Toisaalta mitä pitkäikäisempi tuo kone päivityksen jälkeen olisi, niin sen parempi. Ja itse voisi pelata My summer caria taas.
Ja kivahan se toisaalta onkin kun peli ei pätki yhtään, nyt tuo on vähän tympeää. Tuolloin kun nykyisen koneen hankin niin sen aikainen peli pyöri suhteellisen hyvin kyllä, mut nykyään vaatii jo vähän enemmän taas.
Siirryin tuossa toisen lapsen kasvettua konsolipeleihin niin jäi tietokone kaappiin pölyttymään.
datatronic.fi
Entäs tälläinen? Näitä tietty on yhtä monta näkemystä kuin kasaajaakin.
Entä muuten kannattaako hankkia sitten Win10 vielä?
Tulin vaan sanomaan mielipiteeni. Muisteissa kannattaa ottaa AMD EXPO -yhteensopivat. Nuo ovat semmoiset. Nuo muistit on vähän kalliimmat ja isompi viive, mutta niiden merkki ei ole Goodram
Ei millään pahalla
@Timo 2 , mutta saattaisin itsekin ostaa nuo, kun välittyy eri näkemys laadusta.
SSD on kanssa laadukas (Kingstonilla on kyllä huonoja myös, NV2 on huono), mutta siinä on niin suuri hinta-ero, että ostaisin 2GB Lexarin. Ihan tunnettu merkki ja keskitason tuotteita. Itsellä on Samsung 990 Pro, jonka sain tuohon samaan hintaan Black Fridaystä, mutta niitähän ei nykyään saa tähän hintaan.
RTX 4070 oli minullakin kerran. Se on hyvä kortti. Sanotaan kuitenkin, että siinä on se satanen "Nvidia-lisää". Eli se on suhteessa kalliimpi. Ostaisinko? No olen ostanut tuohon hintaan ja ostaisin uudestaan. Nvidia on parempi. Omassa pääkoneessa on ollut Nvidia 2020 lähtien ja olen täysin tyytyväinen. Tämä on 100% mielipideasia.
AMD:n kortit ovat vähän nopeampia, sisältävät enemmän muistia (siinä hintaluokassa) , mutta niiden skaalaus (FSR) ja säteenseuranta ovat Nvidiaa jäljessä. Lisäksi Nvidia vaan toimii..
Itse ostaisin tämän:
646,57 € Näytönohjain, NVIDIA GeForce RTX 4070 Overclocked (Core clock 1920 MHz / Boost clock 2565 MHz), 5888 CUDA ydintä, tukee NVIDIA DLSS 3, 12GB GDDR6X (Memory clock 21 GHz) - 192-bit, PCI-Express 4.0 x16, 3 x DisplayPort 1.4 / 1 x HDMI 2.1 liitännät, tukee NVIDIA G-Sync, 1 x 8-Pins...
www.proshop.fi
(myös droonikaupasta, jos moraali kestää)
Tai tämän, jos budjetti venyy:
NVIDIA GeForce RTX 40 -sarjan grafiikkasuorittimet tarjoavat pelaajille ja luovan työntekijöille paljon muutakin kuin huippunopean grafiikan.
www.verkkokauppa.com
(myös droonikaupasta, jos moraali kestää)
Noista kaupoista ostettuna - ja itse asennettuna - saa rahoja Asukselta takaisin:
(rahojen perään voi joutua kyselemään)
--
Sitten jos haluaa sen pienemmän kotelon, niin kannattaa
@Timo 2 kanssa etsiä semmoinen. Mutta päätös näytönohjaimesta ensin, ProArt on aika möhkö, niin ei välttämättä mahdu fyysisesti kaikkiin koteloihin. Siinä kyllä sitten on jäähdytystä tämän kaiken edestä.