- Liittynyt
- 01.01.2017
- Viestejä
- 1 264
Muistaako joku vielä pelin nimeltä Red Faction vuodelta 2001? Se oli ensimmäisen persoonan räiskintäpeli, jonka gimmickinä oli tuhoutuva maasto. Pystyit vaikka kairaamaan itsellesi tunnelin maan sisään ampumalla siihen tarpeeksi monta kertaa singolla. Sitä pelatessa ajattelin että jumankauta, kyllä tulee olemaan tulevaisuudessa pelit hienoja kun fysiikan mallinnus tästä vielä kehittyy! Voi varmasti räjäytellä puita, maastoa ja taloja ja vaikka mitä!
Vaan eipä ole pelit kehittyneet. Grafiikka kyllä paranee vuosi vuodelta, mutta fysiikat on edelleen mitä on. Heität vaikka kranaatin taloon, niin ehkä ikkunat ja jotain irtotavaroita hajoaa, mutta ei tietoakaan sortuvasta talosta tai realistisesti seinien läpi lentävistä kranaatin sirpaleista. Hyvin harva peli ylipäänsä mallintaa luotien läpäisyä objektien läpi.
Olisikohan reilu 10 vuotta jo aikaa siitä, kun markkinoille saatiin oikein erillinen fysiikkakortti PC:lle. Silloinkin oli hetken toivoa että nyt alkaa tällä rintamalla kehitystä tapahtua. Mutta ei. Sekin otti ja kuoli pois.
Sanokaapa miksei pelinkehittäjillä tahdo löytyä intoa tosissaan kehittää fysiikanmallinnusta? Laskentatehon puutteestako se edelleen on kiinni vai laiskoista koodareista?
Vaan eipä ole pelit kehittyneet. Grafiikka kyllä paranee vuosi vuodelta, mutta fysiikat on edelleen mitä on. Heität vaikka kranaatin taloon, niin ehkä ikkunat ja jotain irtotavaroita hajoaa, mutta ei tietoakaan sortuvasta talosta tai realistisesti seinien läpi lentävistä kranaatin sirpaleista. Hyvin harva peli ylipäänsä mallintaa luotien läpäisyä objektien läpi.
Olisikohan reilu 10 vuotta jo aikaa siitä, kun markkinoille saatiin oikein erillinen fysiikkakortti PC:lle. Silloinkin oli hetken toivoa että nyt alkaa tällä rintamalla kehitystä tapahtua. Mutta ei. Sekin otti ja kuoli pois.
Sanokaapa miksei pelinkehittäjillä tahdo löytyä intoa tosissaan kehittää fysiikanmallinnusta? Laskentatehon puutteestako se edelleen on kiinni vai laiskoista koodareista?