Pelinäytöt

Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
377
Uuden näytön etsinnässä perversio onkin löytää 24" 1440p näyttö. Vaihtoehtoja ei juuri ole kun toivoo 144hz näyttöä. Yksi löytyy TN.paneelilla ja varmaan siihen kallistun.
Ihan mielenkiinnosta mikä näyttö kyseessä? Dell S2417DG vai joku muu? 24" ja 1440p on vain omakin suosikkikombo, muttei ole tullut nyt näyttöjä aktiivisesti seurailtua.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mulla on S2417DG ja halusin juuri 1440p näytön 24", vaikka moni väittää 24" olevan liian "pieni" 1440p resoluutiolle. Minun mielestä tuo koko on juuri hyvä ja voittaa 1080p 24" mennen tullen. Windowsia voi myös käyttää 100% skaalauksella mainiosti ja verkkosivut yms. näyttävät teräviltä. Pelaan tällä lähinnä CS:ssää ja Valoranttia, johon toki se 240 Hz olisi optimaalisin ratkaisu, mutta en koe että olisi kovin suurta merkitystä hypätä 165 Hz -> 240 Hz. Joskus tulevaisuudessa sitten kun sattuu sopiva 24" 1440p 240 Hz näyttö vastaan. Tämä Delli on myös hyvännäköinen, toisin kuin monet muut "pelinäytöt". Jos tästä nyppää tuon G-sync ja 3D Vision tarrat pois, niin näyttää samalta kuin Dellin 1080p "perus" monitori.

Jotain negatiivistakin sanottavaa on: TN paneeli ja "color banding". Värientoisto on minusta ihan ok, muttei loistava. Tuo "color banding" on tyypillinen ongelma tällä näytöllä ja omassakin yksilössä sitä on havaittavissa. Sitä saa onneksi vähemmän selväksi asetuksia säätämällä ja omassa käytössäni ja käyttämilläni taustakuvilla (en suosi mustaa taustaa) törmään ongelmaan melko harvoin.

Jos S2417DG:tä harkitsee, niin kannattaa perehtyä juurikin tuohon "color banding" ongelmaan ennen ostopäätöstä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Frameraten rajoittaminen ajureista näytön maksimiin tai vähän sen alle tuntuu yleisesti auttavan siihen kuvan vilkahteluun.
Ei auta. Testattu on. Tai sitten teen sen jostain väärästä paikasta. 144:lla on ajettu, ja tänäänkin meni näyttö monta kertaa mustaksi 2-3 sekunniksi.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Jos jollakin on tarvetta läppäriin 2näytöksi niin asus tuonut markkinoille rog strix XG17 240hz ips 17.3" pelinäytön ja vaikuttaa lupaavalta mutta mitään kunnon arvostelua ei vielä löydy.
Hinta on tällä hetkellä 549€ ja näyttö sisältää akun ja suojan mitä toimii myös jalustana.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
91
Kärsivätkö muiden Lenovo Legion Y27q-20 näytöt melko kuuluvasta coil whinesta kun näyttö on valmiustilassa? Kun näyttö on päällä se on minulla täysin äänetön.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
501
Kärsivätkö muiden Lenovo Legion Y27q-20 näytöt melko kuuluvasta coil whinesta kun näyttö on valmiustilassa? Kun näyttö on päällä se on minulla täysin äänetön.
Joo mulla vinkuu melko voimakkaasti näyttö kiinni ollessa. Pitäs laittaa takuuseen kunhan vaan kerkeis.
 

snz

Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
71
Onko kellekään tullut vastaan 24" 1440p 144Hz (tai yli) 1ms IPS- tai VA-paneelia? Minkä tahansa vaatimuksen kun tiputtaa pois niin löytyy, mutta se ei kelpaa.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Onko kellekään tullut vastaan 24" 1440p 144Hz (tai yli) 1ms IPS- tai VA-paneelia? Minkä tahansa vaatimuksen kun tiputtaa pois niin löytyy, mutta se ei kelpaa.
Ei ole ainakaan ltt:n foorumien perusteella.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
200
Tuli hommattua paljon kehuttu Lenovo legion y27q-20 ja suoraan paketista varsin mainio tekele. Mutta onko tähän kellään silti suositella jotain asetuksia, ei tunnu löytyvän mistään ohjeita. LGgl850-B paneelihan tässä taisi olla. LG näytön asetuksia kyllä löytää, mutta en ainakaan itse ihan yks yhteen saanut niitä Lenovoon johtuen eri profiilista ja valikoista.

Toinen kysymys, eilen kokeilin Escape From Tarkovia pelata G-Sync päällä ja ilmeni näyttö "flickkeriä" eli sammuu välillä 2-3 sekunniksi ja palaa sen jälkeen normaaliksi. CS pelasin ennen sit kuitenkin pitkät tovit ja mitään tämmöistä ei ilmenny..
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Tuli hommattua paljon kehuttu Lenovo legion y27q-20 ja suoraan paketista varsin mainio tekele. Mutta onko tähän kellään silti suositella jotain asetuksia, ei tunnu löytyvän mistään ohjeita. LGgl850-B paneelihan tässä taisi olla. LG näytön asetuksia kyllä löytää, mutta en ainakaan itse ihan yks yhteen saanut niitä Lenovoon johtuen eri profiilista ja valikoista.

Toinen kysymys, eilen kokeilin Escape From Tarkovia pelata G-Sync päällä ja ilmeni näyttö "flickkeriä" eli sammuu välillä 2-3 sekunniksi ja palaa sen jälkeen normaaliksi. CS pelasin ennen sit kuitenkin pitkät tovit ja mitään tämmöistä ei ilmenny..
Tässä ketjussa on tuosta näytön pimenemisestä muutamiksi sekunneiksi paljonkin juttua. Itse korjasin tällä ohjeella:

 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 780
Tässä ketjussa on tuosta näytön pimenemisestä muutamiksi sekunneiksi paljonkin juttua. Koskee käsittääkseni lähinnä Nvidian 10-sarjan näytönohjaimia. Itse korjasin tällä ohjeella:

 

snz

Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
71
Ei ole ainakaan ltt:n foorumien perusteella.
Näin se valitettavasti näyttää olevan. Kiitos vastauksesta kuitenkin.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
360
Laitellaan vielä tännekin. Laitoin gigantista tilaukseen tuon Dell Dell S2716DG 1440p 27". Budjetti oli 500e minkä alle toi jäi hyvin. Onko tuo hintaansa nähden hyvä vai huono? Toisena vaihtoehtoina kävi mielessä ASUS MG278Q tai Acer Predator XG270HU jotka sopii kriteereihin eli 1440p 27" 144hz g-sync tai g-sync compatible.
Se varmaan meille molemmille ihan lähiaikoina selviää. Epäselvyyksien välttämiseksi ko. S2716DG myös talouteen tilattu. Puusilmä kertonee mielipiteensä tuonnempana.
Ovatko näytöt saapuneet? Forumeilla on paljon viestejä näyttöjen virtalähteen surinasta kun kirkkaus on alle 70%. Onko teillä tällaista havaittavissa? Yhdessä Samsungin näytössä oli sellaista surinaa ja se oli kerta kaikkisen rasittavaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Ovatko näytöt saapuneet? Forumeilla on paljon viestejä näyttöjen virtalähteen surinasta kun kirkkaus on alle 70%. Onko teillä tällaista havaittavissa? Yhdessä Samsungin näytössä oli sellaista surinaa ja se oli kerta kaikkisen rasittavaa.
Juu näyttö on ollut käytössä jo hyvän tovin. rev 07 on oma yksilö ja tuollaista surinaa ei ole tullut vastaan 29% kirkkaudella jolla omaa näyttöä pidän.
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
25
Onko kellekään tullut vastaan 24" 1440p 144Hz (tai yli) 1ms IPS- tai VA-paneelia? Minkä tahansa vaatimuksen kun tiputtaa pois niin löytyy, mutta se ei kelpaa.

Tollainen löytyy, kahdesta kaupasta.
PS: Olikin TN paneeli, muistin väärin.
 

snz

Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
71
27" koossa olisi jo monta vaihtoehtoa..
Niin on, juu, mutta sitten menisi toinenkin näyttö vaihtoon. Kahta eri kokoista ei voi pöydälle laittaa. Kuten tuolla toisessa ketjussa jo kirjoittelinkin, niin täytyy sietää nykysetuppia tai vaihtaa molemmat. Odotellaan nyt kuitenkin tovi vielä josko noista uusista 1ms IPS-paneeleista tulisi vielä lisää vaihtoehtoja.

Offtopiccina sen verran, että 27" on omaan silmään turhan iso 1440p resolle ellei näyttöä pidä jotenkin kummallisen kaukana. Tiedostan että tämä ei ole tokikaan ole kovin yleinen mielipide, jonka huomaa jo valikoimastakin. *surua*
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
360
Hyvän 27", 1440p ja 144Hz -näytön löytäminen tuntuu olevan vaikeaa. Jos BenQ XL2730 olisi vielä myynnissä, niin siinä olisi täydellinen näyttö minulle. Tarpeeksi pelkistetty ulkonäkö ja todella jämäkkä metallijalusta.
Mutta kun sitä ei enää myydä missään.

Nykyiset näytöt ovat niinikään BenQ 24"/144Hz/FullHD ja tarkoituksena olisi nyt etätöiden lisäännyttyä siirtyä 27 tuumaan ja 1440-resoon pitäen kuitenkin korkean virkistystaajuuden. En kyllä pelaa enää nykyään kovin paljon FPS-pelejä, mutta kun 120Hz+ on ollut näytöissä jo vuosikymmenen niin 60Hz vain tuntuu kauhealta ihan perus työpöytäkäytössä. Käytännössä 85Hz varmaankin riittäisi, mutta onko sellaisia tarjolla? Free-/G-synciä en tarvitse. EDIT: Flicker free, eli ei PWM:ää on myös vaatimus.

Näitä olen katsellut:

Dell S2716DG = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whineä useassa näytössä.
Lenovo Y27q-20 = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whine standby-tilassa.
Asus = yleisesti laatuongelmia = ei enää ikinä.
Acer Predator X27 = muuten hyvä, mutta näytössä kovaääninen tuuletin.
Viewsonic XG270QG = ilmeisesti muuten ok, mutta kallis koska G-sync. Lisäksi RGB = huoh.

Yleisesti gaming-näytöt näyttävät omaan silmään ihan hirveiltä avaruusaluksilta, poislukien yllä olevat mallit.

Mitä muita vastaavia olisi tarjolla? TN-paneelikin riittää, maksimibudjetti about 700 € paikkeilla. Onko jotain uutta tulossa? Kannattaako odottaa syksyyn?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
25
Hyvän 27", 1440p ja 144Hz -näytön löytäminen tuntuu olevan vaikeaa. Jos BenQ XL2730 olisi vielä myynnissä, niin siinä olisi täydellinen näyttö minulle. Tarpeeksi pelkistetty ulkonäkö ja todella jämäkkä metallijalusta.
Mutta kun sitä ei enää myydä missään.

Nykyiset näytöt ovat niinikään BenQ 24"/144Hz/FullHD ja tarkoituksena olisi nyt etätöiden lisäännyttyä siirtyä 27 tuumaan ja 1440-resoon pitäen kuitenkin korkean virkistystaajuuden. En kyllä pelaa enää nykyään kovin paljon FPS-pelejä, mutta kun 120Hz+ on ollut näytöissä jo vuosikymmenen niin 60Hz vain tuntuu kauhealta ihan perus työpöytäkäytössä. Käytännössä 85Hz varmaankin riittäisi, mutta onko sellaisia tarjolla? Free-/G-synciä en tarvitse.

Näitä olen katsellut:

Dell S2716DG = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whineä useassa näytössä.
Lenovo Y27q-20 = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whine standby-tilassa.
Asus = yleisesti laatuongelmia = ei enää ikinä.
Acer Predator X27 = muuten hyvä, mutta näytössä kovaääninen tuuletin.
Viewsonic XG270QG = ilmeisesti muuten ok, mutta kallis koska G-sync. Lisäksi RGB = huoh.

Yleisesti gaming-näytöt näyttävät omaan silmään ihan hirveiltä avaruusaluksilta, poislukien yllä olevat mallit.

Mitä muita vastaavia olisi tarjolla? TN-paneelikin riittää, maksimibudjetti about 700 € paikkeilla. Onko jotain uutta tulossa? Kannattaako odottaa syksyyn?

Tämä on ainakin melko kivan näköinen ja tuo tukijalka systeemikin on ilmeisesti aika toimiva.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
360

Tämä on ainakin melko kivan näköinen ja tuo tukijalka systeemikin on ilmeisesti aika toimiva.
Joo ihan hyvältä näyttää. Mutta.

Unohdin laittaa listaan ehdottoman vaatimuksen flicker freestä, eli ei PWM:ää kirkkauden säätöön. Samsungilla todella moni näyttö käyttää yhä PWM:ää, mikä aiheuttaa lähes välittömästi päänsärkyä itselleni :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Hyvän 27", 1440p ja 144Hz -näytön löytäminen tuntuu olevan vaikeaa. Jos BenQ XL2730 olisi vielä myynnissä, niin siinä olisi täydellinen näyttö minulle. Tarpeeksi pelkistetty ulkonäkö ja todella jämäkkä metallijalusta.
Mutta kun sitä ei enää myydä missään.

Nykyiset näytöt ovat niinikään BenQ 24"/144Hz/FullHD ja tarkoituksena olisi nyt etätöiden lisäännyttyä siirtyä 27 tuumaan ja 1440-resoon pitäen kuitenkin korkean virkistystaajuuden. En kyllä pelaa enää nykyään kovin paljon FPS-pelejä, mutta kun 120Hz+ on ollut näytöissä jo vuosikymmenen niin 60Hz vain tuntuu kauhealta ihan perus työpöytäkäytössä. Käytännössä 85Hz varmaankin riittäisi, mutta onko sellaisia tarjolla? Free-/G-synciä en tarvitse.

Näitä olen katsellut:

Dell S2716DG = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whineä useassa näytössä.
Lenovo Y27q-20 = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whine standby-tilassa.
Asus = yleisesti laatuongelmia = ei enää ikinä.
Acer Predator X27 = muuten hyvä, mutta näytössä kovaääninen tuuletin.
Viewsonic XG270QG = ilmeisesti muuten ok, mutta kallis koska G-sync. Lisäksi RGB = huoh.

Yleisesti gaming-näytöt näyttävät omaan silmään ihan hirveiltä avaruusaluksilta, poislukien yllä olevat mallit.

Mitä muita vastaavia olisi tarjolla? TN-paneelikin riittää, maksimibudjetti about 700 € paikkeilla. Onko jotain uutta tulossa? Kannattaako odottaa syksyyn?
Sulla on aika tarkat vaatimukset, sen johdosta löytäminen on varmasti haasteellista, en tarkoita pahalla, mutta esim. korkea virkistystaajuus on vaatimus, joka löytyy yleensä vain pelinäytöissä, mutta sitten tulee ulkonäkö vastaan. Ja gammasäädön puuttuminen rajaa myös paljon vaihtoehtoja, mikä gammasta tekee niin tärkeän, jopa niin että TN paneeli olisi IPS:ää parempi kunhan vain on gammasäätö?

Heitän yhden jokerivaihtoehdon, onko 32" 1440p mahdoton ajatus vai pitääkö olla nimenomaan 27" ja 1440p? Tulisi meinaan runsaasti erilaisia vaihtoehtoja.

Onko muuten LG UltraGear 27GL850-B poissuljettu malli design takia?
Sanoit Asukselle ei, itsellä kanssa Asuksesta aina silloin tällöin huonoja kokemuksia, kannattaa kuitenkin muistaa, että paneelivalmistajia on vain muutama (LG, Samsung, AUO, ..) eli kannattaa katsoa onko huono kokemus näytön toteutukseen vai paneeliin? Koska esim ASUS TUF VG27AQ on tällä hetkellä mm. RTINGS -sivuston suositus pelinäytöksi, siinäkään ei ole gamma-asetusta mutta muuten täyttää aika monta sun listalta.

Näyttöjä kannattaa selata esim. täältä:

Täältä näet kätevästi mitä paneeleita on tulossa ja missä näytöissä niitä jo on:
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Hyvän 27", 1440p ja 144Hz -näytön löytäminen tuntuu olevan vaikeaa. Jos BenQ XL2730 olisi vielä myynnissä, niin siinä olisi täydellinen näyttö minulle. Tarpeeksi pelkistetty ulkonäkö ja todella jämäkkä metallijalusta.
Mutta kun sitä ei enää myydä missään.

Nykyiset näytöt ovat niinikään BenQ 24"/144Hz/FullHD ja tarkoituksena olisi nyt etätöiden lisäännyttyä siirtyä 27 tuumaan ja 1440-resoon pitäen kuitenkin korkean virkistystaajuuden. En kyllä pelaa enää nykyään kovin paljon FPS-pelejä, mutta kun 120Hz+ on ollut näytöissä jo vuosikymmenen niin 60Hz vain tuntuu kauhealta ihan perus työpöytäkäytössä. Käytännössä 85Hz varmaankin riittäisi, mutta onko sellaisia tarjolla? Free-/G-synciä en tarvitse.

Näitä olen katsellut:

Dell S2716DG = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whineä useassa näytössä.
Lenovo Y27q-20 = ei mahdollisuutta säätää gammaa, coil whine standby-tilassa.
Asus = yleisesti laatuongelmia = ei enää ikinä.
Acer Predator X27 = muuten hyvä, mutta näytössä kovaääninen tuuletin.
Viewsonic XG270QG = ilmeisesti muuten ok, mutta kallis koska G-sync. Lisäksi RGB = huoh.

Yleisesti gaming-näytöt näyttävät omaan silmään ihan hirveiltä avaruusaluksilta, poislukien yllä olevat mallit.

Mitä muita vastaavia olisi tarjolla? TN-paneelikin riittää, maksimibudjetti about 700 € paikkeilla. Onko jotain uutta tulossa? Kannattaako odottaa syksyyn?
Asuksen tuf vg27aq on hyvä. Itse kun olin ostamassa näyttöä niin en halunnut asusta laatuongelmien vuoksia (aiemmin oli ollut rog sarjan näyttö ja oli surkea), netistä en kuitenkaan löytänyt yhtään valituksia laadusta.

Kuvanlaatu on helvetin hyvä. Ainoa miinus on että Elmb sync voi aiheuttaa päänsärkyä jne.

Itse en rog sarjan näyttöä haluaisi, mutta tuf sarjan monutorit ovat hyviä, tällä hetkellä meillä on kotona 4 tuf sarjan näyttöä kotona ja kaikki hyviä :).
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
25
Joo ihan hyvältä näyttää. Mutta.

Unohdin laittaa listaan ehdottoman vaatimuksen flicker freestä, eli ei PWM:ää kirkkauden säätöön. Samsungilla todella moni näyttö käyttää yhä PWM:ää, mikä aiheuttaa lähes välittömästi päänsärkyä itselleni :(
Teknisissä tiedoissa lukee ominaisuudet kohdassa "Flicker Free -tekniikka", en sitten tiedä miten kirkkauden säätö tässä teknisesti tapahtuu.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
RDE myy Dell S3220DGF:ää hintaan 399€. En tiedä mikä on RDE, mutta hinta on mielestäni edullinen. 165Hz 1440p VA jossa variable refresh rate ei toimi ilman vilkkumista. Tumma pää häntii aika paljon esim. 32" LG:n VA Gsync-näyttöön verrattuna, mutta mielestäni ihan siedettävissä oleva asia hintaan nähden. Jos siis kaipaa isompaa kuvaa kuin 27".

5 vuoden takuuaika kasvattaa hintaa reilu kympillä. Saatavuus toki on avoin, jos näytöllä sattuu kiire olemaan :asif:
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
360
Teknisissä tiedoissa lukee ominaisuudet kohdassa "Flicker Free -tekniikka", en sitten tiedä miten kirkkauden säätö tässä teknisesti tapahtuu.
Ainakin nopealla googletuksella näytti että olisi pwm käytössä alhaisilla kirkkauksilla. Voi olla että olivat eri malleja vaikka samalta näyttivätkin.

Sulla on aika tarkat vaatimukset, sen johdosta löytäminen on varmasti haasteellista, en tarkoita pahalla, mutta esim. korkea virkistystaajuus on vaatimus, joka löytyy yleensä vain pelinäytöissä, mutta sitten tulee ulkonäkö vastaan. Ja gammasäädön puuttuminen rajaa myös paljon vaihtoehtoja, mikä gammasta tekee niin tärkeän, jopa niin että TN paneeli olisi IPS:ää parempi kunhan vain on gammasäätö?

Heitän yhden jokerivaihtoehdon, onko 32" 1440p mahdoton ajatus vai pitääkö olla nimenomaan 27" ja 1440p? Tulisi meinaan runsaasti erilaisia vaihtoehtoja.
Gamma on ehkä sen takia tärkeä, koska esimerkiksi nykyisessä näytössä minulla on kirkkaus säädetty arvoon 3/100 jotta pystyn työskentelemään pitkiä aikoja koneella. Ja yleensä jos kirkkauden laittaa näin alas näytössä, niin tummat sävyt kärsivät ja gammasäädöllä pystyy vähän kompensoimaan sitä (esimerkiksi peleissä näkee tummissa kohtauksissa paremmin).

Voi olla että noissa malleissa kirkkaus on erilainen kuin nykyisessä ja voi olla etten tarvitsekaan gammasäätöä niissä. Liikkeissä on mahdoton testata näyttöjä koska ne ovat aina kirkkaassa valaistuksessa. Haluan pelata varman päälle ja että näytössä olisi mahdollisimman paljon säädettävää.

32" ei ole mahdoton ajatus, mutta hyppäys 24 tuumasta tuntuu aika hurjalta. Pitää tutustua tarjontaan.
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
25
Ainakin nopealla googletuksella näytti että olisi pwm käytössä alhaisilla kirkkauksilla. Voi olla että olivat eri malleja vaikka samalta näyttivätkin.


Gamma on ehkä sen takia tärkeä, koska esimerkiksi nykyisessä näytössä minulla on kirkkaus säädetty arvoon 3/100 jotta pystyn työskentelemään pitkiä aikoja koneella. Ja yleensä jos kirkkauden laittaa näin alas näytössä, niin tummat sävyt kärsivät ja gammasäädöllä pystyy vähän kompensoimaan sitä (esimerkiksi peleissä näkee tummissa kohtauksissa paremmin).

Voi olla että noissa malleissa kirkkaus on erilainen kuin nykyisessä ja voi olla etten tarvitsekaan gammasäätöä niissä. Liikkeissä on mahdoton testata näyttöjä koska ne ovat aina kirkkaassa valaistuksessa. Haluan pelata varman päälle ja että näytössä olisi mahdollisimman paljon säädettävää.

32" ei ole mahdoton ajatus, mutta hyppäys 24 tuumasta tuntuu aika hurjalta. Pitää tutustua tarjontaan.
Itse ostin juuri tämän kun hinta laski Jimmsissä tänään : Samsung 27" Odyssey C27JG50, kaareva 144Hz WQHD-pelimonitori, tummanhopea - 269,00€
Tästä googletin ja löysin ettei ole ollenkaan käytössä PWM (ainakaan tämän sivun mukaan Samsung JG50 Review). Kaareva on, mutta eiköhän siihen totu.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
140
Onko kukaan hankkinut tuota jimmsin vapputarjouksen XV240YPta? En löytänyt aceristä mitään arvosteluita netistä joten ei viittisi sikaa säkissä ostaa :/ Lähinnä kiinnostaa näytön vasteaika, värit ja onko ghostingia. Myös gsync yhtensopivuus olisi kiva tietää.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Juu, siks venailen revikoit, tiiä ikinä näyttöjen spekseistä mitä siel oikeesti on luvassa.
Even historia ei ole kovin ”valoisa” ja hieman kummallinen firma muutenkin. Minulle tuollainen 240Hz 1440p IPS olisi täydellinen ja ennakkotilaus hyvään hintaankin vielä, mutten vain viitsi hukata aikaa ja rahaa tuohon, kun mitään suurempia lupauksia ei ole ainakaan vielä tehty.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Even historia ei ole kovin ”valoisa” ja hieman kummallinen firma muutenkin. Minulle tuollainen 240Hz 1440p IPS olisi täydellinen ja ennakkotilaus hyvään hintaankin vielä, mutten vain viitsi hukata aikaa ja rahaa tuohon, kun mitään suurempia lupauksia ei ole ainakaan vielä tehty.
Huomasithan että tuo on 144Hz/165Hz eikä 240Hz?

Nyt on tullut hyvin markkinoille 1080p 240Hz näyttöjä, joita voisi harkita.

Olisihan tuollainen 240Hz 1440p mukava jos niitä olisi laajasti tarjolla, mutta ei kyllä sille tämän sukupolven näytönohjaimilla ole vielä käyttöä.

Katsoin TechPowerUp:sta MSI GeForce RTX 2080 Ti Lightning Z näytönohjaimen tuloksia 1440p resoluutiolla:

Deus Ex: Mankind Divided: 95,7 FPS
Divinity Original Sin II: 164,3 FPS
Draqon Quest: 187,5 FPS
F1 2018: 182,5 FPS
Far Cry 5: 131,9 FPS
Ghost Recon Wildlands: 77,4 FPS
GTA V: 187,5 FPS
Hellblade: Senua's Sacrifice: 120,2 FPS
Hitman 2: 114,7 FPS
Just Cause 4: 105,4 FPS
Monster Hunter World: 102 FPS
Shadow of War: 119,5 FPS

Kuitenkin ~1500€ näytönohjain ja silti löytyy pelejä jotka eivät pääse edes yli 144 FPS.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Huomasithan että tuo on 144Hz/165Hz eikä 240Hz?

Nyt on tullut hyvin markkinoille 1080p 240Hz näyttöjä, joita voisi harkita.

Olisihan tuollainen 240Hz 1440p mukava jos niitä olisi laajasti tarjolla, mutta ei kyllä sille tämän sukupolven näytönohjaimilla ole vielä käyttöä.

Katsoin TechPowerUp:sta MSI GeForce RTX 2080 Ti Lightning Z näytönohjaimen tuloksia 1440p resoluutiolla:

Deus Ex: Mankind Divided: 95,7 FPS
Divinity Original Sin II: 164,3 FPS
Draqon Quest: 187,5 FPS
F1 2018: 182,5 FPS
Far Cry 5: 131,9 FPS
Ghost Recon Wildlands: 77,4 FPS
GTA V: 187,5 FPS
Hellblade: Senua's Sacrifice: 120,2 FPS
Hitman 2: 114,7 FPS
Just Cause 4: 105,4 FPS
Monster Hunter World: 102 FPS
Shadow of War: 119,5 FPS

Kuitenkin ~1500€ näytönohjain ja silti löytyy pelejä jotka eivät pääse edes yli 144 FPS.
Huomasin, mutta Eveltä on ”tulossa” tuon 1440p 144Hz lisäksi 240Hz 1440p ja 144Hz 4K näytöt eli yhteensä kolme näyttöä. 1440p 240Hz on myös verkkokaupasta ennakkotilattavissa karvan verran alle 700€.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Hyvin pienellä selvitystyöllä selviää tuon jo ratkenneen:
Valistakaa tyhmää, miten he saa tuosta 240Hz jos käyttää samaa paneelia kuin LG 27GL850 jossa 144Hz paneeli? Mutta joo, ei paljoa kannata tilata: Tivi: Verottaja on hakenut Eve-Techiä konkurssiin - io-tech.fi
Eve-Tech ja Evedevices ovat eri firmat paperilla, vaikka samat tyypit pyörittävät ilmeisesti. Näytöt ovat Evedevicen tuottamia ja se firma sijaitsee ilmeisesti Kiinassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Verkkokaupan sivuilla väitetään 27GL850 paneeliksi, mutta hieman epäilen pitääkö paikkansa. Voi olla vain copy-paste 144Hz mallista. Even sivuilla ei noista paneeleista mainita muuta kuin, että ovat LG:n.
Itseasiassa displayninjan sivulla lukee näin:
1588621903387.png


Samsungilta on myös 1440p 240Hz:
1588621935183.png


Hyvä juttuhan tuo on, että on ainakin sitten näyttöjä vaikkei näytönohjaimet vielä tuohon pysty. Mitä nyt muutamia 2080Ti arvosteluja katsonut, tuoreimmista peleistä aika kourallinen jotka pääsee edes sinne >200FPS 1080p resoluutiolla. Isot odotukset Ampere/RDNA2 :)
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Oli sitten pakko tilata Telian kaupasta tuo Lenovo Legion Y27Q-20 hintaan 550€, kun on katsellut koronteenissa työkoneen 27" 1440p IPS näyttöä ja alkaa vieressä oman koneen 24" 1920*1200 ahdistamaan liikaa eikä missään muualla ollut varastossa halvemmalla. :facepalm:

Lähtee välittömästi takaisin, jos on yksikin kuollut pikseli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
118
Onkos muilla LG 27GL850 omistajilla näytössä kylmänä käynnistäessä sellaisia pystyviivoja tai hyttysverkko-efektiä? Omassa näytössä kuva on vähän sellainen sumea ensimmäiset 10-15 minuuttia mutta korjaantuu lämmetessä. Googlettelin asiaa ja muutkin ovat tämän havainneet, eli ilmeisesti jossain määrin ominaisuus. Huomaa helpoiten UFO Test: Moving Photo -testillä.

Redditistä havainnollistava kuva:

 
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Gamma on ehkä sen takia tärkeä, koska esimerkiksi nykyisessä näytössä minulla on kirkkaus säädetty arvoon 3/100 jotta pystyn työskentelemään pitkiä aikoja koneella. Ja yleensä jos kirkkauden laittaa näin alas näytössä, niin tummat sävyt kärsivät ja gammasäädöllä pystyy vähän kompensoimaan sitä (esimerkiksi peleissä näkee tummissa kohtauksissa paremmin).
Joissain näytöissä on myös tumman pään buusti, esim. omassa LG:ssä nimellä black stabilizer. En tiedä miten noissa aiemmin listaamissasi.

Toisaalta en ole tällä omalla näytölläni havainnut tummien sävyjen tukkoon menemistä 0/100-kirkkaudellakaan. Kontrastikin pysyy samana kautta linjan, oli kirkkaus mikä hyvänsä.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
9
Ostin äskettäin käytetyn Acer XB271HU ips näytön. Ei ollut mahdollisuutta testata paikanpäällä ja nyt kadun sitä. Myyjän mielestä se oli uuden veroinen ja ollut käyttämättömä hyllyssä suurimman osan ajasta. Takuu kuitenkin ummessa. Eihän siinä päällisin puolin mitään vikaa ollutkaa ja sulavaa pelata kaikkea värikästä ja valoisaa. Sitten päästään itse asiaan. Onko näissä oikeasti näin luokaton kuva tummilla väreillä vai teinkö vaan huonot kaupat? Kuolleita pikseleitäkin bongasin yli 10kpl. Eihän tälläisiä paneeleita saisi päästää tehtaalta edes läpi. Valoa vuotaa alanurkista ja varsinkin oikeasta alanurkasta niin että käy silmiin suorastaan. Säädöillä en saa parannusta. Kyllä on ikävä vanhaa TN paneelia.

1588750200346.png
1588750237858.png
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
315
Ostin äskettäin käytetyn Acer XB271HU ips näytön. Ei ollut mahdollisuutta testata paikanpäällä ja nyt kadun sitä. Myyjän mielestä se oli uuden veroinen ja ollut käyttämättömä hyllyssä suurimman osan ajasta. Takuu kuitenkin ummessa. Eihän siinä päällisin puolin mitään vikaa ollutkaa ja sulavaa pelata kaikkea värikästä ja valoisaa. Sitten päästään itse asiaan. Onko näissä oikeasti näin luokaton kuva tummilla väreillä vai teinkö vaan huonot kaupat? Kuolleita pikseleitäkin bongasin yli 10kpl. Eihän tälläisiä paneeleita saisi päästää tehtaalta edes läpi. Valoa vuotaa alanurkista ja varsinkin oikeasta alanurkasta niin että käy silmiin suorastaan. Säädöillä en saa parannusta. Kyllä on ikävä vanhaa TN paneelia.

