- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 5 745
Ihan mielenkiinnosta piti pistää tämmönen aihe tulille. Keräileekö täällä kukaan pelien saavutuksia, gamerscoreja, rankingeja moninpeleissä tms. aineettomia selän taputuksia?
Tuleeko tehtyä paljon 100% suorituksia? Miksi keräilette saavutuksia, jos keräilette ja onko niiden keräilyssä jotain logiikkaa esim. kaikista kaikki / hyvistä peleistä kaikki / helpoista peleistä kaikki / vain mielenkiintoiset saavutukset tms. Tuleeko esimerkiksi pelattua epämielekästä moninpeliä vain sen muutaman moninpelisaavutuksen tähden, että saa tyydyttävän 100% ruutuun. Jauhatko ARPG:tä, MMORPGtä CoDia tuhansia tunteja vaan, että voit sanoa olevas ykkönen jossain listalla tai Fragraten yli 2.
En sen tarkemmin aihetta rajaile, saa vaikka valittaa näistä keinotekoisista seläntaputuksista, jos tuntuu että se on ainoa mitä niistä irtoaa mielen päälle.
Sitte vaa adjektiiveilla kuvaileen mielenkiintosia tai turhauttavia achievement kokemuksia, jos sellasia on jäänyt mieleen. esim. vaikein, hauskin, turhin, työläin etc. Kaduttaako joku rankin tai achin jahtaamiseen käytetty aika jälkikäteen?
Tuleeko tehtyä paljon 100% suorituksia? Miksi keräilette saavutuksia, jos keräilette ja onko niiden keräilyssä jotain logiikkaa esim. kaikista kaikki / hyvistä peleistä kaikki / helpoista peleistä kaikki / vain mielenkiintoiset saavutukset tms. Tuleeko esimerkiksi pelattua epämielekästä moninpeliä vain sen muutaman moninpelisaavutuksen tähden, että saa tyydyttävän 100% ruutuun. Jauhatko ARPG:tä, MMORPGtä CoDia tuhansia tunteja vaan, että voit sanoa olevas ykkönen jossain listalla tai Fragraten yli 2.
En sen tarkemmin aihetta rajaile, saa vaikka valittaa näistä keinotekoisista seläntaputuksista, jos tuntuu että se on ainoa mitä niistä irtoaa mielen päälle.
Sitte vaa adjektiiveilla kuvaileen mielenkiintosia tai turhauttavia achievement kokemuksia, jos sellasia on jäänyt mieleen. esim. vaikein, hauskin, turhin, työläin etc. Kaduttaako joku rankin tai achin jahtaamiseen käytetty aika jälkikäteen?
Ihtellä vähän epälooginen tämä saavutusten keräily. Steamissa n. 240 läpipelattua peliä. Niistä noin 1/10 on 100% achievements. Keskimääräinen saavutusmäärä on kuitenkin suht korkea 58% mihin ehkä osaltaan vaikuttaa se, että pelaan suurimman osan käynnistämistäni peleistä läpi. Ei ne saavutukset varsinaisesti esiin pompatessaan tuota mitää mielihyvää ellei sitä sit erikseen oo lähtenyt tavoittelemaan. Moninpelejä en juuri enää pelaa nii rankit ja fragratet on historiaa omalta osalta.
Yleensä tavoittelen saavutusten keräilyä pelailun ohessa, mutta nykyään vältän erilaisten ohjeiden tai ulkopuolisten apujen seuraamista ekalla pelikerralla. Usein sitä lähtee hakemaan viimeisiä saavutuksia siinä vaihessa, jos pelin läpäistyä on vaikka joku +75% saavutuksista tehty ja loput vaikuttaa suht yksinkertaisilta tai hauskoilta toteuttaa. Toisaalta jos saavutus vaatii älyttömästi grindailua tai jonku supervaikean asian suorittamista nii jää usein tekemättä. Jos peli just ja just on easylla menny läpi, nii en mitää viis pykälää vaikeampaa lähe etes yrittään.
Olen kyl huomannut, että joissaki peleissä saavutukset paljolti ohjailee sitä pelaamista. Esim. Alien Isolation, Deus Ex HR ja Dishonored kaikki menty läpi ilman tappamista. Half-life 2 ep 1 tuli tehtyä One Free Bullet ja olihan se vähän mielenkiintosempi pelikerta. Tonttu on kulettamatta avaruuteen vielä Episodi kakkosessa. Tuskin olisi tullut tehtyä niin tyylipuhtaasti näitä tai edes yritettyä mitää tommosta, jos saavutuksia ei olisi ollut. Nämä on ehkä myös olleet niitä mielekkäimpiä saavutuksia, koska ovat pakottaneet pelaamaan tietyllä tavalla peliä.
Hotline Miamia tuli pelattua varmaa tuplasti pelin läpäisyn jälkee iha vaa saavutuksia ja tähtösiä keräillen. Sama juttu surgeon simulatorin kohalta, tuli yritettyä acheja ja saavutettua 100% ennen lisäriä, pelitunteja uppos nelinkertanen määrä läpipeluun jälkeen. Just Cause 2 oli myös yks semmonen peli, että tavallaan halus vaan pelata sitä, nii saavutukset oli sit se keino pitkittää peliä.
Eniten jäänee acheja suorittamatta varmaan sen takia, että ei tuu moninpeleihin/co-oppeihin enää juuri koskettua, joten jää sit siltä osin suorittamatta kaikki. Joskus tämä myös sit vaikuttaa siihen, ettei jaksa niitä yksinpelin vaativampiakaa lähtä yrittään ku silti lopputulemana on se 67% tms. Toisaalta erilaiset pitkäkestoiset grindaukset jää myös väliin, esim. Alien isolationin 100 kuolemaa tyyppiset, jotka vaatii lähinnä save-load rumbaa.
Ehkä työläin tekemäni achievement oli 'Trying Anything Once'
104 erilaisen ajoneuvon ajaminen Just Cause 2:ssa. Tuotti sanoinkuvaamattomasti vaikeuksia löytää ne muutama viimeinen.
Typerin tekemäni saavutus kenties 'Storyteller' Batman: Arkham Cityssä. Tämä siis vaati kyseisen hahmon luona vierailua 12 kertaa niin, että tietokoneen päiväys oli joka kerta jokin tietty seinällä näkynyt päivämäärä.
Yleensä tavoittelen saavutusten keräilyä pelailun ohessa, mutta nykyään vältän erilaisten ohjeiden tai ulkopuolisten apujen seuraamista ekalla pelikerralla. Usein sitä lähtee hakemaan viimeisiä saavutuksia siinä vaihessa, jos pelin läpäistyä on vaikka joku +75% saavutuksista tehty ja loput vaikuttaa suht yksinkertaisilta tai hauskoilta toteuttaa. Toisaalta jos saavutus vaatii älyttömästi grindailua tai jonku supervaikean asian suorittamista nii jää usein tekemättä. Jos peli just ja just on easylla menny läpi, nii en mitää viis pykälää vaikeampaa lähe etes yrittään.
Olen kyl huomannut, että joissaki peleissä saavutukset paljolti ohjailee sitä pelaamista. Esim. Alien Isolation, Deus Ex HR ja Dishonored kaikki menty läpi ilman tappamista. Half-life 2 ep 1 tuli tehtyä One Free Bullet ja olihan se vähän mielenkiintosempi pelikerta. Tonttu on kulettamatta avaruuteen vielä Episodi kakkosessa. Tuskin olisi tullut tehtyä niin tyylipuhtaasti näitä tai edes yritettyä mitää tommosta, jos saavutuksia ei olisi ollut. Nämä on ehkä myös olleet niitä mielekkäimpiä saavutuksia, koska ovat pakottaneet pelaamaan tietyllä tavalla peliä.
Hotline Miamia tuli pelattua varmaa tuplasti pelin läpäisyn jälkee iha vaa saavutuksia ja tähtösiä keräillen. Sama juttu surgeon simulatorin kohalta, tuli yritettyä acheja ja saavutettua 100% ennen lisäriä, pelitunteja uppos nelinkertanen määrä läpipeluun jälkeen. Just Cause 2 oli myös yks semmonen peli, että tavallaan halus vaan pelata sitä, nii saavutukset oli sit se keino pitkittää peliä.
Eniten jäänee acheja suorittamatta varmaan sen takia, että ei tuu moninpeleihin/co-oppeihin enää juuri koskettua, joten jää sit siltä osin suorittamatta kaikki. Joskus tämä myös sit vaikuttaa siihen, ettei jaksa niitä yksinpelin vaativampiakaa lähtä yrittään ku silti lopputulemana on se 67% tms. Toisaalta erilaiset pitkäkestoiset grindaukset jää myös väliin, esim. Alien isolationin 100 kuolemaa tyyppiset, jotka vaatii lähinnä save-load rumbaa.
Ehkä työläin tekemäni achievement oli 'Trying Anything Once'
104 erilaisen ajoneuvon ajaminen Just Cause 2:ssa. Tuotti sanoinkuvaamattomasti vaikeuksia löytää ne muutama viimeinen.
Typerin tekemäni saavutus kenties 'Storyteller' Batman: Arkham Cityssä. Tämä siis vaati kyseisen hahmon luona vierailua 12 kertaa niin, että tietokoneen päiväys oli joka kerta jokin tietty seinällä näkynyt päivämäärä.