Peliteknologia - Uutiset ja keskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -SD-
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 307
Ketju peliteknologiauutisille, niistä keskustelulle ja muutenkin yleiselle keskustelulle aiheesta.

Korkataan ketju videolla Crytekin demosta, jossa esitellään säteenseurannalla toteutettuja heijastuksia. Demo ei tarvitse GeForce RTX:ä toimiakseen ja on muutenkin rajapinnasta ja raudasta riippumaton. Videossa on käytetty Radeon RX Vega 56 -näytönohjainta.

Teknologia on pääosin Crytek-konkari Vladimir Kajalinin tuotosta.



Lisätietoa: Crytek Releases Neon Noir, A Real-Time Ray Tracing Demo - CryEngine
 
Viimeksi muokattu:
Näytti kyl hyvältä toi teknologia, en tiennyt et vega jaksaa noi hyvin pyörittää real time RT:tä :O. Toi ois kyl hyvä jos toi RT kehittyis enemmänki pelien puolella, se tuo aika paljo lisää immersiota.
 
Game Developers Conference 2019:a säteenseurata-antia.

Epic esitteli "Troll" -demolla Unreal Engine 4:n säteenseurantatoteutusta. Demoa ajettiin yhdellä GeForce RTX 2080 Ti -näytönohjaimella, 1920x1080-tarkkuudella ja 24fps.

Troll on ensimmäinen osa tekeillä olevasta sarjasta. Toivottavasti sarja tulee joskus jakoon myös ohjelmallisena versiona.



Pikainen esittely, kohdasta 25:58 alkaen (laajempaa esittelyvideota ei ole vielä julkaistu):



Lisätietoa:
‘Troll’ showcases Unreal Engine 4.22 ray tracing, with unprecedented cinematic-quality lighting - Unreal Engine
‘Troll,’ Epic’s Stunning Ray-Tracing Demo, Wows GDC - NVIDIA Blog

- - -

Unity näytti eräänlaisen automainoksen, joka pyöri niin ikään RTX 2080 Ti -näytönohjaimella, mutta 3840x2160-tarkkuudella.



Laajempi esittely demosta alkaa kohdassa 1:46:40:



Lisätietoa: The Heretic, Megacity release, real-time ray tracing, and more news from GDC 2019 - Unity Blog

- - -

Lopuksi todella hyvä esitelmä UE4:n säteenseurannasta; missä mennään ja mitä on tulossa.

 
Viimeksi muokattu:
Unreal Engine 4:llä tehty sittemmin hyllytetyn Mouse Guard -elokuvan koepätkä. Pistetty kasaan alusta asti 12 viikossa.


The following is a collection of tests that explore the visual potential of a Mouse Guard movie. Everything you see here is rendered in realtime using Epic's UNREAL ENGINE.

Basically what you're watching is very good looking previz, with environments capable of streaming live to stage during motion capture with our actors.

While the visual quality is impressive, it's important to note this is only meant to illustrate how the movie will 'feel' not how it will 'look'. Everything will ultimately be sent to WETA Digital to be recreated with cutting-age photorealistic CG.

This was made from scratch in about 12 weeks with a relatively small team. Credit goes to our team at Halon (led by Casey Pyke) and Fox VFX labs (led by Glenn Derry)
Muutamia lainauksia eräältä videon tekijältä:

How is this even possible those graphics are real-time? Test footage of cancelled animation movie Mouse Guard - Reddit
Wes Ball sanoi:
Some shots ran at 11fps on a 1080ti. Some ran at 100fps. The slowest scene was really the fire scene. (You could guess). None of it was optimized though. We didn't care. If we had a proper cleanup team behind us I'm convinced we could get at least 60.

Also for those who care. None of the lighting was baked. It's all dynamic. But we did turn on LPV, much to Epica chagrin. I just liked how quickly we could get to a decent look.
Wes Ball sanoi:
No raytracing. Just cheats.
Wes Ball sanoi:
LOTS of megascans. I love megascans. Used it like crazy.
Wes Ball sanoi:
a lot of the work here was just a couple people. Some of it was literally me at home in my PJs. A small team absolutely could do this. Where there’s a will there’s a way. Just depends on what sacrifices you’re willing to make. How much creative talent you have. And how much you’re itching to learn.
 
Tietääkö joku, miksi tämän tasoista pelihahmojen käyttäytymistä ei nähdä peleissä?

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom