Pelinäytöt

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
83
Nyt saapui tuo CDON:in tarjous Acer XG270HU. Ensi vaikutelmat on positiiviset n. tunnin käytöllä. 144hz toimii niin kuin pitää ja kuolleita pikseleitä tai suurempia valovuotoja ei löytynyt. Tuntuu luksukselta n. 7v vanhan samsungin 24'' 1080p telkun jälkeen. Sekä kuvanlaatu, että 144hz yllätti positiivisesti. Näyttö näyttää livenä paremmalta kuin kuvissa. Kuvien perusteella hirveä gaming lookki on ihan siedettävä. Suurin ongelma on, joka kyllä oli jo tilatessa tiedossa, että näytöstä uupuu kaikki korkeus säädöt eteen ja taakse kallistusta lukuunottamatta. Onneksi korkeus sopii itelle riittävän hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Mielipiteitä, kumpi näistä BenQ 24" zowie xl2411 vai Asus 24" rog Swift pg248q?
Pitkäikäistä (5-10v) näyttöä haen. Tuo Asus menee jo hintansa puolesta jo ylärajoille, mutta onko se sen väärti :confused:
Arvostaisin, jos jollain on antaa näyttöjen plussat / miinukset.

(koneeni: i7 6700k, GTX 1070, asus z170 pro gaming)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 256
Mielipiteitä, kumpi näistä BenQ 24" zowie xl2411 vai Asus 24" rog Swift pg248q?
Sattumalta valikoitui samat mitkä Jimmsin Assembly-demoissa? o_O

Itse kans about samanlaisella setupilla liikkeellä ja eniten pohdituttaa, että vaikka noilla saisikin hertzejä mukavasti, niin onko fhd vähän nirkoisesti 1070:lle?
Toki hintakin saa kivasti kyytiä, kun pistetään isompaa resoa, joten kompromissiainesta noissa on odotellessa edukkaampia 2540x1440, IPS, G-sync-näyttöjä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Sattumalta valikoitui samat mitkä Jimmsin Assembly-demoissa? o_O
Ei ole sattumaa ;)

E: lisäys
Mikä on tilanne ~3 vuoden kuluttua? Koneelta vaaditaan lisää tehoa ja potkua uusien pelien pyörittämisessä. . Antaako tällöin 24":n FHD-näyttö parempia hertzejä (samalla kokoonpanolla)?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Eiköhän tuollainen GTX1070 pyöritä pelit nyt ja jatkossakin aika hyvin FHD-resoluutiolla. Etenkin tuolla G-Syncillä, kun matalammatkin FPS:t näyttävät sulavilta. Väkisinkin tekisi tosin mieli suositella tuollaiselle kokoonpanolle 27" 1440p G-Sync näyttöä. Miksi yli tonnin keskusyksikköön pitää iskeä se halvin pelinäyttö ja vielä suunnitella käyttävänsä sitä 5-10v kun konekin varmaan vaihtuu välissä?

Ottaisin noista kahdesta kuitenkin Asuksen niin voit huoletta pelailla nyt ja varmaankin myös jatkossakin kaikkea nupit kaakossa, kun GSync avittaa näyttistä FPS-heilahteluissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Kiitokset @Jezme :lle mielipiteistä. Olet oikeassa siinä että kone ja näyttö saisivat olla samaa kaliberia keskenään.

Edellinen kone oli 5 vuoden ikäinen. Nykyisellä koneella on tarkoitus mennä ainakin saman verran (näin itselleni ainakin uskottelen). Elämäntilanteet muuttuvat ja pelaaminen jää vääjäämättä vähemmälle.

Ja tuon i7 6700k sain ostettua Jimm's :n tarjouksesta 199 eurolla. Kuten muissakin osissa, yritin ostaa niitä tarjouksista.
(tosin noin suurella alennuksella ei muita osia ollut mahdollista ostaa)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Mielipiteitä, kumpi näistä BenQ 24" zowie xl2411 vai Asus 24" rog Swift pg248q?
Pitkäikäistä (5-10v) näyttöä haen. Tuo Asus menee jo hintansa puolesta jo ylärajoille, mutta onko se sen väärti :confused:
Arvostaisin, jos jollain on antaa näyttöjen plussat / miinukset.

(koneeni: i7 6700k, GTX 1070, asus z170 pro gaming)
Hertsit plussaa mutta muuta noissa olekaan. Pieni koko, pieni reso, tn jne. Jos pitkäikäistä näyttöä meinaat niin sweetspot 1440p ja 144hz. Sun tason koneella 4k:kin menee jo mukavasti. Juuri itse pähkäilin 1440p 144hz näytön ja 4k gsyncin välillä. Päädyin asuksen pg27aq 4k näyttöön ja viikon käytön jälkeen olen ollut tyytyväinen. Pelit tuntuu sulavemmilta entiseen 1440p@75hz näyttöön verrattuna johtuen ilmeisesti g-syncistä vaikka fpssät pyörii BF1ssä siinä 50-70fps.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Olisiko täällä jollain kiinnostusta Dellin S2716DG pelinäyttöä kohtaan? :) Saa pistää yv:tä
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
94
Apuja kaivataan. Kummipoika isolla kylällä käymässä ja tarvis fhd 144Hz pelinäytön cs:sän pelailuun. Hänellä mun vanha kone, josta löytyy 2500k kellotettuna ja 970 gtx. Itse en kamalasti näistä näytöistä tajua jao llaan verkkikseen menossa eli jos jollain ois jotain mielipidettä kohtuuhintaisesta 24' tai/vai 27' antaa mitä verkkiksessä siis jopa ois.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Apuja kaivataan. Kummipoika isolla kylällä käymässä ja tarvis fhd 144Hz pelinäytön cs:sän pelailuun. Hänellä mun vanha kone, josta löytyy 2500k kellotettuna ja 970 gtx. Itse en kamalasti näistä näytöistä tajua jao llaan verkkikseen menossa eli jos jollain ois jotain mielipidettä kohtuuhintaisesta 24' tai/vai 27' antaa mitä verkkiksessä siis jopa ois.
Samsung C24FG70 23,5" -näyttö 399,90 €

Strobing on omaa luokkaansa tässä juuri johonkin CS:ään, kun sen fps:n voi pitää 144:ssä, jolloin päihittää jopa parhaat TN:t liiketoistossa. Ja kaupan päälle tulee se VA-paneeli värikalibroituna, joten näytöllä voi tehdä mahdollisesti muutakin kuin hakata pelkkää CS:ää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 832
Samsung C24FG70 23,5" -näyttö 399,90 €

Strobing on omaa luokkaansa tässä juuri johonkin CS:ään, kun sen fps:n voi pitää 144:ssä, jolloin päihittää jopa parhaat TN:t liiketoistossa. Ja kaupan päälle tulee se VA-paneeli värikalibroituna, joten näytöllä voi tehdä mahdollisesti muutakin kuin hakata pelkkää CS:ää.
Itse olen todella tyytyväinen just tuohon näyttöön, paitsi mulla on 27. Kannattaa katsoa et pöydällä on tarpeeksi tilaa. On aika isohko jalusta. En tiedä onko 24 ja 27 sama jalusta.

EDIT: pikaisella mittauksella mun alusta tulee 13cm ulospäin näytön pinnasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
18
Itse olen todella tyytyväinen just tuohon näyttöön, paitsi mulla on 27. Kannattaa katsoa et pöydällä on tarpeeksi tilaa. On aika isohko jalusta. En tiedä onko 24 ja 27 sama jalusta.

EDIT: pikaisella mittauksella mun alusta tulee 13cm ulospäin näytön pinnasta.
Mielenkiinnosta kyselen, että onko tuossa vielä sitä purple motion ongelmaa, mitä ainakin alkuaikoina esiinty?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
94
Kiitokset Leopardi&Co.
Hommattiin kyseinen samppa ja tyytyväinen on kummipoika hankintaan, oli kuulemma iso ero pelattavuudessa.
Omaa tiedettä ja välineurheilua näköjään toi cs:sänkin pelailu :)

Edit:typo
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 053
Kiitokset Leopardi&Co.
Hommattiin kyseinen samppa ja tyytyväinen on kummipoika hankintaan, oli kuulemma iso ero pelattavuudessa.
Omaa tiedettä ja välineurheilua näköjään toi cs:sänkin pelailu :)
Kaipa se jos saat sen vihun näkyville n. 0.1ms nopeammin ? Olihan se jossakin laskettu kuinka iso se ero on. Hyvä että löytyi hyvä näyttö!
 

JM7

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
39
Löytyykö täältä kokemuksia 240Hz näytöistä? Kohta viisi vuotta menty 120Hz näytöllä, tekisi mieli jo päivittää. Asus PG258Q vaikuttaisi mielenkiintoiselta, mutta hinta on aika hurja. Hieman vielä epäilyttää, että ovatko lisähertsit koko hinnan arvoisia. Oma fps pyörii siinä 200 molemmin puolin, joten G-Syncille olisi siinä mielessä tarvetta. Vai onko, huomaako näin korkeilla lukemilla enää fps:n heittelyä?

Tai sitten otan suosiolla C24FG70:n ja nautin paremmista väreistä ja kontrastista, myös fps riittäisi paremmin tälle ruudulle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 832
Löytyykö täältä kokemuksia 240Hz näytöistä? Kohta viisi vuotta menty 120Hz näytöllä, tekisi mieli jo päivittää. Asus PG258Q vaikuttaisi mielenkiintoiselta, mutta hinta on aika hurja. Hieman vielä epäilyttää, että ovatko lisähertsit koko hinnan arvoisia. Oma fps pyörii siinä 200 molemmin puolin, joten G-Syncille olisi siinä mielessä tarvetta. Vai onko, huomaako näin korkeilla lukemilla enää fps:n heittelyä?

Tai sitten otan suosiolla C24FG70:n ja nautin paremmista väreistä ja kontrastista, myös fps riittäisi paremmin tälle ruudulle.
Ei silmä huomaa eroa, mut G-syncillä ja Freesyncillä voi ajaa alemmilla FPS:llä ja on sulava. Voi sit laittaa enemmän karkkia. Riippuu mitäs pelaat? Sampassa on Freesync niin jos nyt tulevaisuudessa tulis ostettua AMD:n näyttis. Elä ota enään TN-paneelista näyttöä. VA- tai IPS-paanelista kannattaa katsoa, jos todella haluat paremmat värit. IPS-paneeleissa on vasteaika isompi kuin VA-paneelissa näytöissä.
 

JM7

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
39
Ei silmä huomaa eroa, mut G-syncillä ja Freesyncillä voi ajaa alemmilla FPS:llä ja on sulava. Voi sit laittaa enemmän karkkia. Riippuu mitäs pelaat? Sampassa on Freesync niin jos nyt tulevaisuudessa tulis ostettua AMD:n näyttis. Elä ota enään TN-paneelista näyttöä. VA- tai IPS-paanelista kannattaa katsoa, jos todella haluat paremmat värit. IPS-paneeleissa on vasteaika isompi kuin VA-paneelissa näytöissä.
Lähinnä Overwatchia tullut viimeaikoina pelattua, välillä vaihtelevasti myös muita ekan persoonan räiskintöjä. Asetukset peleissä on jo pitkään tullut laitettua siten, että fps olisi vähintään tuo 120. Eli sulavuus olisi etusijalla. Siksi juuri tuo 240Hz houkuttelisi eniten vaikka onkin TN.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Lähinnä Overwatchia tullut viimeaikoina pelattua, välillä vaihtelevasti myös muita ekan persoonan räiskintöjä. Asetukset peleissä on jo pitkään tullut laitettua siten, että fps olisi vähintään tuo 120. Eli sulavuus olisi etusijalla. Siksi juuri tuo 240Hz houkuttelisi. eniten vaikka onkin TN.
Enemmän iloa kyllä tulet saamaan VA:n kontrastista ja väreistä (ja C24FG70:n onnistuneesta strobing-menetelmästä varsinkin, jos pystyt pitämään FPS:n siinä 144 minimissä.) Sadan yli kun mennään hertseissä niin rupeaa tippumaan jo ihan marginaaliseksi hyödyt.
 

Sande_

white male
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
312
Onko kenelläkään kokemuksia AOC AG271QG näytöstä? Gigantissa näyttisi olevan 699e. Halvin G-syncillinen IPS näyttö minkä oon löytänyt. Onkohan tämänkin kanssa luvassa paneeli arvontaa?
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Multitronic oli pudottanut MG279Q:n hintaa 50 eurolla, joten pakkohan se oli pienen Jaakobin painin jälkeen laittaa tilaukseen. En oikein jaksa uskoa, että tämä tuloillaan oleva nopeiden WQHD-reson VA-paneelien hintakaan paljon halvemmaksi muodostuu. Eläkkeelle jää nelisen vuotta käytetty Dellin U2312hm - hyvä perus-IPS, mutta ei tämä 23" tunnu enää riittävältä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Onko kenelläkään kokemuksia AOC AG271QG näytöstä? Gigantissa näyttisi olevan 699e. Halvin G-syncillinen IPS näyttö minkä oon löytänyt. Onkohan tämänkin kanssa luvassa paneeli arvontaa?
Kaverilla kyseistä näyttöä päässyt kokeilemaan ja ihan samaa tasoa kun nuo paljon kalliimmat acerit ja asukset. Samaa paneelia tuo käyttää ni melko ihmeellistä olisikin jos hirveitä eroja löytyisi.

Mutta samaa lottoa varmasti on noidenkin kanssa että minkälaisen yksilön sattuu saamaan, johtuen juurikin tuosta että käyttää samaa AUO:n paneelia kun muutkin 1440/IPS/144hz ruudut.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Multitronic oli pudottanut MG279Q:n hintaa 50 eurolla, joten pakkohan se oli pienen Jaakobin painin jälkeen laittaa tilaukseen. En oikein jaksa uskoa, että tämä tuloillaan oleva nopeiden WQHD-reson VA-paneelien hintakaan paljon halvemmaksi muodostuu. Eläkkeelle jää nelisen vuotta käytetty Dellin U2312hm - hyvä perus-IPS, mutta ei tämä 23" tunnu enää riittävältä.
Itsellä kanssa odottaa tämä U2312HM päivitystä, laitappa sitten vertailutuntumia kun saat näytön.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Samsung C24FG70 vai Asus MG248Q? Vai joku muu, jos kipurajana pidetään 400e? Sigun koneella käytetään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Boltbox ja CDON myy Asusta 329e tällä hetkellä. Onko Samppa silti 60e lisäpanostuksen arvoinen? Ainakin tehtaan kalibrointi kuulostaa houkuttelevalta, jos ne siis on oikeasti hyvin hoidettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Boltbox ja CDON myy Asusta 329e tällä hetkellä. Onko Samppa silti 60e lisäpanostuksen arvoinen? Ainakin tehtaan kalibrointi kuulostaa houkuttelevalta, jos ne siis on oikeasti hyvin hoidettu?
Onhan tuossa Sampassa sentään VA vs. Asuksen TN. Kyllä minä ainakin maksaisin tuon extrasumman noista. Pitäisi olla jotain muutakin plussaa Asukselle että sen ottaisi, esim. näyttistä vastaava G-Sync. Tuossa Sampassa oli vaan joku väriongelma tms., joka on korjattu uudemmissa erissä. Olisko ollut peräti tässä ketjussa puhetta asiasta, kannattaa tarkistaa minkä jälkeen valmistetuissa näytöissä se on korjattu. Esim. Gigantilta ottamalla saat aika rauhassa testata miten haluat tuota näyttöä: Samsung Curved 23.5&quote; pelinäyttö C24FG70 (musta) - PC pelaaminen. CDON:sta ja Boltboxista en tiedä mutta esim. Jimms on alkanut ilmeisesti nykyään oikeasti tarkkailemaan näytön käyttötunteja eli ei voi erityisen kattavasti enää sieltä testailla (olikohan se jos tulee 2-3h+ niin ei voi palauttaa...).

E: Plääh, Gigantissa aika tyly 1kk+ toimitusarvio. Mutta ilmeisesti Boltbox on ainakin tarjoavinaan 30pv palautusoikeuden, en tosin tiedä mitä tuotteella saa oikeasti tehdä sinä aikana. (Saako vain avata paketin ja antaa nökötellä pöydällä kuukauden vai voiko tuotteen ottaa kunnolla käyttöön kuten esim. Gigantissa?)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Onhan tuossa Sampassa sentään VA vs. Asuksen TN. Kyllä minä ainakin maksaisin tuon extrasumman noista. Pitäisi olla jotain muutakin plussaa Asukselle että sen ottaisi, esim. näyttistä vastaava G-Sync. Tuossa Sampassa oli vaan joku väriongelma tms., joka on korjattu uudemmissa erissä. Olisko ollut peräti tässä ketjussa puhetta asiasta, kannattaa tarkistaa minkä jälkeen valmistetuissa näytöissä se on korjattu. Esim. Gigantilta ottamalla saat aika rauhassa testata miten haluat tuota näyttöä: Samsung Curved 23.5&quote; pelinäyttö C24FG70 (musta) - PC pelaaminen. CDON:sta ja Boltboxista en tiedä mutta esim. Jimms on alkanut ilmeisesti nykyään oikeasti tarkkailemaan näytön käyttötunteja eli ei voi erityisen kattavasti enää sieltä testailla (olikohan se jos tulee 2-3h+ niin ei voi palauttaa...).

E: Plääh, Gigantissa aika tyly 1kk+ toimitusarvio. Mutta ilmeisesti Boltbox on ainakin tarjoavinaan 30pv palautusoikeuden, en tosin tiedä mitä tuotteella saa oikeasti tehdä sinä aikana. (Saako vain avata paketin ja antaa nökötellä pöydällä kuukauden vai voiko tuotteen ottaa kunnolla käyttöön kuten esim. Gigantissa?)
Pitääpä melkein odotella, että Gigantti saa lisää varastoon. Ei ole kiirettä näytön hankinnalla. Gigantin hyvän palautusoikeuden vuoksi kyllä jaksaa odotella. Boltboxista en ole koskaan aiemmin tilannut mitään ja CDON tuntuu olevan hyvä ainoastaan leffojen tilaamiseen :rolleyes: Onko tuo Samppa tosiaan paras mitä 400e hintaluokassa on tarjolla?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 832
Onhan tuossa Sampassa sentään VA vs. Asuksen TN. Kyllä minä ainakin maksaisin tuon extrasumman noista. Pitäisi olla jotain muutakin plussaa Asukselle että sen ottaisi, esim. näyttistä vastaava G-Sync. Tuossa Sampassa oli vaan joku väriongelma tms., joka on korjattu uudemmissa erissä. Olisko ollut peräti tässä ketjussa puhetta asiasta, kannattaa tarkistaa minkä jälkeen valmistetuissa näytöissä se on korjattu. Esim. Gigantilta ottamalla saat aika rauhassa testata miten haluat tuota näyttöä: Samsung Curved 23.5&quote; pelinäyttö C24FG70 (musta) - PC pelaaminen. CDON:sta ja Boltboxista en tiedä mutta esim. Jimms on alkanut ilmeisesti nykyään oikeasti tarkkailemaan näytön käyttötunteja eli ei voi erityisen kattavasti enää sieltä testailla (olikohan se jos tulee 2-3h+ niin ei voi palauttaa...).

E: Plääh, Gigantissa aika tyly 1kk+ toimitusarvio. Mutta ilmeisesti Boltbox on ainakin tarjoavinaan 30pv palautusoikeuden, en tosin tiedä mitä tuotteella saa oikeasti tehdä sinä aikana. (Saako vain avata paketin ja antaa nökötellä pöydällä kuukauden vai voiko tuotteen ottaa kunnolla käyttöön kuten esim. Gigantissa?)
Marraskuu tai uudempi valmistus kk niin on jo korjattu. Mulla on just marraskuussa valmistettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Ostin tovi sitten Asus pg248q näytön. Palautin sen koska mustan taso oli aika kuraa. Nyt sitten pohdiskellaan seuraavaa liikettä.
Samsung :n VA - panelia kohtaa olisi kyllä kiinnosta. Toisaalta kun 24" näyttö oli testattavana niin "keittiöstä" kuului että mahtuisi siihen pöydälle isompikin :think:.

Hyvää keskustelua ilmoilla, jatkakaa :tup:
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
79
Onko kenelläkään kokemuksia AOC AG271QG näytöstä? Gigantissa näyttisi olevan 699e. Halvin G-syncillinen IPS näyttö minkä oon löytänyt. Onkohan tämänkin kanssa luvassa paneeli arvontaa?
Tilasin ja palautin,oli aivan liikaa ips hehkua joka nurkas.
 

Sande_

white male
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
312
No nyt on käytössä tämä AOC AG271QG ja varmaankin palautukseen menee, kun yksi kuollut pixeli tässä näyttäisi olevan. Aika hehkuvakin tämä näyttäisi olevan :)

 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Minkäslaisia ehdotuksia teillä olisi näytöksi, jos vaatimukset olisi seuraavat:
- 1ms vasteaika
- 1440p
- 144Hz
- GSync
- 25-30''

Pidetään budjetti vielä avoinna, lähinnä mielenkiinnosta kysyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Minkäslaisia ehdotuksia teillä olisi näytöksi, jos vaatimukset olisi seuraavat:
- 1ms vasteaika
- 1440p
- 144Hz
- GSync
- 25-30''

Pidetään budjetti vielä avoinna, lähinnä mielenkiinnosta kysyn.
Dellin S2716DG tai Asuksen PG278QR jos hinta ei ole este. Kotimaan tarjonnan lisäksi kannattaa katsastaa esim. Saksan Amazon ja Mindfactory.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Itsellä kanssa odottaa tämä U2312HM päivitystä, laitappa sitten vertailutuntumia kun saat näytön.
Nyt olen muutaman tunnin ehtinyt kokeilla ja ensivaikutelma on yllätyksetön mutta myönteinen. 27 tuuman koko tuntuu sopivalta; paneeli on selvästi isompi mutta ei tunnu häiritsevän suurelta. Työpöytätilaa WQHD tuo myös mukavasti lisää. Pistekoko on pienempi kuin edellisessä, mutta ei niin pieni, että oletusfonttikokoa joutuisi kasvattamaan.

Vilkaisin Lagomin testikuvia TFT Centralin suosittelemassa racing-moodissa, ja näin silmämääräisesti gamma ja harmaasävyjen erottelu ovat kohdallaan. Sivuston tarjoamaa väriprofiilia en ole ehtinyt kokeilla, eikä omia kalibrointivehkeitä ole. Verrattuna edelliseen näyttöön kontrasti, kuvan dynamiikka ja värikylläisyys vaikuttivat paremmilta. Vastavaloon otetuissa valokuvissa näin paremmin tumman pään yksityiskohtia kuin (testikuvien avulla säädetyllä) U2312hm:llä samalla, kun kirkkaammat alueet näyttivät voimakkaammilta. Dellin kuva oli siis selvästi heikompi kontrastiltaan.

MG279Q:n FreeSync-alue on oletuksena 35-90 hz, mikä tuntuu vähän rajoittavalta 144 hz näytössä. Muutinkin heti FS-alueen CRU:lla arvoon 57-144. Odotetusti monitorin OSD ilmoittaa, ettei Freesync ole käytössä, mutta AMD:n oman demon perusteella se toimii ihan kuten pitääkin. Jotkut ovat ilmeisesti saaneet suuremmankin alueen toimimaan, mutta en viitsinyt itse lähteä heti alkuun hakemaan äärirajoja.

Liiketoisto on odotetusti selvästi parempaa kuin 60-hertsisessä edeltäjässä. Autopelit tuntuivat elävämmiltä, mutta pelaan nämä kyllä jatkossakin VR-laseilla. R6 Siegessä paneelin nopeus erottui selvästi edukseen: nopea, viiveetön, ei näkyvää häntimistä. Veikkaan, että takaisin ei ole menemistä, kun tähän tottuu.

Testasin IPS-hehkua nopeasti pimeässä huoneessa, ja kyllähän sitä hieman oikeassa alakulmassa näkee. Pitkällä kameravalotuksella kahdessa muussa kulmassa on myös lievää hehkua, mutta näitä en juurikaan silmämääräisesti huomannut. Jumiutuneita pikseleitä ei tässä yksilössä ole.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Onkos täällä kellään tuota Dellin S2716DG -näyttöä? Kokemuksia?

Olen vahvasti kallistumassa sen puoleen, kun seuraavaksi näyttöä päivitän.

Tykkään simppelistä muotoilusta versus Asuksen näytöt.

Dell S2716DG Review 2017 - Great 144Hz Monitor for the Money
Omat kokemukset oli että näytöllä ei tehnyt pelikäytössä yhtään mitään, koska gamma niin valoisa että yö näyttää päivältä. Ajureista sai joihinkin peleihin korjattua gamman (bandingin kera, kun softalla alkaa korjaamaan), mutta kaikissa peleissä ei sekään auta.

GTA V oli pelin päiväajassa hienoa katseltavaa G-syncillä, mutta siinäkin ongelmaksi tuli puhkipalaneet valkoiset joita ei oikein saanut näytön asetuksista korjattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 444
Ei ole kokemusta, mutta on kyllä todella kova hinta TN-paneelista.
Nojaa. Aika perushinta 27" 1440p 8bit 144Hz G-Sync pelinäytöstä. Vaikka kieltämättä noissa saisi alkaa hinnat laskemaan mutta tuntuu menevän päinvastoin. PG278Q(R):n hinta ei ole tainnut muuttua mihinkään tässä vuosien varrella ja tuo Dellikin on noussut sieltä 600€ pinnasta aika rajusti ylöspäin (Mindfactorysta saanut parhaillaan 500€).

Mutta tuo Leopardinkin mainitsema gamma-ongelma lienee näytön suurin heikkous. Se mainitaan aika monessakin arvostelussa ja ongelma tulee nimenomaan siitä, että valmis gamma on aikalailla perseellään ja näytössä ei ole mahdollisuutta säätää sitä itse. Aika paha kämmi sinänsä jättää tuollainen säätö pois mutta jos sen kanssa pystyy elämään niin onhan tuo muuten hyvä. Tosin nykyhintojen vuoksi harkitsisin ehkä ennemmin PG278QR näyttöä.

Todellisuudessahan näyttömarkkinoilla on ollut pitkään ongelmana se, että edes rahalla ei saa täydellistä näyttöä. Kaikissa yksilöissä tuppaa olemaan vähintään yksi ongelma ja muutosta ei ilmeisesti ole hetkeen tulossa. Itsekin koittanut kyttäillä puolisentoistavuotta uutta monitoria mutta millään ei tunnu löytävän pitkäikäistä ja järkevää hankintaa. Gigantin XB271HU-tarjoukseen (649€ IPS) tarttuminen oli lähellä mutta jätinpä senkin väliin tuon näytön hirveän ulkonäön vuoksi. Pikkuhiljaa alkaa myös harkitsemaan 27" 16:9:n sijaan 34"+ 21:9ä...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Marraskuu tai uudempi valmistus kk niin on jo korjattu. Mulla on just marraskuussa valmistettu.
No niin, laitoin tilaukseen tuon Sampan C24FG70:n. Mistäs tuon valmistus kuukauden näkee? Lukeeko suoraan paketissa?

Lähetetty minun OnePlus 3T laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
90
Onko Sampan C24:sta mihinkään, jos ei halua pitää FPS:ää 144:ssä? Tarkoitus ois hommata laadukas pelinäyttö 1080p 144hz pelinäyttö, jolla liike pysyy selkeänä ilman G-Synciä vaikka FPS tippuisi alle sadan. Nykyinen VG248QE onnistuu tässä hyvin, mutta väreissä ja kuvan laadussa on parantamisen varaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 832
Onko Sampan C24:sta mihinkään, jos ei halua pitää FPS:ää 144:ssä? Tarkoitus ois hommata laadukas pelinäyttö 1080p 144hz pelinäyttö, jolla liike pysyy selkeänä ilman G-Synciä vaikka FPS tippuisi alle sadan. Nykyinen VG248QE onnistuu tässä hyvin, mutta väreissä ja kuvan laadussa on parantamisen varaa.
Mulla ei pysy 144 mun ainakin mun edelliseen Samppa 2233rz verrattuna on sulavampi ku fps tippuu.

Voiko liitännällä olla väliä? Edellinen dual dvi ja nykyinen DP.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
654
Uutta näyttöä ostamassa ja pari kyssäriä siihen liittyen. Nykyinen näyttöä on asuksen 27" iha normi näyttö ja pitäis saada rinnakkais näyttöä sille, josta tulisi se päänäyttö(se uusi). Nyt kun tottunut tähän 27" en haluaisi varmaan vaihtaa enää pienempää 24", koska katselen leffa ja streamejä myös siltä ja silloin isompi on parempi. Tosin jos löytyy joku hyvä tarjous niin miksei se 24" nyt sitten käviskään..? Hakusessa olisi myös 144hz näyttö. Budjetti ei ole kun 300€ ja vähän päälle eli ei hirvestä. Jos tohon hintaan ei mitään 144hz saa, niin voi myös ehdotella korvaavia vaihtoehtoja. Mitä näyttöjä tohon hintaan oikeaan saa, vai kannattaako koittaa löytää käytettynä? Peleinä nyt enimmäkseen Lol ja ehkä tulevaisuudessa bf1

Tälläsia löytynyt, mielipiteitä?
https://www.amazon.de/PG278Q-Monito...ie=UTF8&qid=1488488120&sr=8-27&keywords=144hz
https://www.amazon.de/AOC-G2778VQ-M...74&sr=8-34-spons&keywords=144hz+monitor&psc=1
http://www.ebay.com/itm/172534870734?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
http://www.ebay.com/itm/332129291811?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
http://www.ebay.com/itm/322430312375?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
http://www.ebay.com/itm/311754209501?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ja miten onko porukalla kokemusta, jääköhän tollaset koreasta tilatut näytöt tulliiin? Se lisäisi kuitenkin hintaaa hiukan alle 100e
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 351
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
90
Itse laitoin juuri ekan Sampan C24FG70:n palautukseen. Ajattelin alustavasti ottaa toisen vielä kokeiluun, mutta toisaalta voisi ottaa rahana ja hankkia tuon MSI:n. Tuo MSI näyttää olevan 27" 1080p. Mahtaako terävyydessä olla eroa verrattuna 24" 1080p näyttöön?
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Itse laitoin juuri ekan Sampan C24FG70:n palautukseen. Ajattelin alustavasti ottaa toisen vielä kokeiluun, mutta toisaalta voisi ottaa rahana ja hankkia tuon MSI:n. Tuo MSI näyttää olevan 27" 1080p. Mahtaako terävyydessä olla eroa verrattuna 24" 1080p näyttöön?
Mielestäni on. Mulla oli se Asus 27" FHD 144Hz (VG278HE?) ja vaihdoin takaisin 24" 144Hz ruutuun tuosta. Jotenkin näytti pöljältä se pikselimäärä, oli myös 27" 2560x1440 joka näytti järkevämmältä.
 

Sande_

white male
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
312
Nyt tuli uusi AOC AG271QG vanhan tilalle ja onhan tämä vähän parempi, mutta silti aika paljon hehkua.. Nyt tosin ei ole kuolleita pixeleitä :)

// Muokkauksena vielä se, että läheltä katsottuna ei näytä lähellekkään tuolta. Nyt kuitenkin harkitsen jo pitäväni :)

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 789
Viestejä
4 192 134
Jäsenet
70 788
Uusin jäsen
Bäri

Hinta.fi

Ylös Bottom