Philips julkaisi uuden 32:9-kuvasuhteen tietokonenäytön ammattilaiskäyttöön

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202

Philips on julkaissut uuden 45B1U6900C-mallinimellä kulkevan 32:9-kuvasuhteen näytön VA-paneelilla. Jopa kahden vierekkäin asetetun 16:9-kuvasuhteen näytön levyisen näytön kuvasuhdetta valmistaja itse kuvaa SuperWide-näytöksi. 44,5-tuumainen Philipsin uutuus tarjoaa 5120 x 1440 -resoluution, USB-C-telakan, RJ45-verkkoliitännän ja 1500R-kaarevuuden. Näytöllä on VESA Display HDR 400 -sertifikaatti ja se on suunnattu erityisesti ammattikäyttöön, eli kyseessä ei ole nopean virkistystaajuuden pelinäyttö.

Philips 45B1U6900C:n myynti on alkanut 28. maaliskuuta 995 euron suositushintaan.

Lähde: Philips
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Hmmh ruutu on yhtä korkea kuin 24-tuumaisessa 16:9 -näytössä. Saisi olla isompi kyllä :think: 49-tuumainen 32:9 näyttö olisi yhtä korkea kuin 27" 16:9.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Hmmh ruutu on yhtä korkea kuin 24-tuumaisessa 16:9 -näytössä. Saisi olla isompi kyllä :think: 49-tuumainen 32:9 näyttö olisi yhtä korkea kuin 27" 16:9.
Jep. Ei tämä(kään) Philips ole mikään laajakuvanäyttö, vaan matalakuvanäyttö... Noitahan pitäisi olla 2 päällekkäin että asiassa olisi mitään järkeä :) Itselläni on 32" 16:9 1440p näyttö, sen kun joskus vaihdan isompaan, niin kuvasuhdetta en vaihda....
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
En nyt taas ymmärrä tuosta korkeudesta valittamista aina kun on kyse UW näytöistä...
Mutta jos laitetaan 2kpl 16:9 näyttöä vierekkäin niin yllättäen se onkin ihan OK

Mitä nyt tuotteeseen tulee, olis kivempi jos markkinoilla olis enemmän näyttöjä missä on dockki jalaksessa, Type-C on kuitenkin mainstreamiä nykyään...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Olisi esim ajosimuissa hyötyä että korkeutta olisi enemmän, en nyt sitten tiedä mikä olisi se murtoluku sitten mutta jos vaikka metrin leveässä(esim 1000r käyryydellä) olisi 45-50cm se korkeus. Niin olisi aika defo.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
En nyt taas ymmärrä tuosta korkeudesta valittamista aina kun on kyse UW näytöistä...
Mutta jos laitetaan 2kpl 16:9 näyttöä vierekkäin niin yllättäen se onkin ihan OK

Mitä nyt tuotteeseen tulee, olis kivempi jos markkinoilla olis enemmän näyttöjä missä on dockki jalaksessa, Type-C on kuitenkin mainstreamiä nykyään...
Niin tuo on kuin olisi kaksi 24" 2560x1440 -näyttöä vierekkäin. 1440p-näytöt on yleensä 27-tuumaisia.
Ultrawide-näytöissä on muutenkin hyvä selvittää minkä kokoista normaalia laajakuvanäyttöä se vastaa korkeussuunnassa jotta saa jotain käsitystä koosta ja pikselitiheydestä.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
Niin tuo on kuin olisi kaksi 24" 2560x1440 -näyttöä vierekkäin. 1440p-näytöt on yleensä 27-tuumaisia.
Ultrawide-näytöissä on muutenkin hyvä selvittää minkä kokoista normaalia laajakuvanäyttöä se vastaa korkeussuunnassa jotta saa jotain käsitystä koosta ja pikselitiheydestä.
Voihan sen teknisistä tiedoista kattoa, tietysti kaarvissa paneeleissa voi olla hieman hankala hahmottaa syvyyttä
Tuote ilman jalustaa (mm)
1085 x 337 x 158 mm
karvan verran matalampi kuin 34" 21:9 joka on noin 365mm korkea
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Mietin vaan et ei tolla kyllä mitään erityisen tarkkaa cadi systeemejä tekis, ainakin itseä vitutti piirilevyn suunnittelu jo 27" R1800 näytössä kun se mielestäni vääristi kuvaa se kaarevuus. Parempi itselle olisi vaikka 3*27", rahapulassa mennään 27"+ 24".

Pelatessa olisi varmasti ihan ok (ajo) peleissä.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
77
Philipsin näyttöala on speksien mukaan: 1087,488 mm x 305,856 mm (1500R-kaarevuus).
Kun taas tämä mun 32" 16:9 on speksien mukaan näyttöalaltaan: 708.48 x 398.52 mm eli tuo Philips on kuin onkin matalakuvanäyttö tähän verrattuna ;)

Toki tuon Philipsin avulla voi korvata kahden näytön systeemin yhdellä... Töissä mulla tosin on neljä näyttöä, joten niiden korvaamiseen tarvitsee kaksi Philipsiä...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Voihan sen teknisistä tiedoista kattoa, tietysti kaarvissa paneeleissa voi olla hieman hankala hahmottaa syvyyttä

karvan verran matalampi kuin 34" 21:9 joka on noin 365mm korkea
En muista nähneeni näyttöjen teknisissä tiedoissa itse paneelin mittoja. Näytön korkeuteen vaikuttaa aika paljon reunojen paksuus joka voi vaihdella paljonkin.
Tuossa paneelin kokoja eri kuvasuhteilla ja tuumakooilla:

1680112310618.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Nämä matalakuvavalittajat varmaan hyppisivät riemusta 5:4 tai puhtaasti 1:1 neliönäytön kanssa. Tai miksei samantien pivottina joku ruutu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Nämä matalakuvavalittajat varmaan hyppisivät riemusta 5:4 tai puhtaasti 1:1 neliönäytön kanssa. Tai miksei samantien pivottina joku ruutu.
Kyllä! Jos se Eizon 1:1 olisi halvempi, olisin ostanut jo.

Täyttä parhautta on 16:9 ykkkösmonitori ja tuollainen melkein neliö kakkosmonitori. Ja nyt on 5:4 käytössä...
Kaikki softat vaan toimii, eikä tarvitse käyttää mitään ikkunointisoftaa, kun haluaa jakaa sisältöä kahden näytön välillä (tässä Philipsin tapauksessa yhden näytön sisällä). Sitten ei tarvitse palata "yhden näytön tilaan" ja videotkin toistuu kauniisti oikealla kuvasuhteella.
Puhumattakaan peleistä, jotka tällä varmaan on "puolet peleistä ei toimi oikein".
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Puhumattakaan peleistä, jotka tällä varmaan on "puolet peleistä ei toimi oikein".
Olen käyttänyt ultrawide-monitoreja vuodesta 2014 lähtien ja vastaan on tullut kaksi peliä joissa UW-tuki oli puutteellinen. Ja toiseen niistä se patchattiin hyvin nopeasti. Metal Gear Solid: Phantom Pain ei tue/tukenut. Vanhemmatkin pelit toimii usein mukisematta, esim. Half Life 1.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Olen käyttänyt ultrawide-monitoreja vuodesta 2014 lähtien ja vastaan on tullut kaksi peliä joissa UW-tuki oli puutteellinen. Ja toiseen niistä se patchattiin hyvin nopeasti. Metal Gear Solid: Phantom Pain ei tue/tukenut. Vanhemmatkin pelit toimii usein mukisematta, esim. Half Life 1.
Olen ottanut rahani takaisin Blizzardin parista pelistä, kun ei toiminut UW. Lisäksi olen jotain konffia joutunut säätämään (Shadow Warrior). Tietenkin, kun pelit toimi suoraan, niin FPS-pelit ja ajopelit olivat parempia kuin nykyisellä setupilla. Pelit voi olla vanhempia, kun UW:sta on jokunen vuosi. Sitten strategiapelit ja webbisivut ei yleensä skaalautuneet kunnolla, vanha muropaketti nyt räikein esimerkki. Tietenkin, tästäkin on vuosia ja nyt voi olla paremmin.

Hyvä vaan, jos tilanne on parantunut.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
460
Olen käyttänyt ultrawide-monitoreja vuodesta 2014 lähtien ja vastaan on tullut kaksi peliä joissa UW-tuki oli puutteellinen. Ja toiseen niistä se patchattiin hyvin nopeasti. Metal Gear Solid: Phantom Pain ei tue/tukenut. Vanhemmatkin pelit toimii usein mukisematta, esim. Half Life 1.
^tämäpä juuri (toki siinä 2015 näitä UW ruutuja alkoi markkinoille vasta tulemaan, sen aikaisemmilta peleiltä ei ole reilua odottaakkaan yhteensopivuutta)
Listaan voin lisätä Overwatch ja Dota jotka ei tarkoituksella tue estääkseen "laitteistollisen edun" kilpailussa(p-puhetta sanon minä)

Webbisivujen yhteensopivuusongelmista voitte syyttää modern-UX-design trendiä, eli mitä lähempänä resoluution ja kuvasuhde on kännykän ruutua(9:20), sen paremmin sivut näkyy ja toimii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Olen ottanut rahani takaisin Blizzardin parista pelistä, kun ei toiminut UW. Lisäksi olen jotain konffia joutunut säätämään (Shadow Warrior). Tietenkin, kun pelit toimi suoraan, niin FPS-pelit ja ajopelit olivat parempia kuin nykyisellä setupilla. Pelit voi olla vanhempia, kun UW:sta on jokunen vuosi. Sitten strategiapelit ja webbisivut ei yleensä skaalautuneet kunnolla, vanha muropaketti nyt räikein esimerkki. Tietenkin, tästäkin on vuosia ja nyt voi olla paremmin.

Hyvä vaan, jos tilanne on parantunut.
Ei kai kukaan nyt herranen aika selainta käytä koko ruudun kokoisena? Normaalilla 24" 1920x1080 näytölläkin mahtuu muuta rinnalle.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Ei kai kukaan nyt herranen aika selainta käytä koko ruudun kokoisena? Normaalilla 24" 1920x1080 näytölläkin mahtuu muuta rinnalle.
Sama tuli mieleen. Eihän tuollaisessa 32:9 ruudussa nyt kuulu käyttää selainta missään koko näytön kokoisessa ikkunassa, vaan kaksi tai kolme ikkunaa rinnakkain ja kovaa moniajoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Ei kai kukaan nyt herranen aika selainta käytä koko ruudun kokoisena? Normaalilla 24" 1920x1080 näytölläkin mahtuu muuta rinnalle.
32" 1440p näyttö ja käytän selainta koko ruudun kokoisena, toimii itselle parhaiten näin. :) Tässä Philipsin näytössä ei tulisi käytettyä toki. :geek:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 362
Viestejä
4 158 459
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom