Pelinäytöt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
188
Täällä odotellaan CDON :in AOC AG271QG näyttöä saapuvaksi. Onko CDON :lla jotain rajoituksia tuotteeseen tutustumisessa?

(Esim. Jimm's :llä 2h. Tämän jälkeen tuote katsotaan otetuksi käyttöön)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Täällä odotellaan CDON :in AOC AG271QG näyttöä saapuvaksi. Onko CDON :lla jotain rajoituksia tuotteeseen tutustumisessa?

(Esim. Jimm's :llä 2h. Tämän jälkeen tuote katsotaan otetuksi käyttöön)
Kyselin aspasta ja muistaakseni eka totesi, että pitää olla avaamaton ja sen jälkeen kun ihmettelin miten tällöin voin testata tuotteen niin sanoi että avatun pitää olla uudenveroinen. Tiedä sitten. Kiinnostaisi kyllä itseänikin, kun samaisessa tilanteessa saman näytön kanssa olen.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
20
Kyselin aspasta ja muistaakseni eka totesi, että pitää olla avaamaton ja sen jälkeen kun ihmettelin miten tällöin voin testata tuotteen niin sanoi että avatun pitää olla uudenveroinen. Tiedä sitten. Kiinnostaisi kyllä itseänikin, kun samaisessa tilanteessa saman näytön kanssa olen.
Huomenna ennusteiden mukaan saisin omanikin postista haettua, niin tuli nyt laitettua suhteellisen kattava kysely CDONin aspaan noista testailuista ja muutenkin vaihto-/palautuskäytänteistä näyttöjen suhteen. Voin vaikka jaella infoo tänne sitä mukaa kun aspa vastailee kyssäreihin.
Sormet ristissä venailen kylläkin paneeliloton päävoittoo. :psmoke:
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Tarkotus olisi vaihtaa näyttö 60hz -> 144hz. Onko näissä halvimman pään näytöissä mitään isoja eroja? Onko kaikissa jopa sama paneeli? Budjetti max 300€ tienoilla.

Acer G6 GN246HLB, 236€ | Hinta.fi
AOC G2460PF, 253€ | Hinta.fi
ASUS VG248QE, 280€ | Hinta.fi
Benq ZOWIE XL2411, 285€ | Hinta.fi
Itselläni polttelisi vähän sama päivitys (tai no, pelinäytön hankinta 60 Hz IPS:n rinnalle :D ) ja noita Asusta ja Benq:a olen yrittänyt vertailla keskenään. Asus merkkinä tutumpi ja luotettavampi, Benq:ssa mainostetaan Flicker Freetä, Low Blue Light -tilaa ynnä muuta, Black eQualizeria.. Lienevätkö vain mainospuheita vai onko eroa? Asuksen etuna olisi DisplayPort-liitäntä, Benq:n kanssa olisi vain DVI-DL vaihtoehtona.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
20
CDONin aspa vastaili viimein, eikä siitä jäänyt oikein muuta käteen kuin pyyntö siirtyä AOC:n puoleen takuu- ja vaihtoasioissa. Kaiken lisäksi näytti siltä ettei asiakaspalvelija oikein täysin ehkä käsittänyt mistä asiasta kyselin. :D
Eilen pääsin pikaisesti testailemaan näyttöä (AOC AG271QG), ja lopputulemana yksi musta pikseli alaoikealla ja varsin siedettävää valovuotoa molemmissa alalaidoissa. G-sync testailematta, mutta iloisesti näytti kellottuvan 165Hz asti.
Treidaan kyllä jäätävän valovuodon yhteen kuolleeseen pikseliin milloin tahansa, joten tämä taitaa jäädä pöydälle.:kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
@Sliver0 tuossa oli vissiin erillinen virtalähde. Koitko häiritseväksi vai oliko edes sen verran piuhaa että saa fiksusti aseteltua? Oman saan testiin sunnuntaina tai maanantaina. Hieman kyllä jännittää tuo mahd. kaupan purku jos sattuu huono yksilö.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
20
@Sliver0 tuossa oli vissiin erillinen virtalähde. Koitko häiritseväksi vai oliko edes sen verran piuhaa että saa fiksusti aseteltua? Oman saan testiin sunnuntaina tai maanantaina. Hieman kyllä jännittää tuo mahd. kaupan purku jos sattuu huono yksilö.
Oisko tota piuhaa metri powerbrickin molemmin puolin. Mulla menee pyödän alla IKEAn johtokouru, niin kivasti sai ton virtalähteenkin mahtumaan sinne. Ei valittamista tähän mennessä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
72
Itselläni polttelisi vähän sama päivitys (tai no, pelinäytön hankinta 60 Hz IPS:n rinnalle :D ) ja noita Asusta ja Benq:a olen yrittänyt vertailla keskenään. Asus merkkinä tutumpi ja luotettavampi, Benq:ssa mainostetaan Flicker Freetä, Low Blue Light -tilaa ynnä muuta, Black eQualizeria.. Lienevätkö vain mainospuheita vai onko eroa? Asuksen etuna olisi DisplayPort-liitäntä, Benq:n kanssa olisi vain DVI-DL vaihtoehtona.
Samaa tuumaillut itsekkin.. parin viikon sisään laitan jonku 144 hz budjettinäytön tilaukseen ja olisi mukava jotain vertailua tai testiä nähdä näistä ennen lopullista valintaa. Lisäksi Freesync olisi toivelistalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Mitähän teen väärin kun en saa signaalia tuohon AOCciin DP:llä? Kone kyllä tunnistaa sen, asentaa ajurit ja ilmoittaa Gsync-laitteesta mutta ei anna signaalia. HDMI:llä lähti heti toimimaan.

Paneelista HDMI:n perusteella sen verran, että oikeassa yläkulmassa on jokin ehkä yhden pikselin kokoinen läntti. Liekkö likaa tai kuollut pikseli. Tuo nyt vielä menee jos ei ole pahaa valovuotoa, täytyy testailla sitä kun tulee pimeämpää.

IMG_20170508_193512.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
188
Mitähän teen väärin kun en saa signaalia tuohon AOCciin DP:llä?
Minulla ei ollut aluksi ne aivan pohjassa :vihellys:
Mutta tuskin tästä on kyse. Hmmm.

Tänään tosiaan sain oman näyttöni, plug and play. Panelin testaukseen hyväksi havaitsemanne vinkit ja linkit ovat tervetulleita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Kyllä on pohjassa. Monta kertaa irrotettu ja kytketty. En tiedä onko näyttiksessä sitten vikaa, kun ei edellinen MG279Qkaan toiminut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Oletko koittanut toisella dp kaapelilla?
Ei oo tarjolla. Mutta siis tavallaan olen koittanut kahdella, MG279Q silloin aikanaan omalla ja nyt tämä AOC omallaan eikä kumpikaan toiminut. GTX780 näyttää kyllä vihreänä näytön liitännät asetuksissa jne mutta "no signal".. Ja DP->HDMI lähdevaihto välillä sotkee kakkosnäytön (sekin menettää signaalin), joka vaatii tämän AOCin virtapiuhan irroitusta korjaukseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait? Täysin pimeä huone ja puhelimen kamera nyt tietysti osaltaan korostavat suhteessa todellisuuteen mutta nuo kuvat joissa videota pyörimässä antavat ihan hyvän kuvan määrästä. En nyt tiedä olisiko tuo hyväksyttävissä vai ei mutta ei ainakaan itseeni oikein uppoa tuollainen määrä keltaisuutta reunoissa. Taitaa mennä palautukseen ja katsellaan sitten vaikka ne Samsungin 1440p VA:t. Sääli kun hinta olisi ollut kerrankin kunnossa.

 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait? Täysin pimeä huone ja puhelimen kamera nyt tietysti osaltaan korostavat suhteessa todellisuuteen mutta nuo kuvat joissa videota pyörimässä antavat ihan hyvän kuvan määrästä. En nyt tiedä olisiko tuo hyväksyttävissä vai ei mutta ei ainakaan itseeni oikein uppoa tuollainen määrä keltaisuutta reunoissa. Taitaa mennä palautukseen ja katsellaan sitten vaikka ne Samsungin 1440p VA:t. Sääli kun hinta olisi ollut kerrankin kunnossa.

Näyttää hyvin samalta mitä tilaamani Asuksen MG279Q. Palautukseenhan se lähti. Melkonen pettymys, eikä itelle kyl riitä käsitys siihen, et miten joku tuommosta voisi katella kovin pitkään kun tosiaan tuntu tulevan vähän kirkkaammankin materiaalin päälle.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Samaa tuumaillut itsekkin.. parin viikon sisään laitan jonku 144 hz budjettinäytön tilaukseen ja olisi mukava jotain vertailua tai testiä nähdä näistä ennen lopullista valintaa. Lisäksi Freesync olisi toivelistalla.
Äsken kilahti tekstari puhelimeen, että tilaamanne Benq-näyttö on saapunut ja noudettavissa. T. Prisma :smoke: Tulin siihen lopputulokseen, että kun suurta eroa noilla näytöillä ei kuitenkaan ole, ja kun BenQ:n sai 250 euroon paikallisesta marketista, niin laitoin tilaukseen. Kokemuksia myöhemmin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
20
Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait?
Valovuodon ja IPS-glown eron näkee siinä kun tiputtaa brightnessin nollaan. Mikäli vuodon määrä muuttuu, niin kyseessä on valovuoto mut jos staattisena, niin se on glowia. Harmi kyllä että pitää laittaa eteenpäin, ajattelitko purkaa kaupan vai lähtee vaihtorumbaan CDONin/AOC:n kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Valovuodon ja IPS-glown eron näkee siinä kun tiputtaa brightnessin nollaan. Mikäli vuodon määrä muuttuu, niin kyseessä on valovuoto mut jos staattisena, niin se on glowia. Harmi kyllä että pitää laittaa eteenpäin, ajattelitko purkaa kaupan vai lähtee vaihtorumbaan CDONin/AOC:n kanssa?
Varmaan palautan ja puran. En oikein viitsisi lähteä vaihtorumbaan, kun takuuta kunnollisen yksilön saamisesta ei ole ja sitten menee tuo helpomman kaupanpurunkin mahdollisuus. Muuten kyllä vaikuttaisi hyvältä tuo 27" ja 1440p sekä tietysti itse värit ja muut olivat hyvät. Sulavuudesta paha sanoa, kun en viitsi paljoa käytellä jos palauttaa + sitä DP:tä en jostain syystä saanut toimimaan. Liekkö sitten näyttiksessä vikaa, kun viimekerralla samassa tapauksessa läppäri antoi kyllä heti kuvan.

Kaipa tuon GTX780:n voisi muutenkin kohtapuoliin laittaa vaihtoon. Täytynee katsella AMD:n uudet julkaisut ja miettiä sitten onko seuraava näyttis vihreästä vai punaisesta leiristä. AMD:ssä kieltämättä houkuttelisi tuo halvempi Freesync näyttöjen osalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
188
Kuvia oman AOC:n (AG271QG) valovuodosta/IPS glowista. En nyt tiedä kumpaa ovat, valovuotoa kait? Täysin pimeä huone ja puhelimen kamera nyt tietysti osaltaan korostavat suhteessa todellisuuteen mutta nuo kuvat joissa videota pyörimässä antavat ihan hyvän kuvan määrästä. En nyt tiedä olisiko tuo hyväksyttävissä vai ei mutta ei ainakaan itseeni oikein uppoa tuollainen määrä keltaisuutta reunoissa. Taitaa mennä palautukseen ja katsellaan sitten vaikka ne Samsungin 1440p VA:t. Sääli kun hinta olisi ollut kerrankin kunnossa.

Minulla on aikalailla saman verran tuota valovuotoa.
Tosiaan kun pimeässä huoneessa kuvan ottaa, niin hieman "korostuu" nuo nurkkien vuodot.
Mitäköhän tekisi? Harmittaa kun näytössä olisi kyllä kaikki asiat kohdallaan :(
Pelatessa Battleground:ia niin siinä sitä valovuotoa ei kyllä huomaa..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 824
Varmaan palautan ja puran. En oikein viitsisi lähteä vaihtorumbaan, kun takuuta kunnollisen yksilön saamisesta ei ole ja sitten menee tuo helpomman kaupanpurunkin mahdollisuus. Muuten kyllä vaikuttaisi hyvältä tuo 27" ja 1440p sekä tietysti itse värit ja muut olivat hyvät. Sulavuudesta paha sanoa, kun en viitsi paljoa käytellä jos palauttaa + sitä DP:tä en jostain syystä saanut toimimaan. Liekkö sitten näyttiksessä vikaa, kun viimekerralla samassa tapauksessa läppäri antoi kyllä heti kuvan.

Kaipa tuon GTX780:n voisi muutenkin kohtapuoliin laittaa vaihtoon. Täytynee katsella AMD:n uudet julkaisut ja miettiä sitten onko seuraava näyttis vihreästä vai punaisesta leiristä. AMD:ssä kieltämättä houkuttelisi tuo halvempi Freesync näyttöjen osalta.
Mä ku olin hankkinut g-syncillä varustetun FHD Acerin Tn-paneelia karvalakkimallin alku talvesta. Sit ku lykkäsi koneeseen kiinni niin alkoi ongelmat ja takuuhuoltorumbat.

Kolme kertaa meni vaihtoon ku ekalla ja kolmannella kerralla oli vaalea poikkiviiva. Tokalla kerralla vaalea piste.
Acerilta sain sit rahat takas.

Huomasin et toisessa DP-portista ei tullut kuvaa.

Sit nykyisellä näytöllä ei samasta portista tullut kuvaa. Jimmsille tein RMA näyttiksestä, ku veikkaisin et Acer hajoitti DP-portit. Kannettavassa Acer toimi hyvin paitsi noi paneeliviat kyllä siinäkin näky.

Acerissa ei ollut ku vaan DP.

Sit päätin et ei tarvii olla G-synciä ja päädyin Samppaan ja mulle riittää FHD.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
14
Neuvokaahan vähän noviisia mäessä! Tarkoitus olisi hommata näyttö pelikäyttöön, suurimmaksi osaksi FPS pelaamiseen! näytön ohjaimena toimii 8gb kfa2 geforce gtx 1080.. budjetti noin 300-500€ ja 27 tuumainen hakusessa.

edit: lisätty tietoja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Neuvokaahan vähän noviisia mäessä! Tarkoitus olisi hommata näyttö pelikäyttöön, suurimmaksi osaksi FPS pelaamiseen! näytön ohjaimena toimii 8gb kfa2 geforce gtx 1080.. budjetti noin 300-500€ ja 27 tuumainen hakusessa.

edit: lisätty tietoja
Onko tuolla hankinnalla millainen kiire? Tuo budjetti on siinä mielessä "hankala", että sillä ei saa parasta muttei viitsisi suoraan suositella ihan halvintakaan. Jos ei ole kiirettä niin tarjouksista voisi melkein saada jo noita parhaita (1440p + 144Hz + 27" G-sync TN/IPS). Listataan nyt kuitenkin jotain vaihtoehtoja nykyhinnoilla (hinta.fi) ja mainitsen myös tarjouksien hintatasoista.
~ 300€ BenQ XL2411(Z), perushyvä FHD TN, suurin etu 144Hz paneeli. Eipä tuossa paljoa muuta hyvää mutta mielestäni paras näistä halppiksista.
~ 349€ Samsung C24FG70, se "paras" perus FHD paneelilla varustettu nopeampi näyttö. Etuna ylläolevaan VA-paneeli joka pieksee tuon BenQ:n TN:n värintoistossa. Tosin tästä näytöstä tulossa uusi versio, jossa parempi jalka sekä purppuraongelmien lopullinen korjaus (?) joten ehkä odottelisin vielä sitä. Tästä on myös C27-malli 27" koolla, hintaa n. 500€.
~ 579€ Gigantissa näemmä ennakkomyyntinä C27H711, joka on eri jalustalla ja WQHD-resolla vs. ylempi Samsung. Ei kokemuksia mutta varmaan hyvä jos jatkaa ylläolevien jalanjäljissä (tod. näk. purppuraongelmatkin korjattu).
(~530€ hintaluokassa tätä pyörinyt CDON:lla muutamaan otteeseen, en yllättyisi vaikka tulisi kesän aikana uusiksi: Acer 27" LED Predator XB271HUA G-Sync Pelinäyttö TN paneeliksi ilmeisesti hyvät värit vaikka eivät toki Samsungin VA:lle pärjää tai hyville IPS-paneeleille. Tässä olisi G-sync mikä olisi hyvä.)

Mutta siis hieman tiivistettynä, alkuun pitäisi päättää pysytäänkö 24"/27" FHD-luokassa vai halutaanko siirtyä 27" WQHD-luokkaan. Jälkimmäinen olisi mielestäni järkevä tuolle 1080-näyttikselle mutta melkein suosittelisin siltikin G-sync näyttöä jolloin hinta karkaa käsistä (ainakin normaalihinnoin). Jos mennään 24" FHD:lla niin odottelisin sen Samsungin uuden version tuosta C24FG:stä (eli C24FG70). Jos taas 27" 1440p niin sitten pitää itse miettiä haluaako mennä kuva edellä ja valita VA/IPS Freesyncin vai valitaanko nopeampi TN + sulavuutta edistävä G-sync ja varrota josko tälläisestä tulisi tarjouksia.

*henk.koht. mielipide: En välttämättä hankkisi näitä IPS-paneeleja, niissä tuppaa olemaan kuolleita pikseleitä/valovuotoa (katso esim. postaukseni hieman ylempää). En tiedä pitäisikö syyttää paneelivalmistajaa AUO:ta vai loppumyyjiä (Acer/ASUS/AOC) tästä mutta juu. TN:llä saanet varmemmin kerralla hyvän ja ilmeisesti nuo Samsungin VA:t ovat myös yleensä hyviä (jos ei lasketa sitä purppuraongelmaa).

EDIT: Tuo yliviivattu Samppa olikin vain 60Hz. Oletin hinnan perusteella paremmaksi..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Saksasta lähtee Dellin S2716DG 600e posteineen (Mindfactory.de); TN, 1440p, 144hz, G-Sync. Ei ihan asetu tohon noin 300-500e haarukkaan mutta laitoin kuitenkin. Niinkuin yllä sanottiin niin Cdonilla on pyörinyt noita Acerin ja AOC:n 1440p 144hz G-sync näyttöjä (XB271HUA) about 500e pintaan tarjouksissa, satunnaisesti muuallakin. Full-hd 144hz G-Sync näyttöjä taitaa irrota ihan normihinnoilla tohon 500e, itselle vähän tuntemattomia laitteita niin noita en osaa suositella noista yhtä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 167
Itseltäni löytyy tuo Dell S2716DG ja täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen. Siirtyminen 24" fullhd:sta tähän on omasta mielestäni melkoinen parannus. Paneeli on TN eli väriuskovaiset löytävät varmaan vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta mutta itse pelaajana arvostan muita seikkoja enemmän.

Lisäksi tämä Dell on hillityn tyylikäs eikä mikään sirkusteltan näköinen, mitä osa noista "pelinäytöstä" vaikuttaa olevan. Makuasioita toki mistä tykkää.

Edellinen näyttö oli 144hz ilmn mitään synccejä ja tässä on Dellissä on gsync, mutta itse en oikein ole vielä huomannut omaan silmään mitään tosielämän suurempia hyötyjä vrt. edellinen näyttö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Itseltäni löytyy tuo Dell S2716DG ja täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen. Siirtyminen 24" fullhd:sta tähän on omasta mielestäni melkoinen parannus. Paneeli on TN eli väriuskovaiset löytävät varmaan vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta mutta itse pelaajana arvostan muita seikkoja enemmän.
Väriuskovaiset lukevat testejä kuitenkin:
Dell S2716DG Review - TFTCentral

Pärjää erittäin hyvin, ja ainoa suurempi valitus on katselukulmat. Tämä ei ole ongelma, jos on vain yksi näyttö ja sitä katsotaan edestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Itseltäni löytyy tuo Dell S2716DG ja täytyy sanoa että olen ollut erittäin tyytyväinen. Siirtyminen 24" fullhd:sta tähän on omasta mielestäni melkoinen parannus. Paneeli on TN eli väriuskovaiset löytävät varmaan vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta mutta itse pelaajana arvostan muita seikkoja enemmän.

Lisäksi tämä Dell on hillityn tyylikäs eikä mikään sirkusteltan näköinen, mitä osa noista "pelinäytöstä" vaikuttaa olevan. Makuasioita toki mistä tykkää.

Edellinen näyttö oli 144hz ilmn mitään synccejä ja tässä on Dellissä on gsync, mutta itse en oikein ole vielä huomannut omaan silmään mitään tosielämän suurempia hyötyjä vrt. edellinen näyttö.
Pelaatko minkälaisia pelejä tai millaisella tasolla FPS:t pyörivät? Itselleni jäänyt sellainen ymmärrys, että G-sync on parhaimmillaan kun FPS tippuu alle 60:n tienoille..
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
14
Tämä Dell S2716DG vaikuttaa lupaavalta, kait se on vähän viellä venyttetävä budjettia! Kiitoksia kaikille vastauksista.

Onko tuosta Samsungin C24FG73:sta tietoa että koska uusi malli saapuu markkinoille?

edit: lisätty kysymys.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@Ikelae_ Käsittääkseni tuosta ei ole mitään konkreettista. Vuoden toiselle puoliskolle taitaa mennä.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Tämä Dell S2716DG vaikuttaa lupaavalta, kait se on vähän viellä venyttetävä budjettia! Kiitoksia kaikille vastauksista.

Onko tuosta Samsungin C24FG73:sta tietoa että koska uusi malli saapuu markkinoille?

edit: lisätty kysymys.
Jimms sanoi että kohta listoilla nuo CFG73:t.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Saksasta lähtee Dellin S2716DG 600e posteineen (Mindfactory.de); TN, 1440p, 144hz, G-Sync. Ei ihan asetu tohon noin 300-500e haarukkaan mutta laitoin kuitenkin. Niinkuin yllä sanottiin niin Cdonilla on pyörinyt noita Acerin ja AOC:n 1440p 144hz G-sync näyttöjä (XB271HUA) about 500e pintaan tarjouksissa, satunnaisesti muuallakin. Full-hd 144hz G-Sync näyttöjä taitaa irrota ihan normihinnoilla tohon 500e, itselle vähän tuntemattomia laitteita niin noita en osaa suositella noista yhtä.
Tämä Dell voisi toki olla pätevä ratkaisu jos tarvitsee saada näyttö pian ja tuon paneelin "mallivika" (oliko gammasäädön puute?) ei häiritse. TN 24" FHD 144Hz G-syncit jätin tarkoituksella pois ainakin itse, koska en tiedä tarvitseeko GTX1080 FHD-resolla tuollaista G-syncciä. Ennemmin itse ainakin 24" FHD-luokassa odottaisin ja ottaisin sen paremmilla väreillä varustetun Sampan C24FG73:n (joka on Jimmssin mukaan kohta tulossa, kuten yllä @Leopardi mainitsi).

Pitäisi olla saatavilla toimittajiltamme, kysellään!

Muoks: ilmestyy listoille lähiaikoina :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 167
Pelaatko minkälaisia pelejä tai millaisella tasolla FPS:t pyörivät? Itselleni jäänyt sellainen ymmärrys, että G-sync on parhaimmillaan kun FPS tippuu alle 60:n tienoille..
Myönnetään että FPS:t pyörii yleensä minimissään siellä 80 päällä ja pääsääntöisesti puhutaan kolminumeroisista luvuista, eli eivät yleensä dippaa niin alas mistä tuolla gsyncillä olisi suurempi hyöty.

Ostin tämän käytettynä aivan eri paikkakunnalta, ja kaveri sattui sopivasti asumaan lähiseudulla niin kävi tekemässä noudon puolestani. Ehti testailla näyttöä muutaman päivän ennen kuin toi sen mukanaan minulle ja sanoi että esimerkiksi wolfenstein (jossa kai 60fps cap pelimoottorissa) olisi pyörinyt selvästi sulavamman näköisesti kuin mitä hänen 60hz näytöllään.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@Jezme Puuttuuko tuo gammasäätö tosiaan myös uusimmista revisioista? Ja eikö sitä pysty muutenkin muuttamaan Nvidia control panelista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
@Jezme Puuttuuko tuo gammasäätö tosiaan myös uusimmista revisioista? Ja eikö sitä pysty muutenkin muuttamaan Nvidia control panelista?
En nyt ole ihan varma mutta näin luulisin, esim. tämän perusteella: S2716DG, OSD, Gamma setting - Monitors Forum - Peripherals - Dell Community
Saa toki Nvidiasta mutta toki näytöstä suoraan olisi parempi kuin kolmannen osapuolen softa. En tiedä nollautuuko nuo Nvidian säädöt aina esim. päivityksen ohella. Ainakin digit. värikylläisyys nollautuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 167
En nyt ole ihan varma mutta näin luulisin, esim. tämän perusteella: S2716DG, OSD, Gamma setting - Monitors Forum - Peripherals - Dell Community
Saa toki Nvidiasta mutta toki näytöstä suoraan olisi parempi kuin kolmannen osapuolen softa. En tiedä nollautuuko nuo Nvidian säädöt aina esim. päivityksen ohella. Ainakin digit. värikylläisyys nollautuu.
Onko tietoa että mitkä pelit (linkissä mainittu vaan "jotkut pelit") ohittavat nuo icc sun muut profiilit? Asia kiinnostaa sillä itse kalibroin jollain spyder vehkeellä tämän omani joka loi icc profiilin ja olen olettanut sen vain autommaattisesti olevan käytössä aina ja iankaikkisesti, aamen.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
15
Täällä näkyy olleen hieman keskustelua Acer XF270HUA:sta. Ilmeisesti kyseisen näytön omistajat ovat olleet tyytyväisiä?
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Onko tietoa että mitkä pelit (linkissä mainittu vaan "jotkut pelit") ohittavat nuo icc sun muut profiilit? Asia kiinnostaa sillä itse kalibroin jollain spyder vehkeellä tämän omani joka loi icc profiilin ja olen olettanut sen vain autommaattisesti olevan käytössä aina ja iankaikkisesti, aamen.
Itsellä lähti näyttö takaisin kun Company of Heroes 2 ei hyväksynyt ICC profiileja tai nvidian säätöjä.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
20
Viikon tässä nyt tää AOC AG271QG seissyt pöydällä ja kai tää kauppa plussan puolelle menee. BF1 näyttää ja tuntuu varsin fluidilta g-sync päällä ja toistasataa framea mittarissa. :D Muuten sitten käytännössä on tullut työpöytäkäyttöön jotain ihmeellistä non-responsive-bugia ja cpu-jumia mikä tuntuu liian samanaikaiselta ollakseen sattumaa, mut etsivätoimisto selvittää kun kalenterissa on enemmän aikaa. Lisäksi täytyy sanoa, että nopeatempoisemmissa peleissä (Dirt, CS:GO) overdrivea pitää olla hieman päällä.

Yleisestihän tää on ulkoasultaan varsin siisti, eikä toi etupellin "AGON"-logokaan nyt niin erotukaan edes. Vaikka tää on pelinäyttö niin gamerZ-pizzaaaazz on onneks jätetty suurilta osin pois headset-telinettä lukuunottamatta. Propsit vielä tilatehokkaasta jalasta, vähän toimistohenkisempiin ratkaisuihin tottuneena on mukava saada lisää pöytäpinta-alaa.

Ehkä loppukaneettina voisi sen sanoa, että on niitä kivuttomampiakin näyttöhankintoja ollut. :psmoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
@Sliver0 voitko laittaa paneelista kuvaa valkoisella taustalla ja mustalla (pimeästä, että näkee glowit ja muut)? Sulla ei vissiin ollut niin pahaa, näkyykö esim. videon päällä samoin kuin mun kuvissa oli?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
20
Tässäpä tuota valovuotoo, brightness on 75/100 tällä hetkellä kun en oo suuremmin säädellyt vielä. Videoissa paistaa vähän, mut päivänäöllä turha puhuakaan mistään haitasta.
IMG_20170514_013527.jpg

Edit.

Eipä toi hirveen mairittelevalta näytä vaikka koitin ottaa mairittelevan kuvan. Onneks omalle silmälle kelpaa. :smoke:
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
72
Yllättävän haastavaa oli uuden 144 hz näytön asennus, kun oletin vaan että johdot kiinni ja rock rock.

AOC-europe sivut oli alhaalla niin ajurit piti hakea toisen mantereen puolelta. 144 hz testi ei toiminut IE:llä, sattumalta tuli chromellakin onneksi kokeiltua uudelleen käynnistyksen jälkeen. Ja mitä kaikkee.. :vihellys:
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
On kyllä outoa, tässä benqun XL2411 ei tarttenu ku windowsin asetuksista laittaa 144hz päälle ja se oli siinä.
Tosin tuosta on jo aikaa että en ihan satavarma ole että tarttiko tähän jotakin imutella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
Eipä kyllä Asusin MG279Q vaatinut muuta ku johto paikalleen, qhd 144hz tuli suoraan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom