Pelikone vuosiksi eteenpäin (näytönohjain valmiina).

Liittynyt
08.09.2022
Viestejä
3
Hei moi, pitkästä aikaa kyselyä tietokone paketin tekoon.
Budjetti olisi noin 1100€ emolle,ssd,kotelolle,ramille(16-32g),prossulle(5800x3d/7700x)
Power 850w ja näytönohjain olisi valmiina, 3090 jossa valmiina Alphacool Eiswolf 2 AIO. Eli näiden ympärille olisi tarkoitus rakentaa seuraavalle 10 vuodelle (suunnilleen) kone joka toimisi ilman isompia päivittämisiä.
Olen miettinyt prossuksi 5800x3d Toki jos am5 sarjan 7700x rakentaisi, niin silläkin varmaa ryskyttää tovin.. kotelon ja emon suhteen ennemmin atx, hyvä tuuletus, minien yms jännien juttujen kanssa ei jaksa alkaa säätämään, ja emossa saisi olla wifi valmiina. Prossulle haluaisi noctuan nhd15jos mahdollista. Ilmeisesti tuo näytönohjaimen jäähdytyksen letkut yms saattaa olla tiellä?, Ja toki jos nykyään parempaa löytyy halvemmalla niin mikäs siinä! Muistiksi vaikka tera ssdtä, jotain mahollisimman nopiaa,kestävää ja halvalla tietty. Ja jos mahdollista niin mahdollisuus lisätä vielä muistia myöhemmin, ainakin toinen tera.
Pitkä teksti, kiitos jos jaksoit lukea ja vielä vinkkiäkin antaa!!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 999
Jos noin pitkään on tarkoitus pitää konetta, AM5-alusta voisi olla parempi ratkaisu. Siihen kun todennäköisesti saa päivitettyä prossua muutaman vuoden päästä.

AM5 on kyllä tällä hetkellä ikävän kallis, ja jos päivitettävyyttä ei arvosta, Intelin Raptor Lake tarjoaa parempaa hinta/tehosuhdetta.
 
Liittynyt
08.09.2022
Viestejä
3
Jos noin pitkään on tarkoitus pitää konetta, AM5-alusta voisi olla parempi ratkaisu. Siihen kun todennäköisesti saa päivitettyä prossua muutaman vuoden päästä.

AM5 on kyllä tällä hetkellä ikävän kallis, ja jos päivitettävyyttä ei arvosta, Intelin Raptor Lake tarjoaa parempaa hinta/tehosuhdetta.
Hmm intelin mulla oli viimeksikin joten kai sekin kävisi. Prossut taitaa olla paljon enemmän virta syöppöjä, kai tuo 850 riittäisi?
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 999
Hmm intelin mulla oli viimeksikin joten kai sekin kävisi. Prossut taitaa olla paljon enemmän virta syöppöjä, kai tuo 850 riittäisi?
Pointti oli että sitten todennäköisesti joutuu tekemään hieman kompromissiä sen kanssa, että kuinka kauan pitää konetta. 10 vuotta samalla prossulla on aika kauan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 759
Hmm intelin mulla oli viimeksikin joten kai sekin kävisi. Prossut taitaa olla paljon enemmän virta syöppöjä, kai tuo 850 riittäisi?
Juu ei.. Intelin 12-sarjan kärkimalli on 125W TDP 241W max ja AMD:n 5800X3D 105W ja maxia ei ole ilmoitettu, mutta alle 200W.

3090 on 350W TDP ja 1000W kulutus pelkällä näytönohjaimella hetkellisesti on vielä speksien mukaista.

--

Lisäksi 10v samalla koneella tarkoittaisi, että olisit mennyt GTX 680:lla ja neliytimellä tähän asti vuodesta 2012.. Sillä ei tuoreita pelejä olisi pelattu tällä vuosikymmenellä kohtuullisesti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 320
Viestejä
4 334 829
Jäsenet
72 165
Uusin jäsen
toni.kangasluoma

Hinta.fi

Ylös Bottom