Täällä todennäköisesti kohtalotovereita, joilla Applen kautta otettu Turkin YouTube Premium lakannut toimimasta (tai lakkaa seuraavassa laskutuksessa), koska Apple on muuttanut käytäntöä ja vaatii nyt maksutavan lisäystä (Turkkilainen kortti tai puhelin).
Onnistuin tänään vihdoin
Redditin ketjusta kaivetuilla vinkeillä uudelleenaktivoimaan, joten jaetaan kokemukset:
1) Luo tili Grizzly SMS:ään ja lisää tilille esim. $3 (minimi) -
Get virtual phone number for receive SMS and verification
API key löytyy settingseistä
2) Lataa Grizzly SMS Bot koodi -
GitHub - ErwannCharlier/GrizzlySmsBot
3) (suositus) Luo tili NTFY palveluun ja luo sinne uusi "tilaa aihe" haluamallasi nimellä -
ntfy.sh | Push notifications to your phone or desktop via PUT/POST
4) Asenna
Python3 ja laita koodi ajoon:
Docker lienee joillekin helpompi, mutta itse ajoin ihan vain PowerShellillä, johon piti hieman loitsia Geminin opastuksella jotain tämän kaltaista:
Bash:
.venv\Scripts\activate.bat
Bash:
pip install -r requirements.txt
Bash:
pip install python-dotenv
.env -tiedoston sisältö (joko muokkaamalla kansiossa olevaa .env.example tai luomalla itse uusi .env):
Koodi:
GRIZZLY_API_KEY=<API KEY GRIZZLYSMS:STÄ>
SERVICE=wx
COUNTRY=62
MAX_PRICE=1
PROVIDER_IDS=393,406,405
NTFY_URL=https://ntfy.sh/LuomasiNTFYaihe
# Global request rate shared by all workers
THREADS=20
MAX_REQUESTS_PER_SECOND=5
REQUEST_TIMEOUT_SECONDS=10
STATUS_EVERY_REQUESTS=10
LOG_LEVEL=INFO
Bash:
Get-Content .env | ForEach-Object {
if ($_ -and $_ -notmatch '^\s*#') {
$name, $value = $_ -split '=', 2
[System.Environment]::SetEnvironmentVariable($name.Trim(), $value.Trim(), "Process")
}
}
5) NTFY pitäisi tulla koodin käynnistyessä testi-ilmoitus ja jos ei, niin jotain pielessä
6) Puhelimessa tai tabletissa hyvä olla Turkki-tili valmiina aktiivisena, päätilistä voi kirjautua ulos Asetukset -> oma nimi -> Media ja Ostot (enää ei App Storessa ole kirjaudu ulos -nappia)
-> App Storessa oma nimi -> Maksutavat voi puhelinnumeron lisätä
-> kun NTFY pimputtaa, että uusi numero löytynyt, niin syötä yllä mainittuun paikkaan 10-numeroinen puhelinnumero Grizzlyn "received number" osiosta (eli ilman +90 maakoodia):

-> puhelin/tabletti kun ilmoittaa, että vahvistuskoodi lähetetty, niin odota, että Grizzlyn "your code" kohtaan ilmestyy koodi ja syötä se
-> uudelleenaktivoi YT Premium App Store asetukset -> tilaukset (subscriptions) alta, Apple -tilillä toki pitää olla Turkin lahjakorteilla lunastettua saldoa uusimiseen
Huomioita:
-Apple huolii vain pari tiettyä operaattoria, mutta ne pitäisi olla .env fileeseen konffatut "PROVIDER_IDS=393,406,405"
-Vahvistuskoodi ei välttämättä koskaan saavu Grizzlyyn, mutta numeroon kulunut raha ($0.5/kpl olleet ne mitä itselle osuneet) palautuu 20min jälkeen epäonnistuneesta yrityksestä
-Skriptiä kannattaa ajaa vain kun on itse lähettyvillä, sillä juurikin 20min jälkeen varattu numero poistuu
-YT tilausta uudelleenaktivoitaessa kaiketi tarvitaan VPN:ää tai näin ainakin Redditissä oli kommentteja, joten pidin itse ProtonVPN:ää yhdistettynä Turkkiin