• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Pelikone+näyttö, 3000€ budjetti

Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20
Ajatuksena olisi kasata kokonaan uusi pelikone. Budjetti on tiukka 3000€ ja siihen pitäisi saada mahtumaan myös 4k näyttö.

Mitä muutoksia arvon raati tekisitte oheiseen kokoonpanoon? Tuota poweria mietin itse, että astuuko tuossa johonkin miinaan, vai miten musta tuntuu että tuo on aika edullinen?

7600x ei varmasti paras kaveri tuolle näyttikselle, mutta tuolla varmaan pärjää alkuun ja voisi päivittää joskus tulevaisuudessa, jos siltä tuntuu.

Mulla periaatteessa olisi yksi M.2 levy käytettävissä jonka tuohon voisi laittaa ja näin säästellä tuo rahan vaikka parempaan prosessoriin, mutta silloin ei varmaankaan voi hyödyntää ilmaista kasausta. Itsekkin voin kyllä kasailla, mutta mielelläni toki otan valmiiksi senkin, jos mahdollista.

 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Vaihda muistit näihin


ja ssd tähän

Mulla periaatteessa olisi yksi M.2 levy käytettävissä jonka tuohon voisi laittaa ja näin säästellä tuo rahan vaikka parempaan prosessoriin, mutta silloin ei varmaankaan voi hyödyntää ilmaista kasausta.
Kyllä voit hyödyntää ilmaista kasausta. Lisäät itse sen ssd jälkikäteen
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20
Vaihda muistit näihin


ja ssd tähän


Kyllä voit hyödyntää ilmaista kasausta. Lisäät itse sen ssd jälkikäteen
Kiitos ehdotuksista. Muistit tosiaan voisi vaihtaa nopeampiin. Menee vielä budjettiinkin.

Oliko tuosta powerista mitään hajua?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Oliko tuosta powerista mitään hajua?
tuo on ihan laatupoveri ja hyvän hintainen. Oikein hyvä valinta.
Jos haluaa säästää niin tämä on myös hyvä ja laadukas virtalähde



Prossujäähystä sen verran että tuo ak620 on ylimitoitettu tuolle prossulle, mutta jos meinaa päivittää prossua niin ei tuo mikään huono valinta ole ja onpahan pelivaraa jäähdytyksen suhteen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20
Prossujäähystä sen verran että tuo ak620 on ylimitoitettu tuolle prossulle, mutta jos meinaa päivittää prossua niin ei tuo mikään huono valinta ole ja onpahan pelivaraa jäähdytyksen suhteen.
Jep, tämä oli vähän taka-ajatuksena tuon valinnalle. Eli jos tulee päivitettyä prosessori, niin ei tarvitsisi kun lämpötahnat vaihtaa ja jos taas ei päivitäkkään, niin ompahan kunnon jäähy ainakin.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20
Vaihtamalla radeoniin säästää satkun

Tätä pyörittelin kyllä pitkään ja luulen päätyneeni nyt kuitenkin vihreään leiriin. Käsitykseni mukaan toi rtx on jonkin verran viileämpi ja sitä kautta hiljaisempi kortti. Radeoni imaisee kaiketi vähän enemmän virtaakin, joten pitäisikö poweri päivittää tuossa tapauksessa 1000w?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Tätä pyörittelin kyllä pitkään ja luulen päätyneeni nyt kuitenkin vihreään leiriin. Käsitykseni mukaan toi rtx on jonkin verran viileämpi ja sitä kautta hiljaisempi kortti. Radeoni imaisee kaiketi vähän enemmän virtaakin, joten pitäisikö poweri päivittää tuossa tapauksessa 1000w?
Juu radeon vie vähän enemmän virtaa, mutta lähtökohtaisesti ei tarvii vaihtaa virtalähdettä. Amd suosittelee 750w virtalähdettä tolle näytönohjaimelle.

Lisäsin edelliseen viestiin kuvan miten nuo vertautuu toisiinsa. Katso onko siellä jotain pelejä, joita pelaat ja kumpi sopii paremmin.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20
Juu radeon vie vähän enemmän virtaa, mutta lähtökohtaisesti ei tarvii vaihtaa virtalähdettä. Amd suosittelee 750w virtalähdettä tolle näytönohjaimelle.

Lisäsin edelliseen viestiin kuvan miten nuo vertautuu toisiinsa. Katso onko siellä jotain pelejä, joita pelaat ja kumpi sopii paremmin.
Aika laajalla skaalalla tulee pelattua uudempia ja myös vähän vanhempia pelejä, eli osuu aikalailla molempiin leireihin.

Sellaisen kysyn vielä, että jos nyt kuitenkin päätyisin tuohon Radeoniin, niin käyttäisitkö säästyvän satasen esim prossun päivittämiseen? Tuohon varmaankin sais mahtumaan jo ryzen 7700 budjettiin.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
110

Tuon saa muuten vielä 100€ halvemmalla proshopista tarjouksesta, jos siis onnistuu näytönohjaimen kiinnitys itse.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20

Tuon saa muuten vielä 100€ halvemmalla proshopista tarjouksesta, jos siis onnistuu näytönohjaimen kiinnitys itse.
Kiitos vinkistä. Onnistuu kyllä itseltäkin. Laiskuuttani vaan ajattelin hyödyntää tuon datatronicin kasaus tarjouksen. Tokihan satasen säästöllä alkaa houkuttelemaan myös itse kasaaminen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Itse varmaan veyttäisin budjettia ja yrittäisin saada 6.4 ostettua 7800x3d:n n. 510 € kun jo 200 € säästää ottamalla proshopista näytönohjaimen.

ja jos itse kasaa, niin sieltä proshopista voi ostaa myös muistit. C30 muistit saa samalla hinnalla.

 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
20
Itse varmaan veyttäisin budjettia ja yrittäisin saada 6.4 ostettua 7800x3d:n n. 510 € kun jo 200 € säästää ottamalla proshopista näytönohjaimen.

ja jos itse kasaa, niin sieltä proshopista voi ostaa myös muistit. C30 muistit saa samalla hinnalla.

Kiitos vinkeistä.

Mikään tulipalo kiire tässä ei ole, sormet vaan syyhyään painamaan osta -nappia :) Ehkä fiksuinta on kuitenkin malttaa odotella tuo 7800x3d julkaisu ja tehdä päätös vasta sen jälkeen.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Kiitos vinkeistä.

Mikään tulipalo kiire tässä ei ole, sormet vaan syyhyään painamaan osta -nappia :) Ehkä fiksuinta on kuitenkin malttaa odotella tuo 7800x3d julkaisu ja tehdä päätös vasta sen jälkeen.
Osta toi näytönohjain ja muistit nyt ja loput osat myöhemmin. Datatronicilla riittää tavaraa, mutta proshopissa tarjoukset päättyy pian (31.3. Ja 2.4.).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom