- Liittynyt
- 12.11.2017
- Viestejä
- 59
Katsotaan millaista dataa saadaan!
Neljä kysymystä, neljä ääntä:
Vaikeahan tähän on löytää selkeätä linjaa, koska joskus haluamansa pelin saa 9 eurolla ja joskus 75 eurolla. Miettikää asiaa siltä kantilta, että missä menee raja - se euromäärä, jota ette ole maksaneet tai ette tule ikinä pelistä maksamaan - vaikka se olisi kuinka odotettu ja hyvä. Nyt kuitenkin haetaan jollakin systeemillä jonkinlaista dataa ja katsotaan, että voidaanko yhdessä viisastua tai tehdä johtopäätöksiä siitä, että missä pelaajina olemme harrastuksemme äärellä.
Ei ihan helppo kysymys ja tätäkin voi lähestyä monelta kantilta; jotkut eivät mieti hintoja ollenkaan, jotkut perustelevat korkeita hintoja hajauttamalla hinnan pelitunteja kohden ja toiset sitten miettivät, että nipistävät sitten jostain muusta jos joku peli maksaa ns. ekstraa tai haluaa ostaa "normaalia" useamman pelin vuodessa. Sitten on tilauspalvelut ja alennusrysäykset. Ja jottei homma olisi liian helppoa, myös omat kaveriporukat ohjailevat suorasti tai epäsuorasti kunkin omia peliostoksia - joko suositteluita yksinpeleistä tai jos vaikuttaa siltä, että kaikki muut kaveripiirissä ostavat jonkun moninpelin niin eihän sitä halua yksin jäädä rannalle.
Pelimediassa on ollut valtavasti artikkeleita siitä, että pelien hinnat ovat liian kovat. Vastavuoroisesti valmistuskustannukset ovat nousseet ja julkaisijat ovat sanoneet, että pelien hinnat ovat liian matalat, jotta voisivat operoida totuttuun tapaan, eli säilyttää nykyisen tason puhumattakaan uuden kehittämisestä. On siis selvää, että olemme muutosten äärellä ja jossain foorumin syövereissä hairahduttiin hintakeskusteluun, jonka vuoksi ajattelin että olisi mielenkiintoista saada oikeata dataa.
Täyttöohje:
Miettikää hetki jos toinen ennen klikkailuita. Täyttäkää sitten.
Koitetaan olla aikuisia ja malttaa klikkailemista jos ei ole valmis asiaa miettimään sekuntia enempää
Neljä kysymystä, neljä ääntä:
- A: Oma hintahaitari
- B: Kuinka monta peliä pelaat vuodessa
- C: Pelaatko yksin/moninpelejä
- D: Kuukausimaksulliset palvelut lisänä/ainoastaan
→ OBS. Kysymyksissä B ja C lisätty loppuun vaihtoehtoja, jotka unohdin ←
Vaikeahan tähän on löytää selkeätä linjaa, koska joskus haluamansa pelin saa 9 eurolla ja joskus 75 eurolla. Miettikää asiaa siltä kantilta, että missä menee raja - se euromäärä, jota ette ole maksaneet tai ette tule ikinä pelistä maksamaan - vaikka se olisi kuinka odotettu ja hyvä. Nyt kuitenkin haetaan jollakin systeemillä jonkinlaista dataa ja katsotaan, että voidaanko yhdessä viisastua tai tehdä johtopäätöksiä siitä, että missä pelaajina olemme harrastuksemme äärellä.
Ei ihan helppo kysymys ja tätäkin voi lähestyä monelta kantilta; jotkut eivät mieti hintoja ollenkaan, jotkut perustelevat korkeita hintoja hajauttamalla hinnan pelitunteja kohden ja toiset sitten miettivät, että nipistävät sitten jostain muusta jos joku peli maksaa ns. ekstraa tai haluaa ostaa "normaalia" useamman pelin vuodessa. Sitten on tilauspalvelut ja alennusrysäykset. Ja jottei homma olisi liian helppoa, myös omat kaveriporukat ohjailevat suorasti tai epäsuorasti kunkin omia peliostoksia - joko suositteluita yksinpeleistä tai jos vaikuttaa siltä, että kaikki muut kaveripiirissä ostavat jonkun moninpelin niin eihän sitä halua yksin jäädä rannalle.
Pelimediassa on ollut valtavasti artikkeleita siitä, että pelien hinnat ovat liian kovat. Vastavuoroisesti valmistuskustannukset ovat nousseet ja julkaisijat ovat sanoneet, että pelien hinnat ovat liian matalat, jotta voisivat operoida totuttuun tapaan, eli säilyttää nykyisen tason puhumattakaan uuden kehittämisestä. On siis selvää, että olemme muutosten äärellä ja jossain foorumin syövereissä hairahduttiin hintakeskusteluun, jonka vuoksi ajattelin että olisi mielenkiintoista saada oikeata dataa.
Täyttöohje:
Miettikää hetki jos toinen ennen klikkailuita. Täyttäkää sitten.
Koitetaan olla aikuisia ja malttaa klikkailemista jos ei ole valmis asiaa miettimään sekuntia enempää
Omaa höpinää asiasta:
Pelailen varmaankin tyypillisesti 3-6 peliä vuodessa. Pääasiassa onlinejä ja varsinkin tuntimäärässä mitattuna, mutta myös yksinpelejä, joista kauhupelit ja pikselipohjaiset idiet isoimpina listalla. Pelien hinnalla ei sinäänsä ole merkitystä jos oikeasti haluan pelin. Erikoisversioita keräsin nuoruudessa, mutta nykyään olen digidigi ja mikään rompe ei enää kiinnosta. Xbox Game Passia käytän satunnaisesti, mutta se on nyt katkolla ja tuskin jatkan - puheet sen kovo-ongelmista ja yleinen vitutus sen käyttöliittymästä kun yrittää pelata yhdessä, niin gtfo.
2023 näyttää omaa pelikalenteria mulkoillessa aika tuhdilta ja todennäköisesti tuo 3-6 peliä ei riitä tälle vuodelle.
PC:llä peluuttelen. En lähde listaamaan mitään kysymysmerkkejä, vain pelejä joilla on julkaisupäivämäärä.
- Battlefield 2042 on pätsätty ja vaikka siinä on silti hitosti puutteita, on se omaan ammuskelumakuun edelleen parasta, eikä BFV:tä jaksa ikuisuutta jauhaa. Viimeisen kahden viikon aikana Steam näyttää 26 pelituntia. Kokonaisuudessaan 438, joista valtaosa vuoden 2022 julkaisun vaillinaisuuksia äimistellessä.
TAMMIKUU
- Dead Space Remake
HELMIKUU
- Hogwarts, mikäli saa hyviä arvosteluita
- Returnal
- Atomic Heart, mikäli saa hyviä arvosteluita
MAALISKUU
- Jedi Survivor 2
- Resident Evil 4 Remake
KESÄKUU
- Diablo 4, mikäli saa sarjan faneilta peukutusta
Viimeksi muokattu: