• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Philips 77" OLED810 - 1599€ - Power

Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
165
Tuote: Philips 77" OLED810
Tarjoushinta: 1599€
Normaalihinta: 1999€
Kauppa: Power
Voimassa: Poisto / 19.7.
Linkki: Philips 77" 4K OLED Ambilight Google TV (2025) 77OLED810/12 - Power.fi

Kommentti tarjouksesta:

Käytännössä LG C5 ambilightilla ja Android TV:llä. Marraskuusta ollut itsellä ajossa, eikä ole sen kummempaa valittamista. Käyttöjärjestelmä ehkä hiukan laginen hintaan nähden, mutta täysin käytettävä
 
Onko näissä sama ditheröintikuvio kuin LG:n 5-sarjassa?
 
Meilläkin Philipsin OLED ajossa, ulkoa en nyt muista mallia. Hyvä on ollut 5v ajan ja Apple TV toimittaa käyttiksen virkaa kun oli jo ostaessa tiedossa miten buginen käyttis on.

Löytyy myös Sampan 77” S90C ja onhan siinä toki eroa mutta eri laite kyllä..
 
Entä softatuki? LG tukee 5 vuotta.
Android(tai nykyään GoogleTV) -telkkuihin ei tule kovinkaan usein mobiililaitteista tuttuja isoja versiopäivityksiä, mutta muuten laitteita kyllä päivitetään. Myös kun rauta on yleensä sitä SERriä, mitä tehtaan kulmaan on unohtunut, 5v vanhaa telkkuun olisi tuskallista tunkea joku uusi, mainoksia pullisteleva GoogleTV-käyttis. Itselläni on kiertänyt vajaa 10 Philipsin eri koko- ja malliluokan OLED:a, olen pitkäikäisimpiin todennut parhaaksi lyödä kylkeen jonkun vikkelän AndroidTV-boksin tarjouksesta. Näitä voi sitten muutenkin nyppiä mukaan vaikka ulkomaanreissulle, jossa majoituksessa on monesti vastassa 32" 15v vanha "äly-TV".

Projectivity Launcherilla saa sitten kliinimmän aloitusnäkymän ilman mainoksia, helpottanee hieman iäkkäämmän telkun nopeuteen ja käyttömukavuuteen. Mitä muuten tulee EPG:n tai valikoiden nopeuteen, veikkaan että näiden tuhnuisuus johtuu telkkuvalmistajien laiskuudesta, kyllä jollain nykypiirillä varmasti saisi paremmin vastaavat valikot, jos siihen panostettaisiin oikeasti. Tämä koskee siis myös muita, kuin Googlen käyttiksellä varustettuja ruutuja.

Edit. Tässä hyvä ploki Philips-autisteille. Miehellä on myös XDA-forumeilla ketju, jos haluaa iltaluettavaa. Toengels Philips Blog
 
Itsellä jääneet Philipsit hyllyyn, kun Ambilightit harvassa nelisivuisia sekä HDMI 2.1 vain kahdella portilla, joista toinen on eARC käyttöön.
 
Ei itsellä ole ollut valittamista Philipsin vuoden vanhemmasta OLED mallista. Ostopäätökseen vs. LG tai Samsung vaikutti hyvä tarjous, Google TV-käyttis ja Dolby Vision JA HDR10+ tuki, mitä kumpikaan suurimmista valmistajista ei tarjoa yhdessä. Plussaa Ambilightista mikä on ihan näyttävä tietynlaisissa leffoissa, mutta useimmiten jätän tasaisen himmeän taustavalaistuksen päälle. Tosiaan käyttis vaihtuu joka tapauksessa Appleen kunhan se uusi Apple TV jossain vaiheessa viimein julkaistaan.
 
Tuo kahden HDMI 2.1 portin rajoite johtuu Mediatekin Pentonic 1000 -SoC:stä, jota lähes kaikki ei Samsungin tai LG:n valmistamat paremman luokan OLED-telkkarit käyttävät. Philipsin ja Sonyn 2026 mallit ovat siirtyneet uuteen (periaattessa hitaampaan) Pentonic 800 -piiriin, mikä mahdollistaa 4 porttia ja DV2-tuen. Oma OLED708 (2023 malli) samalla Pentonic 1000-sirulla on pyörittänyt Google TV:tä mielestäni ihan sulavasti.
Tässä hyvä ploki Philips-autisteille. Miehellä on myös XDA-forumeilla ketju, jos haluaa iltaluettavaa. Toengels Philips Blog
Tuolta löytyy joka vuodelle kätsy taulukko mallien eroista:
 
Käyttiksestä en TV:tä ostettaessa turhia murehtisi kun Apple TV:llä tai muulla vastaavalla laitteella saa tuhat kertaa sulavamman kokemuksen pienehköön hintaan.
Tämä on kyllä ihan paskapuhetta. Kaikki uuden TV hankintaa miettivät haluaa suoraan uusinta uutta, eikä mietitä hetkeäkään pitäisikö siihen liittää vielä yksi lisäosa. Jokainen haluaa yhdellä kaukosäätimellä toimivan paketin jossa riittää, että laittaa töpselit seinään ja kaikki rokkailee suoraan.
 
Tämä on kyllä ihan paskapuhetta. Kaikki uuden TV hankintaa miettivät haluaa suoraan uusinta uutta, eikä mietitä hetkeäkään pitäisikö siihen liittää vielä yksi lisäosa. Jokainen haluaa yhdellä kaukosäätimellä toimivan paketin jossa riittää, että laittaa töpselit seinään ja kaikki rokkailee suoraan.
Hyvin toimii Apple TV telkkarin omalla kaukosäätimellä, ei kylläkään Philipsin töllö käytössä, muta luulisi että saa Philipsin telkkarilla käytettyä yhdellä kaukosäätimellä
 
Yhden Philipsin OLEDin olen palauttanut 2018 nimenomaan käyttiksen aivan järkyttävän hitauden vuoksi. En sano että tässä olisi edelleen kahdeksan vuoden jälkeen samaa ongelmaa, mutta kuka tietää.
 
Jokainen tietty painottaa ominaisuuksia omasta vinkkelistä mutta mulle se että löytyy sekä HDR10+ että DV on kyllä iso plussa.

Mutta tosiaan tuo Google TV on omassa Philipsin OLEDissa käyttökokemukselta juuri sama kuin android puhelimet tai tabletit. Toimii sulavasti julkaisuversiolla mutta päivitysten myötä menee aina vaan hitaammaksi. Hyvää tietysti se että Androidin appikirjasto on aika laaja, esim. Kodi ja Tivimate.
 
Tämä on kyllä ihan paskapuhetta. Kaikki uuden TV hankintaa miettivät haluaa suoraan uusinta uutta, eikä mietitä hetkeäkään pitäisikö siihen liittää vielä yksi lisäosa. Jokainen haluaa yhdellä kaukosäätimellä toimivan paketin jossa riittää, että laittaa töpselit seinään ja kaikki rokkailee suoraan.
Tämä on kyllä täyttä totta, en halua lisää laitteita ja johtoja olkkariin ja maksaa siitä ilosta 150 euroa lisää (sekin pitäisi huomioida, tarjouksen telkkari olisi siis 1750 eur vaadittavilla "lisälaitteilla").

Mutta toki melkolailla kaikki toimii HDMI CEC:llä ja yhdellä kaukkarilla nykyään - onneksi.
 
Tämä on kyllä täyttä totta, en halua lisää laitteita ja johtoja olkkariin ja maksaa siitä ilosta 150 euroa lisää (sekin pitäisi huomioida, tarjouksen telkkari olisi siis 1750 eur vaadittavilla "lisälaitteilla").

Mutta toki melkolailla kaikki toimii HDMI CEC:llä ja yhdellä kaukkarilla nykyään - onneksi.
Tarjouksen telkkarin käyttökokemus on kyllä sillä tasolla, että 99% käyttäjistä ei huomaa mitään ongelmaa. En tiedä onko sama tilanne muutaman vuoden päästä. Toivottavasti ei tule samanlaisia firmispäivityksiä kuin LG:lle tai samanlaisia virtalähteitä kuin Samsungille (77" S90D).
 
Tämä on kyllä ihan paskapuhetta. Kaikki uuden TV hankintaa miettivät haluaa suoraan uusinta uutta, eikä mietitä hetkeäkään pitäisikö siihen liittää vielä yksi lisäosa. Jokainen haluaa yhdellä kaukosäätimellä toimivan paketin jossa riittää, että laittaa töpselit seinään ja kaikki rokkailee suoraan.
Minä taas ostaisin mielelläni vaikka television ilman minkäänlaisia älyominaisuuksia. Apple TV löytyy jo enkä näe mitään syytä siirtyä siitä pois vaikka ostaisinkin uuden television.
 
Minä taas ostaisin mielelläni vaikka television ilman minkäänlaisia älyominaisuuksia. Apple TV löytyy jo enkä näe mitään syytä siirtyä siitä pois vaikka ostaisinkin uuden television.
Itsekin välillä miettinyt ihan samaa, kun seuraillut tätä telkkareiden käyttöjärjestelmien "kehitystä"...
 
Itsekin välillä miettinyt ihan samaa, kun seuraillut tätä telkkareiden käyttöjärjestelmien "kehitystä"...
Vanhassa Vara Parempi pätee - varsinkin jos on joku Pi-Hole tms auttamassa. Tuntuu että mainosta tungetaan uudempiin enemmän ja enemmän.

Muuten kyllä ainakin itsellä toimii vanhassa LG:ssä kaikki streaming-palvelut, Plxe, Jellyfin, jne...
 
Ambilight on Se Juttu miksi ostan aina vaan Philipsin telkun. Jos joku päivä LG /Samsung alkaisivat tuottaa vastaavaa, sitten menisi ehkä vaihtoon.
 
Ambilight on Se Juttu miksi ostan aina vaan Philipsin telkun. Jos joku päivä LG /Samsung alkaisivat tuottaa vastaavaa, sitten menisi ehkä vaihtoon.
Niin. Joskus muutama vuosi sitten muistan nähneeni jotain juttua Ambilightin patentin vanhenemisesta, jonka jälkeen systeemi olisi muillekin valmistajille käytettävissä.
Joku Ambilight softa taitaa olla noihin muihin telkkuihin, jolla saa Huen sillan liitettyä.
Onkohan tästä kuulunut mitään?

Tosiaan kun muutaman vuoden on tottunut Ambilightiin Hueen paritettuna niin tuntuisi aika orvolta siirtyä takaisin "harmaaseen seinään"
 
Niin. Joskus muutama vuosi sitten muistan nähneeni jotain juttua Ambilightin patentin vanhenemisesta, jonka jälkeen systeemi olisi muillekin valmistajille käytettävissä.
Joku Ambilight softa taitaa olla noihin muihin telkkuihin, jolla saa Huen sillan liitettyä.
Onkohan tästä kuulunut mitään?

Tosiaan kun muutaman vuoden on tottunut Ambilightiin Hueen paritettuna niin tuntuisi aika orvolta siirtyä takaisin "harmaaseen seinään"
Eikös tähän liittynyt jotain että uudempien Philipsin Ambilight töllöjen setit eivät ees enää toimi synkassa Hue lamppujen kanssa? Koko integraation tuki tyssäsi jossain vaiheessa, ja jotain uutta vastaavaa settiä on ehkä joskus tulossa vielä uudempiin malleihin ehkä.
 
Eikös tähän liittynyt jotain että uudempien Philipsin Ambilight töllöjen setit eivät ees enää toimi synkassa Hue lamppujen kanssa? Koko integraation tuki tyssäsi jossain vaiheessa, ja jotain uutta vastaavaa settiä on ehkä joskus tulossa vielä uudempiin malleihin ehkä.
Tähän taisi olla vastaus jotain, että Hue valaisimet omistaa Signify ja televisioita tehtailee TP Vision.

Mutta kuitenkin tosiaan Samsungin 2022 tai uudempiin ja LG:n 2024 tai uudempiin saa Hue Sync -sovelluksen ostettua tai "vuokrattua", niin ei tarvitse naittaa itseänsä Philipsin surkeisiin firmiksiin (nimenomaan firmiksiin, Google TV siinä päällä voi toimia ihan ok)
 
Tämä on kyllä ihan paskapuhetta. Kaikki uuden TV hankintaa miettivät haluaa suoraan uusinta uutta, eikä mietitä hetkeäkään pitäisikö siihen liittää vielä yksi lisäosa. Jokainen haluaa yhdellä kaukosäätimellä toimivan paketin jossa riittää, että laittaa töpselit seinään ja kaikki rokkailee suoraan.

Vai ihan paskapuhetta. Kaikki tai jokainen eivät toimi samalla tavalla, kuin juuri itse luulisi. Yleisin toimintamalli tuo tietysti on, mutta ainakin minulle Google Streamer tai vastaava on ensimmäinen lisäpanostus TV:n kylkeen, koska haluan 1600€:n tuotteen toimivan niin hyvin, kuin mahdollista. Se on ihan yhdellä kaukosäätimellä toimiva ratkaisu. Muokattavuus, käytettävyys ja mainoksettomuus on ihan toista luokkaa kuin vakiona. Olisi pienoinen yllätys tekniikkafoorumilla jos täälläkään ei porukka viitsisi tehdä tämän arvoisen laitteen eteen muuta kuin laittaa töpselin seinään, mutta jokainen tyylillään.

Mikään hänen vinkissään ei ollut silti lähelläkään paskapuhetta. Pointtina se, ettei kannata antaa käyttöjärjestelmän vaikuttaa liikaa valintaan jos tuote on muuten kunnossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 358
Viestejä
5 248 648
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom