ja teen sen huomenna, niin ajattelin hyödyttäisiköhän laittaa se suolaliemeen yöksi, tulisiko mehukkaampi? Vai dry brine vaan, jos hieroo nahankin alle. Liemi saa kai olla 1-2% vai minkä vahvuista? Paistan uunissa.
Ei siitä ainakaan haittaa ole. Itse olen laittanut piimä-mausteliemeen, en tosin kokonaista ja vain kun olen leivittänyt ja friteerannut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Mikäs tryffeliöljyssä on "virallinen" oikea annostelu? Kun nimittäin liiankin helppo lirutella liikaa. Joku max 1 tl tms isompaankin määrään? Perusoliiviöljyähän voi sitten aina lisäksi laittaa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 590
Mikäs on TEH öljysumutinpullo mikä toimii esim. perus rypsi/rapsi/oliivi öljyillä? Yritin katella että clasulla on joku malli mikä on haukuttu kommenteissa aivan paskaksi, ja muistelen että täälläkin tai jossain kotikokki-foorumilla noita on joskus vertailtu..?

Ei tartte olla mikään premium, kunhan suunnilleen saisi suihkittua vähän öljyä vaikka salaattiin tai airfryer-ruokiin ilman että tarttee avata säiliötä ja kaataa suoraan pullosta.

Onko tämä esim suuri virhe?

Maku Gastro Öljy/etikkasuihkepullo 100 ml | Prisma verkkokauppa
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Ei taida vieläkään saada broilerin luuttomia koipireisiä tavan kaupoista? Kumma juttu ja täkäläinen erikoisuus. Pitäisi ilmeisesti kauppiaalta erikseen kysäistä, että ottaa laatikon tilaukseen.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 590
Ei taida vieläkään saada broilerin luuttomia koipireisiä tavan kaupoista? Kumma juttu ja täkäläinen erikoisuus. Pitäisi ilmeisesti kauppiaalta erikseen kysäistä, että ottaa laatikon tilaukseen.
K-kauppiaalta kannattaa ja voi henkilökohtaisesti kysyä. Kysyin joskus Wotkinsin pyttipannua. Tästä on 3 vuotta aikaa ja ilmeisesti muutkin tykänneet, koska aina välillä sitä löytyy herkkuhyllystä :) Ei hän sitä 300 rasiaa tilaisi sille ajoittain jos se olisi katteetonta.

S-Ryhmässä alkaa vaalit (on jo käynnissä), ehdokkaaksi voi asettua vielä parin viikon ajan, jos haluat hallitukseen päättämään tuotteista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Ei taida vieläkään saada broilerin luuttomia koipireisiä tavan kaupoista? Kumma juttu ja täkäläinen erikoisuus. Pitäisi ilmeisesti kauppiaalta erikseen kysäistä, että ottaa laatikon tilaukseen.
Eikös nämä kulje kaupassa nimellä "kanan paistileikkeet"? Näin oon ainakin ymmärtäny että olis juuri koipireisiä. Ainakin niitä on joka kaupassa.
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
249
Eikös nämä kulje kaupassa nimellä "kanan paistileikkeet"? Näin oon ainakin ymmärtäny että olis juuri koipireisiä. Ainakin niitä on joka kaupassa.
Koipireiteen siis kuuluu sekä koipi että reisi. Paistileikkeessä on tuo reisiosa ilman luuta. Todennäköisesti näiden valmistuksessa irtileikatut koivet myydään pääosin koipinuijina luun kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Koipireiteen siis kuuluu sekä koipi että reisi. Paistileikkeessä on tuo reisiosa ilman luuta. Todennäköisesti näiden valmistuksessa irtileikatut koivet myydään pääosin koipinuijina luun kanssa.
Onko sellaisia yleensäkkään olemassa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Kukaan tilannu kamaa täältä? Olis houkutteleva duch oven ja ilmaisilla posteilla..
Voishan toki luottokortilla maksaa niin ei olis riskiä mutta kysytään nyt vielä täältä.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
432
Mausteita kannattanee tsekata Maustemestasta (maustemesta.com), nettikauppa vaan näyttää olevan kiinni helmikuuhun asti, mutta jos olet pk-seudulla niin saa liikkeestä. Itse olen hakenut Lahden liikkeestä pitkään mausteita intialaisia curryja varten, mutta ovat näköjään sulkeneet tuon ikiajat samassa paikassa olleen putiikin :(
Oliko tuolta maustemestasta hyviä tärppejä? Mustapippuria, currya ja paprikajauhetta voisi ostaa. Mites rubit grillaukseen?
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 852
Oliko tuolta maustemestasta hyviä tärppejä? Mustapippuria, currya ja paprikajauhetta voisi ostaa. Mites rubit grillaukseen?
Itsellä ei ole muista suoraan kokemuksia kuin inkkarimausteista ja noista perusjutuista kuten sarviapilan siemenet ja anikset yms. mitä tulee käytettyä harvemmin. Garam masala on ainakin ollut oikein hyvä setti, selkeästi sellaista karkeampaa ja voimakkaampaa sekoitusta kuin vaikka Meiran bulkkivastaava mitä saa jokaisesta marketista. Jos miettii käyttömääriä niin kilohintakin oli ainakin viimeksi kohdallaan kun tuota tuntuu menevän aina vaan enemmän :D

Meillä on joskus ollut jotain perus lihamaustettakin tuolta kivijalasta haettuna, enkä muista sen olleen ainakaan huonoa. Uskaltaisin sillä perusteella kokeilla vähän erikoisempiakin sekoituksia tuolta.
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
438
Kukaan tilannu kamaa täältä? Olis houkutteleva duch oven ja ilmaisilla posteilla..
Voishan toki luottokortilla maksaa niin ei olis riskiä mutta kysytään nyt vielä täältä.
Kaksi tilausta olen tuolta tehnyt firmalle, vuosina 2020 ja 2021. Parin sadan invertteri ja yksi tonnin arvoinen työkalu tuli hankittua. Silloin ainakin toimi erinomaisesti. Luottokortilla maksoin ekan tilauksen ja toisen (tuon kalliimman) otin laskulla, joka osoittautui tilisiirroksi joka piti maksaa ennen kuin tavara lähti liikkeelle. Mutta ei ollut ongelmia, onneksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Mitkä juomatölkin "kannet" todettu hyviksi? Eli siis ne muoviset tms päällä painettavat jotta hapot yms pysyy kun ei kerralla tölkkiä juo. Joku suomifirma tekee niitä kalliilla ja sitten kiinassa tehdään jokseenkin ilmaisia noita, mitä niistä kannattaa ostaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Teen illalla ruuaksi pippuripihviä, uunijuureksia, lohkoperunoita ja ruusukaalia. Suositelkaa jotain hyvää kastiketta tälle kombolle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Teen illalla ruuaksi pippuripihviä, uunijuureksia, lohkoperunoita ja ruusukaalia. Suositelkaa jotain hyvää kastiketta tälle kombolle?
Kauhukeittiön pippurikastike.

-Kermaa
-Pippuripekka tuorejuusto (tai vastaava)
-Loraus vasikan fondia
-Pihvin vetäytymislientä
-Pippuria maun mukaan

Kerma kuumaks, sekaan pippuripekka, fondi ja pippuri. Ja pihvien liemi kun vetäytyneet. Kuumennetaan kastikkeeksi ja ääntä kohden.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Kauhukeittiön pippurikastike.

-Kermaa
-Pippuripekka tuorejuusto (tai vastaava)
-Loraus vasikan fondia
-Pihvin vetäytymislientä
-Pippuria maun mukaan

Kerma kuumaks, sekaan pippuripekka, fondi ja pippuri. Ja pihvien liemi kun vetäytyneet. Kuumennetaan kastikkeeksi ja ääntä kohden.
Ei tule liian pippurista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 816
Ei tule liian pippurista?
No riippuu siitä kuinka paljon pippurista tykkää. Pelkällä pippuripekalla ei kovin pippurista tule ja eipähän sitä tarvitse lisätä jos ei halua. Itse pippuripihvin kanssa tykkään tukevasta ja pippurisesta kastikkeesta.
 
Liittynyt
05.03.2023
Viestejä
294
Tomaattikastikettahan tunnetusti markkinoidaan kaikkiallla "tuntikausia liedellä haudutettua", jossain jopa puhutaan kymmenestä tunnista.
Totuus kuitenkin on se, että jos pitää tehdä hyvä tomaattikastike, niin oikea maustaminen, ja sitten tunnin hauduttelu liedellä riittää.
Sen jälkeen jääkaappiin esim seuraavaksi päiväksi, jonka jälkeen kastikkeen voi viimeistellä, esim proteiinilla ja vaikka voilla jos haluaa.

Pointti on se, että joku 5 tunnin hauduttelu liedellä kuulostaa tosi vaivaannuttavalta, kun saman asian ajaa se, että tekee sen päivää ennen syömistä, kyllä ne maut tekeytyy myös jääkaapissa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 711
Leviääkö oivariini tai vastaavat pakastaessa? Siis sillee selvästi, mietin pakastamista alkuperäisessä rasiassa. Oivariissa näyttää tällä hetkellä olevan 60% rasvaa, tuo mitä ajattelin on lähes vastaavaa 65%.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Mikäs on paras pakastekebab? Onko kukaan kokeillut etnokauppojen valikoimia? Ainakin Alanya Market taisi myydä jotain lastua. Ovatko parempia kuin Görans?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Mikäs on paras pakastekebab? Onko kukaan kokeillut etnokauppojen valikoimia? Ainakin Alanya Market taisi myydä jotain lastua. Ovatko parempia kuin Görans?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 117
Kyllä, jos ostaa vähintään 11kg vartaan ja saa toimituksen tai ylipäätään ostettua. Saisivat kyllä tehdä kauppoihin vaikka 2kg vartaita myyntiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
153
Tämähän loistava uutinen. Onko vinkkiä missä olisi? Kokeilin läjän K-ruoka kautta, mutta ei löytynyt.
Korson supermarket (siinä aseman vieressä). Ceylanille vois laittaa meilin ja kysyä minne ovat noita pusseja viime aikoina.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
513
Vinkkejä hyvään ravintolaan mistä saa hyvin tehtyä kalaa Tampereella?

Vuosipäivä tulossa ja ajattelin viedä vaimon syömään.
Hän pitää kalasta varsinkin hyvin tehtynä.

Yleensä suosittu Tampellaa mutta jos kokeilis jotain muuta?
Onko Ravintola Tisleestä kokemuksia? Tisle
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
329
No homma on siinä että minulla on tälläinen yleskone: OBH Nordica Hercules-yleiskone 6684 - Punainen - Yleis- & monitoimikoneet | Ellos.fi

Niin mistäs tähän saisi edullisimmiten ostettua taikinakoukun? löytyykö niitä ulkomaan sivuilta vai mistä ihmeestä? Entä lihamylly, kun sen tähän voi myös saada kytkettyä. Yritin googlesta etsiä mutta en osannut. Löysin vain hirveän kalliita ja paikkoja jotka näyttivät oudoilta.

Käykö kaikkien näiden yleiskoneiden tarvikkeen keskenään että täytyykö sen ollu juuri tismalleen tämä 6684-malli jos osaa hakee?
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 869
Saako wok-kastike, maustetahna jne. nimillä myytävistä Aasia-tyylisistä kastikepusseista edes keskinkertaista ruokaa? Tavoite hieman vaihtelua nopeaan ruoanlaittoon, hienompi ruoka sitten erikseen.

Mitä paria on tullut kokeiltua niin ei ole oikein vakuuttanut. Merkkejä ja makuja on vaan paljon, olisi voinut sattua versio joka ei sovi omaan makuun, muttei kovin monesti jaksaisi kokeilla turhaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 606
Viestejä
4 185 732
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom