Pienen budjetin surffailu/työkone (osien sopivuus)

Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
4
Tarkoituksena rakentaa käyttökelpoinen surffailukone mahdollisimman halvalla. Pienen pelailun onnistuminen hätätapauksessa myös plussaa. Olen hieman pudonnut kärryiltä viimeisimmän raudan suhteen, mutta tällaisen paketin sain kasaan. Kotelo, poweri, HDD sekä lavyasema löytyvät omasta takaa. Ei ole tarkoitus kellotella.

Tietokonekauppa.fi - kaikki mitä tarvitset

Olisin kiitollinen jos joku viisaampi osaisi katsoa, ovatko osat yhteensopivia.

Jostain selvittelin, että joissakin emoissa täytyisi bios päivitellä ennen kuin syövät raven ridge-prossuja. Haluaisin sellaisen emon, johon prossu sopii ilman päivittelyä. Onkohan tämä valitsemani sellainen ja jos ei, mikähän olisi mahdollisimman edullinen korvaava vaihtoehto?

Olen myös ymmärtänyt, että tuo integroitu näytönohjain hyötyy nopeista muisteista. Kuinkahan suuri tämä hyöty käytännössä on ja onko järkeä ostaa tämän hintaiseen pakettiin parempia muisteja jos pelailu tulee parhaimmillaankin olemaan aika kevyttä?

Kiitos jo etukäteen vastaajille!
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
4
Vielä kysyisin noista muisteista ennen kuin laitan tilausta menemään. En löytänyt noita nimenomaisia G-skillejä tuolta emolevyn QVL-listalta. Onko valistuneita arvauksia, kuinka suuri riski on, etteivät toimi? Olisiko kuitenkin parempi metsästää jotkut kalliimmat muistit jotka löytyvät listalta?
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Vielä kysyisin noista muisteista ennen kuin laitan tilausta menemään. En löytänyt noita nimenomaisia G-skillejä tuolta emolevyn QVL-listalta. Onko valistuneita arvauksia, kuinka suuri riski on, etteivät toimi? Olisiko kuitenkin parempi metsästää jotkut kalliimmat muistit jotka löytyvät listalta?
Tuon asetetun cl17 kireyden ja 2400mhz kellotaajuuden takia eivät ole varmaan viitsineet lisätä listaan joka on muutenkin pitkä, luulen että toimivat käytössäsi moitteetta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mites jos ottais yhden 8gb muistikamman, jää sitten tulavaisuuteen halvempi päivitys mahdollisuus jos haluaa tuplata muistin määrän, eikä taida olla juuri hintaeroakaan?
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
4
Tuon asetetun cl17 kireyden ja 2400mhz kellotaajuuden takia eivät ole varmaan viitsineet lisätä listaan joka on muutenkin pitkä, luulen että toimivat käytössäsi moitteetta.
Kiitos! Näin vähän mietinkin. Aika vähän noilla listoilla taitaa loppujen lopuksi olla kampoja noista kaikista muistivaihtoehdoista.

Mites jos ottais yhden 8gb muistikamman, jää sitten tulavaisuuteen halvempi päivitys mahdollisuus jos haluaa tuplata muistin määrän, eikä taida olla juuri hintaeroakaan?
Mietin tuotakin, mutta ilmeisesti tuo 2200g:n integroitu hyotyy dual channel-muisteista. Onkohan tuolla käytännön merkitystä? Jos ei, niin päivitettävyyden takia voisi tosiaan ottaa 8gb kamman. Esim. 3000mhz cl16 8gb kamman saisi halvemmalla: G.Skill AEGIS, DDR4, 3000MHz, 8GB, CL16 / DDR4 - DIMM / F4-3000C16S-8GISB / Tietokonekauppa.fi - kaikki mitä tarvitset Olisikohan parempi ratkaisu tuohon?
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kiitos! Näin vähän mietinkin. Aika vähän noilla listoilla taitaa loppujen lopuksi olla kampoja noista kaikista muistivaihtoehdoista.



Mietin tuotakin, mutta ilmeisesti tuo 2200g:n integroitu hyotyy dual channel-muisteista. Onkohan tuolla käytännön merkitystä? Jos ei, niin päivitettävyyden takia voisi tosiaan ottaa 8gb kamman. Esim. 3000mhz cl16 8gb kamman saisi halvemmalla: G.Skill AEGIS, DDR4, 3000MHz, 8GB, CL16 / DDR4 - DIMM / F4-3000C16S-8GISB / Tietokonekauppa.fi - kaikki mitä tarvitset Olisikohan parempi ratkaisu tuohon?
Mä ottaisin mielummin nyt yhden 8gb kamman ja sitten jos tuntuu että rahat riittää ja haluaa vähän suorituskykyä lisää niin joku näytönohjain ja se toinen 8gb kampa kiinni:tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 349
Viestejä
4 192 665
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom