• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Philips i9000 Prestige Ultra

Tuote: Philips i9000 Prestige Ultra partakone UV-lataustelakalla (XP9402/46)
Tarjoushinta: 421€ Saksan alvilla
Normaalihinta: 629-649€
Kauppa: Amazon.de
Voimassa: ei tietoa
Linkki: Amazon.de

Kommentti tarjouksesta:
Philipsin uusin lippulaivaversio Ultra-sarjan perusmallien hinnalla. Alempana linkki Shavercheckin artikkeliin, jossa aihetta avataan tarkemmin.

Runko, moottori ja ajopää sekä softa on sama kaikissa XP94xx/xx malleissa, eroina rungon väri ja mukana tulevat varusteet Suomessa myytävien mallien kesken.

Uusissa malleissa sama 165000 leikkaustapahtuman moottori ja SH91 -mallin ajopää, mutta itse ajopäiden pidike juuri sopivasti pienempi kuin vanhoissa Prestige-malleissa jotta nenän alla mahtuu operoimaan paremmin.

Viimeksi muokattu:
Tuo 400 euron hinta on melko suolainen, mutta voin silti suositella tuota 9000-sarjaa. Ilman puhdistusasemaa mukana tulevan koneen saa näköjään reilulla 200 eurolla.

Ja itse en siis käytä tätä partaan vaan päähän. Kun itsellä alkoi hiukset harveta päälaelta, mutta sivuilta ja takaa hiusta puski normaaliin tahtiin, niin päätin liittyä kaljujen valiojoukkoon. Kokeilin alkuun kaljun pitämistä höylällä. Niissä ärsytti se, että aina tuntui jäävän joku kaistale sänkeä höyläämättä ja aina onnistuin johonkin kohtaa päätä tekemään viillon. Aloin sitten googlata, että onko partakoneista mihinkään ja löysin yhden kohtalotoverin videon Youtubesta. Tuon videon perusteella päädyin lopulta tilaamaan saman mallin, koska se täytti omat vaatimukset, eli a) voi käyttää kuivaan päähän, b) täysin vedenkestävä eli voi käyttää suihkussa ja puhdistaa veden alla, c) ei aiheuta haavoja ja d) tulee riittävän sileää jälkeä (vaikka ei varmasti voita höylää).

Kyllähän tuo mietitytti ostaessa että onko mitään järkeä maksaa 250 euroa partakoneesta, kun amazonista ja gigantista saa kiinan ihmeitä muutamalla kympillä. Mutta reilun parin vuoden käytön jälkeen ei ole kaduttanu. Laite toimii edelleen kuin unelma. Vain kerran olen teräosan purkanu osiin, koska terien väliin oli kertynyt niin paljon lyhyttä sänkeä että terät olivat menneet tukkoon. Mutta tuokin korjaantui putsauksella ja taas toimii hyvin. Ja vaikka muutaman päivän aikana sänkeä onkin ehtinyt vähän kasvaa, niin kone hoitaa silti hommansa.

Tuo 400 euron hinta on melko suolainen, mutta voin silti suositella tuota 9000-sarjaa. Ilman puhdistusasemaa mukana tulevan koneen saa näköjään reilulla 200 eurolla.

Ja itse en siis käytä tätä partaan vaan päähän. Kun itsellä alkoi hiukset harveta päälaelta, mutta sivuilta ja takaa hiusta puski normaaliin tahtiin, niin päätin liittyä kaljujen valiojoukkoon. Kokeilin alkuun kaljun pitämistä höylällä. Niissä ärsytti se, että aina tuntui jäävän joku kaistale sänkeä höyläämättä ja aina onnistuin johonkin kohtaa päätä tekemään viillon. Aloin sitten googlata, että onko partakoneista mihinkään ja löysin yhden kohtalotoverin videon Youtubesta. Tuon videon perusteella päädyin lopulta tilaamaan saman mallin, koska se täytti omat vaatimukset, eli a) voi käyttää kuivaan päähän, b) täysin vedenkestävä eli voi käyttää suihkussa ja puhdistaa veden alla, c) ei aiheuta haavoja ja d) tulee riittävän sileää jälkeä (vaikka ei varmasti voita höylää).

Kyllähän tuo mietitytti ostaessa että onko mitään järkeä maksaa 250 euroa partakoneesta, kun amazonista ja gigantista saa kiinan ihmeitä muutamalla kympillä. Mutta reilun parin vuoden käytön jälkeen ei ole kaduttanu. Laite toimii edelleen kuin unelma. Vain kerran olen teräosan purkanu osiin, koska terien väliin oli kertynyt niin paljon lyhyttä sänkeä että terät olivat menneet tukkoon. Mutta tuokin korjaantui putsauksella ja taas toimii hyvin. Ja vaikka muutaman päivän aikana sänkeä onkin ehtinyt vähän kasvaa, niin kone hoitaa silti hommansa.
Ostin ensin vanhan QI-latauksella varustetun Prestigen tilalle normaalin Series 9000 -koneen, heti kärkeen järjettömän isolta tuntunut kulmikas ajopää oudoksutti.

Muualla ei oikein ollut valikoimaa, niin tilasin Amazonista halvimman version uudesta Prestige Ultrasta, ja ero on hämmentävän suuri. Ajotulos on parempi kuin vanhassa Prestigessä, uudistettu ajopää mahtuu nenän allekin ja iho ei ärsyynny yhtä paljoa kuin vanhalla Prestigellä ajaessa.

Paperilla itse terien ollessa samat tätä on vaikea uskoa. Nyt sitten hintaero tuohon UV-kotelolliseen jää niin pieneksi Amazonista aiemmin ostamaani versioon nähden uuden tarjouksen myötä, että pakko se on vaihtaa. :) Ajatus kemikaalittomuudesta miellyttää, puhdistustelakkaa en käytä missään tapauksessa.

Alle 300€ luokassa välimallin Prestige on toki myös aika hyvä, mutta tuossa tosiaan kohlompi ajopää. Philips Shaver S9000 Prestige SP9840/32 -parranajokone puhdistusasemalla 279,00

Paremminkin Philipsin lippulaivaversio toiseksi kalleimman mallin hinnalla. Tai telakallinen versio samalla hinnalla kuin ilman telakkaa.
No jaa, i9000-sarjassa vähän huijauksen makua koska ei-Ultrat ovat käytännössä vanhoja S9000 Prestigejä mutta kovemmalla hinnalla.

Philips Shavers Comparison & Buyer’s Guide (2025) • ShaverCheck Tuolla aika mukavasti avataan mitä nämä ovat syöneet.

Jos parta on haiventa niin 8000-sarjasta löytyy sopivaa katkaisijaa myös alle 200€ luokassa. Itse tykkään päivittäisessä käytössä olevaan kalustoon panostaa. :)

Meillä taitaa olla aavistuksellinen, noin kymmenkertoimella mitattavissa oleva näkemysero perusmallisen partakoneen hinnasta.
Niin, katkeaahan se partakarva euron kertakäyttöterälläkin. Tämän mallisarjan hintaskaala on 379€ ylöspäin.

Toisen iho kestää raastimen käyttöä, jonkun toisen ei. Toinen haluaa läträtä vaahtojen yms. kanssa ja toinen ei.

Miten tämä toimii herkälle iholle? Minulla on kokemuksia n. 10v vanhoista philishaveista ja ongelmana on ollut herkkä iho, koneella ajaessa iho alkaa punoittaa ja se ärtyy, eritoten kaulan alueelta.

Miten tämä toimii herkälle iholle? Minulla on kokemuksia n. 10v vanhoista philishaveista ja ongelmana on ollut herkkä iho, koneella ajaessa iho alkaa punoittaa ja se ärtyy, eritoten kaulan alueelta.
Huomattavan paljon hellävaraisempi kuin vanhat. Lämmin suositus kokeilemaan, Amazoniin saa palautettua jos ei maistu, Philipsillä myös 60 päivän tyytyväisyystakuu joskin maksullinen palautus.

Ketju on tarkoitettu tarjouksesta ja tarjoustuotteesta keskustelemiseen, ei yleiseen paratakonekeskusteluun.

Edit. Toistakymmentä viestiä offtopicia ja höylä vs partakone -vääntöä siivottu ketjua sotkemasta.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
273 227
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom