Pelikone!

Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Jos joku minua viisaampi jaksaisi konepaketin mulle kasata.

Plussaa!

-Hiljainen
-Vesijäähdytys
-Kotelo NZXT
-Hinta 0-1400€

Pääosin pelikäyttöön mutta youtuben ja netiselailukin pitäisi onnistua.

Rgb ei haittaa mutta mielummin laatuun kun ledeihin laitan rahani.

^^ mikään ylläolevasta ei ole pakollista vaan mitä itse haluaisin, neuvokaa parhain mihin tällä hetkellä tuohon hintaan on mahdollista ja mikä kannattaa:)
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 468
Jotain tällaista

212121.jpg

edit: vai täysin valmiina pakettina? Käyttöjärjestelmineen asennettuna?
Mikäli kyllä, niin Jimssin valmiissa pelikoneissa on muutama ihan fiksu vaihtoehto tällä hetkellä. Tietysti joutunee noista muutamasta alkupostauksen kohdasta luopumaan..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
19
Mun mielestä jätä joku näistä kolmesta pois: edullinen, vesijäähy, hiljainen. Kaksi noista voi valita mutta samaan ei kannata kaikkea kolmea yrittää
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Näillä voisi saada karvan paremman vastineen käytetylle rahalle. Jos haluaa kaupan +100€:n windowsin ja sen asennuksen 35€:lla mukaan, ei jää kyllä rahaa kuin 3600:een ja 5700XT:hen.
upload_2019-10-1_19-21-30.png

upload_2019-10-1_19-24-33.png

upload_2019-10-1_19-27-57.png
Näköjään tätä kuvaa ei saa pois enää.
upload_2019-10-1_19-15-42.png
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
En kovin raskaita pelejä pelaile niin kannattaako 1400 sijoittaa? Opiskelija budjetti... saako 1000€ mitään järkevää vai onko pakettikone kannattavampi ja tosiaan ei tarvitse hiljaisin kone olla mutta vanha rohisee köynnistäessä ja kuin pölynimuri pelatessa...
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 048
Ps. Haluaisin koneen suoraan käyttöva.
Jos hankit esim. huuto.netistä tai ebaysta win lisenssin alle 10 € ja asennat windowssin itse stäästät pelkässä lisenssissä reilusti yli satkun, ja 35 € kasaus palvelussa eli näkemällä itse vähän vaivaa voi säästää helposti 150 €.
joten kannattaa miettiä riittääkö valmiiksi kasattu, vai haluatko oikeasti heti käyttövalmiin. ostamalla esim @rasaz :in ehdottamista osista saat varmasti laadukkaat osat, pakettikoneissa on monesti säästetty mm. emolevyssä ja virtalähteessä.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Kiitti muille ja rasazille paketeista mut toi nxztin koppa olis kyl mieluinen ja vesijäähy,meniskö noi osat siihen? Ja tasan 1000€ olis laittaa tällä hetkellä Kuullut kans että ryzen hyötyy hyvistä ssd:eistä? Itse voin koneen kasata ja uskon onnistuvani mutta noi kaikki windowsin ja muiden käyttöjärjestelmien kanssa menee rakettitieteeksi... eikö jossain emolevyissäkin pidä jotain asennella
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 048
Kiitti muille ja rasazille paketeista mut toi nxztin koppa olis kyl mieluinen ja vesijäähy,meniskö noi osat siihen? Ja tasan 1000€ olis laittaa tällä hetkellä Kuullut kans että ryzen hyötyy hyvistä ssd:eistä? Itse voin koneen kasata ja uskon onnistuvani mutta noi kaikki windowsin ja muiden käyttöjärjestelmien kanssa menee rakettitieteeksi... eikö jossain emolevyissäkin pidä jotain asennella
Emolevyn biossin päivitys ja windowsin asennus ovat kaksi eri asiaa. ennen ryzen 3000 sarjaa julkaistut emolevyt vaatii biospäivityksen 3000 sarjaa varten. toki voi olla että niissä on nyt jo valmiiksi uudempi bios. joku muu tietää tämän paremmin.
Ryzen prosessorit hyötyy nopeista muisteista, siis ideaali olisi 3600 mhz ddr4 muistit, mutta noi 3200 mhz muistit riittää myös.
windows on oikeastaan varsin helppo asentaa. sitten ajurit hakee valmistajan sivulta, syöttää emolevyn mallin googleen ja menee valmistajan sivulle jossa on oma emolevy. ja lataa ja asentaa ajurit. näytönohjaimen ajurit löytyy suoraan nvidian ja amd:n sivuilta.
kerro toki tarkemmin mikä mietityttä windowsin ja ajurien asennuksessa, niin tältä foorumilta kyllä saat apua.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 468
Hinta/Laatu -suhteesta voi olla montaa mieltä, mutta siinäpä olisi noin tonniin kaikki haluamasi Jimmsiltä valmiina. Alle tonniinkin pääsee vaihtamalla jäähyn 'hinnat alkaen'-malliin ja samalla tiputtaen jäähyn takuun 5v->2v.

Riippuen mitä pelaa niin sen perusteella kannattaa katsoa kumpi näytönohjain on itselle parempi vaihtoehto. RX570 4GB vai GTX 1060 6GB. Molemmat sopii tuohon budjettiin, mutta tässä ostoskorissa vaihdoin jäähyn halvimpaan mahdolliseen, jotta sain alle tonniin tuon.

pppp.jpg 12sw.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
126
Intel on myös hyvä vaihtoehto. Etenkään vanhemmissa peleissä ei juurikaan häviä R5 3600:lle.
upload_2019-10-2_11-25-17.png


Tuossa on pelivaraa parantaa näyttistä, lisätä rgbtä, nostaa ssd:n kokoa ym.
E. tossa emolevyssä on näemmä vain yksi RGB-headeri, eli ei voi suoraan laittaa ARGB tuulettimia siihen. Joko vaihtaa vesijäähyn esim tähän. Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille - 79,00€ ja sitten splitterillä ledit emolle.
Toinen vaihtoehto ottaa koteloksi i-malli NZXT H510i, ikkunallinen ATX-miditornikotelo, mattavalkoinen/musta - 119,90€
Tuossa on 2 ARGB led-nauhaa valmiina ja NZXTn smart device.
E2. Tuossa SilverStonen vesijäähyssä tulee kyllä mukana ARGB-controller, mutta jos sitä käyttää synccaus ei onnistu ja säätömahdollisuudet muutenkin pienemmät.
Itselleni kyllä riittäisi kontrollerin tarjoamat säädöt ja panostaisin näytönohjaimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Cs go.ta pelailen ja ajurit juu osaan asentaa ja kai sen windowsinkin opin asentamaan:)
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Kiitti muille ja rasazille paketeista mut toi nxztin koppa olis kyl mieluinen ja vesijäähy,meniskö noi osat siihen? Ja tasan 1000€ olis laittaa tällä hetkellä Kuullut kans että ryzen hyötyy hyvistä ssd:eistä? Itse voin koneen kasata ja uskon onnistuvani mutta noi kaikki windowsin ja muiden käyttöjärjestelmien kanssa menee rakettitieteeksi... eikö jossain emolevyissäkin pidä jotain asennella
Minkä takia haluat vesijäähyn? Onko tarkoitus kellottaa vai haluatko hiljaisen kokoonpanon ja että sen takia ottaisit vesijäähyn? Vai haluatko vesijäähyn ulkonäkö syistä? Ja entä onko mahdollista, että kasauttaisit jossakin paikallisessa liikkeessä, koska silloin vois valita osia monesta paikasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Itse varmaan kasaisin ja no joo ulkonäöllisistä syistä vesijäähy mutta siis en yhtään tykkää siitä miltä sellane ”alumiinimötti” näyttää siinä prossun päällä
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Ja en ole ylikellottelemassa kiinnostaa vaan kun uusi mylly hankinnassa etten itse tilaa mitä sattuu tai vaikka saisinkin tilattua toimivat osat sillä 1000-1400 niin ostaisinko jotkut ”huonot” että saisin rahallani parempaakin
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Oletko kuullut Takomo nimisestä firmasta?
Kannattaako sieltä tilata?
Onko liian ylihinnoiteltua?
Lähtisittekö muuttamaan tossa jotain tai pistääkö teidän silmään mikään tuossa?
E5900F63-941B-4321-935E-F51D7261DA83.png
 
Liittynyt
31.12.2017
Viestejä
173
Ei edellisen langan mitkään paketit kelvannut?
Silloin oli kyllä budjettikin täysin eri..
Onhan tuossa hinnassa ilmaa, mutta jos silmää miellyttää, niin osta pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
Miten se budjetti nyt kaksinkertaistui.. Kannattaa vetäytyä miettimään näitä vielä hetkeksi.

Ja tuo on vanha, huono malli tuosta kotelosta ja siihen pitää sitten myöhemmin hankkia kuitenkin tällainen:
Phanteks Metal Mesh Front Panel -etupaneeli Eclipse P400A -koteloon, musta - 20,90€

Tietenkin jos ei itse jaksa yhtään yrittää ja sitten maksaa 500€ siitä ilosta, että joku toinen tekee, niin ehdottomasti tuolta, jos on suomalainen yritys. Siellä saa joku hyvät rahat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Kärkipään cpu:lle(9900K/3900X) voi alkaa katsoa noita 150€:n aio-jäähyjä. Halvan kanssa maksat tarpeettoman hyvästä jäähdytyksestä sen sijaan, että ostaisit paljon nopeamman cpu:n.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Ei edellisen langan mitkään paketit kelvannut?
Silloin oli kyllä budjettikin täysin eri..
Onhan tuossa hinnassa ilmaa, mutta jos silmää miellyttää, niin osta pois.
oli kiinnostavia konepaketteja joo en ole mitään lukkoon lyönyt mitä tilaisin ja toi takomo tuli vastaan ja joo tonnin tällä hetkellä olisin valmis maksamaan mutta esim säästämällä ja vanhan koneen myymällä saisin jo tuon
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Arvostan kaikkien teijän apua mutta en ole mielestäni missäänkohtaa väyttänyt 2000 budjetiksi.... viikoksi töihin niin se voisi olla budjetti jo. Saanut paljon lisätietoa ja hyviä ajatuksia täältä!
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
~2000eurolla saa jo 9900k+rtx2080super,32gb ramia, huippu ilmajäähyn,platina tason virtalähteen, wifi emolevyn.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Vaihtaisin ainakin prossujäähyn Noctuan ilmajäähyyn, joka on samantehoinen + hiljaisempi. Sitten kanssa siitä säästöstä laittaisin kympin AIB-jäähyyn näyttiksessä, eli malliksi ottaisin powercolorin red devil mallin jossa kolme tuuletinta. Samoin Windowsin lisensin saa ostettua halvalla netistä, joten siinäkin tulisi 110€ säästöä jota voisi halutessaan laittaa näytönohjaimeen tai mihin haluaa.

Prossujäähy: Noctua NH-U12A -prosessorijäähdytin - 99,90€

Paremmalla coolerilla oleva näyttis: PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil OC -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 499,00€

Samoin vaihtaisin emolevyn johonkin vähän laadukkaampaan, esim:

Asus ROG Strix B450-F GAMING, ATX-emolevy - 129,90€

Winukan lisenssi vaikka eBaystä, asennustikun voi tehdä jollain koneella usb-tikulle valmiiksi.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Vaihtaisin ainakin prossujäähyn Noctuan ilmajäähyyn, joka on samantehoinen + hiljaisempi. Sitten kanssa siitä säästöstä laittaisin kympin AIB-jäähyyn näyttiksessä, eli malliksi ottaisin powercolorin red devil mallin jossa kolme tuuletinta. Samoin Windowsin lisensin saa ostettua halvalla netistä, joten siinäkin tulisi 110€ säästöä jota voisi halutessaan laittaa näytönohjaimeen tai mihin haluaa.

Prossujäähy: Noctua NH-U12A -prosessorijäähdytin - 99,90€

Paremmalla coolerilla oleva näyttis: PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil OC -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 499,00€

Samoin vaihtaisin emolevyn johonkin vähän laadukkaampaan, esim:

Asus ROG Strix B450-F GAMING, ATX-emolevy - 129,90€

Winukan lisenssi vaikka eBaystä, asennustikun voi tehdä jollain koneella usb-tikulle valmiiksi.
Jos itse kasaisin tarviiko toi emolevy minkä linkkasit bios päivityksiä eli itse pitäis asentaa windows, näyttiksen ajurit ja mitä muuta? Mielenkiintoa olisi itse ensimmäinen kone kasata niin tarviiko tohon muuta jos ebaysta windowsin ostan?
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Jos itse kasaisin tarviiko toi emolevy minkä linkkasit bios päivityksiä eli itse pitäis asentaa windows, näyttiksen ajurit ja mitä muuta? Mielenkiintoa olisi itse ensimmäinen kone kasata niin tarviiko tohon muuta jos ebaysta windowsin ostan?
Emossa on bios joka tukee 3000-sarjalaisia prossuja, toki voi varalta ottaa bios-päivityksen jimmsiltä jos haluaa mutta tuon pitäisi toimia ihan out of the box.

Mitään muuta et tarvi kuin winukan asennuksen (8gb usb-tikun, microsoftin sivuilta saa sille ohjelman jolla voit tehdä asennustikun) ja tarvittavat ajurit sisään koneeseen niin pitäisi olla valmis. Toki kyseinen kone kasataan ensin osista.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Vaihtaisin ainakin prossujäähyn Noctuan ilmajäähyyn, joka on samantehoinen + hiljaisempi. Sitten kanssa siitä säästöstä laittaisin kympin AIB-jäähyyn näyttiksessä, eli malliksi ottaisin powercolorin red devil mallin jossa kolme tuuletinta. Samoin Windowsin lisensin saa ostettua halvalla netistä, joten siinäkin tulisi 110€ säästöä jota voisi halutessaan laittaa näytönohjaimeen tai mihin haluaa.

Prossujäähy: Noctua NH-U12A -prosessorijäähdytin - 99,90€

Paremmalla coolerilla oleva näyttis: PowerColor Radeon RX 5700 XT Red Devil OC -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 499,00€

Samoin vaihtaisin emolevyn johonkin vähän laadukkaampaan, esim:

Asus ROG Strix B450-F GAMING, ATX-emolevy - 129,90€

Winukan lisenssi vaikka eBaystä, asennustikun voi tehdä jollain koneella usb-tikulle valmiiksi.
C3482911-6EA9-42F8-90B1-88C9DD7B790F.png

Kannattaisko toi bundle ottaa?

3D08F48C-9A6F-4CB8-8D26-436781677B4C.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 823
Onko tommosessa kokoonpanossa mitään järkeä? mitä muuttaisitte? Musta punainen kone pitäisi tulla, 3 vuotta ainakin pitäisi pelien hyvin pyöriä.
Aiottu/haluttu pelireso puuttuu - koska tekee villin eron joskos halutaan 1080 vai 1440 -moisella?
"3v pitäisi hyvin pyöriä" on toive-ajattelua jopa 500eur näytönohjaimella jos tarkkuutena 1440. 1080-resolla saattaa jopa onnistua, siis jos on valmis laskemaan yksityiskohtia mainitun 3v kuluessa? Jos resona 1440 niin ohjain menisi väistämättä vaihtoon 2-2.5v kuluttua, tai pelien yksityiskohtia joutuisi laskemaan Todella raskaalla kädellä tuon toivotun 3v aikana.
Ainoa liki pomminvarmasti myös 3v kuluttua edelleen käyttökelpoinen lienee 2080ti = 1200 eur :rofl:
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
44
Jakakaa ajatuksianne parhaasta pelikoneesta mitä 1400-1600€ saa.
Yksi kone mielessä jo mutta lopullista päätöstä en ole vielä tehnyt.

Mm haluaisin siihen...

-vesijäähy
-nzxt koppa
-punainen teema

Cs:go yleisin peli mitä pelaan.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 364
Jakakaa ajatuksianne parhaasta pelikoneesta mitä 1400-1600€ saa.
Yksi kone mielessä jo mutta lopullista päätöstä en ole vielä tehnyt.

Mm haluaisin siihen...

-vesijäähy
-nzxt koppa
-punainen teema

Cs:go yleisin peli mitä pelaan.
Voisiko nämä millään pitää yhdessä ketjussa?

Pelimyllyä?!
Pelikone!
Hox!
Yhteensä neljän enemmän tai vähemmän samaa aihepiiriä käsitelleen viestiketjun sisällöt on nyt yhdistetty. Ei montaa ketjua samalta käyttäjältä samasta aiheesta, kiitos. @Henkka_D voisi myös muokata otsikkoa hieman kuvaavammaksi, jos mahdollista. Sekin varmasti osaltaan helpottaa neuvojen saamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
Nyt kannattaa tosiaan miettiä, mitä haluaa. Ja tärkeimpänä, se budjetti voisi kerralla mennä kohdalleen.

Jos lähtee hankkimaan sokkona osia Black Fridaystä, niin ei hommasta tule yhtään mitään. Todennäköisesti ei saa koko settiä (emolevy-ssd-muistit-prosessori-näytönohjain) mistään liikkeestä ja noihin voi ostaa väärän emolevyn.

Suosittelen vahvasti, että ottaa jonkun valmiista ehdotuksista kokoamisella tai säästää rahaa opettelemalla itse kokoamaan. Sekä hankkii Windowsin jostain muualta kuin liikkeestä (esim. huuto.net) ja asentaa sen itse.

Lisäksi, ei nyt koskaan laiteta enemmän rahaa tuulettimiin kuin emolevyyn. Osta edes Corsairin AIO, jossa on halutut tuulettimet valmiina, jos on ihan ihan pakko.

Tämä ehdotus oli hyvä:
Pelikone!

..mutta sillä AIO:lla ei saa mitään näkyvää hyötyä, varsinkin, jos ei ole 500€ prosessoriin.. Tuommoinen punertava ilmajäähy on parempi vaihtoehto.

Tai sitten ostaa tällaisen:
SilentiumPC Fera 3 RGB HE1224 -prosessorijäähdytin - 37,90€

.. ja laittaa näitä koteloon:
SilentiumPC Stella HP RGB, 120mm PWM-laitetuuletin, musta/valkoinen - 13,90€
Isommalle määrälle tarvitsee adapterin, mutta @Baldrick ehdottamassa emossa on RGB-liitäntä, jolla nuo saa punaiseksi. Tai miksi väriksi vaan haluaa ja efektejä.

Semmoinen tasapainoinen kokonaisuus kuitenkin, nyt on heitetty satasia hukkaan johonkin vaan vesijäähykamaan vaikka mitään järkeä.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
Semmoinen tasapainoinen kokonaisuus kuitenkin, nyt on heitetty satasia hukkaan johonkin vaan vesijäähykamaan vaikka mitään järkeä.
Jep, saahan niitä rgb ilmajäähyjäkin ihan näyttäviä halvemmallakin. Samaa mieltä sun kanssa että hyvä setti oli tuossa ketjussa, ei ollut mitään turhaa AIO-jäähyä tai noctuaa, toki itse nyt laitoin noctuan jäähyn sinne lähinnä kun oli halppis AIO josta ei todellakaan ole sen kummempaa hyötyä kun high-end ilmajäähyistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 022
Jep, saahan niitä rgb ilmajäähyjäkin ihan näyttäviä halvemmallakin. Samaa mieltä sun kanssa että hyvä setti oli tuossa ketjussa, ei ollut mitään turhaa AIO-jäähyä tai noctuaa, toki itse nyt laitoin noctuan jäähyn sinne lähinnä kun oli halppis AIO josta ei todellakaan ole sen kummempaa hyötyä kun high-end ilmajäähyistä.
Noctuassa ei ole mitään muuta vikaa kuin ulkonäkö, mutta tuolla oli paketissa 85€ RGB-tuulettimet ja toisen valmistajan 125€ AIO.. Ei ole halpa enää tuolla hinnalla.

Nähtävästi taustalla on usko siitä, että AIO on ihmelaite, jolla prosessoria voi rajatta kellottaa ja se pitää prosessorin viileänä.

Todellisuudessa prosessoria voi kellottaa 0.2GHz ja se virransyötön alue kuumenee, kun siinä ei ole jäähdytystä. Tästä ilosta maksettiin sitten 200€+.. Lisäksi se raha säästettiin emolevystä, jonka virransyöttö sitten ei riitäkään kellotuksiin.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
304
mutta tuolla oli paketissa 85€ RGB-tuulettimet ja toisen valmistajan 125€ AIO
Tämä nimenomaan oli se ongelma, 80€ emolevy ei ole tehty kellotukseen, mutta tuossa paketissa oleva MSI:n emo omaa hyvän virransyötön, jolloin kelloja pystyy nostamaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 413
Viestejä
4 194 575
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom