Peliaiheiset videot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Enpäs kummastuksekseni löytäny tällasta yleisketjua peliaiheisille videoille. :confused:
(jos kuitenkin on vastaava jo olemassa niin modet poistakoot..)

Mitäs peliaiheisia videoita jengi kattelee esim Youtubesta? Mitä löytyy tilatuista kanavista? Uusia hyvin tehtyjä pelivideokanavia on aina ilo löytää.
Itsellä ollu Lets Game It Out jo pitkäaikainen suosikki, tämän tyypin videoille ei voi kun nauraa, tuo mies saa pelin kuin pelin niin rikki.. :D



Glitchit ja bugit on aina hauskoja:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
609
kacpi26: Lähes kaikista peleistä löytyvät easter egit, salaisuudet ja muut viittaukset


GameSprout: Lyhyitä videon pätkiä ties kuinka monesta pelistä


Kun idiootit pelaavat "sarja" on kyllä mukavaa katsottavaa, kun pelaaja(t) tekevät jotain tyhmää peleissä.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Minä olin ihmetellyt juuri tällaisen topicin puutetta itsekin ja hienoa että nyt tällainen on olemassa.

Asiaan.

Omalle kohdalleni Youtuben parhaimpana salaisuutena säilynyt tubaaja on ollut Failrace.

"Hellloooo, and welcome to the shoooooow!"

Brittihemmo, joka tekee enimmäkseen ajopeliaiheisia videoita, jossa yleensä kilvanajo on pääosassa ja peleinä useimmiten Forzan eri variaatiot ja GTAV. Mikä videoista tekee poikkeuksellisen, on hänen (Alex Day) fantastiset puheenlahjat ja tiiviiksi muodostunut yhteisö, jolla on selkeästi hauskaa videoita tehdessään ja kisat, jotka eivät ole ryppyotsaisia, mutta silti herrasmiesmäisiä, ajotaitoja unohtamatta.

Tämän lisäksi poikkeuksellisen onnistunut konsepti on GTAV:n "Survive The Hunt" -sarja, jossa GTAV:n sisällä hunterit yrittävät saada Alexia hengiltä, tiettyjen sääntöjen puitteissa.


Kerrassaan loistokamaa, näihin jää koukkuun.

Satunnaisia muita helmiä kanavalta on, kun Alex pelaa GTAV:n chaos modia.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Pelivideot tai "Let's play videot omat minun mielestä äärimmäisen hyvää viihdettä. Korkealla omassa katsomis -historiasta näyttäisi löytyvän tällä hetkellä:


Many A True Nerd -Paljon erilaisia pelejä, muistuu mieleen useampi hyvä Crusader Kings ja FTL -sarja.

Grohlvana -Viimeisin löytö, varsinkin 100% Dark Souls Remastered -sarjaa on tullut kahlattua läpi.

quill18 -Pitkään tullut seurattua, paljon Civilization sisältöä, silloin tällöin harvinaisempaa sisältöä.

Kikoskia -Hyvin pitkää LP -videoita tehnyt, minun mielestä yksi parhaimmista. Pelaa usein "Retro" -pelejä. Hyvänä esimerkkinä esimerkiksi 11 vuotta vanha pelaus Daikata:sta:




Ensin meinasin tehdä oman topic:in "omista pelivideoista", mutta mahtuvat kai tähänkin. Omien videoiden mainostaminen on hieman "catch 22". Sillä saa helposti omille videoille katselukertoja, kommentteja ja näin pääsee Youtube algoritmeissä näkymään paremmin. Mutta samalla saa helposti paljon katsojia jotka katsovat videota vain kolme ensimmäistä sekunttia ja se taas ei ainakaan lisää videoiden näkymistä. Itse yritän olla ottamatta stressiä numeroista, tämä nyt on omalla kohdalla enimmäkseen "viihdytystä" itselleni. Pitkällä sairaslomalla vaikea keksiä tekemistä.

Tässä kuitenkin omaa tuotosta, käykää kurkkimassa, saa kommentoida ja kritisoida:

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
@khoira äänesi on ainakin miellyttävä, joten pitää tsekata joku kerta paremmin. :)

Tuo Daikatana peli kiinnostaisi katsoa, mutta tekijän ääni ja sen käyttö jotenkin riipii korviani. Mielipideasioita nämä toki että kuka millaisesta tykkää. Minä pidän rauhallisemmasta äänen käytöstä.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
@khoira äänesi on ainakin miellyttävä, joten pitää tsekata joku kerta paremmin. :)

Tuo Daikatana peli kiinnostaisi katsoa, mutta tekijän ääni ja sen käyttö jotenkin riipii korviani. Mielipideasioita nämä toki että kuka millaisesta tykkää. Minä pidän rauhallisemmasta äänen käytöstä.
Kiitoksia, positiivinen palaute on aina poikaa.

Kikon ääni on tosissaan omalaatuinen, tosin vanha nauhoitus ja surkea mikki voi tuossa myös vaikuttaa. tässä linkki vaikka vähän tuoreempaan sarjaan. eli Let’s Replay Discworld #02: Meet Rincewind
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Hei, toinenkin aloittava tekijä :)
EDIT: no, olethan tuota pikkuisen pidempään tehnyt kuin minä kun tarkemmin katsoo :)

Tilasin kanavasi tukeakseni tällaista toimintaa ja sisältökin osuu ihan hyvin. Kovin on myös samantapaiset lähtökohdat.

Kysymys: millä ohjelmalla nauhoitat?
Minä en nimittäin perkele millään saa tuota pelivolumea ja puheääntä balanssiin tai sitten jos jotenkin saa niin kokonaisvolume on matala ja puheen lisäksi erottuu kaikki turhakin ääni.

Ei ole tarkoitus tehdä mitään halvan miehen pervokanavaa, jossa kuuluu epäilyttävä hönkiminen alvariinsa :D
Kanava ollut joo pystyssä jo pitemmän aikaa, pidin tuossa vain "lyhyen" kolmen vuoden hengitystauon :) ...aikoinaan sain melkein kaikki subit muilla kuin pelivideoilla, nyt olisi taas kun tyhjästä aloittaisi.

Softa jota käytän on Obs. Ilmainen, open source -softa, jolla homma kyllä onnistuu. Tarpeeksi kun innostuu niin sillä saa confattua myös "Green Screen" tallennukset. Iso apu hommaan on myös useampi näyttö, tulee seurattua toisella silmällä tallennuksen laatua, aikaa ja audioita. Ei audioiden säätö siinäkään helppoa ole, mutta perusperiaatteella "Keltasella suurimman aikaa, harvoin punaselle, sliderit niin kyllä se alkaa pelittämään.

Kattelin tuossa Half Life alotuksen läpi, hyvältä ja leppoisen Savolaiseltahan tuo näyttää. :) Sinun ääni kuulostaa hyvältä, ei suhinoita, mutta peliäänet juu jää kovin alhaiseksi. Jos koneessa potkua ja levytilaa riittää niin voit koittaa nostaa hieman bitratea. Nyt liikkeessä kuva hieman puuroutuu. Muuten perushyvä 1080p. Kun itse mäiske alkoi Siinä puolen tunnin kohdalla, niin meinasin alkaa asentamaan HL:ää koneeseen... Nyt kuitenkin kolme pelisarjaa kesken, niin ei pysty :)
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Kävin samalla omia videoitani katsomassa ja alkoi häiritsemään sielläkin liikkeen puuroutuminen. Pitääkin hieman testailla. Tuossa oli hyvä, yksinkertainen selitys OBS bitrate säätöihin:

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Hyvin toimii, mutta ei anna säätää ääniraitojen voimakkuutta erikseen eli lopputulema on mitä normalisointi päättää sen olevan.
Tuohan riippuu ihan asetuksista, kyllä mulla ainakin on siellä mistä valita.
Googlaamalla varmaan selviää tarkemmin jos ohjelma ei ole tuttu.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Juu, paremmalta vaikutti äänet. Itse innostuin kanssa opiskelemaan/säätämään OBS:ää sen verran paljon että taidan tehdä siitäkin videon :)

Edit: NPC hahmojen äänet vielä aika pienellä, mutta se ehkä enemmän HL:n ongelma?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Tämän päivän tuotokset.





Sitten jos puhutaan tilatuista kanavista niin sieltä löytyy:
Caddicarus joka tekee nykyään todella harvoin videoita, mutta yleensä niissä käydään myös useampi peli läpi ja videot saattaa kestää tunninkin verran.

Sitten on Ahoy joka tekee ehkä muutaman videon vuodessa ja yleensä keskittyy peleissä oleviin aseisiin.
Oikeasti nuo videot on niin laadukkaita ja äijän ääni niin hyvä, että se voisi puhua vaikka pahvilaatikoista ja silti video olisi kiinnostava.
Toiseksi uusin video onkin nimeltään big boxes joka keskittyy niihin isoissa laatikoissa olleisiin amiga ja pc peleihin.

Scott the woz nousi yllättävän äkkiä tuben kärkikastiin lähinnä olemalla oma itsensä.
Muistan joskus katsoneeni jätkän videoita kun sillä oli 70.000 tilaajaa ja nyt niitä on yli miljoona.
Jätkällä on oma humoristinen tapa kertoa peleistä ja konsoleista eikä se missään vaiheessa pyydä lisää tilaajia tai kommentteja eikä videoissa ole myöskään sponsori mainoksia.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
^ Mulla on sama tilanne mitä jollain toisellakin eli ne tilaajat tuli muiden videoiden myötä.
Itsellä gta online videot keräsi tilaajia ja samalla ne oli myös niitä mitä katsottiin eniten.
Pari vuotta sitten aloin poistamaan kaikkia videoita joita pidin täysin turhana eli oikeastaan kaikki mitä en ollut kirjoittanut valmiiksi ja niitä oli satoja, mutta tilaajat on pysyneet aika samana.
Oikeasti en välitä ollenkaan tilaajien määrästä enkä siitä kuinka moni noita katsoo.
Välillä jotkut pelit vaan iskee niin kovaa, että niistä haluaa kertoa ja videon avulla voi oikeasti näyttää ne asiat ruudulla joista puhuu ja jos joku noista jotenkin hyötyy niin kiva homma.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
En pysty millään olemaan asiantuntija mikrofoni hommista ja en ole omiinikaan tyytyväinen, mutta mutulla sanoisin että alle 100€ mikki ei ole hyvä.

Mulla käytössä headsetti steelseries arctic 5 ja erillinen Samson Meteor. Näistä Samsonin kanssa on pieni "vinkumis -ongelma" Laita tänne kommenttia vaan jos pääset testailemaan, minua ainakin kiinnostaa.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 119
Videopelit ovat olleet suosikkiharrastukseni oikeastaan koko ikäni ja tykkäänkin kuulla hyvin perusteltuja mielipiteitä niistä. Varsinkin kun on pelannut jonkin pelin läpi, on kiva kuulla vähän syvempää analyysiä siitä kuin että "graffat oli hyvät". Toki puhtaille arvosteluillekin on aina paikkansa, varsinkin ennen hankintaa. Tässä kanavia omista tilauksistani ja muitakin, mitä nyt tulee mieleen.

Errant Signal taitaa olla ensimmäisiä tällaisia pelikriitikkokanavia, jonka tilasin Tubessa. Siitä on niin kauan aikaa, etten voi olla varma. https://www.youtube.com/channel/UCm4JnxTxtvItQecKUc4zRhQ


Super Bunnyhop tekee vähän mitä milloinkin, välillä arvosteluja ja välillä analyysiä peliteollisuudesta. https://www.youtube.com/channel/UCWqr2tH3dPshNhPjV5h1xRw


Indigo Gaming tekee videoita etenkin vanhemmista roolipeleistä kuten Elder Scrolls (ei Skyrim). Viime aikoina videotuotanto vähentynyt kun keskittynyt ilmeisesti omaan peliprojektiin. https://www.youtube.com/channel/UCTRohxutThBffdcP3H6O0Zg


NeverKnowsBest on myös erikoistunut roolipeleihin. https://www.youtube.com/channel/UC1fKT0wuhchtclPqpdWEnHw


Pixel a Day on uusimpia löytöjäni Tubessa (itse asiassa Errant Signal mainosti kanavaa). Myös TV-sarjoja ja elokuvia käsitellään. https://www.youtube.com/channel/UCRmZM0WpKzSu_27unPuyEZA


theDeModcracyllä on paljon rankkausvideoita mutta myös syvempääkin asiaa välillä. https://www.youtube.com/channel/UCtcUKdcAXfVCo5YlgBMkfjA
Cyberpunk 2077: A Morally Bankrupt Marketing Machine

Joseph Andersonilla on pitkiä analyysejä, tainnut nämä Witcher-videot olla vähän liikaa kun kolmosesta ei vieläkään ole tullut videota. https://www.youtube.com/channel/UCyhnYIvIKK_--PiJXCMKxQQ
The Witcher Critique - The Beginning of a Monster

Alanah Pearce oli aikoinaan töissä IGN:llä, tätä nykyä Sony Santa Monicalla. Lataa kanavalleen myös Play, Watch, Listen -podcastia jossa yhtenä äänenä Troy Baker (jep, se Troy Baker). https://www.youtube.com/channel/UCKpBmnEfSy20al-Fk_2YzVA
How Lady D feels about the internet (INTERVIEW: Actress Maggie Robertson)

Välillä taas on hauska seurata, kuinka muut pelaavat pelejä, mitä itse on pelannut. Tässä NukaElen kanava. https://www.youtube.com/channel/UCYtb_uYSfhiBjNn8FRfCg9Q
FIRST TIME PLAYING... | Bloodborne Gameplay | Part 1

Marzin kanava, myös Twitchissä. https://www.youtube.com/channel/UC4oo36VSTk5fH6YJSICEDMA
The Land of Lordran | Dark Souls Remastered Pt. 1 | Marz Plays
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Heitetään nyt pari omaa videota vaihteeksi.
Life is strange: True colors, Disaster report 4 jota kukaan ei varmaan ole pelannut (löytyy myös pc:lle) sekä paljon paskaa niskaansa saanut cyberpunk 2077.





 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45
Jaa, täällähän oli tämmöinenkin ketju! Vähän hassu nimi, niin en varmaan osannut löytää.

Starttasin tuossa kanavantapaista tuupiin ja tiskillä tulee olemaan etunenässä kauhupelit, pikselipelit ja pehi-väännöt kuten tuleva Elden Ring. Seuraaminen ja jakaminen oikein suotavata! Battlefield 2042:n vuoksi varmaan kanavan laittelin pystyyn, mutttttta. Pelailu ollut tiskillä NES-ajoista asti ja tullut tehtyä sisältöjä KonsoliFIN ja Pelaaja -medioihin. Nyt tuumasin edetä pelien ehdoilla keskittyen naatiskelemaan harrastuksesta - kuten esimerkiksi 300-tuntisesta paskansyönnistä BF2042:n parissa :poop:

Alla summattuna kätevästi!




Pikselipeleistä tuorein testaus!

 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Jaa, täällähän oli tämmöinenkin ketju! Vähän hassu nimi, niin en varmaan osannut löytää.

Starttasin tuossa kanavantapaista tuupiin ja tiskillä tulee olemaan etunenässä kauhupelit, pikselipelit ja pehi-väännöt kuten tuleva Elden Ring. Seuraaminen ja jakaminen oikein suotavata! Battlefield 2042:n vuoksi varmaan kanavan laittelin pystyyn, mutttttta. Pelailu ollut tiskillä NES-ajoista asti ja tullut tehtyä sisältöjä KonsoliFIN ja Pelaaja -medioihin. Nyt tuumasin edetä pelien ehdoilla keskittyen naatiskelemaan harrastuksesta - kuten esimerkiksi 300-tuntisesta paskansyönnistä BF2042:n parissa :poop:

Snip
Tekninen toteutus hallussa, siitä plussaa. Resoluutioita kunnolla ja bitratet korkeat. Audio myös hyvälaatuista. Enkku toimii myös hyvin, Bäfä videossa huomaa että on helpompaa puhua englanniksi peleistä joista tietää. Itse kokeilin joskus myös englannilla (jota osaan jopa suht hyvin) ...ja se video on tallessa kansiossa "Ei helvetissä" :) ...toki itse pyrin tekemään videot ilman jälkieditointia, joten melkein pakko vedellä vain Härmällä.

Bäfä videot toimii oikein hyvin, Unboud oli vaan turhan tylsä, ehkä en ole kohderyhmää... Sinulla on kauhupelit mielessä niin käy tekemässä testivideota Mortyary Assistantista, mulla ainakin oli "hauskaa" sitä tehdä :)

 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45
Tekninen toteutus hallussa, siitä plussaa. Resoluutioita kunnolla ja bitratet korkeat. Audio myös hyvälaatuista. Enkku toimii myös hyvin, Bäfä videossa huomaa että on helpompaa puhua englanniksi peleistä joista tietää. Itse kokeilin joskus myös englannilla (jota osaan jopa suht hyvin) ...ja se video on tallessa kansiossa "Ei helvetissä" :) ...toki itse pyrin tekemään videot ilman jälkieditointia, joten melkein pakko vedellä vain Härmällä.

Bäfä videot toimii oikein hyvin, Unboud oli vaan turhan tylsä, ehkä en ole kohderyhmää... Sinulla on kauhupelit mielessä niin käy tekemässä testivideota Mortyary Assistantista, mulla ainakin oli "hauskaa" sitä tehdä :)

Tänksis! Ja täytyy testata! Unboundin pätkää ei varsinaisesti ollut tarkoitus jakaa, mutta tuumasin että samapa tuo niin saa pelin auki tuohonkin suuntaan. Enkku on siitä hassua, että harjottelemalla paranee :D Sanastoa on kirjoittaa aikalailla natiivisti, mutta ääntäminen sitten vaatii toistoja. Hyvää harjoittelua työelämääkin varten!

Tänään yritän pelata twitchissä FFX:n remasteria, tervetuloa katsomaan. Linkki streamiin
Rohkee mies! Alottanut kolme kertaa, mutten ole jaksanut vääntää.
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45



Mielenkiintoinen joskaan ei täydellinen tapaus, mutta pikselipohjaisuudesta ja kauhusta loputtomasti peukutusta. Ilmaisena Steamissa ja hintaan nähden todellakin suosittelen. Yhden illan kauhupeli itselle ja kanssajännittäjille!
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45
Pläääst vrom ti pääst!

Katselin tuossa viimein Hobitti-trilogian ja olihan se yhtä hienostunutta ja koreata kuin Game of Thrones TV-sarjan viimeiset kolme kautta. Mieleni tekevi kuitenniin Keskimaa-aiheista pelaamista ja Shadow of Mordor jatko-osineen on tullut kaiverrettua - muistin takavuosien pelin, josta pidin enemmän kuin ehkä syytä olisi ja kaivoin kovojen kätköstä pätkän.




Elden Ringin odotuskiimoissa kannattaa pysyä kaukana Dark Soulseista jotta ER maistuu sitten makeimmalta, mutta jos jotain sen suuntaista tekee mieli lämmitelläkseen sormia jauhaa, niin ennen Ardan Ensimmäistä Aikaa julkaistu The Lord of the Rings: War in the North voi mennä ihan mukavasti napsutellessa - jos tämän jostain löytää JA eritoten jos löytyy kaveri kyytiin!

Äärimmäisen "Ei mitään supermegaerikoista", mutta hitto vie, että keskitytään olennaiseen ja miljöitä ei pyöritetä turtumiseen saakka. Homma on paljon sujuvampaa kuin monissa muissa kolmannen persoonan väännöissä, joissa monissa yritetään keksiä väkisin pyörää uusiksi ja homma kusee joltain syrjältä pahasti. Ehkä suurena Sormusten heran ystävänä yllätyin myös siitä, että tehtiin peli joka ei ollut täyttä tuubaa - joskaan ei myös kaanonia, mutta esitti sitäkin mielenkiintoisemman kulman: pelin päähenkilöt auttavat Sormusten saattuetta ns. varjoista.

Peligenren ystäville tasaisen perushyvä 3/5 arvosana!
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
542
Craft Computingia tulee kateltua aina kun uutta videota pukkaa.
Viimesimpänä vähän retropelailua ja retrokoneen rakentamista.



Saattaapa sielä olla tulossa jossain vaiheessa yhestä omastakin projektista video.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Jos hieman erilaiset pelit kiinnostaa niin kannattaa tsekata tarks gauntlet.
Äijä tekee aika harvoin videoita ja yleensä ne on jostain japsi ropeista tai muuten vaan anime tyylisistä peleistä.
Pelin tarina ja mekaniikat käydään kuitenkin hyvin läpi ja tyypin disaster report 4 arvostelu oli se syy mikä sai mut ostamaan pelin vaikka se teki kaikki pelin viat hyvin selväksi.
Alla tuorein arvostelu.

 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45



DmC oli ilmestyessään monien fanien painajainen, mutta taustallapa oli varsin kelpo taistelupeli. Löytyy nykyään myös edukkaasti ja on helposti hintansa väärti. Tykkäsin tosi monista asioista ja huoneiden viholliskokoonpanojen randomointi oli best shit evö. Omakohtaisesti pidin tyylillisestä uudistuksesta myös paljon, sillä alkuperäinen jaappanialainen manbaby tuli jo kolmosen kohdalla korvista ulos. Mutta, eihän näitä pelejä stoorien takia pelata.

Tilakkee jakakaa!
 
Liittynyt
28.12.2021
Viestejä
45



Takavasemmalta tiskille löytyi There Is No Light, josta vahvat Blasphemous-vibat - jonka arvostelin taannoin KonsoliFINiin.

Kieltämättä hemmetin vetoava kombo: pikselipeli + darksöylssivääntö + omituiskiehtova kauhuun niiaava cthulhumiljöö. Toimii kuin junan vessa... meikäläiseen!

Ilmainen demo Steamissa!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
En muistanutkaan, että tällainen ketju oli olemassa. Mutta kuitenkin, Hogwarts Legacya mennään nyt eteenpäin ja pitkästä aikaa sellainen peli, joka kiinnostaa itseä ja kiinnostaa jopa tallentaa samalla, joten nyt on talviunilta herätty ja kanava herätelty uusiksi, nyt myös äänen kera.

 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Laitetaan nyt tännekin pari uusinta arvostelua.
Tehty ihan samalla tyylillä mitä mun psvr2 videot jotka olen linkittänyt sen omaan aiheeseen eli kaikki on kirjoitettu valmiiksi ja pyrin näyttämään ruudulla sen mistä puhun.



 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 360
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom