Pelikonetta 1440p 144Hz + Simulointia

Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
2
Hei,

Tässä jo pari kuukautta pohtinut uuden koneen ostoa ja kerran jo tilasinki, mutta pistin samantien takasi :D. Alkaa hiukan vanhasta raudasta loppua puhti, tai kyllä vielä 2600k:lla pötkisi menemään, mutta emolevyyn ei ole Win10 ajureita ja tämä hiukan aiheuttanut ongelmia. Joten päätin, että nyt on uuden raudan aika.

Olen jo pari osaa kerennyt hankkia:
Näytön =
Asus 27" PG278QR ROG Swift pelimonitori, 2560x1440, 165Hz, G-sync - 669,00€
GPU = Asus GeForce RTX 2080 ROG STRIX O8G GAMING -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 949,00€
Kotelon = Fractal Design Define R6 - Blackout - Tempered Glass, ikkunallinen ATX-kotelo, musta - 149,90€

Tuossa kauan aikaa kursori oli 9900k osta napin päällä ja pikkuset kellotuksetkin mielessä, mutta saatavuus hiukan pilasi alkuperäisiä suunnitelmia. Toki ei ole poissuljettu vaihtoehto. Ja kaveriksi oli tarkoitus ottaa Aorus Master tai Ultra/Pro.

Sitten rupesin "jälleen" miettimään uudestaan, että mikä nyt olis järkevintä, eikä tarvitsisi odottaa. Tuli pari vaihtoehtoa mieleen.

1.
Kerkesin hetken mielijohteesta tilaamaan strix z390-f emon, kun hinta oli aika maukas. Tällä ei mitään huippu kellotus mahdollisuuksia ole, mutta kait tuolla emolla jotain tekee 9600k kanssa, jos sellaisen hommaisi. Hintaa yhteensä noin 470€

2.
Toinen varteen otettava vaihtoehto on AMD ja sieltä ryzen 2700x. Am4 emoista itsellä ei ole oikeen hajua, että millä pystyisi hiukan kellottamaan. Lähinnä tuo Asus Crosshair VII hero tuli mieleen. Hintaa noin 630€

Itse pelailen käytännössä enemmän, mutta erilaisia simulointi/suunnittelu ohjelmia tulee käytettyä. Päivittelen konetta harvoin, joten tarkoitus olisi mieluiten löytää toimiva kokoonpano. Siksi alunperin katseet oli pelkästään 9900k:ssa.

Nyt kuitenkin mietin, pystyykö 9600k:ta kellottamaan hyvin z390-F emolla? Tämän kokonaisuuden elinikä on kuitenkin aika lyhyt ja seuraavaan päivitykseen joutuu kuitenkin ostamaan emon ja prossun, jotta saan enemmän irti, joten onko tämä yhtään kannattavaa?

Siksi aloin kääntymään AMD puoleen ja panostaa ainakin emolevyyn, koska seuraava sukupolvi prossuista vaikuttaa lukeman perusteella varteenotettavalta vaihtoehdolta. Näin ei välttämättä tarvi muuta kuin ostaa uusi CPU.

Tässä tulikin rupateltua ihan tarpeeksi ja pääkin on pyörryksissä, joten kertokaas miten kannattaisi edetä ja onko parempia vaihtoehtoja etenkin AM4 emoihin?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Itse ostaisin AM4 emolevyn ja esim. Ryzen 5 2600X prosessorin jonka päivittäisin Zen2:n kun tulee. Huhut sanovat maaliskuu/huhtikuu 2019 mutten itse olisi niin varma asiasta. Halvempikin emolevy riittänee ellei oikeasti ole vaatimuksina sitä mitä tuo Asus tarjoaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 568
Viestejä
4 191 138
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom