Pelien kaatuminen

Moro!

Tässä viimepäivinä ilmaantunut ongelma Nvidian ajurien tms kanssa, eli olen yrittänyt päästä pelaamaan CoD Warzone/Multiplayer mutta peli jäätyy ja kaatuu n. 2min jälkeen työpöydälle ilman erroria. Ennen varsinaista CTD kaatuilua rumbaa tuli error jo peliä käynnistäessä, missä mainittiin nvwgf2umx.dll puuttumisesta, päivitin ajurit tässä vaiheessa ja sen jälkeen kaatuilee työpöydälle ilman erroria. FPS pelissä on normaali sekä vakaa ennen jäätymistä.

Call of dutyn error logeissa mainitaan seuraavaa:
Tekstitiedosto nimeltä nvngx_dlss_2_1_58
Tekstitiedosto nvsdk_ngx

1. Näyttiksen ajurit olen asentanut uudelleen; kokeillut uusimmat sekä toisiksi uusimmat eikä vaikutusta.
  2. Boottinut konetta
  3. Kaatumista ei tapahdu CS:GOssa tai Enlistedissa
  4. Windows on ajantasalla

Ideat alkaa loppumaan, Googletus ei tuota tulosta.

EDIT: Error jonka peli antoi vielä eilisiltana ennen suoraa kaatumista

Niin ja tosiaan specseinä toimii i5 9500k vakiokelloilla, 16GB ramia sekä RTX 2060.

Viimeksi muokattu:
Mulle tuli jotain tontyylistä ongelmaa joskus myös ja auttoi kun laittoi kaikki graffa-asetukset minimiin. Siitä sitten nostelemaan pykälittäin.

Mulle tuli jotain tontyylistä ongelmaa joskus myös ja auttoi kun laittoi kaikki graffa-asetukset minimiin. Siitä sitten nostelemaan pykälittäin.
Ok, pitää kokeilla vielä tuota, tällä hetkellä asennan peliä uudestaan.

Jotain pelin .exeen laitetuilla resoluutio/näytönskaalaus kikoilla pystyi pelaan peliä jo vähän kauemmin, mutta kaatui sitten lopulta taas. :think:

Jep tuli myös ongelmia tännekin windows päivityksen myötä. Far cry 5 ei enää starttaa käyntiin. Kiitti vaan mikkisofta pakollisesta paskeesta.

edit: Näytönohjaimelle uusin ajuri, sillä lähti toimimaan.

Viimeksi muokattu:
ootko kokeillu vaihtaa tiedostot->players-> player adv.options vaihtaa videomemory scale 0.5? se on oletuksena 0.85 ja toinen on että sun virtual memorysize voi olla liian pieniksi asetettu windowssista. jossakin oli ohje et se kannattaa olla saman kokoinen mitä sulla on ram muistia.

ootko kokeillu vaihtaa tiedostot->players-> player adv.options vaihtaa videomemory scale 0.5? se on oletuksena 0.85 ja toinen on että sun virtual memorysize voi olla liian pieniksi asetettu windowssista. jossakin oli ohje et se kannattaa olla saman kokoinen mitä sulla on ram muistia.
Joo, Windowsista virtual memoryn määrää säädin mutta kaatui silti. En oikein usko että noista kyse muutenkaan kun ongelma ilmeni yhtäkkiä ja sitä ennen toiminut aina "täydellisesti". Luulen että Windowsin asennus on sekaisin mutta atm on projekteja alla joten ei voi sileeks vetää. Ehkä kiintolevyn eheytys auttaisi.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
131 524
Jäsenet
50 520
Uusin jäsen
Kertlund

Hinta.fi

Ylös Bottom