Peleille serveri kotiin ja rauta vaatimukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 907
Minkälaista rautaa tuollaiseen koti serveriin tarvii hankkia, että pelit toimii sen osalta ongelmitta?

Tarkoitus olisi pelata Ark:Survival Evolved peliä itse siinä.

ja ennen kun joku ehdottaa, että miksi et vuokraa vain serveriä. Siihen on omat syynsä ja on ollut jo useampi serveri ulkopuoliselta palvelun tarjoajalta.

Ja seuraavaksi joku kysyy, että päivitä omaa konetta tehokkaammaksi, että peli pyörii siinä samalla. Minulla on jo melko tehokas kone, joten sekään ei ole kannattava vaihtoehto.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
454
Joo taitaa toi sun peli vaatia dedicated palvelimelta tuon 6Gt muistia ja jos pelaat samalla koneella millä hostaat niin ~16Gt. Aika syöppö kyllä muistin suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 907
On tarkoitus pelata vain itse ja nauhoittaa samalla pelaamista. Eli jos laittaa sen 16gb muistia serveriin, niin sillä pääsee varmaan hyvin alkuun?
Mites prosessori? Jostain luin että 2 ytimen ja 2 säikeen prossukin riittäisi. Mutta jos laittaa jonkun vanhemman Intel i5 prossun, niin luulisi riittävän?
Tarviiko näytönohjain olla miten tehokas?

Ja pitääpä katsella noita linkkeja tarkemmin.

Voi tähän ketjuun tosiaan muistakin peleistä laittaa omia serverin speksejä, niin saa muutkin tietoa jos tarvitsevat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
454
Siis... jos ajat dedicated palvelinta niin 6Gt muistia riittää niukin naukin. Eli kaikki yli 6Gt jälkeen on plussaa tuossa puuhassa.

Hankala sanoo prossusta toki miten nopee täytyy olla että riittää mut riippuen nyt aiotko hostata joskus jotain muitakin pelejä niin kyllähän sä tuohon tarkotukseen soveltuvia vanhempia I7 prosessoreja saat myös ihan pilkkahintaan. Näytönohjainta et välttämättä tarvitse lainkaan mutta jos tuntuu että on tarve käyttää palvelinta myös paikallisesti niin siihen kyllä kelpaa mikä tahansa.

Itse tekisin jotenkin näin että ostaisin halvalla esim I7 920 tms prosessorin (4 ydintä, 8 säiettä), emolevyn, ~12Gt muistia ja kiintolevy tms SSD levy ja tietty virtalähde. Niin no joo toki jotain näytönohjainta tarvitsis ainakin sen aikaa että sais asennettua siihen linuxin ja conffattua sen siihen malliin että pääsee verkon kautta siihen SSH:lla tms. RDP kiinni. Tämän jälkeen vaan asentelee steamCMD ja mitä paketteja sitä sen pelin suhteen olikaan tarve.

SteamCMD - Valve Developer Community

Youtubesta näköjään löytyy ihan step-by-step ohjeita tuon palvelimen ajamiseen dedicated linux palvelimella.

Edit. Mut niin toki jos nurkissa pyörii jotain vanhaa ATK rautaa millä se _ehkä_ saattais toimia niin kyllä sitä kantsii testata ainakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 453
Viestejä
4 237 790
Jäsenet
71 211
Uusin jäsen
G0D

Hinta.fi

Ylös Bottom