Pc rajoittaa netin nopeuden 10/10

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Edit: Oikin verkkokortin asetuksissa jostain syystä dublex asetus väärässä. Kummasti alkoi valumaan tasan 300/100 kun vaihtoi automaatille [emoji23][emoji23] /edit





Eli mulla on 300/100 kuitu.
Asuksen reitittimestä on vedetty verkkokaapeli toiseen kerrokseen pelihuoneeseen, jossa on sit neljä porttinen hubi.

Mulla ollut siinä vuoden kiinni PS4, tv ja Xbox One. Jokaisella nopeudet on vastanneet tuota 300/100megan nettiä. Ongelmiakin on ollut, sillä kun hubissa oli enemmän kuin yksi laite, niin parin viikon välein hubi oli buutattava kun meni jumiin. Siirryin muissa wlaniin ja käytin verkkokaapelia vain pleikassa, kun sillä pelasin netissä. Nopeus kuitenkin ok.
Kaksi kuukautta sitten rakentelin pc:n ja siirsin myös pleikan wlaniin ja kytkin verkkokaapelilla pc:n kiinni. Sinällään kaikki toiminut ok, mutta lataukset kestäneet todella kauan, samoin upload youtubeen.
Olen pistänyt sen steamin jne syyksi ja sen, että kaapatut videot on isompia kuin pleikalla, jolloin upload kestää kauemmin.

Mutta vasta äsken tajusin katsoa speedtestiä. :D
Joka kerta ping hyvä 4ms, mutta lataus/lähetys tasan 10/10megaa.
Kytkin piuhan myös pleikkaan ja siellä lataus/upload on täysin normaali.
Eli nyt mun koneen verkkokortti tms rajoittaa nopeuden 10/10, mistä lähden vikaa etsimään? Verkkokortti on MSI Mortar Max emon integroitu.
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 188
Verkkokortin asetuksista varmaan saanee päälle 100/100 full/half-duplex. En nyt suoraan osaa neuvoa tältä istumalta miten tuon teet, mut laitehallinnasta verkkokortti ja sieltä oikealla klikillä options tms. ja siitä säätelee..

upload_2019-11-27_16-9-35.png
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Verkkokortin asetuksista varmaan saanee päälle 100/100 full/half-duplex. En nyt suoraan osaa neuvoa tältä istumalta miten tuon teet, mut laitehallinnasta verkkokortti ja sieltä oikealla klikillä options tms. ja siitä säätelee..

Saa joo ja se oli jostain syystä 10 megaisena. Vaihdoin sataseen, eikä toiminu paremmin. Mutta automaatilla lähti toimimaan.

Vähän eroa kun steam vaihtui 1 megan downlodista 37 megan nopeuteen. Ja tunnin video youtubeen 6 tunnin sijasta 22min. :D

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 260
Viestejä
4 327 734
Jäsenet
72 190
Uusin jäsen
oxx

Hinta.fi

Ylös Bottom