Pelikone max 1500e 1080p

Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
6
Tausta
Tässä olen alkanut miettimään uuden koneen ostoa ja ensi kertaa kokoamassa kokoonpanoa itse. Tässä olen yrittänyt lueskella mitähän sitä koneessa täytyisi olla ja mikä olisi mahdollisesti järkevää. Aiempi kone on paketti kone useamman vuoden takaa ja eihän se enää tunnu riittäävän.

Tarve
Lähinnä tulee pelattu ajo simulaattoreita ja tällä hetkellä 1080P 144hz näytöllä. Esimerkiksi Assetto Corsa competizione ei toimi nykyisellä koneella ja sitä olisi tarkoitus päästä ajamaan. Haluan jättää koneesseen mahdollisuuden päivityksiin, koska en tiedä mihin pelien vaatimus tässä meneekään. Myös triplat ja suurempi resoluutio voi olla joskus tulevaisuudessa hankinnassa, mutta ei vielä pariin vuoteen (ei olisi edes tilaa vielä näille).

Budjetti
Kun pyörittelin vaihtoehtoja niin päädyin siihen, että kyllä alle 1500e haluaisin selvitä. Jos löytyy jotain perusteltuja syitä mennä tään yli, niin voin harkita.

Tällaisen paketin sain kasaan itse pähkäilemällä. On paljon mahdollista, että koneesta jopa puutuu jotain, joku on ali mitoitettua tai ylimitoitettua. Kun en viitsisi ihan näin ummikkona tilata, niin toivoisin kommentteja, ohjeita, vaihtoehtoja mitenkä nyt olen onnistunut.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 908
Kyllä tuo on AM5 alustalle aikalailla optimi tuohon hintakategoriaan.

Koodilla iotech-kasaus saat hinnasta vielä 32,50€ pois.

Tuohon budjettiin pelitehoa am5 alustalla saisi lisää pudottamalla:

Ja laittamalla ite näyttiksen Proshopin tarjouksesta:

Hinta nousisi hieman päälle 1500€ ja prossua voisi sitten joskus tulevaisuudessa päivittää jos niin haluaa, Näyttiksen vaihdosta tehokkaampaan on isompi hyöty kuin prossun tason pudotus pelikyvyssä.

Tuosta emosta on täällä ja redditissäkin tullut muutamia vinkuvia yksilöitä vastaan tosin :(

Edit: 1510€ noiden muutosten jälkeen
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
6
Tuo näytönohjain voisi kyllä olla hyvä ajatus.

Emo vinkuva? Mikähän siihen voisi olla kannattavampi vaihtoehto vai meneekö sitten jo reilummin kalliimmaksi?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 908
Tuossa pari peräkkäistä viestiä ostajilta, toki luultavasti paljon myity malli joten ehkäpä vain yksilövikoja ja ainakin periaatteessa moinen epänormaali käytös kuuluisi takuuseen. Ikävä rumba vain jos osuu kohdalle.
Edit: Hieman alempana oli kolmaskin vinkuva :(

Msi:n mallistosta wifillinen pykälää ylempää hinnastosta kustantaa sen noin 30€ lisää:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 318
Viestejä
4 214 649
Jäsenet
71 038
Uusin jäsen
nyks

Hinta.fi

Ylös Bottom