Ratkaistu Pelit pyörii stressi testit ei

Liittynyt
07.02.2021
Viestejä
23
Semmosta mietin että oletetaan että kellotan mun i5 9600k 5ghz alhaisilla volteilla ja pelit pyörii hyvin lämmöt on max 60 65 pelatessa mutta jos laitan jonkun esim aidan tai prime95 päälle niin crashaa samontein. Voiko tolla kuitenkin pelata huoletta jos pelit ei crashaa? Cinebench it ja 3kmark menee läpi
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Semmosta mietin että oletetaan että kellotan mun i5 9600k 5ghz alhaisilla volteilla ja pelit pyörii hyvin lämmöt on max 60 65 pelatessa mutta jos laitan jonkun esim aidan tai prime95 päälle niin crashaa samontein. Voiko tolla kuitenkin pelata huoletta jos pelit ei crashaa?
Ei ole vakaa, ei lähellekään. Lisää voltteja/LLC:tä tai kelloja alas. Aida64 on vielä varsin kevyt prossun testaukseen. Aikanaan oma i5 9600K jaksoi rullata Aida64:aa yön yli, mutta kaatui Witcherissä heti. Todennäköisesti tuo prossu tulee kaatuilemaan normikäytössäkin vielä joskus. Ei tuo kaatuilu varsinaisesti vaarallista ole, mutta itsestä olisi ainakin ikävää käyttää konetta jatkuvasti pelko perseessä, että kohta voi kaatua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Miksi kukaan haluaisi pelata epävakaalla koneella josta ei tiedä koska se kippaa?
Ei mitään järkeä.
 
Liittynyt
07.02.2021
Viestejä
23
Mietin vaan kun viikon olen pelaillut eikä ole kaatunut kertaakaan mutta jos listan aidan päälle niin kaatuu heti
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Mietin vaan kun viikon olen pelaillut eikä ole kaatunut kertaakaan mutta jos listan aidan päälle niin kaatuu heti
Joskus kun hankit jonkun raskaan uuden pelin tai sitten jossain vanhassa pelissä tulee joku raskas kohta, niin voi kaatua. Tai sitten jos teet koneella jotain tärkeää, niin kone voi kaatua ja menetät kaiken. Jos AIDA64 kaatuu heti, niin prossun täytyy olla todella epävakaa. AIDA on niin kevyt testi lopulta.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 721
Ei tuo kaatuilu varsinaisesti vaarallista ole
Kyllä se oikeastaan on. Sopivassa kohtaa peliä sopiva kaatuminen/virhe ja koko peli korruptoituu. Siinä sitten lataamaan koko peliä uudestaan verkon yli kun mikään muu ei auta.
Pelin kohdalla tilanne on vielä helppo. Mitäs sitten kun koneesi ei enää käynnisty? Jokin tärkeä boottitiedosto korruptoitunut. Koko koneen uudelleenasennus onkin jo vähän työläämpi.

Eli ehdottomasti vakautta hakemaan. Itselle yksikin whea virhe missä vain tilanteessa on sama kuin epävakaus. HWinfolla näkee reaaliaikaisesti whea virheet. Jos niitä tulee, niin kone tekee virheitä. Virheitä = mahdollisesti epävakaa.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Itse sen parhaiten tiedät voitko huoletta pelailla koneellasi. Jos pelit on tärkeintä mitä koneella teet niin miksi ei. Asennat uusiksi vakaammilla asetuksilla sitten jos/kun tarvitsee.
Jos sitä käytetään johonkin tärkeään kuten suomen suurimman ja aktiivisimman tietotekniikkasivuston selailuun niin olisin jo huolissani.
 
Liittynyt
07.02.2021
Viestejä
23
Eihän sen mikään aida ollutkaan vaan occt mitä käytin laitoin nyt vähän voltteja lisää 1.38 tällä hetkellä ja avx - 2 niin ei ole ainakaa vielä occt kaatanut 30min ollut tosin päällä 80c max ollut lämpö nyt jos jätän avx 0 niin kaatui heti

Eli lämmöt nyt n. +10-20 mut ei ainakaan tuu bsod
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 795
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom