Mielenkiintoinen havainto i7-2600k 4.5Ghz + 1080ti kokoonpanolla.
Päätin lähtee pelaamaan Rice of Tomb raideria ja yllättäen onkin ihan komiaa meininkiä.
No hankkisin myös aiemman 2013 Tomb raiderin ja 1440p kaikki asetukset tappiin tietty.
Ulllatuksena ei sateisessa metikössä pysynytkään tasainen 60fps ,vaan tippu tiettyyn suuntaan katottuna 46ps about. CPU rasitus pieni ,mut GPU 100%. Yllätti kyllä.
Pienen testailun jälkeen yllättäen Nvidian control panelin texture filtering quality asetus vaikutti min 15fps (45-48--> tasainen 60fps. (high quality vs quality)
Pidän sitä normisti High qualitynä vanhasta tottumuksesta ja vaihdoin sen default qualityyn.
En ole kyllä muissa peleissä tommosta radikaalia eroa huomannut. Mitään eroa ei graffoissa ollut huomattavissa. Tiedän ,että AMD:llä on vastaavat asetukset ajureissa.
En jaksa kaikkia pelejä testata ,mutta benchmarkeissa voi näköjään olla valtava ero tässä tapauksessa ainakin.
Onko vieläkin perinteiset 9700pro/nvidia 5800 optimoinnit jotenkin olemassa? Niin näkyviä ne ei kyllä ole kuin vanhoina "sotien aikoina" ,kun nvidia vie nyt pahasti.
Ja Salattu tieto sekin vissiin on ,et kun 3dMarkista haetaan niitä viimeisiä pisteitä ,ni Control panelista kaikki High performancelle ,kai se vanha juttu vieläkin toimii
Päätin lähtee pelaamaan Rice of Tomb raideria ja yllättäen onkin ihan komiaa meininkiä.
No hankkisin myös aiemman 2013 Tomb raiderin ja 1440p kaikki asetukset tappiin tietty.
Ulllatuksena ei sateisessa metikössä pysynytkään tasainen 60fps ,vaan tippu tiettyyn suuntaan katottuna 46ps about. CPU rasitus pieni ,mut GPU 100%. Yllätti kyllä.
Pienen testailun jälkeen yllättäen Nvidian control panelin texture filtering quality asetus vaikutti min 15fps (45-48--> tasainen 60fps. (high quality vs quality)
Pidän sitä normisti High qualitynä vanhasta tottumuksesta ja vaihdoin sen default qualityyn.
En ole kyllä muissa peleissä tommosta radikaalia eroa huomannut. Mitään eroa ei graffoissa ollut huomattavissa. Tiedän ,että AMD:llä on vastaavat asetukset ajureissa.
En jaksa kaikkia pelejä testata ,mutta benchmarkeissa voi näköjään olla valtava ero tässä tapauksessa ainakin.
Onko vieläkin perinteiset 9700pro/nvidia 5800 optimoinnit jotenkin olemassa? Niin näkyviä ne ei kyllä ole kuin vanhoina "sotien aikoina" ,kun nvidia vie nyt pahasti.
Ja Salattu tieto sekin vissiin on ,et kun 3dMarkista haetaan niitä viimeisiä pisteitä ,ni Control panelista kaikki High performancelle ,kai se vanha juttu vieläkin toimii