Kokeillaan josko täältä saisi apua seuraavaan ongelmaan: Eli pelit pätkii noin sekunnin välein. Freimejä kyllä piisaa, ja niissä ei näy mitään droppeja, mutta silti pelit pätkäisee aina sekunnin välein. Esimerkkinä vaikka BF2042, jossa freimejä tulee 120-140. Tätä tapahtuu kaikissa peleissä oli se sitten kevyt tai raskas. Olen kokeillut ilman mitään kellotuksia ja alivoltituksia, vaihtaa näytön kytkennän HDMI ja DP välillä, pelejä eri kovalevyiltä, näytöstä pois/päälle Freesync, SAM päälle/pois, graffat low:lle jne. Mikään ei tunnu auttavan. Peleissä käytössä borderless, kun fullscreen ja windowed aiheuttaa screen tearingia (näilläkään ei vaikutusta tuohon pätkimiseen).
Videossa esimerkki BF2042. Kallio pätkii kun kävelee sivuttain: nykiminen.mp4
Kokoonpano on seuraava:
CPU: Ryzen 5600X
GPU: Aorus Master 6900XT (3 X 6+2pin liitäntää)
Emo: Asus TUF B450 Gaming Plus
Muisti: 2X8GB DD4 3000Mhz
Kovo: Useita, mutta useimmat pelit 970 Evo Plus M.2 NVME:llä
PSU: Corsair RM750x (näyttis kytketty kahdella kaapelilla, joista toisessa haaroitin käytössä. Kolmas kaapeli tilattu.)
Näyttö: Asus VG35V 3440X1440 @ 100
Radeon ajuri: 22.20.29.10
Lämmöt pelatessa näillä nurkilla: CPU <70, GPU 65-75, GPU hotspot 80-90.
GPU:n päivitin tuossa nelisen viikkoa sitten. Olen säätänyt niin paljon kaikkea tässä matkan varrella, että en edes muista onko se tehnyt tuota alusta asti, vai nyt vasta hiljattain.
Olisiko vinkkejä miten tätä kannattaisi alkaa selvittämään? Mitä pitäisi logittaa/monitoroida? HWiNFOt sun muut löytyy, mutta ei oikein ymmärrä mitä sieltä pitäisi seurata. Lämpöjä, kelloja, fan rpm sun muita olen sieltä katsonut kun päivitin koteloa ja tuuletusta myös tuossa näyttiksen vaihdon yhteydessä.
Videossa esimerkki BF2042. Kallio pätkii kun kävelee sivuttain: nykiminen.mp4
Kokoonpano on seuraava:
CPU: Ryzen 5600X
GPU: Aorus Master 6900XT (3 X 6+2pin liitäntää)
Emo: Asus TUF B450 Gaming Plus
Muisti: 2X8GB DD4 3000Mhz
Kovo: Useita, mutta useimmat pelit 970 Evo Plus M.2 NVME:llä
PSU: Corsair RM750x (näyttis kytketty kahdella kaapelilla, joista toisessa haaroitin käytössä. Kolmas kaapeli tilattu.)
Näyttö: Asus VG35V 3440X1440 @ 100
Radeon ajuri: 22.20.29.10
Lämmöt pelatessa näillä nurkilla: CPU <70, GPU 65-75, GPU hotspot 80-90.
GPU:n päivitin tuossa nelisen viikkoa sitten. Olen säätänyt niin paljon kaikkea tässä matkan varrella, että en edes muista onko se tehnyt tuota alusta asti, vai nyt vasta hiljattain.
Olisiko vinkkejä miten tätä kannattaisi alkaa selvittämään? Mitä pitäisi logittaa/monitoroida? HWiNFOt sun muut löytyy, mutta ei oikein ymmärrä mitä sieltä pitäisi seurata. Lämpöjä, kelloja, fan rpm sun muita olen sieltä katsonut kun päivitin koteloa ja tuuletusta myös tuossa näyttiksen vaihdon yhteydessä.