Junnila lienee istuva kansanedustaja? Tässä ammattissa hän on sekä julkisuudessa että aika usein puvussa ja kravatissa. Tapauksesta on satoja työpäiviä jolloin asukokonaisuuksia on myös kolminumeroinen määrä. Tuntemani köyhät kierrättävät samaa kravattia tarpeen tullen monta kertaa kun siitä saa solmun auki ja voi tarvittaessa pestä. En taida olla kuullut kenestäkään joka käyttäisi tarkoituksellisesti kravattia vain kerran
En osaa sanoa, onko Junnila käyttänyt sitä useammin vai ei. En usko, että hänellä satoja kravatteja on kaapissaan, mutta ehkä kymmeniä kuitenkin. Pitäisin loogisena päätöksenä lakata käyttämästä krakaa, jonka takia menetti ministerin pestinsä. Ihan siinä, missä on järkevää olla polttamatta koraania, vaikka siihen lain mukaan olisikin oikeutettu.
Kuten sanoin: jos on käytetty ja siitä on valokuva niin kravatti ei ole erityinen. Päinvastaista ei ole yhtä suoraviivaista todistaa
Laitoin
Junnilan nimen Qvantin kuvahakuun ja löysin kuvan hänestä pesukarhukrakassa eduskunnan käytävällä sekä istuntosalissa istumassa. En tiedä ovatko samalta vai eri päivältä, enkä tiedä sitä käyttikö hän pesukarhukrakaa jossain ennen tai jälkeen. Sen enempää en löydä kuvia pesukarhukrakasta. Laskin hätäisen koosteen, että ensimmäiset 30 kuvaa sisältävät 10 eri kravattia ellen laskenut jotain virheellisesti kahteen kertaan. Ainakaan ei siis yhden krakan mies ole.
Junnilaakaan en varsinaisesti puolustelemaan lähde, hänellä taisi olla tilillään myös valehtelua jostain työhistoriastaan, eli ei erityisen esimerkillinen mies kait. Sitä pidän toki kohtuuttomana, että näin ohuilla teorioilla dumataan yhtään ketään julkisesti. Toisaalta nämä molemmat saattavat todellisuudessa olla ihan hyviä teorioita ja vain näyttäytyä erittäin ohuina minun silmiini tietämättömyyttäni.
Et ole. En ole kolme vuotta sitten enkä tänään sanonut että natsiviittaus, saati että selvä, saati että täysin selvä. Ja vaikka olisin minä en edusta mitään yleistä Junnila-kritiikkiä vaan olen vain yksi nimimerkki. Ja mitä maalauksen täplään tulee annoin siitä muistaakseni viisi teoriaa
Asia kunnossa. En tiedä toistanko itseäni tarpeettoman paljon, mutta minusta pesukarhu on yhtä kaukana natseista kuin salami rinnuksilla tappouhkauksesta. Mahdollisuus on olemassa kummassakin sille, että siellä on ollut taustalla ajatus kiertovittuilusta vailla seuraamuksia.
Jos sallit että vastaan kysymyksellä oliko syy taskupistooliin tai lentokoneesta ulosheittoon puolueessa vai henkilössä? Vaikka olisin - ja en ole sikäli kun olen aiheena - joku PS-kriitikko niin minä en ole ketjun aihe
Molemmissa tapauksissa vika oli henkilössä, tietysti. En kehittele mitään ajojahtipuheita tässä, vaan vertasin sitä leikkaa&liimaa-teosta ja krakakeissiä ja niiden ylitulkintaa. Aiheelliseksi katsoessani myönnän olleeni ylitulkinnasta väärässä esim. tilanteessa, jossa Junnilan lähipiiristä astuu julkisuuteen uusnatsikaveri kera natsitarinan krakasta, tai anonyymin anarkistitaiteilijan lähipiiristä paljastetaan kyseisen veijarin värkänneen Purrasta aiheettomia huoli-ilmoituksia, puhunut hänen tappamisestaan tms vakavampaa.
Suorissa tappouhkauksissa on hivenen enemmän munaa - esim. suomalainen punk-bändi Shitter Limited levytti aikoinaan biisejä kuten Vittu mä tapan sut Iiro Viinanen sekä Nyt ammutaan ministeri Pertti Salolainen. Pidin noita biisejä keskenkasvuisena ihan "hillittöminä läppinä" pari vuosikymmentä Salolaisen ja Viinasen ministerikausien jälkeen ja arvostan suoraan puhumista, mutta tietysti noista nykyään tulisi syytteet kuten taisi tulla siihenkin aikaan ja varmasti ihan hyvä niin sekä bändin, että poliitikkojen kannalta.