Pelikoneen kasaus, budjetti n. 2000-2200€

Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
91
Budjetti?: n. 2000-2200€, johon tarttis saada myös joku 2k tai 4k näyttö + uusi kotelo
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Itse kasaan
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En
Ylikellotatko prosessoria?: Kenties joo
Kotelon koko: ATX.
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Kyllä.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Saksasta tilaan poislukien näyttö ja kotelo
Haluatko koneeseen SSD:n?: Joo
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen ensisijaisesti
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: 2t kiintolevy, 120gb ssd, 550w poweri, kuulokkeet, hiiri ja näppis löytyy.

Näitä olin ite ajatellut tuohon pakettiin, mitä ootte mieltä? joku prossujäähy olisi myös kiva saada. Allaolevilla komponenteilla olis hintaa 1.480€. Sori huonosta kuvasta.
Capture.PNG
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@Nikkelodeon Ihan hyvältä näyttää. Toi uusi X370-F Strix on itselle uusi tuttavuus mutta eiköhän toi pelitä. Näyttiksen vaihtaisin johonkin toiseen, Jetstream ei käsittääkseni ole hirveän onnistunut jäähdytysratkaisu näissä 1080ti:ssä. Toki toikin toimii mutta käy sitten kuumempana ja äänekkäämpänä kuin moni muu jäähy. Tossa hyvä vaihtoehto: 11GB MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X 11G Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)

Prossujäähyksi vaikka: be quiet! Dark Rock 3 Tower Kühler tai Thermalright HR-02 Macho Rev. B Tower Kühler

Koteloksi suosittelen Fractalin Define R5 tai Define C. Kumpaakin kannattaa ottaa yksi lisätuuletin mukaan.

Näytöksi suosittelen tätä Delliä: 23,8" (60,47cm) Dell S2417DG schwarz 2560x1440 1xDisplayPort / 1xHDMI Hinnan ja ominaisuuksien suhteen hyvinkin pätevä. Mahdollisesti huonoja puolia tuo 24" koko ja TN-paneeli. Samsungilta on myös tulossa uusia 1440p näyttöjä jos venailu ei haittaa.

E: linkki fiksattu
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
525
Menee kyllä tihrustamiseksi 24" näytöllä ja 1440p resolla. Mulla on itsellä noin metri matkaa omaan 27" 1440p näyttöön ja välillä joutuu webbisivuja zoomailemaan jos on pienellä fontilla jotain laitettu. TN on myöskin aika kuraa värintoiston ja katselukulmien osalta.
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Kyl tohon budjettiin sopisi laittaa 34 ultravide näyttö jos ei kaipaa erityisen kovia ruudun päivitysnopeuksia, vaikka kyllä tuolla 1080Ti pyörittää melko kovaa.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
91
Meinasin, että jos odottelisin niitä uusia samsungin näyttöjä ja hommaisin semmoisen itselleni tähän pakettiin.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Parin tonnin konetta olen itsekin kasaamassa, ja aika samoin speksein (saksa ok, ja kokoan itse).

Kyl tohon budjettiin sopisi laittaa 34 ultravide näyttö jos ei kaipaa erityisen kovia ruudun päivitysnopeuksia, vaikka kyllä tuolla 1080Ti pyörittää melko kovaa.
Vaan jos tuo ~2K€ sisältää myös näytön, niin mahtaako siihen enää 34" ultrawideä sopia?

Meinasin, että jos odottelisin niitä uusia samsungin näyttöjä ja hommaisin semmoisen itselleni tähän pakettiin.
Olitko laskenut myös näytön kuuluvan tuohon ~2K€ buduun? Tarkoitatko Samsungin näytöilllä noita quantum dot näyttöjä? Niissä taitaa hinta olla tonnin molemmin puolin?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Noita Samsungin näyttöjä on tulossa vino pino, mutta hinnat alkaen taitaa olla 600e tienoilla jos en ihan väärin muista.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
91
Vähän täytyy budjettia venyttää, kun osat maksoivat n.1800€. Veikkaisin, että jos Samsungilta tulee gsync-malli niin hinta pyörii jossain 800-900 nurkilla. Yks vaihtoehto ois myös toi Asuksen PG279Q, 2k ja 165hz ips-paneelilla. Halvin näyttäis olevan gigantissa 750€, mutta toimitukset vasta elokuussa..

Osat mitkä tilasin, olivat melkein samat kuin ylläolevassa listassani, vaihdoin vain tuon näyttiksen MSI:n 1080ti-malliin @Divi :n ehdotuksen mukaisesti. Tilasin myös full tower-kotelon, be quiet! dark base pro 900, eli melko kallis koppakin. Sattui vaan olemaan mindstar-tarjouksessa 169€, niin tartuin porkkanaan.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
91
Jahas, eli nyt kävi silleen, että peruutin koko mun tilauksen tuolta mindfactorystä lukuunottamatta tuota koteloa, joka jo kerkesi tulla. Syynä tähän se, että toimitusaika venyy älyttömän pitkäksi, kun heillä ei alkuun ollut tuota x370 f gaming - emoa varastossa ja sitten ilmoittivat vielä, että tuota MSi:n näyttistäkään ei ole varastossa ja arvioitu saapumisaika joskus 31.7..
Prossu, muistit ja ssd pysynevät samoina, mutta emolevy ja näyttis täytyy vaihtaa toisiin.
Mitään ideoita, mikä 1080 ti - näyttis ja emo kannattaisi ottaa tuon ryzenin kanssa? Asuksen tai Zotacin malleja olen tällä hetkellä katsonut mutta en osaa valita noista monesta eri vaihtoehdosta. Noita yhden tuulettimen näyttiksiä en halua. @Divi osaatko jelppiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Menee kyllä tihrustamiseksi 24" näytöllä ja 1440p resolla. Mulla on itsellä noin metri matkaa omaan 27" 1440p näyttöön ja välillä joutuu webbisivuja zoomailemaan jos on pienellä fontilla jotain laitettu. TN on myöskin aika kuraa värintoiston ja katselukulmien osalta.
Tuosta näytön koosta tuolla resolla olen samaa mieltä, mutta tuo TN dissaaminen on IPS uskovaisten jeesustelua. Tosiasia on että värit ei ole yhtä rikkaat, mutta pelihommiin mihin AP:n kone on tulossa, on todellakin riittävä. Katselukulmia en pidä minkäänlaisena ongelmana sikäli, että sitä näyttöä tuijotetaan 98% ajasta auoraan edestä.

itse kyrpiinnyin IPS paneelien keltaiseen loimotukseen, valovuotoon ja häntimiseen. Vaihdoin takaisin TN paneeliin, ja uskokaa tai älkää niin ei ole vieläkään tarvinut sahata ranteita auki.

sori, jos meni avautumisen puolelle, ei ollut tarkoitus. Hyvää juhannusta! :D:tup:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
525
Ne värit huomaa sitten parhaiten kun on TN vieressä vertailukohtana. Mulla on 22" 1080p TN kakkosnäyttönä, niin huomaa värintoistossa erot vähän liiankin hyvin. Samoin TN:n huonot puolet katselukulmien suhteen tuli esille, tuon jos kääntää pystyyn niin värit heittää reunalta toiselle vaakasuunnassa jo varsin pahasti. Normaalissa asennossa ei huomaa värien muutosta vaakasuunnassa, vaikka sitä vähän vinoon katsookin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Noissa paneelityypeissä on kaikissa hyvät ja huonot puolensa. IPS on hyvät värit ja katselukulmat mutta on kalliimpi, TN taas pienempi viive (näkyykö oikeasti jossain, en tiedä), ei valovuotoa niin paljoa kuin IPS ja halvempi, miinuksena katselukulmat ja värientoisto. VA taas hyvä kontrasti, mitä muuta? Noi on oikeasti osin makuasioitakin. Usein myös tuntuu että porukka vertaa sitä 10 vuotta vanhaa TN-näyttöä ja uutta IPS ja kattoo että onpa toi TN paska, ylläri kun noikin on kehittynyt aika paljon tässä vuosien saatossa. Kuten olen muissakin ketjuissa sanonut niin itellä on vierekkäin suht uusi IPS ja suht uusi TN eikä niissä mitään isoa eroa ole, toki IPS-näytössä on vähän paremmat värit mutta on se sitten reilusti kalliimpikin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 109
Viestejä
4 191 662
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom