- Liittynyt
- 08.08.2019
- Viestejä
- 2 507
En löytänyt kunnon ketjua, joten avaus FPS:ään, latensseihin yms. liittyvästä siis. Monissa ketjuissa nousee aika-ajoin esiin tämä FPS:n tärkeys räiskintäpeleissä, ja osa mielestäni sitä liioittelee (minun mielipide josta voidaan keskustella). Eli, paljonko FPS on oikea määrä, jotta viive on riittävän pieni kilpailullisessa räiskinnässä ynnä muussa? 200? 300? 400?
Mainitsemassasi linkissä puhutaan Pubg-mobiilista, ja tuossa ilmeisesti alle 180fps vaikuttaa rekyyliin yms. Onko vastaavaa löytynyt muistakin, kuten CS Go, Warzone, Apex tms.? En ole itse törmännyt.
Aiemmin toisessa ketjussa mainittiin Counter strike, jossa grafiikka-asetusten reipas alentaminen on minusta aika outoa, jos on PC jolla saa jo joku 400fps. Viimeksi kun katsoin, niin inputlag yms. merkitys pienenee käytännössä illuusion tasolle viimeistään 300fps tietämillä, jos ei aiemminkin. Voin huomenna kaivaa sen datan tuosta.
Yksi jonka voi liittää tähän keskusteluun, on verkkoviiveen vaikutus. Huippunopean PC:n viiveettömyys ei oikein pääse oikeuksiinsa, jos netti puskee moninkertaisen viiveen kaikkeen tekemiseen. Eihän oikeasti nettipeleissä mikään tapahdu läheskään reaaliajassa. Enemmän kannattaisi ihmisten keskittyä huippunopean netin, kuin 300 -> 400fps saamisessa. Ja etenkin varmistaa, että se netin viive on oikeasti kohdillaan. Esim. kuituliittymä ei takaa vielä huippunopeaa nettiä nettipelissä. Harmittavasti esim. omassa vuokra-asunnossani ei saa edes laajakaistaa enää, ja mobiilinetit on arvaamattomia viiveissä. Ja 5G tuskin tähän tuo parannusta (?).
Ja tuo korkea FPS ei siis ole pelkästään omaan visuaaliseen elämykseen. Markkinoilla on edelleen pelejä, joissa tietyt FPS-lukemat (yleensä korkeat) tuovat etua pelaajan laskentaan. Eli otat vähemmän vahinkoa, aseissa on pienempi rekyyli jne. Ja jos näitä pelejä pelaa kilpailumielessä/speedrunnaa niin noista on etua (pahoittelen taas offtopicia)
![]()
Yes, Low PUBG Mobile FPS Does Affect Your Gun's Fire Rate
For better or worse, your PUBG Mobile frame rate directly affects how powerful your weapons can be; and it could be losing you many matches.www.fanbyte.com
Mainitsemassasi linkissä puhutaan Pubg-mobiilista, ja tuossa ilmeisesti alle 180fps vaikuttaa rekyyliin yms. Onko vastaavaa löytynyt muistakin, kuten CS Go, Warzone, Apex tms.? En ole itse törmännyt.
Aiemmin toisessa ketjussa mainittiin Counter strike, jossa grafiikka-asetusten reipas alentaminen on minusta aika outoa, jos on PC jolla saa jo joku 400fps. Viimeksi kun katsoin, niin inputlag yms. merkitys pienenee käytännössä illuusion tasolle viimeistään 300fps tietämillä, jos ei aiemminkin. Voin huomenna kaivaa sen datan tuosta.
Yksi jonka voi liittää tähän keskusteluun, on verkkoviiveen vaikutus. Huippunopean PC:n viiveettömyys ei oikein pääse oikeuksiinsa, jos netti puskee moninkertaisen viiveen kaikkeen tekemiseen. Eihän oikeasti nettipeleissä mikään tapahdu läheskään reaaliajassa. Enemmän kannattaisi ihmisten keskittyä huippunopean netin, kuin 300 -> 400fps saamisessa. Ja etenkin varmistaa, että se netin viive on oikeasti kohdillaan. Esim. kuituliittymä ei takaa vielä huippunopeaa nettiä nettipelissä. Harmittavasti esim. omassa vuokra-asunnossani ei saa edes laajakaistaa enää, ja mobiilinetit on arvaamattomia viiveissä. Ja 5G tuskin tähän tuo parannusta (?).