Pelikone (n.2000€), jäähdytys?

Liittynyt
27.10.2022
Viestejä
2
Ihan muita Black Friday -tarjouksia selatessani niinhän siinä pääsi käymään, että koneen päivittäminen alkoi tuntua ajankohtaiselta (vanha sotaratsu i5-4670k-prossulla n. vuodelta 2015 "alla" vielä tällä hetkellä).

Koitin hyödyntää olemassa olevia ketjuja, mutta päätin avata uuden, kun koneen säilytyspaikka on (pakottavista syistä) hieman ehkä poikkeava eli kone tulisi osana tv-tasoa toimivan Ikea Bestå -kaapin sisään, (60X60X40) kaappi on irti seinästä jonkin verran ja siitä on taustalevy poistettu eli ilma kyllä kiertää jonkin verran, mutta ei nyt ihan optimaalisesti. Toki raskaimpia pelejä pelatesssa kaapin voi pitää auki, mutta en jaksaisi sitä ainakaan muussa käytössä jatkuvasti availla. Tämä oletettavasti voi hieman rajoittaa komponenttien valintaa, eli ehkä kaikkein lämpimimpänä käyviä osia ei välttämättä kannata koneeseen sisällyttää(?).

Pelikäyttö olisi lähinnä 1440p (ehkä hieman myös 4K) ja näytönohjaimeksi olin ajatellut nVidian 3080-sarjaa.
Parhaat BF-tarjoukset tulivat ja menivät, mutta jotain alla olevan tyylistä olen nyt tässä katsellut:


Tietämys sopivista osista ja yleisestä tekniikan tilanteesta on taas ajan saatossa karissut, enkä jaksaisi itse kasatakaan eli yhdestä paikasta ostaminen houkuttelee (toki esim. toisen SDDn lisääminen myöhemmin onnistuu). Ja tosisssaan, mielipide sopivasta jäähdytyksen tasosta kiinnostaa myös.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 833
Ihan muita Black Friday -tarjouksia selatessani niinhän siinä pääsi käymään, että koneen päivittäminen alkoi tuntua ajankohtaiselta (vanha sotaratsu i5-4670k-prossulla n. vuodelta 2015 "alla" vielä tällä hetkellä).

Koitin hyödyntää olemassa olevia ketjuja, mutta päätin avata uuden, kun koneen säilytyspaikka on (pakottavista syistä) hieman ehkä poikkeava eli kone tulisi osana tv-tasoa toimivan Ikea Bestå -kaapin sisään, (60X60X40) kaappi on irti seinästä jonkin verran ja siitä on taustalevy poistettu eli ilma kyllä kiertää jonkin verran, mutta ei nyt ihan optimaalisesti. Toki raskaimpia pelejä pelatesssa kaapin voi pitää auki, mutta en jaksaisi sitä ainakaan muussa käytössä jatkuvasti availla. Tämä oletettavasti voi hieman rajoittaa komponenttien valintaa, eli ehkä kaikkein lämpimpänä käyviä osia ei välttämättä kannata koneeseen sisällyttää(?).

Pelikäyttö olisi lähinnä 1440p (ehkä hieman myös 4K) ja näytönohjaimeksi olin ajatellut nVidian 3080-sarjaa.
Parhaat BF-tarjoukset tulivat ja menivät, mutta jotain alla olevan tyylistä olen nyt tässä katsellut:


Tietämys sopivista osista ja yleisestä tekniikan tilanteesta on taas ajan saatossa karissut, enkä jaksaisi itse kasatakaan eli yhdestä paikasta ostaminen houkuttelee (toki esim. toisen SDDn lisääminen myöhemmin onnistuu). Ja tosisssaan, mielipide sopivasta jäähdytyksen tasosta kiinnostaa myös.
Osat näyttää ihan hyviltä. Itse ottaisin 6800xt:n niin säästää melkein 150 €. Tehot ovat käytännössä identtiset. Ainoastaan säteenseuranta on karkeasti puolet heikompaa



Koodilla Iotech-kasaus saat ilmaisen kasauksen. Käyttiksen joudut itse asentaa ja lisenssejähän saa halvalla esim huuto.netistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 294
Viestejä
4 333 749
Jäsenet
72 161
Uusin jäsen
elis.rissanen

Hinta.fi

Ylös Bottom