Pelikone reilulla tonnilla -- Ostettu

Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
42
Budjetti: Reilu tonni
Käyttöjärjestelmä ja kasaus: käyttis löytyy valmiina. Saatan olla laiska ja ostaa valmiiksi kasattuna
Kellotatko?: Hyvin todennäköisesti
Kotelon koko: mATX, ATX
Koneen käyttötarkoitus: kevyt/keskiraskas pelaaminen, omat koodiprojektit ym
Valmiina on jo: Näyttö, näppis, hiiri jne

upload_2019-5-6_23-17-0.png


Parannusehdotuksia?
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Älä yhdistä 2700X ja Rx570. Mieluummin 2600 ja sille kaveriksi RTX 2060 tai 1660ti. Voittaa peleissä leikiten 2700x ja rx570 yhdistelmän.

Vaihtaisin myös Samsungin levyn Crucialin MX500, koska halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
42
Älä yhdistä 2700X ja Rx570. Mieluummin 2600 ja sille kaveriksi RTX 2060 tai 1660ti. Voittaa peleissä leikiten 2700x ja rx570 yhdistelmän.

Vaihtaisin myös Samsungin levyn Crucialin MX500, koska halvempi.
2700X:n ajattelin pitää (tulee puuhastetlua säikeiden/säikeistyksen kanssa, joten lisäsäikeistä on hyötyä).
Pitää sulatella budjetin venyttämistä parempaan näyttikseen.

Ton B450-F virransyöttö on vissiin tyritty totaalisesti, joku muu emo sen tilalle.

Testissä AMD B450 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi

Msi B450 Gaming Pro Carbon on samaa hintaluokkaa melko vastaavilla ominaisuuksilla, mutta paremmalla virransyötöllä.

Edit
Ostamalla WD Bluen Samsungin Evon tilalle säästää pari kymppiä
Hyvä huomio! Olin hieman yllättynyt miten huonosti toteutettu virransyöttö noista löytyy..
Koneelle olen suunnitellut pitää elinikää, niin pitänee panostaa kunnolliseen emolevyyn.

Olen ymmärtänyt, että MLC on hieman parempi kuin SLC.

Hyvä vinkki, muistit päivitetty.

Päivitetty kokoonpano:

upload_2019-5-7_12-27-11.png
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 024
Ton B450-F virransyöttö on vissiin tyritty totaalisesti, joku muu emo sen tilalle.

Testissä AMD B450 -emolevyt (ASRock, Asus, Gigabyte & MSI) - io-tech.fi

Msi B450 Gaming Pro Carbon on samaa hintaluokkaa melko vastaavilla ominaisuuksilla, mutta paremmalla virransyötöllä.

Edit
Ostamalla WD Bluen Samsungin Evon tilalle säästää pari kymppiä
Juu tuo emo riittää korkeintaan kellottamattomalela 6 ytimiselle 2700X sen kanssa tietää riskejä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 362
2700X:n ajattelin pitää (tulee puuhastetlua säikeiden/säikeistyksen kanssa, joten lisäsäikeistä on hyötyä).
Pitää sulatella budjetin venyttämistä parempaan näyttikseen.



Hyvä huomio! Olin hieman yllättynyt miten huonosti toteutettu virransyöttö noista löytyy..
Koneelle olen suunnitellut pitää elinikää, niin pitänee panostaa kunnolliseen emolevyyn.

Olen ymmärtänyt, että MLC on hieman parempi kuin SLC.



Hyvä vinkki, muistit päivitetty.

Päivitetty kokoonpano:

Ottaisin ennemmin X470 Taichi emon, tarjoaa samat tai jopa paremmat ominaisuudet kuin Asuksen vastaavat 50€ halvemmalla.
ASRock X470 Taichi, ATX-emolevy - 259,00€
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 362
~260 € emolevystä on vaan aika paljon jos koko koneen budjetti on "reilu tonni"
Tuossa Sumpin listassa oli jo yli 300€ Crosshair Hero ja näemmä budjettiakin korotettu kun päivitetyn listan loppusummakin on 1374,40€.
Itse vaihtaisin tuosta setistä vielä kotelon johonkin parempaan, tuo Focus G on aika rimpula ja tolla budjetilla kannattaisi hankkia parempi koppa, esim. Fractal Designin tai Phanteksin mallistosta.
@Sumppi_
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
42
Tuossa Sumpin listassa oli jo yli 300€ Crosshair Hero ja näemmä budjettiakin korotettu kun päivitetyn listan loppusummakin on 1374,40€.
Itse vaihtaisin tuosta setistä vielä kotelon johonkin parempaan, tuo Focus G on aika rimpula ja tolla budjetilla kannattaisi hankkia parempi koppa, esim. Fractal Designin tai Phanteksin mallistosta.
@Sumppi_
Hyvä huomio, kiitos!

Budjettia tosiaan piti ruuvata hieman ylöspäin. Samalla otin hieman tehokkaamman näyttiksen:
upload_2019-5-7_14-8-20.png
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Hyvä huomio, kiitos!

Budjettia tosiaan piti ruuvata hieman ylöspäin. Samalla otin hieman tehokkaamman näyttiksen:
Etkö ottaisi mieluummin gtx 1660ti, rtx 2060 tai @locitus ehdottama vega, jotka voittaa tuon RX590. Sitten vielä, että ~300€ emolevyyn on kyllä paljon. Kannattaa harkita vielä ja puntaroida saatua hyötyä.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Amd emoihin kannattaa sijoittaa koska kestävät ajan hammasta huomattavasti paremmin kuin intelin. Tuohon voi sitten aikanaan ostaa 6000 sarjalaisen, jos joka zen:ssä tulee olemaan 2 mallia.
Edit: Niin joo nehän varmaan skippaa 4000 niin 7000. Eiku hetkinen mikä se pelottava luku oli?
Mutta joku kertokaa ne konkreettiset hyödyt pois lukien hyvä virransyöttö. On aika vaikea uskoa, että hyvän virransyötön saa vasta ~300€:n hintaluokassa. AP:lla tuskin on myöskään tarkoituksenaan mikään extreme-ylikellotus?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 362
Hyvä huomio, kiitos!

Budjettia tosiaan piti ruuvata hieman ylöspäin. Samalla otin hieman tehokkaamman näyttiksen:
Vaihda samalla toi ylihintainen Crosshair emo tuohon X470 Taichiin, samat ellei paremmat ominaisuudet 50€ edukkaammin. VRM on yksi parhaista tuossa Taichissa, riittää kovempaankin ylikellotteluun ja on muutenkin IMO paras emolevy tuossa hintaluokassa ja kalliimmistakin. Muutaman kyseisen emolevyn olen asennellut ja ei ole mitään negatiivista sanottavaa.
Emosta säästetyillä rahoilla sitten Rx590 kannattaa myös vaihtaa Vega 56, joka paljon tehokkaampi. :tup:
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Olen ymmärtänyt, että MLC on hieman parempi kuin SLC.
Yhden bitin soluun tallentava Single Level Cell Flash on se kaikkein nopein ja luotettavin Flash muisti.

Ja Samsungin markkinointi kusettaa kutsumalla TLC:tä sillä 3bit MLC PR BS nimellä.
Eli brändiextra vain pois.
Western Digital 500GB WD Blue 3D SSD -levy, 2.5", SATA III, 560/530 MB/s - 72,90€


Ja kellottelut kannattaa kyllä unohtaa nykyisillä GloFon tekemillä Ryzeneilla.
Johtuen alunperin Samsungin kännykkäprossuille suunnittelemasta valmistusprosessista ne eivät käytännössä ylikellotu mihinkään ja saat vain huoneesi kuumemmaksi kesällä.

Inteleitäkin modernimmalla TSMC:n linjalla tehtävät Zen2:t tuovat paljon paremmin lisätehoa ilman huoneen lisäkuumennusta.
CES:ssä AMD demosi engineering samplella 9900K:ta vastaavaa laskentatehoa ~50W alemmalla koneen tehonkulutuksella.
Sen takia en oikein itse maksaisi tällä hetkellä 2700X:n hintaa.
Siihen 300+ hintaluokkaan kun tulenee tuota 9900K:ta vastannutta puolet isommalla ydinmäärällä oleva malli.
Mallistin julkaisu tapahtunee kuun lopun Computexissa.


Ja tässäkin olisi vahva pykälän huippua jäljessä oleva modernin rakenteen virransyöttö emolla:
Asus ROG STRIX X470-F GAMING, ATX-emolevy + AMD Ryzen 7 2700X -prosessori (Bundletarjous!) - 549,00€
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
42
Yhden bitin soluun tallentava Single Level Cell Flash on se kaikkein nopein ja luotettavin Flash muisti.

Ja Samsungin markkinointi kusettaa kutsumalla TLC:tä sillä 3bit MLC PR BS nimellä.
Eli brändiextra vain pois.
Western Digital 500GB WD Blue 3D SSD -levy, 2.5", SATA III, 560/530 MB/s - 72,90€


Ja kellottelut kannattaa kyllä unohtaa nykyisillä GloFon tekemillä Ryzeneilla.
Johtuen alunperin Samsungin kännykkäprossuille suunnittelemasta valmistusprosessista ne eivät käytännössä ylikellotu mihinkään ja saat vain huoneesi kuumemmaksi kesällä.

Inteleitäkin modernimmalla TSMC:n linjalla tehtävät Zen2:t tuovat paljon paremmin lisätehoa ilman huoneen lisäkuumennusta.
CES:ssä AMD demosi engineering samplella 9900K:ta vastaavaa laskentatehoa ~50W alemmalla koneen tehonkulutuksella.
Sen takia en oikein itse maksaisi tällä hetkellä 2700X:n hintaa.
Siihen 300+ hintaluokkaan kun tulenee tuota 9900K:ta vastannutta puolet isommalla ydinmäärällä oleva malli.
Mallistin julkaisu tapahtunee kuun lopun Computexissa.


Ja tässäkin olisi vahva pykälän huippua jäljessä oleva modernin rakenteen virransyöttö emolla:
Asus ROG STRIX X470-F GAMING, ATX-emolevy + AMD Ryzen 7 2700X -prosessori (Bundletarjous!) - 549,00€
Kiitos selvennyksestä, meni näemmä termit sekaisin.
Ihan periaatteesta aion ainakin yrittää kellottamista :)

Kone tilattu, kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Budjetti vähän venyi, mutta tulipahan vältettyä ne sudenkuopat.
Lopussa kotelo vielä vaihtui isompaan Define R6:een.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 339
Viestejä
4 330 544
Jäsenet
72 200
Uusin jäsen
farhad.void

Hinta.fi

Ylös Bottom