Suunnittelen ekaa pelikoneen osien päivitystä sitten vuoden 2019 jälkeen, haluaisin mielipiteitä ja vinkkejä päivitykseen liittyen että ostan varmasti hyvät osat.
Olen jo aika paljon tutkinut mitkä osat olisivat hyviä päivitykseen mutta arvostan ja otan huomioon kaikki mielipiteet osista ja siitä mikä sopisi ehkä paremmin jne jne.
Kone tulee lähinnä pelikäyttöön mutta saatan ehkä striimaillakkin, tavoitteena olisi että pystyn pelaamaan uusia pelejä kuten Star Wars Jedi: Survivoria ja The Last of Us Part 1 korkeilla grafiikoilla vähintään 2k resolla ja 60fps, mieluiten 2k120fps mutta ei välttämätön.
Tavoitteena ei ole vain riittävät tehot mutta myös se että voin helpommin tulevaisuudessa päivittää osia, jonka takia en halua esim. uhrata liikaa emolevyä ostaessa laadun ja ominaisuuksien suhteen jotta saan paremman näyttiksen.
Elikkä nykyiset osat ovat noin suurin piirtein:
i7-9700KF
RTX 2060 6GB
32GB DDR4 3200MHz
ja uudet osat joita olen harkinnut että ostan ovat:
i7-13700K
Arc A770 16GB
32GB DDR5 6400MHz
Tässä vielä lista kaikista osista joiden ostamista harkitsen:
Budjetti on suunnilleen tuo 1700-1800€
Olen jo aika paljon tutkinut mitkä osat olisivat hyviä päivitykseen mutta arvostan ja otan huomioon kaikki mielipiteet osista ja siitä mikä sopisi ehkä paremmin jne jne.
Kone tulee lähinnä pelikäyttöön mutta saatan ehkä striimaillakkin, tavoitteena olisi että pystyn pelaamaan uusia pelejä kuten Star Wars Jedi: Survivoria ja The Last of Us Part 1 korkeilla grafiikoilla vähintään 2k resolla ja 60fps, mieluiten 2k120fps mutta ei välttämätön.
Tavoitteena ei ole vain riittävät tehot mutta myös se että voin helpommin tulevaisuudessa päivittää osia, jonka takia en halua esim. uhrata liikaa emolevyä ostaessa laadun ja ominaisuuksien suhteen jotta saan paremman näyttiksen.
Elikkä nykyiset osat ovat noin suurin piirtein:
i7-9700KF
RTX 2060 6GB
32GB DDR4 3200MHz
ja uudet osat joita olen harkinnut että ostan ovat:
i7-13700K
Arc A770 16GB
32GB DDR5 6400MHz
Tässä vielä lista kaikista osista joiden ostamista harkitsen:
Budjetti on suunnilleen tuo 1700-1800€