Pelikoneen päivitystä RTX3060 ympärille

Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Moro,

Olen alkanut harkitsemaan jo 7 vuotta vanhan koneen päivittämistä. Tulikin tuossa hiljattain hommattua RTX 3060, kun vanha R9 390 sanoi sopimuksen irti.
Taitaa toki tulla jo tuolla näyttiksellä pullon kaulaa, kun prossuna Xeon E3-1231v3.

Ei ole itsellä tullut seurailtua uutisia tai uusia julkaisuja niin mietin, että onko pian tulossa jotakin jota kannattaisi odottaa, kun ei kuitenkaan niin kiire ole koneen päivityksellä?

Ajattelin, että jos tuon RTX 3060 ympärille rakentaisi sellaisen buildin, että mahdollisesti voisi jossain välissä päivittää vielä näyttistä tehokkaampaan. Saisiko tälläiset hilppeet johonkin n.1000-1200€ hintaluokkaan
ja mitä osia suosittelisitte? Vanhasta koneesta tarkoituksena olisi hyödyntää lähinnä SSD:tä ja senkin lisäksi tekisi mieli hommata joku teranen NVMe.

Näytön päivittämistä 1440p:ksi olen myös harkinnut. Miten tuollaisessa buildissa riittäisi mehut 2k pelaamiseen?
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Jotain tälläistä haarukoin itse. Noista emolevyistä, powereista tai jäähdyttimistä en hirveästi itse tajua että onko hyvät mallit tai että saisiko jotakin halvemmallakin.

Ja käyköhän tässä niin, että jos tälläisen setin laittaa niin jää sitten tuo 3060 vähän pieneksi? :D

Varmaan voisi myös säästää kun tilaisi osan osista esim. datatronicilta.

1667931901236.png
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Tuon sinun korin pohjalta

Intel paketti


AMD


Tuon Samsungin SSD hinnalla saa jo KC3000
Jos pitää olla nopeammat latenssit niin +30e

Tietokoneen kasaus maksutta io-techilaisille
Koodi:
iotech-kasaus
ja tällöin ei tarvise ilmeisesti ottaa myöskään tuota BIOS-päivitystä.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Kiitos vinkeistä!

Mietin, että tuo madin linkkaama intel-setti voisi olla hyvä. Saisikohan käytännön tasolla mitään etua jos investoisi johonkin n.100e vesijäähyyn?

Mietin myös jos vaihtaisi vielä nuo CL16 ramit :hmm:
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Kiitos vinkeistä!

Mietin, että tuo madin linkkaama intel-setti voisi olla hyvä. Saisikohan käytännön tasolla mitään etua jos investoisi johonkin n.100e vesijäähyyn?

Mietin myös jos vaihtaisi vielä nuo CL16 ramit :hmm:
Tuohon koteloonhan pitäisi speksien mukaan mahtua jopa 360AIO, joten ainakin on jäähdytys sitten kunnossa.
Arcticilta sen saa vielä edullisesti


Jos otat tuon AIO:n voit ottaa nuo aiemmat Arcticin tuulettimet pois korista. Eli '90e' jää hintaa.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Jeps!

Mielellään myös kasaisin koneen itse, mutta tuota biosin päivitystä en ole tehnyt ennen niin toimiiko tuo niin että voin ottaa biosin päivityksen pelkkään emoon vaikka itse kasaisin koneen loppujen lopuksi?
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Jeps!

Mielellään myös kasaisin koneen itse, mutta tuota biosin päivitystä en ole tehnyt ennen niin toimiiko tuo niin että voin ottaa biosin päivityksen pelkkään emoon vaikka itse kasaisin koneen loppujen lopuksi?
Toimii. Kannattaa ottaa tuo 10e päivitys varmuuden vuoksi kun tuo on 12Gen emolevy.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Laitoin tuon intelin paketin tilaukseen tuolla articin jäähyllä. Prossun + kopan tilasin proshopilta, kun näytti siellä olevan suoraan varastossa.
Vaikutti tuo 13600KF olevan ehkä hitusen nopeampi, vaikka ei varmaan mitään käytännön eroa olekkaan. Ja ompahan ehkä vähän paremmin päivitettävissä
tulevaisuudessa tuon kannan puolesta!

Tuhannet kiitokset madille osien valinnassa auttamisessa :thumbsup:
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Tajusin että tuo 360 aio ei mahu tuohon kopan kattoon vaan joutuu asentamaan etupaneeliin. Todennäköisesti joutuu myös asentamaan letkut yläpäähän :hmm:
Googlettelemalla löyty hieman ristiriitaista tietoa että onko tuosta haittaa. Joku sanoo että ei ole väliä kunhan pumppu ei ole kierron ylimmässä osassa ja joku toinen
taas että pitäisi aina välttää tuollaista asennusta.

Varmaan tuo nyt letkun ylhäällä pari vuotta menis, mutta alkaakohan pitää meteliä sitten jossain kohtaa. Tässä on nyt vähän harkinnan paikka, että palautanko vielä tuon 360 jäähyn ja
hommaan tuon saman arcticin vaikka 240 pitkänä.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Tajusin että tuo 360 aio ei mahu tuohon kopan kattoon vaan joutuu asentamaan etupaneeliin. Todennäköisesti joutuu myös asentamaan letkut yläpäähän :hmm:
Googlettelemalla löyty hieman ristiriitaista tietoa että onko tuosta haittaa. Joku sanoo että ei ole väliä kunhan pumppu ei ole kierron ylimmässä osassa ja joku toinen
taas että pitäisi aina välttää tuollaista asennusta.

Varmaan tuo nyt letkun ylhäällä pari vuotta menis, mutta alkaakohan pitää meteliä sitten jossain kohtaa. Tässä on nyt vähän harkinnan paikka, että palautanko vielä tuon 360 jäähyn ja
hommaan tuon saman arcticin vaikka 240 pitkänä.
Se pumppu on silti alempana. Et saa asennettua radia eteen niin, että pumppu on ylempänä kuin radin reuna/putket.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
87
Joo okei, ehkä minä pidän sitten tuon 360 aion. Ilmeisesti tuohon arcticiin myydään myös tuollaista huoltosettiä jos sattus että alkas joskus kierrättämään ilmaa pumpussa niin voi sitten täytellä. :thumbsup:

1668533058977.png
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 510
Joo okei, ehkä minä pidän sitten tuon 360 aion. Ilmeisesti tuohon arcticiin myydään myös tuollaista huoltosettiä jos sattus että alkas joskus kierrättämään ilmaa pumpussa niin voi sitten täytellä. :thumbsup:

Tuo huoltokitti julkaistiin sen jälkeen, kun niissä aiemmissa versioissa huomattiin jokin valmistusvirhe tms.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
240:n riittää myös ihan kivasti ja pitäisi mahtua kattoon. Menee ilmankierto vähän pilalle, jos sen etupaneelin tukkii radilla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 491
Viestejä
4 234 851
Jäsenet
71 223
Uusin jäsen
Jonvali

Hinta.fi

Ylös Bottom