PDF kuvista Wordilla alkuperäisellä kuvanlaadulla

Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Mulla on kuvia 120 megan edestä, joista pitäisi wordissa (2016) tehdä pdf. Miten kuvien alkuperäisen laadun pystyy säilyttämään?

Olen ruksinut asetukset/lisäasetuket/kuvan koko ja laatu/ "älä pakkaa tiedoston kuvia" ja valinnut korkeimman asetuksen eli tässä kohdin 330ppi. Eikö tässä ollut ennen jokin "high fidelity" -vaihtoehto?

Tallennan kuvat pdf-muotoon ja asetus optimointi on "vakio" ja työkalut/pakkaa kuvat "käytä tiedoston tarkkuutta". Näistä huolimatta 120 megaa kuvia kääntyy 20 megan pdf:ksi.

Mikä avuksi?
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 142
Mulla on kuvia 120 megan edestä, joista pitäisi wordissa (2016) tehdä pdf. Miten kuvien alkuperäisen laadun pystyy säilyttämään?

Olen ruksinut asetukset/lisäasetuket/kuvan koko ja laatu/ "älä pakkaa tiedoston kuvia" ja valinnut korkeimman asetuksen eli tässä kohdin 330ppi. Eikö tässä ollut ennen jokin "high fidelity" -vaihtoehto?

Tallennan kuvat pdf-muotoon ja asetus optimointi on "vakio" ja työkalut/pakkaa kuvat "käytä tiedoston tarkkuutta". Näistä huolimatta 120 megaa kuvia kääntyy 20 megan pdf:ksi.

Mikä avuksi?
Missä formaatissa alkuperäiset kuvat ovat?
Kuinka paljon niitä on pakattu?
Esimerkiksi 120M pakkaamatonta menee hyvin kasaan kun tulos on pakattu ilman että laatu kärsii liikaa.
330ppi/dpi ei nyt vielä ole hirveän tarkka, varmaan käy niin että alkuperäisiä skaalataan ensin ->330dpi ja sen jälkeen vielä pakataan.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Missä formaatissa alkuperäiset kuvat ovat?
Kuinka paljon niitä on pakattu?
Esimerkiksi 120M pakkaamatonta menee hyvin kasaan kun tulos on pakattu ilman että laatu kärsii liikaa.
330ppi/dpi ei nyt vielä ole hirveän tarkka, varmaan käy niin että alkuperäisiä skaalataan ensin ->330dpi ja sen jälkeen vielä pakataan.
.jpeg mudossa. Olen ne alunperin skannannut 600 dpi:llä. Mukana on tosin paljon kaavioita ja pelkkää tekstiä, mikä selittäisi pakkausta mutta silti tiputus on mielestäni aika suuri. Tässä on kuitenkin mukana sellaisia räjäytyskuvia, joiden tarkkuuden haluan olla hyvällä tasolla. Oletin, että olisi jokin mahdollisuus täysin häviöttömään .pdf muutokseen mutta ilmeisesti ei näin ainakaan word 2016 ole.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 446
Oletko kokeillut tulostamista pdf -muotoon?
Lisäksi, itseltäni löytyy wordin (2013) asetuksista 'älä pakkaa tiedoston kuvia' -vaihtoehto.
En ole kokeillut, miten tämä vaikuttaa jos tallentaa PDF -muotoon.
1674758461960.png
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 324
Oletko kokeillut tulostamista pdf -muotoon?
Lisäksi, itseltäni löytyy wordin (2013) asetuksista 'älä pakkaa tiedoston kuvia' -vaihtoehto.
En ole kokeillut, miten tämä vaikuttaa jos tallentaa PDF -muotoon.
Kokeilin aiemmin tulostaa tiedostoon, ei auttanut. Olin myös ruksinut laatikon "älä pakkaa tiedoston kuvia" mutta jättänyt sen laadun laittamatta korkeimmalle, koska kuvittelin sen automaattisesti sisältyvän tuohon "älä pakkaa" valintaan.

Nyt ruksin valinnan, valitisin sen 350ppi ja tulostin .pdf:n. Tulos oli n. 100 megan tiedosto, että jotain se vielä tekee mutta tämä on laadullisesti se mitä oli hakusessakin. Thänks! :)

Ihan en ymmärrä logiikkaa tämän takana, että mikä ero on tiedostoon tulostamisella ja tallentamisella, siis samaan tiedostomuotoon, pdf:ään?
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Ihan en ymmärrä logiikkaa tämän takana, että mikä ero on tiedostoon tulostamisella ja tallentamisella, siis samaan tiedostomuotoon, pdf:ään?
Tulostaminen PDF-tiedostoksi toimii myös muissa ohjelmissa, jotka eivät osaa suoraan tallentaa PDF:ksi, mutta osaavat jutella tulostimen kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 318
Viestejä
4 334 803
Jäsenet
72 164
Uusin jäsen
ramushe

Hinta.fi

Ylös Bottom