Ostit aivan kauhean yksilön, näissä acerin näytöissä harvoin on yli 10 kuollutta pixeliä, glowi taas on yleisempää
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Ostin äskettäin käytetyn Acer XB271HU ips näytön. Ei ollut mahdollisuutta testata paikanpäällä ja nyt kadun sitä. Myyjän mielestä se oli uuden veroinen ja ollut käyttämättömä hyllyssä suurimman osan ajasta. Takuu kuitenkin ummessa. Eihän siinä päällisin puolin mitään vikaa ollutkaa ja sulavaa pelata kaikkea värikästä ja valoisaa. Sitten päästään itse asiaan. Onko näissä oikeasti näin luokaton kuva tummilla väreillä vai teinkö vaan huonot kaupat? Kuolleita pikseleitäkin bongasin yli 10kpl. Eihän tälläisiä paneeleita saisi päästää tehtaalta edes läpi. Valoa vuotaa alanurkista ja varsinkin oikeasta alanurkasta niin että käy silmiin suorastaan. Säädöillä en saa parannusta. Kyllä on ikävä vanhaa TN paneelia.

Itsellä Acer XF270HUA ja eroa on kyllä melkoisesti. Ensinnäkin jos toinen ei maininnut sinulle tuosta "kuolleita pikseleitä yli 10kpl" peruisin jo tuon perusteella kaupat.
Toisekseen kyllä, tietysti jokaisessa näytössä on hieman valovuotoa (lue: jos täysin pimeässä = huone missä ei ikkunoita tai valoa pyörität mystaa testivideota youtubesta vs. monitori on kiinni huomaat eron) mutta tuollainen ei ole normaalia.
Tässä on kuva omasta yksilöstäni pimeässä (ei 100% pimeä kuten kodinhoitohuone ilman valoja mutta yöllä, ei valoja (näkyy jatkojohtojen valot) ja verhot + kaihtimet alhaalla + suljettuina ja youtubesta "mustaa testivideota" pyöritellessä (verrokkina yläkulmassa kuvaa näkyy Brother tulostimen valkoinen alaosa):
1588753375447.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Ostin äskettäin käytetyn Acer XB271HU ips näytön. Ei ollut mahdollisuutta testata paikanpäällä ja nyt kadun sitä. Myyjän mielestä se oli uuden veroinen ja ollut käyttämättömä hyllyssä suurimman osan ajasta. Takuu kuitenkin ummessa. Eihän siinä päällisin puolin mitään vikaa ollutkaa ja sulavaa pelata kaikkea värikästä ja valoisaa. Sitten päästään itse asiaan. Onko näissä oikeasti näin luokaton kuva tummilla väreillä vai teinkö vaan huonot kaupat? Kuolleita pikseleitäkin bongasin yli 10kpl. Eihän tälläisiä paneeleita saisi päästää tehtaalta edes läpi. Valoa vuotaa alanurkista ja varsinkin oikeasta alanurkasta niin että käy silmiin suorastaan. Säädöillä en saa parannusta. Kyllä on ikävä vanhaa TN paneelia.
Näyttää hyvin samalta kuin oma Jimmsiltä tullut Asuksen ensimmäinen yksilö (Pelinäytöt). Lottoahan näiden kanssa on kun tilalle hankittu LG olikin sitten käytännössä täydellinen. Valitettava homma tosiaan ettet pystynyt testaamaan paikan päällä. Acerilla lie jonkinlainen pikselitakuu mikä kattaisi tuon 10 pikseliä, mutta jos takuu on muuten ummessa niin ei varmaan auta. Myyjän kanssa tuosta voi toki yrittää neuvotella, varsinkin jos on vääristellyt kuntoa noiden pikselien suhteen, mutta mitään velvollisuutta kaupan perumiseen ei tietääkseni ole.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
En usko että ostajalla on mitään oikeutta perua kauppaa tässä tilanteessa, siis laillista. Kysyä tietenkin kannattaa :kahvi:
Kai tuo riippuu mistä on ostettu, jos esim. Amazonista "uutta vastaava käytetty" niin lähettäisin takaisin.

Toki jos yksityisten välistä kauppaa aika mahdotonta noita on perua. Esim. Muropaketin puolella eräs lyhytmittainen käyttäjä myi "lähes uutta vastaavaa" kännykkää "jos ihan suurennuslasilla katsoo voi jotain pientä käytön jälkeä näkyä".
Mistä löytyikin yllättäen vikoja, näytössä oli naarmuja, kuoressa kolhuja, puuttui kosketus tikkua jne. jolloin se vähän käytetty ja uutta vastaava joka myydään uuden kännykän tieltä pois muuttuikin veljeltä saaduksi ja sellaiseksi ettei hän itse ollut sitä edes nähnyt. Mutta kauppoja ei peruttu koska puhelin toimi ja veli taisi olla parhaillaan armeijassa joten (yllätys yllätys) keskustelukin venyi sitten näiden kauppaa tekevien kesken ja hautautui lopulta unholaan...

kuva liittyy:
1588754906522.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom