Pelikonetta etsimässä, budjetti max. 1900 €

Liittynyt
28.09.2023
Viestejä
2
Moikka!

Olen pitkästä aikaa ostamassa uutta pelikonetta, ja minulle on tuo osasten yhteensopivuus sun muu hieman vierasta asiaa. Olen täältä foorumilta koittanut katsella muita keskusteluita, mutta ihan ei ole löytynyt sellaista pakettia, joka itseäni houkuttelisi. Tähän mennessä olen saanut koottua ostoskoriin tällaista:

Ostoskori (datatronic)

En kuitenkaan tiedä, onko näissä osissa mitään järkeä keskenään, ja emolevy puuttuu vielä kokonaan. Oisko teillä asiaan paremmin perehtyneillä antaa jotain ehdotuksia siihen? Ja onko ostoskorissani jotain osia, jotka ois hyvä vaihtaa? Ja kaipaako paketti vielä esim. ylimääräisiä tuulettimia? Budjettini yläraja on tosiaan noin 1900 €. Kone tulee ihan tavalliseen pelailuun, ja mahdollisesti satunnaiseen 2d- ja 3d-ohjelmien pyörittelyyn.

Olen kiitollinen kaikenlaisista vinkeistä!
 
Liittynyt
23.08.2023
Viestejä
233
Ei ainakaan mitään kamalaa iske silmään tuossa paketissa. Hieman halvemman virtalähteen voisi ehkä löytää laadusta tinkimättä, mutta tuokin on hyvä. Myös AMD:in prossua voisi harkita, esim. 7600X on suorituskyvyltä melko samanlainen ja AM5 voi olla käyttökelpoinen pidempään päivitysmahdollisuuksia ajatellen.

Fractal Northissa tulee mukana 2 140mm tuuletinta, itse lisäisin yhden 120mm poistotuulettimen. Arctic P12 taitaa olla suosittu vaihtoehto

Windows-lisenssin löytää googlaamalla huomattavasti halvemmalla.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 875
Muisteiksi voi inteliin laittaa hieman nopeammatkin:

Emoksi vaikka:

Useat softat osaavat käyttää intelin integroitua näyttistä ja on siitä hyötyä vianselvittely tilanteissa tms

Win 11 lisenssin saisi vitosella torista/huudosta, esim:

Edit: Poistotuuletin tosiaan kannattaa laittaa, esim:
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 487
Ostoskori

Lisenssin löytää googlaamalla alle kympillä paikasta jossa voi huutaa.

Ventukset ei ole kovin kehuttuja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
1695913384053.png



Win-lisenssejä saa kympillä nettikaupoista, kun ei niiden jälleenmyyntiä voi kieltää.

Kopan vaihtamalla toki saisi paremman jäähyn.
 
Liittynyt
28.09.2023
Viestejä
2
Kiitos kaikille vastauksista, nyt on konepaketti tilattu! Päädyin tekemään nuo kajakkivajakin ehdottamat muutokset, koska olin jo omissa pohdinnoissani päätynyt Intelin prossuun. Nyt vaan pitäis malttaa oottaa, että pääsee pelailemaan...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 858
Viestejä
4 211 506
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom